Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

av-salapoliiseille hommia: miehen puhelimesta löytyi

Vierailija
19.03.2014 |

eiliseltä neljän minuutin puhelu joltain naiselta. oli siis nimi tallennettuna puhelimeen. koitin etsiä numeron omistajaa mutta oli ilmeisesti salainen. mitenkäs nyt selvitän kuka tämä naikkonen on. mitään en rupea mieheltä vielä kyselemään, tietää vaan olla entistä varovaisempi vastaisuudessa. nyt petturiukko rysänpäältä kiinni!

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 12:48"]

Hahahahaa kyllä on liitto sitten heikoilla jäillä :D

Ja on se kumma jos jaetaan koti/sänky/KOKOELÄMÄ niin ei saa toisen puhelimeen koskea ;)

[/quote]

Koko elämä... tuohon en pysty. Minulla on töissä kirjoitettu nda, jota noudatan myös kotona.

[/quote]

Niin no huomaa kyllä ettei moni pysty. Ja jos ei koko elämää kestä niin kyllä sen aikaa kun yhteistä elämää on niin tarkoitus on se jakaa.

Huvittavaa että jotkut kehtaavat tuomita jos koskee puolison puhelimeen vaikka se olisi ainoa tapa saada selville pettäminen.

Vierailija
42/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teostasi maksirangaistus on vuosi vankeutta, elli ei todellakaan ihan mikään pikkurike, vaikka onkin aika yleistä wt-piireissä, kuten muukin rötöstely.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001

3 § (9.6.2000/531)
Viestintäsalaisuuden loukkaus

Joka oikeudettomasti

1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka

2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta,

on tuomittava viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos miehen puhelimen ronkkiminen mielestänne sallittu tässä tapauksessa: mies oli yötä eksänsä luona (tiesin tästä, luulin ettei heillä ole mitään kun suhde oli ollut ihan nuorena 20v sitten ja en siis ollut huolissani) palasi sieltä aamulla huumaantuneen oloisena ja sanoi, että mittää ei tapahtunu.

No, ronkin puhelimen ja fb:n viestin ja sain selville, että olipa kuitenkin tapahtunut ja lisäksi selvisi yksi aiempi salasuhde. Mies ei olisi näistä ikinä, ikinä oma-aloitteisesti kertonut. Kerroin miehelle mitä tein ja asioita puitiin puoli vuotta.

Oonko siis teidän mielestä rikollinen?

Vierailija
44/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:30"]

Teostasi maksirangaistus on vuosi vankeutta, elli ei todellakaan ihan mikään pikkurike, vaikka onkin aika yleistä wt-piireissä, kuten muukin rötöstely.

3 § (9.6.2000/531) Viestintäsalaisuuden loukkaus

Joka oikeudettomasti

1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka

2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta,

on tuomittava viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

[/quote]

Laki ja moraali eri asioita. Laillisesti saa pettää vaikka moraalisesti se on väärin.

Laillisesti ei saa puolison puhelinta katsoa vaikka se ei ole moraalisesti väärin.

Vierailija
45/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on ihan kauhea pirttihirmu. Anna miehellesi elämä ja lopeta kyttääminen tai poistu takavasemmalle. Soittaja oli Tiina ja on samassa työpaikassa kuin miehesi. Puhelu koski viikon päästä olevaa tykypäivää.

Vierailija
46/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:32"]

Onkos miehen puhelimen ronkkiminen mielestänne sallittu tässä tapauksessa: mies oli yötä eksänsä luona (tiesin tästä, luulin ettei heillä ole mitään kun suhde oli ollut ihan nuorena 20v sitten ja en siis ollut huolissani) palasi sieltä aamulla huumaantuneen oloisena ja sanoi, että mittää ei tapahtunu.

No, ronkin puhelimen ja fb:n viestin ja sain selville, että olipa kuitenkin tapahtunut ja lisäksi selvisi yksi aiempi salasuhde. Mies ei olisi näistä ikinä, ikinä oma-aloitteisesti kertonut. Kerroin miehelle mitä tein ja asioita puitiin puoli vuotta.

Oonko siis teidän mielestä rikollinen?

[/quote]

Ei ole sallittua.

Vierailija
47/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan toivo että mieheni ronkkii puhelintani,ei sen takia että salaisin jtn tai pettäisin,vaan sen takia että ystäväni ovat esim.viesteillä uskoutuneet arkaluontoisistakin asioista minulle,eikä ne ole tarkotettu mieheni tietoon.

Vierailija
48/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä tietoinen näistä rikoksista mutta jos katsotaan suhteemme historian aikana tapahtuneet rikkomukset niin mies vie voiton kyllä mennen tullen. en ala erittelemään niitä kuitenkaan. ap

Vierailija
49/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei uppoo..olen itsekin diabetessuvusta. Sä laiminlyöt nyt jotain muutakin kuin itteäs.

Vierailija
50/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, jos tuntuu että on tarve tutkailla puolison puhelinta ja facebookia sen pelossa että se toinen pettää. Ap, ehkä miehesi kokee vahtaamisesi ja käyttäytymisesi jotenkin ahdistavana, kun vaihtelee puhelinkooodia aina säännöllisesti. Ja sinun ja muiden tiedoksi, on lainvastaista tutkia toisten fb-tilejä ja puhelintietoja. Eri asia on, jos olet saanut luvan tähän. Meillä on lupa käyttää toisen puhelinta soittamiseen, kun siitä ollaan yhdessä sovittu. Naurettavaa tuollainen käyttäytyminen ap:lta. Jos epäilet että pettää, niin KYSYT SUORAAN! Olet aikuinen, hitto vie.

Vierailija
51/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:43"]En minä ainakaan toivo että mieheni ronkkii puhelintani,ei sen takia että salaisin jtn tai pettäisin,vaan sen takia että ystäväni ovat esim.viesteillä uskoutuneet arkaluontoisistakin asioista minulle,eikä ne ole tarkotettu mieheni tietoon.

[/quote]

Juuri näin!

Vierailija
52/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole mikään pieni rike, vaan oikea rikos tonkia toisen kännykkää. Kyseessä on ihan sama, kuin jos avaisit miehellesi tulleen kirjeen. Revi tästä ääliö. Miksi hitossa naiset ovat niin tolloja ja tyhmiä, että kuvittelevat oikeudekseen penkoa miehensä elämää.

Vierailija
53/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

34, olet rikollinen, toisen kännykkää EI TONGITA MISTÄÄN SYYSTÄ. Anteeksi, että huusin, mutta nyt on sanottava asia painokkaasti.

Vierailija
54/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, on myös moraalisesti väärin tonkia toisen kännykkää. Sitä ei yksinkertaisesti saa tehdä, vaikka sormet kuinka syyhyäisivät. Jos saisin tietää mieheni tutkineen kännyäni, hän lentäisi ovesta ulos alle minuutissa, eikä paluuta olisi.

Vierailija
55/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:42"]

olen kyllä tietoinen näistä rikoksista mutta jos katsotaan suhteemme historian aikana tapahtuneet rikkomukset niin mies vie voiton kyllä mennen tullen. en ala erittelemään niitä kuitenkaan. ap

[/quote]

ai että sun tarvii alentua idiootiksi, koska toinenkin on ollut? ihan hiekkalaatikkotason logiikkaa. onneksi olkoon.

Vierailija
56/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:30"]

3 § (9.6.2000/531) Viestintäsalaisuuden loukkaus

Joka oikeudettomasti

Yritys on rangaistava.

[/quote]

Ha haaa, poliisit varmaan naurais partaansa kun joku nostais syytteen vaimoaan vastaan kun "se luki mun tekstiviestejä ilman lupaa!". Ja mies on käynyt vieraissa :) mikähän rangaistus aviorikkomuksesta tulee?

Vierailija
57/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on nyt pakko kommentoida tähän kännykän lukemiseen. Täällä joku vaahtoaa pää punaisena, että mies lentäisi jos hänen kännykkäänsä katsoisi. Ensinnäkin MIKSI mies ei voi katsoa kännykkääsi? Miksi parisuheessa pitää pitää kännykkä salassa ja piilossa toiselta? Minun kännykkääni voi mieheni ainakin koska vain halutessaan katsoa. Mutta minulla onkin puhtaat jauhot pussissa.

Kyllä minulla ainakin nousee epäilyt siinä vaiheessa kun kännykkä on niin salaista, niin salaista, että siihen ei voi kumppanikaan koskea tai lentää pellolle. 

Vierailija
58/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:00"]

Minun on nyt pakko kommentoida tähän kännykän lukemiseen. Täällä joku vaahtoaa pää punaisena, että mies lentäisi jos hänen kännykkäänsä katsoisi. Ensinnäkin MIKSI mies ei voi katsoa kännykkääsi? Miksi parisuheessa pitää pitää kännykkä salassa ja piilossa toiselta? Minun kännykkääni voi mieheni ainakin koska vain halutessaan katsoa. Mutta minulla onkin puhtaat jauhot pussissa.

Kyllä minulla ainakin nousee epäilyt siinä vaiheessa kun kännykkä on niin salaista, niin salaista, että siihen ei voi kumppanikaan koskea tai lentää pellolle. 

[/quote]

Kyse on periaatteesta. Myös parisuhteessa olen myös yksityinen ihminen, enkä periaatteestakaan jaa ihan kaikkea mieheni kanssa (eikä hän minun). Mitään salaista ei puhelimessani ja koneellani ole, eikä tule olemaankaan. Silti kumpikin osapuoli suhteessa kunnioittaa toisen yksityisyyttä.

Vierailija
59/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:30"]

jos minä nyt tällä pienellä rikkeelläni saan selville sen että mies pettää niin se on sen arvoista! ap

[/quote]

Mitä jos mies ei petäkkään? Silloin ainut petturi suhteessa olet sinä.

Vierailija
60/102 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 13:58"]mikähän rangaistus aviorikkomuksesta tulee?

[/quote]

Avioero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän