Bloggaajien feikkiglamourielämän ilmentymät?
Miten olette havainneet bloggaajien feikkiglamourielämän esitettävän blogien kautta lukijoille, eli sellaista liikaa yrittämistä tai asioiden esittämistä jonain muuna kuin on?
Olen huomannut näitä lukuisia drinkkikuvia, ja yhteistä niille on se että aina kun kyseessä joku merkkishampanja niin siitä puhutaan shampanjana ja sen etiketistä otetaan monta kuvaa, mutta jos kysesssä joku halvempi peruskuohuviini niin sitä tituleerataan kuohuvaksi, kuplajuomaksi (tai esitetään hienommin että: otimme kuplajuomaa juhlahetkeen) ja nämä kuvat onkin sitten otettu niin että pullon etiketti käännetty poispäin :D
Kommentit (160)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:23"]
Minusta se itsessään on jo aika feikkiglamouria elämää että asutaan jossain yksiössä tai kaksiossa, tai periaattessa missä tahansa alle 100 neliön kämpässä, ei omisteta mitään luksus/premiumautoa tai edes tavallista perusautoa, mutta silti ostellaan 1000-3000 euron KÄSILAUKKUJA ihan urakalla.
[/quote]
No enpä tiedä, tunnen pari miespuolista miljoonaperijää, jotka viettävät tällaista "feikkiglamouria" elämää. Asuvat perityssä n. 40 neliön yksiö Etelä-Helsingissä, arvo kiinteistömarkkinoilla 300 000 euron luokkaa, koska perhettä ei ole, ja sieltä kävelee helposti töihin pankkiin tai asianajotoimistoon . Yhtiövastikkeet 4-5 euroa neliöltä, koska alakertaan ei haluta liikevuokralaisia. Autokin on vain harrastuksia varten, ei sillä keskustassa ajeta, ja se pidetäänkin sitten mutsin ja fatsin tallissa. 1000-3000 euron laukkuja ostetaan lahjaksi tyttöystäville.
Joten periaatteessa en näe, kuinka asunnon koko ja se, ajaako autoa korreloi yleisemmin sen kanssa, onko varaa ns. glamour-elämään. Kyseessä voi olla elämäntapa ja -vaihe valinta. En tiedä, kuinka yleistä tämä on bloggaajien keskuudessa, niin stalkkari en ole, että alkaisin selvittää vanhempien nimiä ja verotustietoja. Mutta Alexa-Dagmarilla taitaa kuitenkin olla varallisuutta perheen puolesta, enkä nyt puhu äidin sisustusbutiikista, koska tuollaiset tuppaavat olemaan piireissä "vaimojen proggiksia", joita rahoitetaan muun perheenjäsenen tuloilla.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:46"]
Entä, jos ei ole edes korttia eikä halua ajaa? kyllä taas niin hienosti ymmärretään erilaisten ajattelutapojen päälle täällä mammapalstalla.
[/quote]
Rikkaan perheen lapselle maksetaan autokoulut ja kortit ja yleensä vielä autotkin, mutta nämä eivät todennäköisesti bloggaa ja esittele ostoksiaan kaikille ;)
Ne bloggaajat vaikuttavat siltä että tulevat sellaisilta paikkakunnilta ja oloista että heillä ei oikein koskaan ole ollut mitään, sitten pääsevät pääkaupunkiseudulle ja alkavat saamaan rahaa ja sitten kaikki pitää esitellä perin pohjin tutuille ja tuntemattomille netissä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:52"]
Mutta Alexa-Dagmarilla taitaa kuitenkin olla varallisuutta perheen puolesta, enkä nyt puhu äidin sisustusbutiikista, koska tuollaiset tuppaavat olemaan piireissä "vaimojen proggiksia", joita rahoitetaan muun perheenjäsenen tuloilla.
[/quote]
Alexa on aito eikä vääristele mitään eikä feikkaa, juuri siksi hänen blogi on niin suosittu. Eniten säälittää ne bloggaajat ja muut jotka yrittää epätoivoisesti ja liian kovasti olla Alexoja :-)
^ Lisäksi Alexa vaikuttaa olevan sellainen fiksu tyyppi joka harkitsee pitkään ajattomat ostoksensa, eikä ostele pintaliito- ja logotuotteita kerjätäkseen lukijoita tai blogikavereita, tai statusta yleensäkään.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:46"]
Bloggareiden käsilaukuissa ei myöskään KOSKAAN ole mitään tamponinyssäköitä tai nuhjuisia nenäliinoja. Ei parhaat päivänsä nähnyttä huulirasvaa, ei kokoelmaa jotain Alepan mainoskyniä eikä viittä kiloa erilaisia kuitteja. Todellakin tulee sellainen fiilis, että kuvat on otettu ihan suoraan, mitään kaunistelematta, niin kuin bloggarit väittävät ;)
Enkä siis tarkoita, että jotain tamponeita tai sotkuja pitäisi julkisesti esille laittaakaan, mutta eipä ole kovinkaan uskottavaa, ettei naishenkilöllä olisi mitään menkkavehkeitä mukana tai etteikö laukun pohjalta löytyisi irtokuitteja.
[/quote]
Muuten mun elämä on kovin kaukana blogiglamourista, mutta täytyy sanoa, että käsilaukku mulla on aina suorastaan epäilyttävän siisti. Käyn sen läpi usein ja siirrän turhat tavarat muualle, koska olen huomannut, että sillä tavalla tarpeelliset tavarat on paljon helpompi löytää laukusta. Menkkavehkeitä en ole tarvinnut kymmeneen vuoteen, kun on kuukuppi, ja kuitit on kätevä laittaa siististi lompakkoon, kun sitä lompakkoa kuitenkin tarvitaan maksutapahtuman yhteydessä. Nenäliinoja kuljetan mukana vain yhtä tai kahta kerrallaan, ja heitän ne roskiin ja vaihdan uuteen kun niille tulee käyttöä tai kun ne nuhjaantuvat niin, ettei niitä enää viitsi käyttää.
kyllä mä teen enemmän hyödyllistä autolla, kuin viidellätoista yli tonnin arvoisella laukulla. jokainen tyylillään.
Rikkaan perheen lapselle maksetaan autokoulut ja kortit ja yleensä vielä autotkin,
[/quote]
Onko toi oikeasti rikkaan perheen määritelmä suomessa siis? Mä luulin, että enemmän keskituloisten lapsille ostetaan uudet autot jne? Rikkaille tietty kans, mutta ehkä suomessa jo nyt keskituloinen on "rikas"?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:45"]
Jos asuu keskustassa niin mihin sitä autoa tarvii? Statusarvoksi?
[/quote]
Luksuslaukku vaatii luksuskyydin eikä mitään haisevaa metroa tai raitsikkaa... käsitätkö?
[/quote]
Keskustassa ei tarvita kyytejä... käsitätkö?
[/quote]
Autottoman ihmisen luksuslaukun kuskaamiseen keskustassa pitää nyt kuitenkin olla vähintään limusiini, tai taksi. Ettekö ymmärrä mistään tasosta mitään??!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:45"]
Jos asuu keskustassa niin mihin sitä autoa tarvii? Statusarvoksi?
[/quote]
Luksuslaukku vaatii luksuskyydin eikä mitään haisevaa metroa tai raitsikkaa... käsitätkö?
[/quote]
Keskustassa ei tarvita kyytejä... käsitätkö?
[/quote]
Taksinkäyttö lienee ihan hyväksyttävää?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:30"]No voi hohhoijaa. Eiköhän jokainen blogissaan näytä juuri niitä juttuja, jotka kokevat itse mielekkäimmiksi ilman, että taustalla olisi ajatus jostain luksuselämäsimulaatiosta. Kaikkea ei tarvitse kertoa ja kauniit kuvat ja kuvaamisen kohteet ovat huomattavasti kivampia lukijoillekin. Vai pitäisikö makrokuvata vessanpöntön paskarantuja, käytettyjä nenäliinoja ja vessapaperihylsyjä telineessä?
Mä en oo koskaan tajunnut näitä "paljastetaan, etta bloggaajatkin ovat ihan tavallisia kuolevaisia" -ketjuja. Mitä vitun väliä? Jos joku haluaa kuvata leivoksensa jossain tietyssä kääreessä, antakaa kuvata, ainakin saadaan nätimpi kuva ihailtavaksemme kuin voisilmäpullat Alepan hedelmäpussissa. jos inhorealismia kaipaatte, menkää lähimpään lähiöpubiin katsomaan persvakoja ja kännisiä keski-ikäisiä ylipainoisia juoppoja. ottakaa vaikka kuvia ja perustakaa blogi.
t. Eräs entinen bloggaaja
[/quote]
Maailma taitaa esittäytyä sinulle kovin mustavalkoisena. Newsflash: luksusrasioiden ja paskarantujen väliin mahtuu aika paljon elämää. Eikö ne mainitut leivokset olisi voinut kuvata vaikka nätillä lautasella? Rekvisiittaa, ehkä, mutta välittyvä viesti on silti eri. On kaksi eri asiaa satsata postauksiin em. kaltaisilla järjestelyillä tai haluta "lavastamalla" välittää totuudesta poikkeava kuva tilanteesta.
T. Eräs nykyinen bloggaaja (joka on kylläkin kirjoittanut kokonaisen postauksen episodista, jossa koira paskansi päälleni. Kuvia en tosin siihen liittänyt).
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:30"]
No voi hohhoijaa. Eiköhän jokainen blogissaan näytä juuri niitä juttuja, jotka kokevat itse mielekkäimmiksi ilman, että taustalla olisi ajatus jostain luksuselämäsimulaatiosta. Kaikkea ei tarvitse kertoa ja kauniit kuvat ja kuvaamisen kohteet ovat huomattavasti kivampia lukijoillekin. Vai pitäisikö makrokuvata vessanpöntön paskarantuja, käytettyjä nenäliinoja ja vessapaperihylsyjä telineessä?
Mä en oo koskaan tajunnut näitä "paljastetaan, etta bloggaajatkin ovat ihan tavallisia kuolevaisia" -ketjuja. Mitä vitun väliä? Jos joku haluaa kuvata leivoksensa jossain tietyssä kääreessä, antakaa kuvata, ainakin saadaan nätimpi kuva ihailtavaksemme kuin voisilmäpullat Alepan hedelmäpussissa. jos inhorealismia kaipaatte, menkää lähimpään lähiöpubiin katsomaan persvakoja ja kännisiä keski-ikäisiä ylipainoisia juoppoja. ottakaa vaikka kuvia ja perustakaa blogi.
[/quote]
Saahan sitä kuvata mitä haluaa, mutta jos haluaa kuvillaan antaa ymmärtää, että elää paljon hienompaa elämää kuin oikeasti elää, niin se on aika noloa. Tottakai jokainen varmaan yrittää ottaa kuvia hyvästä kuakulmasta ja kivoista hetkistä, mutta jokainen varmaan ymmärtää mikä on "harhaanjohtamista" ja mikä ei.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:57"]
kyllä mä teen enemmän hyödyllistä autolla, kuin viidellätoista yli tonnin arvoisella laukulla. jokainen tyylillään.
[/quote]
Niin, SÄ teet. Mä asun paikassa, josta on alle 100 metriä niin metroon, bussiin kuin raitiovaunuunkin. Kuinkahan paljon minä teen mitään autolla, kun btw ruokakauppakin on näköetäisyydellä?
Minusta te olette ilkeitä. Oletteko noin kade niille bloggaajille?
Ei sillä, ihmettelen itsekin tätä nykymaailman menoa, kun muille ihmisille pitäisi esittää niin ihmeellistä ja meillä menee LUJAA. Nyt keski-ikäisyyden kolkuttaessa ovella olen huomannut, että useat tuttavat sortuu tähän. Olen alkanut ymmärtää vanhempiani, jotka joskus mun ikäisinä tuli joltain kutsuilta ja totesi, että he ei jaksa niillä enää käydä, kun kaikkien jutut on vaan sitä kehumista, että kun me oltiin purjehtimassa siellä saaristossa ja kun me oltiin golf-lomalla ja kun me sitä ja me tätä.
Silloin ihmettelin sitä. Nyt olen alkanut ymmärtää vanhempiani, kun kuuntelen omanikäisten 35+-vuotiaiden juttuja. Pätemisen tarve on kova - ja kai se heijastuu blogeihinkin.
Ja ymmärrän nyt vanhempiani semminkin, koska usein ne kovimmin elämäänsä ja fiiniyttään keuhvat ei sitten loppupeleissä olekaan mitään kovin kummoisia. Ja sellaisen kuuntelu on varmasti esim. isästäni ollut aika puuduttavaa, koska hän oikeasti on elämässään menestynyt, luonut tyhjästä vaikka mitä omalla ideoilla ja työllä. Mutta ei tee siitä numeroa.
Otanpa esimerkin. Tässä yhdet tuttavat kehui taannoin, että hepä viettää lomia vaimon vanhempien mökillä, tiedättehän, siellä SAARISTOSSA. Oi, kun se on hienoa. Siellä SAARISTOSSA. Se melkein tekee heistäkin SAARISTOLAISIA. Ja miehen pomolla vasta on hulppea mökki ja niin upea paikka siellä saaristossa!
Nyökyttelin. Niin. Äitini on saaristolainen ihan oikeasti, ei se mitään ihmeellistä ole. Meillä on loma-asunto saaristossa. Viihdyn hyvin siellä, voin ymmärtää, että hekin viihtyy.
Loppujen lopuksi kävi sitten jossain vaiheessa ilmi, että kyseinen vanhempien saaristomökki oli vuokralla (vuokrasopimus sittemmin umpeutunut). Se ei edes ollut oikein varsinaisesti saaristossa, no, siinä hollilla toki. Ja se pomon mökki, josta meille esiteltiin kuviakin (jostain kallioilta, ei itse mökistä) - niin, paljastui, että sijaitsee samassa paikassa kuin meidän mökki ja on ihan jees, mutta ei ole edes omaa rantaa esimerkiksi. On joo mökki saaristossa ja on joku paljukin, mutta ei omaa rantaa?!
Eli ikävä kyllä, se oman elämän esittely jonain ihme luksuksena on usein ilmeisesti aika kulissi. Ihmettelen vaan, miksi? Miksi kaikesta pitää tehdä ihmeellisempää kuin se on?
Yritetään hei ymmärtää näitä ihmisiä. Kai he jotain sisäistä tyhjyyttä paikkaa esittelemällä leivorasioita ja jotain shampanjapulloja ja hotelleja ja laukkujaan. Sallitaan heille edes se. Itse yritän pitää matalaa profiilia, hymyilen vaan joskus sisäänpäin, kun näitä juttuja kuulee. Kun sitten, jos alkaa oikeasti kertoa omasta elämästään ja asioistaan niin paljastuu aika äkkiä, että ei niille kovasti kehujille kannata mitään kertoilla, ne menee vaan vakeiksi, kun heidän touhunsa niin usein ovat kulissia ja ilmaa ja niitä tyhjiä kehuja.
Niin, että jos antaisitte muiden ihan rauhassa kuvailla niitä itse tehtyjä leivoksia siinä merkkileivosrasiassa. Ei se ole teiltä pois. Jos teillä on varaa itsellä napsia niitä merkillisiä merkkileivoksianne joka viikko, niin voinette suoda toisille sitten edes sen laatikon esittelyn ilon mollaamatta. Ja jos teille, kuten minulle, on ihan sama, onko joku laukku merkkiä vai ei, kunhan on hyvännäköinen, niin ei kannata edes lukea niitä blogeja.
Voitaisiinko olla vähän armeliaampia kanssaihmisiämme kohtaan? Jokaisella meillä on ne omat kipupisteemme.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:37"]
Sama juttu tuossa ns. espoolaistyylissä josta oli eräässä ketjussa puhe, eli on niitä joille se tulee luonnostaan ja joiden ei tarvitse esittää mitään, ja sitten on niitä wannabeitä jotka yrittävät sellaista tosissaan ja dokumentoivat sitä kuvineen kaikkineen nettiin.
[/quote]
tosta oli tuolla esbååtyyliketjussa hauska ja hyvä vertailu, kopsin sen tähän:
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:08"]
Aidon ja wannaben ero on selvästi havaittavissa:
Paremman tyylin espoolainen asuu aika lähellä merta (Ruukinranta-Haukilahti-Westend-Espoonlahden alueet) ja hakeutuu mahdollisesti jonkun piensataman läheistyyteen jossa hyvät ulkoilupaikat. Autoina usein brittiläisiä tai ruotsalaisia autoja, ehkä joku perusmallinen iso Mersu. Veneet siistejä klassisia purjeveneitä. Ostelevat laatutuotteita mutta ehkä harvemmin eivätkä tartu jokaiseen vastaantulevaan muotiviritelmään. Eivät harrasta kovin näkyviä logotuotteita.
Wannabe-espootyylinen asuu jossain junaradan varren tai väylän tuntumassa (esim. Helsingin ja Vantaan rajamailla mutta jos juuri ja juuri Helsingin puolella niin korostavat aina helsinkiläisyyttään) autoina nousukasmaista Bemari-Audi linjaa, mahdollisesti myös avomallisena. Ostelee muutamia kalliita merkkituotteita tai -asusteita joissa isot logot eli joista kaikki näkee että ne ovat maksaneet paljon (muutenhan niiden ostaminen olisi heidän mielestään aivan turhaa, olisi kamalaa jos muut vastaantulijat eivät niitä tunnistaisi!) Muu vaatetus kuitenkin Zaraa tai H&Mää. Veneenä yleensä sellainen pintakiiltopaatti jolla pääsee kehumaan muille että kuinka lujaa sillä pääsee.
[/quote]
Tuli mieleen että tuo eka tyyli on suomen-ruotsalaistyyli ja tuo toka tyyli on suomen-blogityyli! ;-D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:00"]
Saahan sitä kuvata mitä haluaa, mutta jos haluaa kuvillaan antaa ymmärtää, että elää paljon hienompaa elämää kuin oikeasti elää, niin se on aika noloa. Tottakai jokainen varmaan yrittää ottaa kuvia hyvästä kuakulmasta ja kivoista hetkistä, mutta jokainen varmaan ymmärtää mikä on "harhaanjohtamista" ja mikä ei.
[/quote]
Amen, eli tässä aihe josta nyt tässä ketjussa puhe, tiedoks teillekin jotka aloitte jankuttaan autottomuudesta ja korostitte vain omaa keskustaluukkuasumistanne!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:58"]
Rikkaan perheen lapselle maksetaan autokoulut ja kortit ja yleensä vielä autotkin,
[/quote]
Onko toi oikeasti rikkaan perheen määritelmä suomessa siis? Mä luulin, että enemmän keskituloisten lapsille ostetaan uudet autot jne? Rikkaille tietty kans, mutta ehkä suomessa jo nyt keskituloinen on "rikas"?
[/quote]
Ok! Väännetään sinun mieliksi nyt rikas muotoon varakas, koska Suomessahan ei ollut rikkaita, ainakaan globaalin mittarin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:30"]No voi hohhoijaa. Eiköhän jokainen blogissaan näytä juuri niitä juttuja, jotka kokevat itse mielekkäimmiksi ilman, että taustalla olisi ajatus jostain luksuselämäsimulaatiosta. Kaikkea ei tarvitse kertoa ja kauniit kuvat ja kuvaamisen kohteet ovat huomattavasti kivampia lukijoillekin. Vai pitäisikö makrokuvata vessanpöntön paskarantuja, käytettyjä nenäliinoja ja vessapaperihylsyjä telineessä?
[/quote]
Maailma taitaa esittäytyä sinulle kovin mustavalkoisena. Newsflash: luksusrasioiden ja paskarantujen väliin mahtuu aika paljon elämää. Eikö ne mainitut leivokset olisi voinut kuvata vaikka nätillä lautasella? Rekvisiittaa, ehkä, mutta välittyvä viesti on silti eri. On kaksi eri asiaa satsata postauksiin em. kaltaisilla järjestelyillä tai haluta "lavastamalla" välittää totuudesta poikkeava kuva tilanteesta.
T. Eräs nykyinen bloggaaja (joka on kylläkin kirjoittanut kokonaisen postauksen episodista, jossa koira paskansi päälleni. Kuvia en tosin siihen liittänyt).
[/quote]
Kysymyksesi on väärä. Kysyisin pikemminkin, MIKSI jotain leivoksia pitää kuvata ja laittaa ne kuvat nettiin, blogiin, FB:iin, minne hyvänsä - oli ne sitten lautasella, rasiassa tai suussa. MIKSI?
Ja miksi jotakuta toista ylipäänsä kiinnostaa jonkun toisen leivonnaiset lautasella? Varsinkaan, jos kyse ei ole jostain leivontaohjeesta. Vaan ihan vaan: katsokaa, tällasia herkkuja söin lauantaina.
Mä en voi ymmärtää. Olen kai sit vaan niin tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:37"]
Sama juttu tuossa ns. espoolaistyylissä josta oli eräässä ketjussa puhe, eli on niitä joille se tulee luonnostaan ja joiden ei tarvitse esittää mitään, ja sitten on niitä wannabeitä jotka yrittävät sellaista tosissaan ja dokumentoivat sitä kuvineen kaikkineen nettiin.
[/quote]
tosta oli tuolla esbååtyyliketjussa hauska ja hyvä vertailu, kopsin sen tähän:
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:08"]
Aidon ja wannaben ero on selvästi havaittavissa:
Paremman tyylin espoolainen asuu aika lähellä merta (Ruukinranta-Haukilahti-Westend-Espoonlahden alueet) ja hakeutuu mahdollisesti jonkun piensataman läheistyyteen jossa hyvät ulkoilupaikat. Autoina usein brittiläisiä tai ruotsalaisia autoja, ehkä joku perusmallinen iso Mersu. Veneet siistejä klassisia purjeveneitä. Ostelevat laatutuotteita mutta ehkä harvemmin eivätkä tartu jokaiseen vastaantulevaan muotiviritelmään. Eivät harrasta kovin näkyviä logotuotteita.
Wannabe-espootyylinen asuu jossain junaradan varren tai väylän tuntumassa (esim. Helsingin ja Vantaan rajamailla mutta jos juuri ja juuri Helsingin puolella niin korostavat aina helsinkiläisyyttään) autoina nousukasmaista Bemari-Audi linjaa, mahdollisesti myös avomallisena. Ostelee muutamia kalliita merkkituotteita tai -asusteita joissa isot logot eli joista kaikki näkee että ne ovat maksaneet paljon (muutenhan niiden ostaminen olisi heidän mielestään aivan turhaa, olisi kamalaa jos muut vastaantulijat eivät niitä tunnistaisi!) Muu vaatetus kuitenkin Zaraa tai H&Mää. Veneenä yleensä sellainen pintakiiltopaatti jolla pääsee kehumaan muille että kuinka lujaa sillä pääsee.
[/quote]
Tuli mieleen että tuo eka tyyli on suomen-ruotsalaistyyli ja tuo toka tyyli on suomen-blogityyli! ;-D
[/quote]
[/quote]
osa kopioimastasi tekstistä on varmasti totta, paitsi tuo automerkkiosio, kyllä täällä kultahammasrannikolla ja suomenruotsalaisten joukossa on paaaljon BMW ja Audin maastureita ja "parempia" malleja, niiden Volvo maastureiden lisäksi. Land Rovereita näkee aika vähän loppujen lopuksi, sillä on Suomessa niin huono jälleenmyyntiarvo ja oikeasti varakkaat ajattelevat myös sitä.
Niin, SÄ teet. Mä asun paikassa, josta on alle 100 metriä niin metroon, bussiin kuin raitiovaunuunkin. Kuinkahan paljon minä teen mitään autolla, kun btw ruokakauppakin on näköetäisyydellä?
[/quote]
Kiinnostaa tietää että ulkoilutatko monen tuhannen euron laukkujasi tasapuolisesti kaikkiin edellämainittuihin?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:30"]
No voi hohhoijaa. Eiköhän jokainen blogissaan näytä juuri niitä juttuja, jotka kokevat itse mielekkäimmiksi ilman, että taustalla olisi ajatus jostain luksuselämäsimulaatiosta. Kaikkea ei tarvitse kertoa ja kauniit kuvat ja kuvaamisen kohteet ovat huomattavasti kivampia lukijoillekin. Vai pitäisikö makrokuvata vessanpöntön paskarantuja, käytettyjä nenäliinoja ja vessapaperihylsyjä telineessä?
[/quote]
Onneksi lopetit blogisi jos et osaa muuta hokea kuin tuota v-sanaa ja vertailla leivosrasiaa ja kännisen persvakoa.....
[/quote]
Muuta tehdä kuin hokea v-sanaa? Montako v-sanaa sä tuosta tekstistä löysit?! (Mä löysin yhden.)