Miten te sohvaperunat voitte elää ilman liikuntaa?
Ihminen on luotu liikkumaan. Eikö teitä ahdista istua ja maata sohvalla? Jäykistää vaan luitanne ja lihaksianne? Nyt ehkä vielä jaksaa kävellä ja on hyvä ryhti, mutta entäs kun ikää tulee? Ryhti painuu kumaraan ja huonot lihakset eivät jaksa liikuttaa teidän liikkumatonta kroppaa. Ettekö kaipaa sitä tunnetta, kun hengästyy, veri alkaa kiertää, mieli virkistyy ja kroppa liikkuu?
Joo, olet masentunut? Kyllä jaksaa edes puoli tuntia päivässä kävellä, vaikka ois kuinka masentunut. Masennat vaan itseäsi lisää, kun vaan makaat löllönä sohvalla. Tutkitusti liikunta on paras lääke masennukseen
Myöskään lapset js työ eivät ole tekosyy liikkumattomuuteen. Itse olen ollut kahden lapsen yh ja jos ei muuta, niin poljin kotona cross traineria ja jumppasin matolla, kun vauva nukkui. Ai sun vauva ei nuku? Laita vaunuihin ja mene vaunulenkille. Työmatkat voi kulkea pyörällä. Lähikauppaan voi kävellä. Minä kuljin vauvaaikana ympäri pihaa sauvojen kanssa, kun vauva nukkui. Jos ei työpäivinä ehdi liikkua, niin voi vaikka kotona polkea 30 minsaa kuntopyörää ja sitten vapaapäivinä tehdä pitkän lenkin.
En vaan tajua, miten ihminen voi elää liikkumatta. Ja nyt sit alapeukkuu alapeukkuu sohvaperunat.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:17"]
Syyllistäminen on vastenmielistä.
[/quote]
A
Niin on.
[/quote]
Se on ihan oman päänne sisällä tuo syyllistäminen.
En kaipaa liikuntaa. En koe saavani liikunnasta yhtään mitään. Liikun vain sen verran kun on pakko: pyöräilen töihin (bussit ei kulje) ja kävelen lähikauppaan.
Muun ajan voin hyvin kutoa sukkaa sohvannurkassa. Ja kyllä, saan paljon enemmän mielihyvähormoneja siinä kun kudon sukkaa kuin että kävisin lenkillä.
Ylimielisyys ja itsensä ylentäminen on aina rumaa. Aikuisella on aikuisen oikeudet liikkua tai olla liikkumatta. Mitä se sulle kuuluu?
Haista sinä Holopainen pitkä......!
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:17"]
[/quote]
A
Niin on.
[/quote]
Se on ihan oman päänne sisällä tuo syyllistäminen.
[/quote]
Jep, sun pään sisältö humisee tyhjyyttä.
Miten sä pystyt jostain liikunnasta intoilemaan noin? Liikkuminen on ällöä, tulee hiki ja sydän pumputtaa.
Semiperuna
Vauvapalstoilla ei tehdä kyllä muuta ku haukutaan ja nälvitään toisia. Sanot mitä sanot.
ihmettelen samaa, monet terveysongelmat johtuvat liikkumattomuudesta. autolla pitää ajaa kaikkialle ja kaikkeen pitäisi olla helppo ratkaisu esim. laihdutusleikkaus sen sijaan, että alkaisi harrastaa hyötyliikuntaa kävelemällä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:17"]No masennuksesta te ette tunnu tietävän mitään. Alakuloon liikunta toki auttaa mutta kun vakavasti masentunut ei aina kykene pesemään hampaita tai käymään suihkussa, niin ymmärrätte varmaan miksi masrntuneet eivät lenkkeile. Sitten kun alkaa pikkuhiljaa toipumaan, niin liikunta alkaa maistumaan.
[/quote]
Minä olen ollut kaksi kertaa masennuksen takia sairaalassa. Toisella kertaa minut melkein kannettiin sinne, kun en jaksanut edes kävellä. Mutta aloin liikkumaan, kävin kävelyllä ja toivuin parissa viikossa pahimmasta. Toisella kertaa personaltrainerini pelasti minut masennuksesta, kun heti sairaalajaksan jälkeen laittoi minut juoksemaan juoksumatolla. Totesi vaan, että no jaksathan sinä. Paranin tosi nopeasti työkuntoon. ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:20"]
Kavereille ei tarvi paasata, he tietävät jo asioista, vaikkeivat kenties toimi sen mukaan. ap
[/quote]
Oletko kysynyt koskaan itseltäsi, miksi näin on?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:17"]No masennuksesta te ette tunnu tietävän mitään. Alakuloon liikunta toki auttaa mutta kun vakavasti masentunut ei aina kykene pesemään hampaita tai käymään suihkussa, niin ymmärrätte varmaan miksi masrntuneet eivät lenkkeile. Sitten kun alkaa pikkuhiljaa toipumaan, niin liikunta alkaa maistumaan.
[/quote]
Minä olen ollut kaksi kertaa masennuksen takia sairaalassa. Toisella kertaa minut melkein kannettiin sinne, kun en jaksanut edes kävellä. Mutta aloin liikkumaan, kävin kävelyllä ja toivuin parissa viikossa pahimmasta. Toisella kertaa personaltrainerini pelasti minut masennuksesta, kun heti sairaalajaksan jälkeen laittoi minut juoksemaan juoksumatolla. Totesi vaan, että no jaksathan sinä. Paranin tosi nopeasti työkuntoon. ap
[/quote]
AAAAaaaaaaahhhhhahahhahhahahaaaa! Nyt kyllä pääsi viikon huutonaurut!!!!!! :D :D :D :D :D
Tämä sohvaperuna ei voi elää ilman liikuntaa. Se on valitettava ja harmillinen suorite joka on pakko kaikkien muiden askareiden lisäksi taistella jotta elämä pysyisi kehossa. Lähiaikoina olen onneksi saanut melkein kaiken työmatkapyöräilystä kun aloitin talvipyöräilyn. Sekin on vittumaista, mutta sille ei ole mukavaa vaihtoehtotekemistä.
En saa mitään nautintoa, en nanogrammaakaan endorfiinia, mistään liikunnasta. Olen keski-ikäisenä ehtinyt urheilullisten kaverieni kanssa kokeilla vaikka mitä, mutta mikään liikuntamuoto ei tuota pienintäkään nautintoa. Päinvastoin. Kaltaisteni ihmisten masennusta liikunta kaikessa muodossaan ainoastaan pahentaa.
Aktivoitukaa mieluummin johonkin muuhun. Lukekaa kirjoja. Käykää kahvilla ystävän kanssa. Menkää auttamaan naapurin mummoa. Ap:llakin veri kiertää jo, ja mielikin on kuulemma virkeänä. Sitten vaan jotain tekemistä sille mielelle.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:27"]
[/quote]
[/quote]
AAAAaaaaaaahhhhhahahhahhahahaaaa! Nyt kyllä pääsi viikon huutonaurut!!!!!! :D :D :D :D :D
[/quote]
Sama juttu. Ap. on kova satuilemaan. Kahdessa viikossa toipuu masennuksesta. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:27"]
Toisella kertaa personaltrainerini pelasti minut masennuksesta, kun heti sairaalajaksan jälkeen laittoi minut juoksemaan juoksumatolla. Totesi vaan, että no jaksathan sinä. Paranin tosi nopeasti työkuntoon. ap
[/quote]
Ai, oikein personaalitreineri! :D Kuule, sinä olet ihan samanlainen kuin kaikki uskoon hurahtaneet: luulet, että mikä sopii yhdelle (sinulle), sopii kaikille. Elämä ei vain ole niin yksinkertaista. Olemme kaikki yksiöitä omine masennuksinemme ja tilanteinemme. Ihan kiva, jos sinulla on nyt kaikki hyvin, mutta paasauksellasi vain karkotat muut läheltäsi. Aivan kuin nämä kaikki muutkin jonkin sortin uskoon hurahtaneet.
Oikein hyvin voin elää. Olen jo nelikymppinen, eikä vielä ole minkäänlaisia vaivoja, eikä edes ylipainoa, näkynyt vaikka olen totaalinen sohvaperuna. Työkin on istumatyötä.
Miksi ihmeessä hikoilla ja rehkiä, kun pysyy terveenä, hoikkana ja ihan riittävän hyvännäköisenäkin ilmankin?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sama juttu. Ap. on kova satuilemaan. Kahdessa viikossa toipuu masennuksesta. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
[/quote]
Joo, naurakaa vaan. Tarkoitin, että pahimmasta masennuksesta, sellaisesta että pystyi toimimaan. Todella loukkaavaa, että nauretaan masennukselleni. Kylläpäs täällä mammat hernostuu, kun joku puhuu liikunnan puolesta. ap
Ap, sinä et puhu, sinä paasaat ja syyllistät. Kaksi eri asiaa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:27"]
Toisella kertaa personaltrainerini pelasti minut masennuksesta, kun heti sairaalajaksan jälkeen laittoi minut juoksemaan juoksumatolla. Totesi vaan, että no jaksathan sinä. Paranin tosi nopeasti työkuntoon. ap
[/quote]
Ai, oikein personaalitreineri! :D Kuule, sinä olet ihan samanlainen kuin kaikki uskoon hurahtaneet: luulet, että mikä sopii yhdelle (sinulle), sopii kaikille. Elämä ei vain ole niin yksinkertaista. Olemme kaikki yksiöitä omine masennuksinemme ja tilanteinemme. Ihan kiva, jos sinulla on nyt kaikki hyvin, mutta paasauksellasi vain karkotat muut läheltäsi. Aivan kuin nämä kaikki muutkin jonkin sortin uskoon hurahtaneet.
[/quote]
Joo, onhan se aivan kamalaa, kun ostaa kuntosalilta 16 kerran treenin personaltrainerin kanssa. En paasaa kavereilleni koskaan. Tåållä nyt vaan avauduin. :-) ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:27"]
[/quote]
[/quote]
Joo, onhan se aivan kamalaa, kun ostaa kuntosalilta 16 kerran treenin personaltrainerin kanssa. En paasaa kavereilleni koskaan. Tåållä nyt vaan avauduin. :-) ap
[/quote]
Ja ennenkuin joku taas paasaa kirjoitusvirheistäni, totean ,että mulla ei oo just nyt silmälaseja päässä ja näen kirjaimet epäselvästi. ap
Kylläpäs mammat alapeukuttaa. Kavereille ei tarvi paasata, he tietävät jo asioista, vaikkeivat kenties toimi sen mukaan. ap