Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli kokonainen lääkisläinen ilmestynyt soffalle nukkumaan kun olimme kaikki Lapissa ja asunnon piti olla tyhjä. Lähti kalppimaan aika vauhdilla.
En esineellistä lääkisläistä kyllä, ihmettelin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri meni historian hämärissä yökerhoon ja huomasi, että pitkät kalsarit olivat kuumat. Hän riisui ne miesten vessassa, vei narikkaan ja pyysi laittamaan takkinsa hihaan. Yöllä poistuessaan hän huomasi, etteivät kalsarit olleet hänen takkinsa hihassa. Ilmeisesti ne olivat jonkun toisen - oletettavasti miehen - takin hihassa.
Olisi karmeaa palata kotiin ja löytää jonkun vieraan ihmisen kalsarit takista. :D
hahaha tää oli hyvä: kuumat kalsarit. Ja ajatelkaa mikä cembalo jos vaimo ne löytäisi ja kyselisi kuumista kalsareista.
Minä jätin tahallaan pinnejä ja pompuloita miesystäväni asuntoon, jotta hänen vaimo ne löytäisi
Jotenkin tuo visio että joku mies ois vasiten raahannut ohjuksenkärjen olohuoneeseensa suurenakin saaliinaan....
Vierailija kirjoitti:
Minä jätin tahallaan pinnejä ja pompuloita miesystäväni asuntoon, jotta hänen vaimo ne löytäisi
Olet surkuhupaisa ja epätoivoinen jämämiehen metsästäjä, jota yksikään sinkkumies ei huoli.
Vinkkejä siihen hetkeen kun suurin osa selkeästi näkyvästä turhasta tavarasta on jo poistettu. Millä metodeilla eteenpäin jos haluaa vielä vähentää tavaraa? Jäljellä olevat ovat enimmäkseen jollain tasolla käytössä ja hyödyllisiä mutta kaikkea ei varmasti tarvitse siltikään. Eli puhutaan ehkä tässä kohtaa jatkumoa kohti minimalismia.
Vierailija kirjoitti:
Miesten takki löytyi eteisen kaapista. Kukaan perheenjäsen ei tunnistanut sitä. Lopulta annoin sen eteenpäin.
Kappas, meillekin kävi näin. Omituista oli se, että tuolloin meillä ei ollut käynyt vieraita todella pitkään aikaan, joten en tajua mistä takki olisi voinut tulla. Ainoa mitä keksin, on että jotku huoltomies on käynyt ja unohtanut takkinsa.
Liinavaatekaapistamme löytyi valkoiset pitsiset tyynyliinat, joita en ollut koskaan ennen nähnyt. Siihen aikaan pesimme isot pyykit taloyhtiömme pesulassa. Mieheni oli vahingossa ottanut mukaan meidän vuorollamme kuivumassa olleet tyynyliinat luullen niitä omiksemme (miehet eivät aina näitä tunnista..).
Pesulaan jätetty lappu kertoi, että vihainen romaninainen, jolla oli tapana pestä ja kuivata pyykkejään toisten vuorolla, oli vihainen kun tyynyliinat oli ryöstetty. Vaati niitä takaisin.
Palautin ne pesulan pöydälle ja pahoittelin kirjelapussa, että vahingossa tulivat meille.
Pesulassa on isot tielle aukeavat ikkunat. Näin, miten hän vasaralla rikkoi meidän varauslukkomme kostoksi siitä, että tyynyliinat oli "varastettu". (Vaikka hän itse oli jättänyt ne vuorollamme kuivaushuoneeseen ja ne olivat sekoittuneet meidän pyykkeihin.)
Jouduimme maksamaan uudesta lukosta 44 euroa. taloyhtiö ei uskonut meidän selitystämme. Jäi ikävä fiilis koko jutusta. Ei olisi pitänyt palauttaa niitä tyynyliinoja ollenkaan..
Nämä tapaukset joissa oudot miesten kalsarit ovat ilmestyneet: Oma mies on ollut saunomassa tai kuntosalilla. Jostain bizarrista tai ihan tavanomaisesta vahingosta miehesi farkkujen lahkeeseen on eksynyt vieraat alushousut. Ehkä humalanhuuruisissa saunailloissa näitä sattuu enemmän kuin kuntosalikäynneillä. Enkä nyt puhu mistään telakoitumis-saunomisista vaan ihan normaaleista saunotaan ja otetaan olutta ja ehkä terävääkin-iltamista.
Toinen syy voi olla että teillä vieraillut päihtynyt tai hajamielinen saunavieras on käärinyt kalsarinsa (kenties joihin paskonut) pyyhkeeseen ja sijoittanut paketin teidän pyykkikoriin. Saatat jemmata pyyhepyykkiä/valkoista pyykkiä korin pohjalle poimien useamman kerran kirjopyykin korista. Näin saunailta unohtuu jos siitä on kulunut viikkoja-kuukausia.
Kaksi eri kertaa olen löytänyt edellisen asukkaan kaulimen yhtäkkiä omasta keittiöstäni. Se on vissiin vaan sen mallinen että jää jumiin vetolaatikoiden väliin ja sitten yhtenä kauniina päivänä tipahtaa alas. Ei siis suuri mysteeri, mutta yllättävää.
Olen kadottanut puukengät kotona jotenkin aivan oudosti. Ei niillä lähdetä minnekään kotipihaa pidemmälle. Ainut teoria joka mulla on niiden katoamiseen, että naapurin vapaana juosseet koirat on ehkä tulleet ja vieneet meidän eturappusilta molemmat kengät. Naapuri sitten on vastavuoroon ihmetellyt mistä hänen pihalleen on ilmestynyt hiukan pureskellut naisten puukengät.
Nykyisin meille ilmestyy outoja tavaroita tuon tuosta, mutta pistän ne lasten kavereiden piikkiin.
Joskus nuorena ihmettelin asuntooni mystisesti ilmestynyttä miesten neulepaitaa. Isäni eikä kukaan kavereistani tunnistanut sitä omakseen ja se oli tyyliltäänkin sellainen, ettei ehkä ollut nuorten paita (laadukas merkkineule). Epäilin, että paita oli eksynyt vaatteideni joukkoon taloyhtiön pesukoneesta. Kuivaushuonetta en käyttänyt, joten paidan on täytynyt olla jo koneessa kun laitoin sinne omat vaatteeni. Toisaalta en kyllä ymmärrä miten en huomannut sitä vaatteita kuivumaan laittaessani. Laitoin ilmoituksen löydetystä paidasta pyykkitupaan, mutta ei sitä kukaan vaatinut omakseen. Säilytin paitaa varmaan yli vuoden siltä varalta, että joku kaipailisi sitä ja lopulta myin sen kirpputorilla.
Hehe nämä on hauskoja :)
Itsekin välillä olen ihmetellyt ilmestyneitä asioita, mutta lähes jokaiselle on keksitty selitys (joskus pitkänkin ajan kuluttua). Yksi jota mietin pitkään oli harmaat liian isot polvipituiset lökapöksyt. Ehdin antaakin nämä eteenpäin työkaverille, kunnes muistin että kerran kun olin kesällä liikkeellä rankkasateessa niin omat housut kastui ja ostin kaupan aletangosta halvimmat housut kun sopi jotenkin päälle.
Toinen kumma tapaus oli laadukkaat aurinkolasit jotka minä luulin kuuluvan poikkikselle, ja hän minulle. No asia tuli puheeksi joissakin juhlissa ohimennen, ja siellä yksi tyyppi sanoi että hän käyttää juuri tuota merkkiä mutta ne aina katoaa! No, tästä päättelimme että hän on ne joskus unohtanut humalassa poikkikseni entiseen kämppään jossa tuo tyyppi kerran oli juhlien päätteeksi jatkoilla. Miten laseja ei koskaan aiemmin huomattu on mysteeri, mutta ehkä ne on olleet jemmassa pari vuotta ja putkahtaneet jostain laatikosta nykyiseen kämppäämme :)
Lapsena ihmettelin kun yhden Celine Dionin Titanic cd:n sijasta meillä olikin kaksi (olivat eri huoneissa pitkään). Joskus vuosia myöhemmin muistin käyneeni kaverin kanssa jossain diskossa väittelyä siitä kumman Titanic-levy olikaan kyseessä ja vakuutin silloin että se varmasti oli minun kun itsellä oli se mukana. Näköjään siis jo tuolloin olin hankkinut tuon kaksoiskappaleen, mutta se oli piilossa vuosikausia!
Nuorempana löysin sateenvarjon eteisen naulakosta. Tuolloin oli käynyt ystäväpariskunta vierailulla, joten automaattisesti oletin jääneen heiltä. Ihmetys olikin suuri, kun selvisikin, että sateenvarjo ei ollut heidän. Muita ei ollut käynyt kylässä, enkä itsekään ollut voinut ottaa sitä vahingossa mistään. Niin huomiotaherättävän näköinen se oli. Itselläni oli vain mustia/sinisiä kokoonlaitettavia ja tuo mysteerisateenvarjo oli oranssi, siinä oli keltaisia kukkia, sitä ei voinut laittaa kokoon ja kädensija oli käyrä ja nahkainen. Ei sellaista voi ottaa vahingossa mukaan mistään. Löytyy edelleen kaapin perältä, mutta on niin epäkäytännöllisen pitkä, että harvemmin tulee käytettyä.
Meille on ilmestynyt miesten boksereita, pyyhkeitä, naisen korvakoru, mutta paras löytö on jonkinlainen Rölli-teemapuiston miespuolisen työntekijän takki 😁 Lukikohan siinä ”röllimaa” ja ”kautta likaisten varpaideni” tms. En tunne ketään, joka olisi kyseisessä paikassa töissä/en edes tiedä missä sellainen on... kukaan tuttu ei tunnusta onistavansa kyseistä takkia..
Asuimme omakotitalossa. Yhtenä aamuna ulko-ovellemme oli ilmestynyt oksennus ja yläleuan tekohampaat. Kukaan ei ole kaivannut...
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuoli ja lasitetulle parvekkeelleni ilmestyi pitkä, valkoinen sulka, lattialle. Tämä 10 vuotta sitten, marraskuussa. Saa nauraa ja sanoa minua hulluksi.
Kävelin kadulla ystäväni kanssa ja juttelin juuri kuolleesta äidistäni. Eteemme ilmestyi kasvojen korkeudelle valkoinen pieni höyhen, joka leijui kävellessämme edessämme jonkun aikaa, kuin kulki meidän edessä. Totesimme ystävän kanssa, että äiti taisi tulla tervehtimään meitä.
Löysin heinäkuussa siivotessani hattuhyllyltä paksun talvipipon, missä oli sellanen tietynlainen logo jota en ole koskaan nähnytkään. Pipo ei ole ollut siellä muuttaessani, muistan muuttosiivoukseni hyvin ja pyyhin ehdottomasti pölyt hattuhyllyltä - niin korkealla se ei ole, etten olisi 180-senttisenä sitä huomannut. Kyselin kaikilta jotka kämpässäni on käynyt (olen introvertti, ei ollut montaa vaihtoehtoa) kuvan kera, kukaan ei tunnistanut. Mistä hemmetistä se tuli?
Minä löysin naisten alushousut, joista olin täysin varma, ettei ne olleet minun. Ne oli vain yhtenä päivänä ilmestyneet päällimmäiseksi mun alusvaatelaatikkoon. Olin aivan ymmälläni ja päästä pyörällä, oli todella vaikea sisäistää, että miehelläni olisi ollut meillä toinen nainen. Annoin asian jäädä hautumaan, kun en kerta kaikkiaan tiennyt miten ottaa sen puheeksi.
Seuraavana päivänä vein vaatteita kaappiin, kun mies yhtäkkiä sanoi: "sun yhet pikkarit oli eksyny mun koriin". Myöhemmin löysin toiset samanlaiset omasta koristani, kun kävin alusvaatteita läpi. Olin siis joskus niin kauan sitten, että olin jo unohtanut, ostanut pakkauksen, joista toiset oli sotkeutunu miehen vaatteisiin ja toiset hautautunut oman korini pohjalle. Ne oli aika huonon malliset käytössä ja olin varmaan vaan tumpannut ne muiden alusvaatteiden alle hätävaraksi.
Kylläpä nolotti - ja huojenti, etten ollut alkanut ääneen epäilemään miestä pettämisestä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko vienyt leivonnaisia esim lasten koulun tai harrastuksen myyjäisiin? Tällaisessa tilaisuudessa vaihtunut?
Sukulaiset tuoneet lisätarpeita joihinkin isompiin juhliin joskus, tuoneet kakun ja siinä mukana ollut?
Ei mitään sinnepäinkään :-/
Ap
Ne ovat topparoikasta , eri asia sitten mistä sellainen olisi pyyhkäissyt vaatekomeroosi. Simo vaatehuoneelta ehkä?