Bloggaajien feikkiglamourielämän ilmentymät?
Miten olette havainneet bloggaajien feikkiglamourielämän esitettävän blogien kautta lukijoille, eli sellaista liikaa yrittämistä tai asioiden esittämistä jonain muuna kuin on?
Olen huomannut näitä lukuisia drinkkikuvia, ja yhteistä niille on se että aina kun kyseessä joku merkkishampanja niin siitä puhutaan shampanjana ja sen etiketistä otetaan monta kuvaa, mutta jos kysesssä joku halvempi peruskuohuviini niin sitä tituleerataan kuohuvaksi, kuplajuomaksi (tai esitetään hienommin että: otimme kuplajuomaa juhlahetkeen) ja nämä kuvat onkin sitten otettu niin että pullon etiketti käännetty poispäin :D
Kommentit (160)
Pari sanaa rikkaista.
Itse tunnen muutaman oikeasti rikkaan (osan suvulla esim. paljon kiinteistöjä Helsingin kantakaupungissa jne). Yksi heistä on 5-kymppinen miesi joka pukeutumisensa perusteella näyttää lähinnä lähiöjantterilta joka on duunissa trukkikuskina. Vaatteet, autot yms. ei kiinnista, rahat menevät matkailuun ja optiikkaan, asuu hulppeassa asunnossa keskustassa.
Yksi 5-kymppinen pariskunta asuu myös hulppeasa kämpässä Kulosaaressa ja menee töihin metrolla kun se on niin näppärä. Kämppä ja vaatteet ovat kyllä viimeisen päälle, mutta julkisilla mennään.
Moni nuorempi (20-30-vuotias) asuu vanhempien omistamassa yksiössä/kaksiossa keskustassa, vaatetus on laidasta laitaan ja samoin esim. matkailutyyli. Autoja sen sijaan ei ole juuri kenelläkään. Lisäksi tunnen paljon keskituloisia joilla on esim. viimeisen päälle vaatteet ja asunto mutta esim. matkailuun ei laiteta rahaa.
Pointtina siis ettei esim. vaatteista, auton omistamisesta ja kämpän koosta voi aina tehdä mitään lopullisia päätelmiä siitä kenen luksus on 'oikeaa' ja kenen 'feikkiä'. Ja tosiaan, miksei pienempituloinenkin saisi esim. säästää ja ostaa jotain kalliimpaa luksukseksi laskettavaa (jos nyt ei ihan kädestä suuhun käyhistä puhuta)? Monesti on kuitenkin kyse valinnoista, ostaako yhden hintavamman laukun tai samppanjapullon vai pari kassillista halvempia asusteita ja 2 pulloa kuohuviiniä. Onko tämä sitten jotain 'feikkausta'?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:07"]
Land Rovereita näkee aika vähän loppujen lopuksi, sillä on Suomessa niin huono jälleenmyyntiarvo ja oikeasti varakkaat ajattelevat myös sitä.
[/quote]
Olen käymässä äitini ja hänen miesystävänsä luona täällä Espoon Haukilahdessa ja molemmilla ökyrikkailla naapureilla on Range Rover Sportit. Äitini ja miehensä ovat melko varakkaita mutta heillä on Nissanin pikkumaasturi :D
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:00"]
Niin, SÄ teet. Mä asun paikassa, josta on alle 100 metriä niin metroon, bussiin kuin raitiovaunuunkin. Kuinkahan paljon minä teen mitään autolla, kun btw ruokakauppakin on näköetäisyydellä?
[/quote]
Kiinnostaa tietää että ulkoilutatko monen tuhannen euron laukkujasi tasapuolisesti kaikkiin edellämainittuihin?
[/quote]
Siis en ole tuo vastaaja, mutta omistan tuhannen euron laukun. Pidän sitä mukanani Helsingin metrossa ja ratikoissa. Myös normaalissa ruokakaupassa. Suurin osa ihmisistä tuskin edes tietää laukkuni hintaa, koska se on melko yksinkertainen ja ei yleisimpiä malleja.
En ymmärrä mistä tämä ajattelutapa lähtee, että 1000 euron laukkua ei voisi käyttää normaalisti joka paikassa. Ei se ole mikään pyhäinjäännös, jota on tarkoitettu naftaliinissa säilytettäväksi. Laukut on tehty käytettäviksi ja kalliimmat normaalisti kestävät päivittäistä käyttöä huomattavasti paremmin sillä tietyt brändit tekevät laukuistaan edelleenkin aika kestäviä vaikka kieltämättä osassa maksetaan vain merkistä.
Auta armias, vilkaisin tuota täällä mainittua Adalmiina-blogia.
Kuva kahvikoneesta ja jonkun olkapäästä. Kuva kahvikonekapseleista. KUva koneesta lorottamassa kahvia mukiin. Kuva mukista, jossa kahvia, kukan edessä. Kuva kapselikahvikoneen kapselipakkauksesta (oletettavasti). Kuva tädistä ojentamassa kapselipakkausta kohti kameraa. Kuva hyppysistä, jotka pitelee kahvikonekapselia. Kuva marimekon peltirasiasta, jossa kapseleita ja koneesta yhdessä. Lähikuva koneesta lorottamassa kahvia mukiin. Puolilähikuva tädistä hörppimässä kahvia mukista autuaallisen näköisenä alusvaate päällä.
Toinen postaus. Kuva kädestä, joka kaataa viinikarahvista viiniä kahteen viinilasiin, jotka on laitettu muovijakkaralle. Kuva juustokimpaleesta. Lähikuva viinistä dekantterissa. Kuva siitä, kun korkkia pidellään karahvin yllä. Lähikuva viinilasista. Lähikuva sormista hypistelemässä juustonsiivua. Kuva kädestä tarttumassa viinikarahviin. Kuva kynttiläpurkista.
Joo, onhan tuo taito, että saa tuollaisen kuvapläjäyksen aikaiseksi siitä, että tekee aamukahvia tai juo illalla lasin viiniä juuston kanssa. Mutta MIKÄ teidät saa lukemaan tuollaisia blogeja? Mitä ihmeen mielenkiintoa tuossa on? Joku juo viiniä ja syö juustoa ja kuvaa sitä. Onko se nyt sitä glamouria sitten?
Mä en voi kuin huutonauraa paitsi, että tekisi mieli itkeä.
Miten ihmiset jaksaa lukea näitä blogeja ja jauhaa niistä? Kkyllä mä luen blogeja joissa on hyvä sisältö. Jokainen pistää rahansa mihin huvittaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa tämänkaltainen materialismi, vaikka toki itseäni ilahduttaakseni jotain silliin tällöin ostankin. Ostosten esittelu on junttia, mutta niin on myös muiden ostoksista kiinnostuminenkin.
Terkut vaan espoon kultarannikolta
Minulla on tuttava joka elää sitä oikeaa glamourelämää isoine asuntoineen luksusautoineen, merkkituotteineen, seurapiireineen jne, mutta turvallisuutensa vuoksi hän ei bloggaa tai levitä kuviaan Instagram-palvelussa. On sanonut ettei ostostensa esitteleminen muille tuo hänen elämälleen mitään lisäarvoa tai ettei tarvitse mitään kehuja tai vahvistusta ostoksilleen muilta ihmisiltä. Lisäksi hän antaa jokaista ostamaansa merkkilaukkua tai korua vasten saman verran rahaa hyväntekeväisyyteen eli tonneja kuussa, moniko näistä niin glamouristi luksustuotteitaan esittelevistä bloggaajista tekee samoin? Veikkaan ettei kukaan, ja siksi heistä saa niin ahneen, feikin ja itsekkään kuvan :(
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:01"]
Minusta te olette ilkeitä. Oletteko noin kade niille bloggaajille?
Ei sillä, ihmettelen itsekin tätä nykymaailman menoa, kun muille ihmisille pitäisi esittää niin ihmeellistä ja meillä menee LUJAA. Nyt keski-ikäisyyden kolkuttaessa ovella olen huomannut, että useat tuttavat sortuu tähän. Olen alkanut ymmärtää vanhempiani
[/quote]
Nukahdin tuossa kohtaa kun oli niin tylsä ja minäkeskeinen kirjoitus, ja ketä kiinnostaa sinun vanhempasi? Elleivät sitten bloggaa ja tyrkytä kaikki ostoksensa kuvat netissä kaikille?? Sitten voisimme heistä keskustellakin.
[/quote]
Niin, Sinusta on ilmeisesti kivempaa lukea ei-minäkeskeistä kirjoitusta, jonka aiheena on ilkeämielisesti sen mollaaminen, miten joku blogisti laittoi itse tehtyjä leivoksia kaupan leivoslaatikkoon, mikä rikos! No, vapaa maailma, jokainen tekee mitä tykkää. Mutta voisi ehkä haukkua muita vähän vähemmän.
Ei mun vanhempien pitäisi ketään kiinnostaakaan. Totesin vaan, kun ihmiset ketjussa ihmetteli sitä feikkiglamourelämän korostamista, että sitä on ollut AINA. Myös mun vanhempien nuoruudessa, mitä en silloin ymmärtänyt. Mutta sama touhu jatkuu edelleen, nyt vaan blogeissa ja somessa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:18"]
[/quote]
se on kultahammasrannikko, tietäisit jos asuisit siellä oikeasti =D !!!
Höh, tylsää.. Hyvin alkaneesta kieli poskella kirjoitetusta ketjusta tuli taas tällainen hirveä väittelyketju. Calm down. Ei tätä elämää tarvii aina ottaa niin vakavasti - ja av:ta ei nyt ainaskaan :D
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:18"]
[/quote]
se on kultahammasrannikko, tietäisit jos asuisit siellä oikeasti =D !!!
[/quote]
Mjaa. Kun ei sekään oikein kiinnosta miksi tätä junttilaa nimitetään. Ainoa syy miksi kestän täällä asua on ranta ja hyvät yhteydet keskustaan...
Osa noista blogeista on teksteineen sellaisia kuin ne olisi kopioitu jostain Stockan tai muun mainoksesta. Täällä on se hyvä ketju jonka nimi Blogien korulauseet, siellä kiteytyy ne kaikki :D
A:n blogi oli mielenkiintoisempi aiemmin, sitten meni liian kaupalliseksi ja ulkoasu migreeninaiheutus-kokovalkoiseksi, ja välillä tuntuu siltä että olisi itsekin kyllästynyt sen pitämiseen ja että bloggaus on pakkopullaa....
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:12"]
Land Rovereita näkee aika vähän loppujen lopuksi, sillä on Suomessa niin huono jälleenmyyntiarvo ja oikeasti varakkaat ajattelevat myös sitä.
[/quote]
Olen käymässä äitini ja hänen miesystävänsä luona täällä Espoon Haukilahdessa ja molemmilla ökyrikkailla naapureilla on Range Rover Sportit. Äitini ja miehensä ovat melko varakkaita mutta heillä on Nissanin pikkumaasturi :D
[/quote]
land rover tai range rover, kumpikin näyttää aika dorkalta ellet ole joku hevostilallinen. Nämä autoasiathan ovat ihan valintakysymyksiä, jotkut varakkaat eivät ollenkaan halua panostaa autoihin, joillekin on tärkeää että on joku erikoinen.Tässä meidän taloyhtiön rannassa (2-3 taloyhtiötä) ovat kalleimmat autot jaguar, porche cayenne, porchen eri urheiluautot, "massaa" ovat kaikki bmw:n ja audin eri mallit mukaanlukien maasturit sekä volvon maasturit. Volvon farmarilla ei taida ajaa enää kukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:23"]
Mjaa. Kun ei sekään oikein kiinnosta miksi tätä junttilaa nimitetään. Ainoa syy miksi kestän täällä asua on ranta ja hyvät yhteydet keskustaan...
[/quote]
Syynä epäviihtyvyyteen ne kaikki rikkaat naapurit? ;D Oma rantatonttisi ja maasturisi pienemmät kuin heidän?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:27"]
[/quote]
[/quote]
land rover tai range rover, kumpikin näyttää aika dorkalta ellet ole joku hevostilallinen. Nämä autoasiathan ovat ihan valintakysymyksiä, jotkut varakkaat eivät ollenkaan halua panostaa autoihin, joillekin on tärkeää että on joku erikoinen.Tässä meidän taloyhtiön rannassa (2-3 taloyhtiötä) ovat kalleimmat autot jaguar, porche cayenne, porchen eri urheiluautot, "massaa" ovat kaikki bmw:n ja audin eri mallit mukaanlukien maasturit sekä volvon maasturit. Volvon farmarilla ei taida ajaa enää kukaan.
[/quote]
Öh ja köh. Eihän se Jaguar hinnassa ole yhtään sen kalliimpi vastaavien MB/BMW/Audi-mallien kanssa. Volvo onkin sitten ihan eri luokan hinnoittelussa.
Itse asiassa varusteet Mersuun maksaa enempi kuin Jaggeen. Tiedän tämän, koska vanhempani ostivat samaan aikaan uuden Jaguarin kuin minä Mersun.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:23"]
[/quote]
Syynä epäviihtyvyyteen ne kaikki rikkaat naapurit? ;D Oma rantatonttisi ja maasturisi pienemmät kuin heidän?
[/quote]
Minulla ei ole arvosyistä edes ajokorttia, saatika sitten autoa. En tykkää kun ihmiset täällä palvoo autojaan ja lojuttaa niitä missä sattuu. Lisäksi pari härskiä nousukasnaapuria alentaneet asumisviihtyvyyttä. Oli ihan volkswagenit niillä.
Haukilahti ja westend on ihan yliarvostettuja paikkoja. Tosi ahtaasti rakennettua ja rantapolkuja lukuunottamatta rumia paikkoja.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai teidän taloyhtiön pihalla on Porcheja? :) Ja oikein Porche Cayenneja?
Jos teidän taloyhtiön parkkiksella olisi yhtäkään Porschea, tietäisit varmaan edes, miten se kirjoitetaan, kun olisit sellaisenkin auton joskus nähnyt. :)
Mutta tämä on siis vaan minu mielipiteeni e-espoosta. Paremmib viihtyisin e-helsingissä mutta lapsen takia asutaan luonnonläheisemmin. #89
[/quote]
:D Minun isosisko vaihtoi Cayennen Rangen Sporttiin, koska uuden Cayennen varoitusvalot vilkkuivat pahemmin kuin amerikkalainen joulukuusi, vikaa ei selvinnyt, eikä ollut tyytyväinen huoltoon joka sijaitsee Itä-Helsingissä jollain alueella jossa liikkui paljon maahanmuuttajia, ja jonne aina pitkät odotusajat. Rangella on huoltopiste Espoossa joten sekin vaikutti valintaan koska asuvat siellä rannikolla, mutta on ollut erittäin tyytyväinen Rangeen (no olisin minäkin jos minun mies maksaisi minulle 100 000e auton, heh!) ja jos Ranget kelpaavat Brittien kunkkuperheelle niin miksei hänellekin ;D Voin sanoa että sen kyyti on ainakin juhlavaa ja turvallisen tuntuista moneen muuhun maasturiin verrattuna. Suomessa saisi vaan olla vähän isommat parkkiruudut joka paikassa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:01"]
Minusta te olette ilkeitä. Oletteko noin kade niille bloggaajille?
Ei sillä, ihmettelen itsekin tätä nykymaailman menoa, kun muille ihmisille pitäisi esittää niin ihmeellistä ja meillä menee LUJAA. Nyt keski-ikäisyyden kolkuttaessa ovella olen huomannut, että useat tuttavat sortuu tähän. Olen alkanut ymmärtää vanhempiani
[/quote]
Nukahdin tuossa kohtaa kun oli niin tylsä ja minäkeskeinen kirjoitus, ja ketä kiinnostaa sinun vanhempasi? Elleivät sitten bloggaa ja tyrkytä kaikki ostoksensa kuvat netissä kaikille?? Sitten voisimme heistä keskustellakin.