Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kestää bentsojen vieroitusoireet?

Vierailija
17.11.2021 |

Tuntuu että olo pahenee mitä kauemmin olen ilman. Onko jollain omaa kokemusta aiheesta?

Aloin syödä opamoxia koska oli jatkuva ahdistus, siivoaminen ja kaupassa käynti ei onnistunut ja en tavannut ketään. Nyt lopetin ja ahdistus vain pahenee ja en juuri muuta tee kun makaan kotona ja en saa siivottua kun kaikki hermostuttaa.

Minulle on sanottu että tämä kaikki on vain lääkenarkkaukseni syytä ja menee kyllä ohi kun olen kuivilla. Mutta missä ajassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kauan olette niitä syönyt. Mulla on mennyt vuosia ja laskettu annokset ennen lopetusta ja koko kesä oli aivan järkyttävän kamala olla...

Ei niistä suotta varoitella, ne oikeasti tekee kovat viekkarit.

Kannattaa ottaa ihan sairaslomaa töistä koulusta jos tarvitset.

Opettele erilaisia tapoja rentoutua hengitys harjoituksia, meditaatio, jooga, käy kävelyllä, mene kuumaan suihkuun..

Kun niistä tämmöistä pääsee kokonaan eroon niin olo on parempi kuin koskaan, on tosi ihmeellistä herätä ja huomata että pää toimii ja olo on energinen. Iltaisin mulla yleensä vielä ahdistaa mutta oon sitte vaikka pelannut jotain kännykkä peliä mihin saa hukattua kaikki ahdistukset.

Vierailija
2/6 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan niin mene. Ahdistus pysyy ja palaa aina mikäli niitä ahdistavia asioita ei käsittele loppuun ja tule niiden kanssa toimeen.

Joskus se voi olla jopa parempi olla pienessä bentsokoukussa, se kun on omalla reseptillä kuitenkin halpa harrastus. Paljon halvempi ja terveellisempi kuin alkoholin ja tupakan ahtaminen samaan tarkoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ahdistaa oikein satasella niin siinä mitkään meditaatiot tai joogat - ei helvetti sentään - paljoa auta kun jo pelkästään sydän hakkaa siihen tahtiin, että henki on vaarassa lähteä viikon sisään.

Vierailija
4/6 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kauan olette niitä syönyt. Mulla on mennyt vuosia ja laskettu annokset ennen lopetusta ja koko kesä oli aivan järkyttävän kamala olla...

Ei niistä suotta varoitella, ne oikeasti tekee kovat viekkarit.

Kannattaa ottaa ihan sairaslomaa töistä koulusta jos tarvitset.

Opettele erilaisia tapoja rentoutua hengitys harjoituksia, meditaatio, jooga, käy kävelyllä, mene kuumaan suihkuun..

Kun niistä tämmöistä pääsee kokonaan eroon niin olo on parempi kuin koskaan, on tosi ihmeellistä herätä ja huomata että pää toimii ja olo on energinen. Iltaisin mulla yleensä vielä ahdistaa mutta oon sitte vaikka pelannut jotain kännykkä peliä mihin saa hukattua kaikki ahdistukset.

Ongelmana ei ole ahdistus, jota ei saisi muilla keinoin pois, vaan lähes täysi toimintakyvyn menetys ilman lääkitystä. Voin kyllä periaatteessa maata kotona selaamassa puhelinta lopun ikääni. Siivoamisen aloittaminen, jatkaminen ja loppuun saaminen mahdotonta, haluan vaan olla, hermot menee kun ees kävelee keittiöön kattoo tiskejä. Kaupasta haluan vaan äkkiä ulos, ruokaa en juuri laita, nopeasti vaan mikrossa jotain.

Lääkkeen aikana ei niin ollut pinna kireällä niin pysyi keskittymään muuhunkin kun puhelimeen ja sai asioita loppuun.

Olen käyttänyt jo 10 vuotta opamoxia muutaman kerran viikossa 1-2kpl 15mg tabletteja. Taukoja silloin tällöin 1vk-1kk, nyt kai pisin tauko menossa 3kk ilman. Olo vain huononee viikko viikolta. Kaikki asiat jää tekemättä ja kasaantuu.

AP

Vierailija
5/6 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi

Vierailija
6/6 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mukana Opamox ja Stilnoct, niitä meni kourallinen (vajaa parikymmentä yht.) päivässä. Menin vieroitukseen psykiatrian osastolle. Kaikki lopetettiin kerrasta. Kohta rupesi tulemaan lihasnykäyksiä ja olisko ollut 2. tai 3. päivä lopetuksesta, kun kramppasin ihan kunnolla. Sitten helpotti. Siinä aloitettiin sitten vieroituslääkkeenä Diapamia (sitä en ollut käyttänyt) annosta vähitellen pienentäen n. kuukauden ajaksi. Sen jälkeen olo oli ok, nukutuksi sai jo siinä vaiheessa, kun diapam aloitettiin ja ilman lääkettä sitten, kun se lopetettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan