Miksi oikeasti työkyvyttömät ei pääse eläkkeelle?
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
ja papereita myös pilataan tahallaan, niitä ei tehdä kunnolla. kirjoitellaan tyhjänpäiväisyyksiä ja jätetään tärkeät asiat pois. menkää asianajajan luo tekemään eläkepaperit , saatte vähävaraisina ilmaiseksi. oikeusaputoimistosta.
Paras neuvo tällä palstalla. Työttömän on todella vaikea todistaa riittävän hyvin ettei kykene mihinkään työhön enää. Aivan turha tk:ssa rampata ja yrittää flegmaattisena väittää että on liian ahdistunut tekemään mitään töitä.
Työssä oleva on jo paremmassa asemessa työterveyshuollon paremman toimivuuden myötä. Toisaalta- kuka haluaa elinikäisen sairauden siksi että pääsee sairauden kanssa olemaan eläkeläisenä kotonaan 24/7? Harvalla käy paras flaksi esim. juuri että on jokin onnettomuus jolla saa eläkkeen läpi mutta kuntoutuu entiselleen sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastan ihan astamaa ja pääsin ihan helposti eläkkeelle.
Oikeesti..tällä vaikea astma en päässyt sairastuin työssä PK.sisäilmaongelma. Lisäksi paljon muuta vakavaa löytyy..Kolmas hylky.Ihan epäreilua tämä touhu
Miksi astman takia pitäisi päästä eläkkeelle? Miten olisi, jos menisit töihin paikkaan, missä on kunnollinen ilmastointi? Tai ostatat työnantajalla ilmanpuhdistimen?
Norjalaiset hiihtäjätkin sairastavat astmaa ja ovat mailman huippuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläke on suurempi kuin työttömän peruspäiväraha. On siis yhteiskunnan talouden kannalta järkevämpää roikottaa työkyvytöntä vaikka 20 vuotta pitkäaikaistyöttömänä kuin maksaa joka kuukausi työkyvyttömyyseläkettä.
Ja lisäksi ei kelan tarvitse maksaa koko summaa työttömyyskorvauksesta pitkäaikaistyöttömälle, oikeasti työkyvyttömälle työttömälle, koska kunta joutuu maksamaan yli 1000 päivää työmarkkinatukea saavan työttömän päivärahastaan 70 % ns. sakkoa kelalle.
Tottakai kela ovelasti tahtoo säästellä ja/tai työeläkevakuutusyhtiö sairaseläkkeen maksustaan pitkäaikaistyöttömän työkyvyttömäksi todetun kohdalla, ja näin roikotetaan pakosta työtöntä sairasta te-toimiston listalla.
Yksikään normipalkkaa maksava työnantaja ei halua palkata valmiiksi sairasta ja monesti iäkästä työntekijää, jos yl
Kunnat on muutenkin tarpeettomia
Mulla toisinpäin, haluaisin opiskella,tehä töitä, olla ns. yhteiskuntakelpoinen yms.
Vaan ei onnistu mikään.
Lekurit sitte eri mieltä, ja kelassa/kevassa kans, samantien eläke tuli.
Työkyvyttömyyseläkkeen määrä voi esim. 30-kymppiselläkin olla hyvä, jos on ollut viime vuodet hyväpalkkaisessa töissä eli eläkkeessä otetaan huomioon ns. tulevan ajan eläke.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kalliimmaksi kuin tt-tuella roikottaminen, siksi.
Vain näennäisesti. Eläkkeellä tuki on suurempi, mutta työkkärin palaveeraaminen ja kaikki turhat työllistämistoimet yhteen laskettuna niin työttömyys tulee monin kerroin kalliimmaksi. Kyseessä on pelkkä halu kiusata työttömiä ja sairaita, työkeskeisessä yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen pääsi helposti. Olin 80-luvulla nuori mies. Loukkasin työtapaturmassa selkäni, olin tehtaalla töissä. Muutaman leikkauksen jälkeen sain eläkkeen.
Paranin kuitenkin täydellisesti ja suuren eläkkeen johdosta olen viettänyt mukavaa ja täysipainoista elämää.
Mutta nythän ajat ovat muuttuneet täysin:(
Sinä onnenmyyrä!
Mulle sanottiin, että yliopistosta valmistuminen osoittaa, että ainakin silloin aivot ovat neurologisesti olleet terveet. Lisäksi todellisuudentaju on pysynyt joten psykiatrisesti ok. Maisteriksi valmistumiseni on no-no mielenterveyseläkkeelle ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee kalliimmaksi kuin tt-tuella roikottaminen, siksi.
Vain näennäisesti. Eläkkeellä tuki on suurempi, mutta työkkärin palaveeraaminen ja kaikki turhat työllistämistoimet yhteen laskettuna niin työttömyys tulee monin kerroin kalliimmaksi. Kyseessä on pelkkä halu kiusata työttömiä ja sairaita, työkeskeisessä yhteiskunnassa.
Tätä minä olen miettinyt että mitä tämä moniammatillinen työryhmä maksaa yhteiskunnalle, nyt viidettä vuotta. Käyn työkkärissä pari kertaa vuodessa ihmettelemässä virkailijan ja Kela-työntekijän kanssa että mihinkä työkyvyttömän työnhakijan voisi tunkea. Ei mihinkään, on aina lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläke on suurempi kuin työttömän peruspäiväraha. On siis yhteiskunnan talouden kannalta järkevämpää roikottaa työkyvytöntä vaikka 20 vuotta pitkäaikaistyöttömänä kuin maksaa joka kuukausi työkyvyttömyyseläkettä.
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea eli ei voi käydä lääkärissä ja teini on ilman ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea eli ei voi käydä lääkärissä ja teini on ilman ruokaa.
Lääkärit jatkuvasti valittaa, että meidän lapset on liian laihoja.
No. Minkäs voit, kun ei toi 595 työmarkkinatuki riitä mihinkään. Siitä maksetaan myös vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pääsin fyysisen sairauden vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle. Eläkkeen myönsi ja maksaa työeläkeyhtiö. Js hakija on työtön, niin monella hakemus kosahtaa siihen, että hakijalla ei ole esittää sairauspoissaoloja hakemuksen tueksi.
Miten työttömällä voisikaan olla sairaslomaa, mistä työpaikasta, kun ei ole sitä työpaikkaakaan, mistä voisi lääkärin todistuksella jäädä sairastamaan, sillä monen pitkään sairastaneen ja pitkään työttömänä olleelle ei sairaudestaan ja lääkärin kirjoittamista b-todistuksista huolimatta kela myönnä sairaspäivärahaa, ja eihän herran jestas sentään kukaan voi jäädä sairaslomalle ilman sairaspäivärahaa, silloin on pakko sairastella vaan kämäsellä työttömyyspäivärahalla, tajuatko?
Tietenkin työtön voi olla sairaslomalla. Itse ol
Työtön saa sairauslomaa työkkärin kiusaamistoimenpiteistä. Näin minä sen koen ja kutsun (selän takana).
Sain vuosi sitten työkyvyttömyyseläkkeen. Sitä edelsi kymmenen vuoden jakso kuntoutustuella. Mulla on psykoottistasoinen masennus. Tällä hetkellä tulen toimeen jotenkin, välillä ahdistuneisuus kyllä nostelee rumaa päätään.
Kun hain eläkettä, niin ensimmäisenä työeläkeyhtiöstä oli käyty katsomassa maksettavaksi tuleva summa, näkyi lokitiedoissa. Sen jälkeen kesti neljä kuukautta ennen kuin päätös tuli. Muutaman satasen saan työeläkettä, loput Kelasta. Väkisinkin tulee mieleen, että ensin katsotaan maksettavaksi tuleva summa ja sen perusteella päätetään, että saako eläkkeen vai ei. Miksi se summa olisi muuten heti aluksi laskettu.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeen määrä voi esim. 30-kymppiselläkin olla hyvä, jos on ollut viime vuodet hyväpalkkaisessa töissä eli eläkkeessä otetaan huomioon ns. tulevan ajan eläke.
Niin, jos sairastuminen tai onnettomuus kohtaa äkillisesti. Sittenon meitä muita joita roikotetaan ensin kuntoutustuella kymmenen vuotta, niin saadaan hilattua kuluja alaspäin.
Sekä vino pino A ja C lausuntoja...eli: ei voi pitää paikkaansa!