Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?

Vierailija
16.11.2020 |

Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.

Kommentit (932)

Vierailija
81/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postilaatikkooni ilmestyi kerran Corpse Bride -dvd. Siinä oli muovit avaamattomina päällä, joten se ei ollut käytetty, jonka joku olisi laittanut kiertoon. Mitään pakkausta ei ollut sen päällä, eikä mukana tullut mitään viestiä.

Minulla ei ole mitään aavistusta kuka sen laittoi sinne ja miksi. Se on edelleen avaamattomana laatikossa, koska minulla oli tuo leffa ennestään.

Meilläkin on outo dvd-kokemus. Viimeksi kun tehtiin vähän isompaa siivousta, löytyi kaksi avaamatonta dvd-levyä, kummassakin muovit päällä. Ja kummassakin kotelossa oli täsmälleen sama juttu, se Ylpeys ja ennakkoluulo -sarja, jossa Colin Firth näyttelee Darcya. Outoa tässä on tietysti se, että niitä on kaksi, mutta myös se, että meillä on jo iät ja ajat ollut sama sarja dvd:llä ja koko perhe hyvin tietää tämän, joten kukaan meistä ei olisi ikinä sitä ostanut. Kukaan perheestä ei tiedä, mistä levyt tulivat ja miksi niitä on kaksi ja miksi ne ovat avaamattomia.

Vierailija
82/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo visio että joku mies ois vasiten raahannut ohjuksenkärjen olohuoneeseensa suurenakin saaliinaan....

Päivän parhaat naurut ja kellokaan ei ole vielä 12 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten takki löytyi eteisen kaapista. Kukaan perheenjäsen ei tunnistanut sitä. Lopulta annoin sen eteenpäin.

Kappas, meillekin kävi näin. Omituista oli se, että tuolloin meillä ei ollut käynyt vieraita todella pitkään aikaan, joten en tajua mistä takki olisi voinut tulla. Ainoa mitä keksin, on että jotku huoltomies on käynyt ja unohtanut takkinsa.

Loogista teillä. Me asutaan omakotitalossa joten huoltomiehet käynti ei selitä meidän mysteeritakkia. Puolisen vuotta säilytin sitä, näytin vierailijoille siinä toivossa että joku tunnistaisi takkinsa mutta ilman tulosta.

Vierailija
84/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla oli sellainen putki päällä että joka viikonloppu kun heräsi oli aina outo nainen sängyssä sanoi ettei yhtään muistanut tuollaista ennen olleen nurkissa sitä se viina, huumeet ja  lääkkeet teettää kotirouviltakin lähtee muisti

Vierailija
85/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyi kerran pieni avaamaton Lego-paketti, jossa oli palikat Lego-ukkelin ja jonkinlaisen auton rakentamiseen. En ole saanut järkeiltyä, mistä se olisi peräisin. Lapset olivat tuolloin jo aikuisia, ja vaikka Legoista pitivätkin, niin eivät olleet niillä enää vuosikausiin leikkineet enkä minäkään ollut niitä pitkään pitkään aikaan enää ostanut. Vaikea kuvitella, että paketti olisi jostain poikien lapsuusvuosilta, koska Legot olivat silloin niin rakkaita, että paketit kyllä avattiin saman tien, kun ne käsiin saatiin. Enkä koskaan ollut sellainen runsaskätinen joululahjojen ostelija, että olisin unohtanut joululahjaksi ostamani Lego-pakkauksen  ja se olisi siksi jäänyt unohtumaan jonnekin nurkkiin.

Vierailija
86/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorempana ulkomailla silloisen tyttöystäväni kanssa. Olimme molemmat absolutisteja ja olleet yhdessä jo useamman vuoden. Lopulta kuitenkin päädyimme aika repivään eroon ja aloin etsiä saman tien uutta asuntoa. Yhtenä iltana kävimme läpi yhteisen asuntomme keittiön kaappeja sillä ajatuksella, että mikä kuuluu sulle ja mikä mulle, kun kaapin perimmäisestä kolkasta löytyi korkkaamaton salmiakkikossupullo ja etiketit aivan selvällä suomen kielellä. Huom. emme kumpikaan olleet käyneet Suomessa vuosiin ja olimme kumpikin absolutisteja, joten mysteeri oli täydellinen. Summa summarum, päädyimme sydänsuruissamme juomaan koko pullon tyhjäksi ja sitä myöten tietysti sänkyyn, vaikka ero oli jo sinetöity.

Vierailija
87/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Meille on tullut muutama viikko sitten hammasharja joka ei ole kenenkään eikä kukaan tiedä kuka sen on tuonut.

No hammaskeiju tietty! 

Vierailija
88/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pesi pyykkiä ja löysi pyykistä Björn Borg-merkkiset miesten sukat. Emme käytä kuivaushuonetta. Kuivaamme rummussa. Mies ostaa itse halpiksia.

Tarjosi 20 v. pojalle. - Ei oo mun. Emmää tommosia käytä.

Olen etätöissä kotona, joten tietty mies heittäytyi epäileväiseksi:

- Onkos rouvalla käynyt miesvieraita....?

-EI ole!

Siinä sitä ihmeteltiin kuukauden päivät.

Lopulta tytär tunnusti. 17-v. tyttärellä oli eka poikaystävä, joka oli kesän mökkiviikonlopun aikana käynyt vierailulla......ja sukat päätyivät tyttären pyykin joukossa koriin.

Sukka-arvoitus päättyi äidin ja tyttären ehkäisykeskusteluun.

Vierailija
89/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin pois vuokra-asunnosta, ulko-oven avaimia oli 3 kpl, vaikka olin aivan varmasti saanut niitä vain 2 kpl, niin luki papereissakin.

En keksinyt muuta vaihtoehtoa kuin että silloinen poikaystävä oli salaa teettänyt itselleen oman avaimen. Jotenkin creepyä.

Vierailija
90/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja kavereita on käynyt 4 kpl sinä aikana kun olen tuossa asunut ja tasan tarkkaan tiedän että eivät käytä nuuskaa eivätkä jättäisi niitä muutenkaan mihinkään jos käyttäisivät. Silti sohvan väliin sekä keittiön pöydän alle ilmestyi käytettyjä pussinuuskia.

Pelästyin ja kysyin kaverit läpi, kukaan ei edelleenkään käytä nuuskaa enkä tiedä miten ne ovat voineet tänne päätyä. Ahdistaa kun olen hukannut yhden kotiavaimista enkä tiedä minne ja asun huonolla alueella ja epäilin että joku olisi poissa ollessani viettänyt aikaa luonani yksin, mutta se alkaa kuulostaa ehkä jo liian vainoharhaisellta, joten annoin asian olla. Ihmetyttää silti edelleen.

Vierailija
91/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh kirjoitin tosi pitkän tarinan joka katosi bittiavaruuteen. Lyhyesti - kirjahyllystäni löytyi kaksi kallista käsintehtyä lelua joista en edelleenkään tiedä mistä ne ilmestyivät. Kukaan ei koskaan tunnustanut. Lelut löytyivät sattumalta kirjahyllyn päältä missä ne olivat näkymättömissä. 

Vierailija
92/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni pesi pyykkiä ja löysi pyykistä Björn Borg-merkkiset miesten sukat. Emme käytä kuivaushuonetta. Kuivaamme rummussa. Mies ostaa itse halpiksia.

Tarjosi 20 v. pojalle. - Ei oo mun. Emmää tommosia käytä.

Olen etätöissä kotona, joten tietty mies heittäytyi epäileväiseksi:

- Onkos rouvalla käynyt miesvieraita....?

-EI ole!

Siinä sitä ihmeteltiin kuukauden päivät.

Lopulta tytär tunnusti. 17-v. tyttärellä oli eka poikaystävä, joka oli kesän mökkiviikonlopun aikana käynyt vierailulla......ja sukat päätyivät tyttären pyykin joukossa koriin.

Sukka-arvoitus päättyi äidin ja tyttären ehkäisykeskusteluun.

Vähän myöhäinen aika ehkäisykeskustelulle...

Vierailija
93/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat mielenkiintoisia, siis ne tapaukset joissa mitään selitystä esineen alkuperälle (esim. lapsi tuonut jostain) ei tunnu löytyvän. Ja näiden lisäksi olen täältäkin tainnut lukea juttuja siitä, kuinka joku esine on vastaavasti hävinnyt todella selittämättömästi. Ei siis niin, että ei vain mitenkään muistaisi mihin sen on laittanut, vaan joku aina samassa paikassa ollut esine on yhtäkkiä vain ollut poissa eikä ole ollut mitään sellaista mahdollisuutta että sen olisi joku varastanutkaan.

Vierailija
94/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja kavereita on åkäynyt 4 kpl sinä aikana kun olen tuossa asunut ja tasan tarkkaan tiedän että eivät käytä nuuskaa eivätkä jättäisi niitä muutenkaan mihinkään jos käyttäisivät. Silti sohvan väliin sekä keittiön pöydän alle ilmestyi käytettyjä pussinuuskia.

Pelästyin ja kysyin kaverit läpi, kukaan ei edelleenkään käytä nuuskaa enkä tiedä miten ne ovat voineet tänne päätyä. Ahdistaa kun olen hukannut yhden kotiavaimista enkä tiedä minne ja asun huonolla alueella ja epäilin että joku olisi poissa ollessani viettänyt aikaa luonani yksin, mutta se alkaa kuulostaa ehkä jo liian vainoharhaisellta, joten annoin asian olla. Ihmetyttää silti edelleen.

Vaihtaisin lukot.

Vierailija
95/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille oli ilmestynyt miesten korvaläpät, joiden päätti vahvasti kuuluvan pojalleen ja työnsi ne meidän mukaan, vaikka ei ollut meidän. Myöhemmin tajusin, että sen mies oli niin mustis, että olis saanut raivarin. Sitä en tiedä, vaikka olisi aihettakin ollut, mutta todennäköisesti oli jonkun ihan luvallisen vieraan jättämät.

Vierailija
96/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on monenlaista tuntematonta sälää . Aivan uuden näköinen hiusten kreppirauta ja kaapissa Bamix  sauvasekoitin.  Otin pyykkiä koneesta siellä oli jonkun kadonneet kalsari 3 kpl. pienemmät kuin mieheni kooltaan.   Kyllä täällä  kesällä  oli  ulkomailla  asuva  perhe käydessään kotimaassa . Vieraan näköisiä pyyhkeitä.  Kun tämä ei   ole     kotipaikkakunta, vaan  perheen  kakkosasunto . Onhan se selvä että täällä tilapäisesti asuvilta jää jotain aika usein. Jos ei kukaan kaipaa  laitan ne varastoon. Vaikka pojan perhe on omistanut  tämän vasta  runsaan puoli vuotta on täällä nuorisoa ollut aika paljon. Me olemme  remontti- evakossa täällä ehkä puoli vuotta. Ihan kivaa vaihtelua olla eri paikkakunnalla.

Vierailija
97/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhe vaihtunut toiseen, samantyylinen mutta eri pyyhe, ja kerran tuli jotain tyttölapsen vaatteita. Näistä ei todisteita ole, mutta jäljet johtavat mieheeni ja taloyhtiön kuivaushuoneeseen.  Ihmettelin eikö tosiaan huomannut että ovat pikkulapsen sukkahousut, niin hän väitti että minunkin vaatteeni ovat yhtä pieniä, ettei voinut tietää.  

Vierailija
98/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli löysi pyörästään lasten aurinkolasit. hänpä otti ne käyttöön. Näytti typerältä kuin mikäkin, omasta mielestään oli tyylikäs. 

Vierailija
99/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla joulunaikaan jostain ilmaantui kipsinen, kullattu koriste-enkeli, ei edes uusi. Voi olla että lapsi tai hänen ystävänsä toi sen, mutta kukaan ei myöntänyt.

Vierailija
100/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on ilmestynyt miesten boksereita, pyyhkeitä, naisen korvakoru, mutta paras löytö on jonkinlainen Rölli-teemapuiston miespuolisen työntekijän takki 😁 Lukikohan siinä ”röllimaa” ja ”kautta likaisten varpaideni” tms. En tunne ketään, joka olisi kyseisessä paikassa töissä/en edes tiedä missä sellainen on... kukaan tuttu ei tunnusta onistavansa kyseistä takkia..

Mieleen tulee, että kämpässä käy joku salaa lämmittelemässä. Tälläisen tapauksen takissa voi lukea vaikka Pikku kakkonen, vaate kuin vaate.

Tai varkaalle on tullut hiki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme