Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysnutraajat ene-dieetillä olleet!

Vierailija
18.03.2014 |

Jos olette olleet vlcd- tai ene-dieetillä, otitteko YHTÄÄN mitään muuta niiden jauhepussien lisäksi? Vettä ei lasketa, mutta söittekö jotain lisäravinteita, joitte vihreää teetä? Lisää kalsiumia? Leseitä joukkoon?

Jos söitte tai joitte jotain muuta, miksi? 

Olen 8 viikkoa lääkärin tarkkailun alaisena ene-dieetillä, kokemukset kiinnostavat. Alkupaino oli 98,4kg. Tavoitteena 8 viikossa vähintään 16 kiloa pois.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta puuttuu näköjään ja-sana..

ap

Vierailija
2/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin lisäksi kasviksia. Ravinteista D, magnesium, monivitamiini ja kalaöljy. Hyvin tippui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syönyt mitään lisäksi 10 viikon täysnutrauksellani, en edes niitä sallittuja vihanneksia (pureskelu teki minujlla syömishimon). Ja mitään lisäravinteita ei tosiaan tarvita, niihin valmisteisiin on jo lisät lisätty. Elin tosiaan pelkällä Nutrilett VLCD-suklaapirtelöllä koko 10 viikkoa, alkuun 5 pussia päivässä, lopussa 4.

Vihreää teetä, tavallista teetä, kahvia, kevytcolaa voi kyllä juoda kunhan niitä ei makeuta eikä kahviin tai teehen laita maitoa tai kermaa. Itse join mustaa kahvia ja Pepsi Maxia nutratessani. 

Vierailija
4/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:55"]En syönyt mitään lisäksi 10 viikon täysnutrauksellani, en edes niitä sallittuja vihanneksia (pureskelu teki minujlla syömishimon). Ja mitään lisäravinteita ei tosiaan tarvita, niihin valmisteisiin on jo lisät lisätty. Elin tosiaan pelkällä Nutrilett VLCD-suklaapirtelöllä koko 10 viikkoa, alkuun 5 pussia päivässä, lopussa 4.

Vihreää teetä, tavallista teetä, kahvia, kevytcolaa voi kyllä juoda kunhan niitä ei makeuta eikä kahviin tai teehen laita maitoa tai kermaa. Itse join mustaa kahvia ja Pepsi Maxia nutratessani. 

[/quote]

Saanko kysyä paljonko 10 viikossa lähti?

Ap

Vierailija
5/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:55"]En syönyt mitään lisäksi 10 viikon täysnutrauksellani, en edes niitä sallittuja vihanneksia (pureskelu teki minujlla syömishimon). Ja mitään lisäravinteita ei tosiaan tarvita, niihin valmisteisiin on jo lisät lisätty. Elin tosiaan pelkällä Nutrilett VLCD-suklaapirtelöllä koko 10 viikkoa, alkuun 5 pussia päivässä, lopussa 4.

[/quote]

Saanko kysyä paljonko 10 viikossa lähti?

Ap

[/quote]

16 kg. Alkupaino ei ollut kovin valtava, 76 kg.

Vierailija
6/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:54"]

Söin lisäksi kasviksia. Ravinteista D, magnesium, monivitamiini ja kalaöljy. Hyvin tippui.

[/quote]

Kuinka paljon niitä kasviksia saa syödä päivässä?

Vierailija
7/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäravinteita ei tarvita, pusseissa on kaikki. Olen ollut 10 viikon dieetillä sairaalan ryhmässä. Lääkärin, ravitsemusterapeutin, psykologin, fysioterapeutin, sairaanhoitajan ohjauksessa.

Kasviksisä söin juuri siten kuin suositeltiin: kevyitä vihanneksia ainakin 500g, ei salaattikastiketta eikä edes sitruunamehua. Juureksia, tomaatteja, sipulia oli rajoitettu hiilihydraatin takia tiettyyn määrään. Jotkin energiapitoiset vihannekset olivat pannassa, mm. herneet ja maissi.

Join light-limuja ja vissyjä, vettä suosituksen mukaan 2-3l päivässä. Vatsa mene jumiin ilman nestemäärää.

Vierailija
8/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12 viikkoa enellä ja 25 kg lähti (lähtöpaino reippaasti yli sadan). Söin kasviksia joka aterialla. Kasviksista saa kuitua, joten suoli toimii paremmin. Söin lisäravinteita (magnesium, kalaöljy, monivitamiini) ja seuraavalla enellä jopa avocadoa. Enen jälkeen minulla todettiin sappikivet, niihin on ilmeisesti sukurasitusta (äidillä ja äidinäidilläkin on ne leikattu). Sappivaivat  voivat tietääkseni olla liian tiukan enen/laihdutuksen seuraus. Siksi suosittelisinkin jotain terveellistä rasvalisää.

Vierailija
9/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:54"]

[/quote]

Kuinka paljon niitä kasviksia saa syödä päivässä?

[/quote]

Max 500 grammaa päivässä, ja vain hyvin kevyitä ja vähähiilarisia laatuja, mitään hedelmiä tai vaikka perunaa ei saa syödä. Minä sain laihdutusryhmästä tällaisen sallittujen listan:

-kaalit 
-tomaatti, kurkku 
-paprika 
-lanttu, nauris 
-lehti- ja keräsalaatit 
-parsa 
-pinaatti, nokkonen 
- sienet 
-punajuuri. retiisi 
-tuore kurpitsa 
- sipulit 
- raparperi 
-melonit 

Ja ei siis saa laittaa mitään kastiketta tai edes sitruunamehua. Itse päätin olla syömättä noita ollenkaan, kun eihän tuollaisesta pienestä "kuivan" (kastikkeettoman) rehun närppimisestä tule kuin kiukkuiseksi.

Vierailija
10/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää, että vihanneksia pitäisi syödä myös siksi, että dieetin aikana opitaan uusi tapa syödä ja täyttää lautasta vihanneksilla. Itselleni se ei ollut ongelma, pidän kyllä kasviksista. Opettelin mm. paistamaan sieniä ja kesäkurpitsaa ja tekemään lämpimiä salaatteja. Toisinaan tein kasvissosekeittoa. Lisäruokaa ei kyllä kaipaa ketoositilassa, se vie näläntunteen.

Juomisen muistin siten, että jääkaapissa oli jokaiselle päivälle  4 puolen  litran vesipulloa. Join pullollisen ennen kuppikeittoateriaa.

Vierailija
11/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö saa edes viinietikkaa käyttää salaatinkastikkeena? Kirsikkatomaatit ovat hyviä sellaisenaan.

Vierailija
12/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinietikkaa käytin pieniä määriä, sumutettavaa sellaista.

Vierailija
13/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:24"]

Eikö saa edes viinietikkaa käyttää salaatinkastikkeena? Kirsikkatomaatit ovat hyviä sellaisenaan.

[/quote]

Saa vähän laittaa, kunhan ei ole balsamietikkaa koska siinä on hiilareita. Aika moni kokee helpommaksi tosiaan olla ilman noita kasviksia, eri syistä, esim. koska ne saa syödä vain niin ankeassa muodossa, että se on omiaan lähinnä luomaan kasvisinhoa eikä opettamaan kasvistensyöntitapaa, ja osalle tulee siitä pureskelusta ja syömisestä fiilis, että nyt pitäisi saada kunnollista ruokaa pureksittavaksi.

Vierailija
14/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:20"]

8 lisää, että vihanneksia pitäisi syödä myös siksi, että dieetin aikana opitaan uusi tapa syödä ja täyttää lautasta vihanneksilla. Itselleni se ei ollut ongelma, pidän kyllä kasviksista. Opettelin mm. paistamaan sieniä ja kesäkurpitsaa ja tekemään lämpimiä salaatteja. Toisinaan tein kasvissosekeittoa. Lisäruokaa ei kyllä kaipaa ketoositilassa, se vie näläntunteen.

Juomisen muistin siten, että jääkaapissa oli jokaiselle päivälle  4 puolen  litran vesipulloa. Join pullollisen ennen kuppikeittoateriaa.

[/quote]

Muistatko vielä sienikesäkurpitsapaistoksen reseptin? Kuulostaa herkulliselta!

Vierailija
15/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Kävikö nahkalle pahasti noin reippaalla laihdutustahdilla? terveisin itsekin kohta kuurin aloittava

Vierailija
16/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:11"]Moikka! Kävikö nahkalle pahasti noin reippaalla laihdutustahdilla? terveisin itsekin kohta kuurin aloittava

[/quote]

Olisi kiva tietää tämäkin.

Ap

Vierailija
17/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:11"]

Moikka! Kävikö nahkalle pahasti noin reippaalla laihdutustahdilla? terveisin itsekin kohta kuurin aloittava

[/quote]

Mulla ei ainakaan jäänyt minkäänlaista roikkuvaa nahkaa mihinkään, vaikka olin jo 38-vuotias laihduttaessani. 

t. 6

Vierailija
19/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemuksia molemmista versioista. Itselleni ainakin sopii ehdottomasti paremmin se, että pelkillä pusseilla, kun saa vähän syödä muutakin, ainakin itselläni mopo karkaa välittömästi.

Vierailija
20/34 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nahkan roikkuminen laihtumisen nopeudesta riipu, vaan kilojen määrästä ja iästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi