Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi oikeasti työkyvyttömät ei pääse eläkkeelle?

Vierailija
18.11.2020 |

Päihdeongelmaiset läträäjät kyllä pääsee.

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä useamman jotka ovat päässeet, mutta onkin oikeasti vaivoja, eivät ole mitään fibroilijoita.

Vierailija
102/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niskavammani on kuulemma leikattu kelan lääkärin mukaan. En ole huomannut moista. Yritetään vaan laittaa kuntouttavaan työtoimintaan, vaikka olen monisairas. En vaan jaksa hakea sitä sairaslomaa kokoajan.

Eihän sitä saakkaan kuin vuodeksi kerrallaan. Sitten olet vuoden työttömänä, vaikket olisikaan työkykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon suurempi työkyvyttömyyseläke on työmarkkinatukea? Oliski kiva tietää suurin piirtein.

Työttömyyttä on kestänyt vuosia (olin kyllä töissä puolet elämästäni, nyt olen 60-vuotias), lääkäreitä ei ole kiinnostanut yhtään se, että potilas ei pysty kävelemään tai istumaan ja yrittäessään menee tajuttomaksi; yksi sanoi, että kiva juttu se työmarkkinatuki, niin on rahaa sitten, millä pärjää. Syksyllä uusi lääkäri totesi minut työkyvyttömäksi ja määräsi osastomuotoiseen kuntoutukseen. Pelkään kaikkea muutosta ja etenkin sitä, että elämiseen olisi vieläkin vähemmän rahaa kuin nyt, joten en ole ilmoittanut minnekään tai hakenut mitään. Kelahan on ainoa paikka, josta saa täsmällistä tietoa, mutta pelkään, että pelkästä kysymisestä käy huonosti.

Vierailija
104/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon suurempi työkyvyttömyyseläke on työmarkkinatukea? Oliski kiva tietää suurin piirtein.

Työttömyyttä on kestänyt vuosia (olin kyllä töissä puolet elämästäni, nyt olen 60-vuotias), lääkäreitä ei ole kiinnostanut yhtään se, että potilas ei pysty kävelemään tai istumaan ja yrittäessään menee tajuttomaksi; yksi sanoi, että kiva juttu se työmarkkinatuki, niin on rahaa sitten, millä pärjää. Syksyllä uusi lääkäri totesi minut työkyvyttömäksi ja määräsi osastomuotoiseen kuntoutukseen. Pelkään kaikkea muutosta ja etenkin sitä, että elämiseen olisi vieläkin vähemmän rahaa kuin nyt, joten en ole ilmoittanut minnekään tai hakenut mitään. Kelahan on ainoa paikka, josta saa täsmällistä tietoa, mutta pelkään, että pelkästä kysymisestä käy huonosti.

Tk-eläke on saman verran kuin tähän mennessä ansaittu eläkkeesi. Mikäli et olisi ollut koskaan työelämässä, olisi se takuueläkkeen verran, eli noin 900 euroa. Työmarkkinatuen määrästä minulla ei ole tietoa.

Vierailija
105/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk-eläke on saman verran kuin tähän mennessä ansaittu eläkkeesi. Mikäli et olisi

Kiitos kommentista. Takana on pitkä ja kapea työura ja ihan liian monta vuotta työttömyyttä. On kai ihan sama, olenko työttömänä vai eläkkeellä. TE-toimisto ei hätyyttele, kun tietää, etten pysty töihin, vaikka haluankin. 

Vierailija
106/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että työkyvyttömyyseläkkeelle on todella vaikeaa päästä. Mutta ei sinne kyllä päihdeongelman vuoksi pääse. Tai en tiedä pääseekö silloin, jos se päihteen käyttö on aiheuttanut jonkun liitännäissairauden, joka eläkkeeseen oikeuttaisi. Mutta mielenterveyssyistä ei ainakaan pääse, jos on vähäistäkin päihteiden käyttöä. Minulta Kela vaati aikoinaan labratulokset maksa-arvoista ja huumetestit (vaikken huumeita koskaan ole käyttänyt, vaan pelkästään alkoholin suurkulutusta oli aiemmin) jo pelkän kuntoutustuen saamiseksi, kun sitä masennuksen vuoksi hain. Tuolloin siis olin jo raittiina ollut muutaman vuoden.

Vierailija
107/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pääse työkyvyttömyyseläkkeelle helposti. Mutta se on kyllä totta, että sinne ei pääse monet, joiden kuuluisi päästä.

Vierailija
108/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska et ole vielä saanut kasaan sitä sinun eläkettäsi. Ei yhteiskunnalla ole vara maksaa jokaiselle sohvankuluttajalle elämistä.

Miten työkyvytön saa kasaan eläkkeensä, kun ei voi tehdä mitään työtä?

Vierailija
109/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk-eläke on saman verran kuin tähän mennessä ansaittu eläkkeesi. Mikäli et olisi ollut koskaan työelämässä, olisi se takuueläkkeen verran, eli noin 900 euroa. Työmarkkinatuen määrästä minulla ei ole tietoa.

Mielenkiintoista. Eli koska ansaittu eläkkeeni on 168 euroa, saisin takuueläkkeen 900 euroa?

Sanottakoon vielä kaikille loiseksi haukkujille, että enemmän kuin mielelläni olisin töissä tienaamassa, huomattavasti mieluummin kuin sairaana kotona.

Vierailija
110/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk-eläke on saman verran kuin täh

"Mielenkiintoista. Eli koska ansaittu eläkkeeni on 168 euroa, saisin takuueläkkeen 900 euroa?

Sanottakoon vielä kaikille loiseksi haukkujille, että enemmän kuin mielelläni olisin töissä tienaamassa, huomattavasti mieluummin kuin sairaana kotona."

Sanottakoon sekin, että sinä et ole minä, jolle tuo edellä oleva vastaus osoitettiin.

Vierailija
111/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle en pääse. Olen 51-vuotias ja terveysvaivoja on. Aivoissa hyvin useita plakkeja-jälleen tutkitaan ms-tautia löytyykö. Oireita paljon jotka vaikeuttaa joka päiväistä elämää. On kulumia lonkissa, tenniskyynerpäät. Työkkärin mielestä kuulun eläkkeelle mutten pääse. Olen työtttömänä mutta en joudu hakemaan yhtäkään työpaikkaa. Ei minua vajaakuntoista kukaan palkkaa

Vierailija
112/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lääkärien mielestä et ole työkyvytön.

Vaikka olisit usean sinua hoitaneen erikoislääkärin mielestä työkyvytön, voi kelan leimasinlääkäri sinua ikinä tapaamatta päättää että olet työkykyinen.

Minullakin on B-lausuntoja kunnon pino 14v ajalta, osastojaksoja, nälkävuoden pituinen diagnoosilista yms mutta kelan lääkäri aina toteaa että ihan riittävän terve olet.

Joo olen te-toimistossa nähnyt niin sairaita ihmisiä että hyvä kun pystyvät kävelemään. Työttöminä täytyy kuitenkin työtä hakea kun ei kelan lääkärit eläkkeelle päästä. Täysin hullua! Ja sitten ne jotka huutavat kuorossa että laiskat luuserit töihin siitä. Näitä työhön kyvyttömiä nimittäin on melkoisen paljon siinä työttömien joukossa josta meidän pääministerikin jaksaa aina toitottaa että työttömyystukia pienennetään siksi että olisi työttömälle houkuttelevampaa hakea mitä tahansa työtä. Joo ja ne työnantajat tykkää kun se lähes toimintakyvytön hakee töihin.

Hulluksi on maailma mennyt!

Vierailija
113/175 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lääkärien mielestä et ole työkyvytön.

Vaikka olisit usean sinua hoitaneen erikoislääkärin mielestä työkyvytön, voi kelan leimasinlääkäri sinua ikinä tapaamatta päättää että olet työkykyinen.

Minullakin on B-lausuntoja kunnon pino 14v ajalta, osastojaksoja, nälkävuoden pituinen diagnoosilista yms mutta kelan lääkäri aina toteaa että ihan riittävän terve olet.

Joo olen te-toimistossa nähnyt niin sairaita ihmisiä että hyvä kun pystyvät kävelemään. Työttöminä täytyy kuitenkin työtä hakea kun ei kelan lääkärit eläkkeelle päästä. Täysin hullua! Ja sitten ne jotka huutavat kuorossa että laiskat luuserit töihin siitä. Näitä työhön kyvyttömiä nimittäin on melkoisen paljon siinä työttömien joukossa josta meidän pääministerikin jaksaa aina toi

Sitten on meitäkin, joita siellä työkkärissä ei näy, koska emme pääse sinne asti.

Vierailija
114/175 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pääsin fyysisen sairauden vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle. Eläkkeen myönsi ja maksaa työeläkeyhtiö. Js hakija on työtön, niin monella hakemus kosahtaa siihen, että hakijalla ei ole esittää sairauspoissaoloja hakemuksen tueksi.

Itsellä meni osatyökyvyttömyyseläke läpi ilman saikuttamisia. Täysi työkyvyttömyyseläke meni läpi pakollisen 300 pvän saikun jälkeen (muita sairaslomia ei ollut). Mutta työttömän on vaikea osoittaa, että on työkyvytön.

Ammatillinen kuntoutus, alan vaihto opiskeluineen tuli myös käytyä läpi. 

Vierailija
115/175 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vain ole oikeasti sairaita. Henkilökohtaisesti pääsin eläkkeelle 35 vuotiaana.

Vierailija
116/175 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastan ihan astamaa ja pääsin ihan helposti eläkkeelle.

Oikeesti..tällä vaikea astma en päässyt sairastuin työssä PK.sisäilmaongelma.                     Lisäksi paljon muuta vakavaa löytyy..Kolmas hylky.Ihan epäreilua tämä touhu

Vierailija
117/175 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti..tällä vaikea astma en päässyt sairastuin työssä PK.sisäilmaongelma.                     Lisäksi paljon muuta vakavaa löytyy..Kolmas hylky.Ihan epäreilua tämä touhu

Miksi astman takia pitäisi päästä eläkkeelle? Miten olisi, jos menisit töihin paikkaan, missä on kunnollinen ilmastointi? Tai ostatat työnantajalla ilmanpuhdistimen?

Vierailija
118/175 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha hakea mistään fyysisestä syystä. Kehitätte luottolääkärin kanssa masennuksen, niin pääset eläkkeelle.

minkä luottolääkärin? samoja p.a.s.ko.j.a.   kaikki.

Yleensä tämä vaatii pitkää hoitosuhdetta yksityislääkärin kanssa.

Kelalle ei kelvannut yksityisen lääkärin (kipulääkäri ja fysiatri) lausunnot vaan piti olla jatkossa julkisen puolen yleislääkärin (?!?) lausunnot. Mitä hityoa? 

Vierailija
119/175 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua olla ikävä, mutta millään astmalla et ikipäivänä pääse eläkkeelle. Edes MS-taudilla ei pääse, ellei se oireile todella vaikeasti,

Vierailija
120/175 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että suurin osa heistä on kuitenkin työkykyisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi