Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi oikeasti työkyvyttömät ei pääse eläkkeelle?

Vierailija
18.11.2020 |

Päihdeongelmaiset läträäjät kyllä pääsee.

Kommentit (175)

Vierailija
81/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna enää laittaa tälle palstalle kun yritän linkittää amerikkalaista kohuelokuvaa Rokotettu. kannattaa katsoa tubesta kuinka lukuisia lapsia on vammautunut hpv-rokotteesta. Työkyvyttömyyttä.

Vierailija
82/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja papereita myös pilataan tahallaan, niitä ei tehdä kunnolla.  kirjoitellaan tyhjänpäiväisyyksiä ja jätetään tärkeät asiat pois.  menkää asianajajan  luo tekemään eläkepaperit , saatte vähävaraisina ilmaiseksi.   oikeusaputoimistosta.

Minä kyllä tein eläkehakemukseni itse, ja se hyväksyttiin muutaman viikon päästä.

eläkkeitä on monenlaisia erilaisista työsuhteista riippuen ja jos ei omat taidot riitä niin kannattaa hankkia se lakimies ettei  joudu jymäytetyksi.   huijaavat yksinkertaisia ihmisiä niinkuin  työkkärissäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja papereita myös pilataan tahallaan, niitä ei tehdä kunnolla.  kirjoitellaan tyhjänpäiväisyyksiä ja jätetään tärkeät asiat pois.  menkää asianajajan  luo tekemään eläkepaperit , saatte vähävaraisina ilmaiseksi.   oikeusaputoimistosta.

Minä kyllä tein eläkehakemukseni itse, ja se hyväksyttiin muutaman viikon päästä.

eläkkeitä on monenlaisia erilaisista työsuhteista riippuen ja jos ei omat taidot riitä niin kannattaa hankkia se lakimies ettei  joudu jymäytetyksi.   huijaavat yksinkertaisia ihmisiä niinkuin  työkkärissäkin.

No ei ole. Työkyvyttömyyseläke voi olla osa- tai täysi työkyvyttömyyseläke. Määräikainen eläke on nimeltään kuntoutustuki. Ihan samalla lomakkeella ne haetaan. Eläkkeen myöntää viimeisimmän työsuhteen eläkevakuutusyhtiö ja lomakkeen voi laittaa suoraan sinne tai Kelaan, he laittavat sen oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
84/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeen kriteerinä kuuluisi olla työttömyyden keston, terveydentilan lisäksi.

Tyyliin: 20 vuotta työttömänä putkeen, niin eläke. Ei kymmeniä vuosia työttömänä ollut kuulu enää systeemin oravanpyörään.

Vierailija
85/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeen kriteerinä kuuluisi olla työttömyyden keston, terveydentilan lisäksi.

Tyyliin: 20 vuotta työttömänä putkeen, niin eläke. Ei kymmeniä vuosia työttömänä ollut kuulu enää systeemin oravanpyörään.

Ei työttömyydellä ole mitään tekemistä työkyvyttömyyseläkkeen kanssa.

Vierailija
86/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kukkua puhutte te joille tai joiden läheisille "on tarjottu eläkettä". Toki lääkäri voi sanoa että oletko miettinyt hakemista, mutta siinä on yleensä pitkä tie sen jälkeen. Se yksi lääkäri ei sitä päätä, eikä hakemukset mene välttämättä läpi, vaikka se lääkäri lausunnon kirjoittaisikin. Ja yleensä se eläke on aluksi määräaikainen, eli kuntoutustuki.

Ymmärsit varmaan kuitenkin mitä tässä joku on yrittänyt sanoa. Minulta lääkäri kysyi haluaisinko jäädä eläkkeelle. Olin aika yllättynyt kysymyksestä. Olin kuvitellut, että eläkkeellä päästään/joudutaan pää kainalossa. En halunnut jäädä koska, eläke olisi jäänyt pieneksi ja asia tuli täysin puskista muutenkin. Asia kuitenkin jäi hautumaan mieleeni ja 10 vuoden päästä otin asian uudelleen esille toisen lääkärin kanssa ja nyt olen jo seitsemän vuotta ollut eläkkeellä.

Lääkäri kysyi siksi, jos sinä olisit halunnut hakea eläkettä, jota varten hän olisi kirjoittanut eläkeyhtiölle lausunnon. Sitä lääkäri ei voi sanoa, mitä eläkevakuutusyhtiö päättää.

Kun sairausloma on jatkunut tarpeeksi pitkään, lähtee Kelalta automaattinen kirje, jossa kerrotaan työkyvyttömyyseläkkeelle hakemisesta. Itse luin kerran lehtijutun, jossa kirjeen saanut käsitti asian niin, että hänelle tarjotaan eläkettä.

Aivan olet ymmärtänyt oikein kirjoittamani sekä sen miten homma toimii. Näin muuten tämän lääkärin ensimmäisen kerran silloin, kun tämä tätä minulta kysyi. En ollut siis ollut sairaslomalla päivääkään.

Vierailija
87/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Kelan kasvottomat ja nimettömät lääkärit voivat kumota potilasta näkemättä vaikka kymmenen erikoislääkärin diagnoosit. Tämä on täysin mielivaltainen systeemi, missä ei ole järjen häivää eikä oikeudenmukaisuutta. Ihme, että tällainen saa Suomessa laillisesti jatkua.

Pelkkä diagnoosi ei riitä vaan lääkärin pitää tehdä kunnollinen lausunto sairauksista. Omaan hakemukseen kannattaa panostaa ja selittää siinä tarkasti, miten sairaudet vaikuttavat työntekoon ja muuhun elämään. Itse hommasin liitteiksi palkanlaskennasta työsuhteeni sairauspoissaolot ja työnantajalta lausunnon minun työkyvystä. Näköjään Keva vaatii nuo nykyään ihan automaattisesti.

Itse kirjoitin hakemukseeni nimeni sekä yhteystietoni. En yhtään mitään muuta. Aiempiin kuntoutustukihakemuksiin olin kirjoittanut yhden sanan, aina saman sanan - en muuta.

Vierailija
88/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömyydellä ole mitään tekemistä työkyvyttömyyseläkkeen kanssa.

Siinä mielessä kyllä on, että työtöntä ei päästetä eläkkeelle samoilla diagnooseilla ja sairauden/vamman aiheuttamilla haitoilla, joilla työssäkäyvä pääsee eläkkeelle. Työttömän eläkehakemus hylätään erikoislääkärinlausoinnoista huolimatta. Työttömältä löytyy kyllä paperilla työkykyä kelan/eläkevakuutuslaitoksen näkemyksen mukaan.  Työtöntä ei myöskään hevin päästetä sairaslomalle, siis kela ei päästä, vaikka sairaudesta lääkärinlausunto.

Vierailija
89/175 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Kelan kasvottomat ja nimettömät lääkärit voivat kumota potilasta näkemättä vaikka kymmenen erikoislääkärin diagnoosit. Tämä on täysin mielivaltainen systeemi, missä ei ole järjen häivää eikä oikeudenmukaisuutta. Ihme, että tällainen saa Suomessa laillisesti jatkua.

Pelkkä diagnoosi ei riitä vaan lääkärin pitää tehdä kunnollinen lausunto sairauksista. Omaan hakemukseen kannattaa panostaa ja selittää siinä tarkasti, miten sairaudet vaikuttavat työntekoon ja muuhun elämään. Itse hommasin liitteiksi palkanlaskennasta työsuhteeni sairauspoissaolot ja työnantajalta lausunnon minun työkyvystä. Näköjään Keva vaatii nuo nykyään ihan automaattisesti.

Itse kirjoitin hakemukseeni nimeni sekä yhteystietoni. En yhtään mitään muuta. Aiempiin kuntoutustukihakemuksiin olin kirjoittanut yhden sanan, aina saman sanan - en muuta.

Kerro minkä sanan.

Vierailija
90/175 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kukkua puhutte te joille tai joiden läheisille "on tarjottu eläkettä". Toki lääkäri voi sanoa että oletko miettinyt hakemista, mutta siinä on yleensä pitkä tie sen jälkeen. Se yksi lääkäri ei sitä päätä, eikä hakemukset mene välttämättä läpi, vaikka se lääkäri lausunnon kirjoittaisikin. Ja yleensä se eläke on aluksi määräaikainen, eli kuntoutustuki.

Tuttuni oli vuosia sairaslomalla / kuntoutustuella, ja todella pitkässä hoitosuhteessa. Meni kaikkiaan 7-vuotta, ennen kuin hän pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle. Kela ja eläkeyhtiö yrittivät kaikkensa, että hänet olisi saatu palautettua takaisin työelämään, mikä on ihan hyvä periaate. Hän vaan on niin romuna, joten se ei onnistunut. 

Vierailija
91/175 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden mielestä työttömät ovat jo vähän kuin eläkkeellä. (Mikä vitsi!) Sehän tutkittiin juuri ennen koronakriisiä, että joka kolmas työtön olisi oikeasti työkyvytön, mutta lääkärit eivät halua kirjoittaa heille lausuntoja sairauksista Kelaa varten.

Esim. minua ei kukaan palkkaa, jos kerron kuinka joudun kroonisten sairauksien takia olemaan saikulla vähintään neljä arkipäivää kuukaudessa. Ja tässä vasta sairaudet, joista on diagnoosi.

Systeemi on raaka. Vaikka olisi saanut vakavan aivohalvauksen, ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, jos ehtii toipumaan (lääkärin mielestä) liian hyvin vuoden sisällä.

Vierailija
92/175 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tarjottiin pysyvää työkyvyttömyyseläkettä 10 vuotta sitten yhden kuukauden mittaisen psyk osastojakson päätteeksi.

Mitään nuppivaivoja ei tuota ennen ollut, eikä ole tuon jälkeen mitään masennuksen oireita ollut.

Oli vain innokas psykiatri joka syötti kaikille mielellään ketipinor lääkettä ja sai meidät kaikki osastolla olevat kooman kaltaiseen tilaan lääkitysvalinnoillaan.

Hän jopa soitteli kotiini viikkojen jälkeen osastolta pääsyn jälkeen ja vakuutteli minun olevan työkyvytön, sairas ja toivoton tapaus.

Luojan kiitos jossain limbisen järjestelmän kohdilla joku minulle viestitti ettei tuo kohjo tohtori puhu ihan järkeä.

Olen ollut töissä nyt 10 vuotta normaalisti vaativassa asiantuntijan työssä. Sairauslomalla näinä vuosina olen ollut 6 päivää flunssan oireiden vuoksi.

Näinkin voi käydä.

Vierailija
93/175 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ns. mielenterveyskuntoutujia satojatuhansia Suomessa. Ei työt kiinnosta, kun valtio maksaa kaiken.

Vierailija
94/175 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole kukkua tämä. Kyllä mun läheiselleni tarjottiin eläkettä, oli auto-onnettomuudessa ja monivammautui vaikeasti. On pyörätuolissa ja vaikea aivovamma, vain toinen käsi liikkuu hiukan. Hakemus meni heti läpi ja eläke myönnettiin heti.

Vierailija
95/175 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut jo yli 5 vuotta saikulla, enkä ole vieläkään päässyt eläkkeelle. Meneehän se näinkin.

Vierailija
96/175 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ns. mielenterveyskuntoutujia satojatuhansia Suomessa. Ei työt kiinnosta, kun valtio maksaa kaiken.

Sukulaiseni on ollut mielenterveyskuntoutuja teinistä lähtien. Kyllä hänen elämänsä on ihan oikeasti sellaista, ettei sitä kenellekään toivo. Ilmeisesti lääketiedekin on voimaton hänen kohdallaan. Hän itse kärsii tilanteesta, koska oli lapsena todellinen monilahjakkuus. Kaikki haaveet jäivät toteutumatta. Kuka sitä kadehtii?

Vierailija
97/175 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat Feijat ja vähä-älyiset somalit pääsevät helposti työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
98/175 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että työmarkkinatuki on pienempi kuin takuueläke.

Vierailija
99/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Nosto. 

Vierailija
100/175 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastan ihan astamaa ja pääsin ihan helposti eläkkeelle.

Valehtelet, tai olet ollut TKE:llä kymmeniä vuosia. Nykyään ei pääse edes osarille yhdistelmällä DM1 + RR + sydänviat.