Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hulvattoman hauska ketju.
Mun astiakaapissa on käynyt jonkinlainen muodonmuutos. Aikanaan vuosikymmeniä sitten hankittiin Arabian astiat samaa sarjaa, kaikkia puolitusinaa. Jossain vaiheessa yksi matala lautanen on mutatoitunut niin että nyt on 7 syvää ruokalautasta ja 5 matalaa ruokalautasta. Ei mitään hajua miten muuntautuminen on tapahtunut. Äkkiä vaan hoksasin ensin että yksi matala lautanen puuttuu ja sitä etsiskellessäni huomasin että toisia on tullut yksi lisää.
Ettei olisi vaan joku rikkonut ja ostanut salaa uusia, mutta muistanut väärin?
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja kavereita on käynyt 4 kpl sinä aikana kun olen tuossa asunut ja tasan tarkkaan tiedän että eivät käytä nuuskaa eivätkä jättäisi niitä muutenkaan mihinkään jos käyttäisivät. Silti sohvan väliin sekä keittiön pöydän alle ilmestyi käytettyjä pussinuuskia.
Pelästyin ja kysyin kaverit läpi, kukaan ei edelleenkään käytä nuuskaa enkä tiedä miten ne ovat voineet tänne päätyä. Ahdistaa kun olen hukannut yhden kotiavaimista enkä tiedä minne ja asun huonolla alueella ja epäilin että joku olisi poissa ollessani viettänyt aikaa luonani yksin, mutta se alkaa kuulostaa ehkä jo liian vainoharhaisellta, joten annoin asian olla. Ihmetyttää silti edelleen.
Osta turvalukko ja pidä avaimet itsellä, eipä tule näitä mietittäviä enää. Kerran se hinta vain kirpasee.
Vierailija kirjoitti:
Meille ilmestyy mainoskyniä!!!
Siis sellaisia löytyy joka viikko tyyliin
virtasen sora ja hiekka ry. Kuopio
Tai lihasavustamo Peräkorpi oy SeinäjokiNuo kynät on vielä helkkarin kaukaa, esim yksi kynä oli Mikkeliläinen firma vaikka asutaan Satakunnassa.
En ymmärrä mistä niitä tulee.
Käykö huoltomiehet tms. ilman lupaa? Tähänkin sama neuvo lukon suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ja miehen 2 hengen talouden pyykkikoriin ilmestyi lyhytlahkeiset villakalsarit :D vähän niinkuin suht pitkälahkeiset bokserit, mutta paksua villaa, väritys sellainen 70-lukulainen sini-puna-valkoinen ja vyötäröllä resorin sijaan ohut kuminauha. Koko sellainen epämääräinen, vaikea sanoa onko miesten vai naisten. Kummallakaan ei mitään käryä mistä tullut, tai missä tilanteessa tollaisia käytetään?? Taisivat pyöriä vuoden siellä pyykkikorin pohjalla, kunnes heitin menemään. Jos nää liittyi sittenkin johonkin pettämiskeissiin, niin olivat niin hulvattomat kalsarit että ihan sen ansiosta saisi free passin.
Mies hakenut pyykit pyykkituvalta/kuivaushuoneesta kuivumasta? Joskus pyykkikoneeseen/kuivuriin jää edellisene pesijän pyykkiä joka tulee sitten omaan matkaan.
Taloyhtiössä ei ollut tuohon aikaan pyykkitupaa, muuten olisin kans veikannut tätä. Ehkä vahvin veikkaus että jollain kaukaisella retkeilureissulla sekoittunut kamoihin, ja sit päätynyt piiiitkällä viiveellä jotenkin koppaan.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Avainnippu jota en ole koskaan nähnyt.
Toivottavasti sarjamurtautuja unohti kokoelmansa.
Meillä on sellainen normaalista poikkeava sukkaongelma. Kun otan pyykit kuivausrummusta, siellä on sukkia (parittomia yleensä), jotka eivät ole kenenkään meidän perheessä.
Mulla on ollut vuosia yksi metallinen voiveitsi ja ei hajua mistä tullut
1990-luvun alussa asuntoni eteiseen ilmestyi pari mustia puukenkiä kokoa 43. Olin yksin asuva nainen kengännumerolla 39 ja olin ollut kenkien ilmestymisen aikaan viikon-pari reissussa muualla. Kellään muulla ei ollut asunnon avaimia lukuunottamatta sitä, joka oli talonmiehen huoltonipussa. Siinä ne nököttivät siististi naulakon alle asetettuna. Koskaan ei kenkien alkuperä selvinnyt.
On muitakin juttuja, joista jo osan olen ehkä unohtanutkin, mutta nyt viimeisin on käsineiden monistuminen viime vuodelta. Minulla on vähän erikoisempaa mallia olevat nahka-naulos-hansikkaat, jotka ovat harvoin käytössä. Viime syksynä yhtäkkiä löysin niitä naulakkoni päältä parin sijaan kolme. Häh - miten vasemman käden hansikas on voinut monistua kahdeksi?
Aurinkolasit sekä yksi DVD-elokuva joka minulla oli jo entuudestaan, mutta tämä mystisesti ilmestynyt on special-edition.
Aurinkolasit "ilmestyivät" luokseni vuonna 2012. Kysyin silloin kaikilta tutuiltani ovatko lasit heidän mutta kukaan ei ainakaan "tunnustanut". Sama homma kävi elokuvan kohdalla yli kymmenen vuotta sitten. Eräs päivä vain huomasin, että minulla on kaksi samaa elokuvaa, normaali versio ja special-edition. Olen sataprosenttisen varma, että en ole koskaan ostanut kyseistä special-editionia koska tuohon aikaan ostin harvoin elokuvia. Kukaan tutuistani ei ole osoittautunut elokuvan omistajaksi.
Aurinkolasit selittyisivät sillä, että "bileiden" aikaan luonani on voinut käydä joku minulle tuntematon ihminen joka sitten olisi unohtanut lasit luokseni. En kuitenkaan ole koskaan ollut mitenkään kova bilettämään eikä luonani mielestäni ole koskaan käynyt minulle tuntemattomia ihmisiä, mutta totta kai se on mahdollista kuitenkin. Kyllä sitä muutaman kerran kuitenkin tuli nuorempana oltua aika kovassakin humalassa. Bile-teoria ei kuitenkaan mielestäni toimi elokuvaan joten se on jäänyt suuremmaksi mysteeriksi minulle.
Viimeviikolla ilmestyi ylimääräinen vispilä.
Meillä on 3 ennestään: iso, pieni ja muovinen. Nyt noita pieniä on 2 identtistä!
Kukaan ei ole käynyt meillä 2 viikkoon, emmekä ole leiponeet mitään
Mun autoon ilmestyi Tupperwaren juomapullo, jota kukaan ei tunnista.
Kun siivosin vierashuoneen kaappia, sieltä löytyi avaamattomasta laatikosta suhteellisen kookas kattokruunu. Kukaan ei tiedä mistä se on tullut ja mihin se on tarkoitettu. Kukaan huoneessa yöpynyt vieras ei myöskään tunnusta sitä tuoneensa.
Siskon asuintalon kellarista löytyi kerran kokonainen, elävä muori :D.
Ensin löytyi ulostekasa kellarikomerosta keskeltä lattiaa, arveltiin että jonkun huono vitsi? Naapuriasunnossa oli ollut just viikonloppuna nuorisolla vieraita käymässä, mutta kysyttäessä asiasta eivät tienneet mitään.
Sitten muutaman päivän päästä löytyi toisen kellarikomeron tuolin päältä pussillinen mädäntyneitä muikkuja. Siitä taas muutama päivä niin naapurin koirat olivat alkaneet käyttäytyä oudosti ja vetäneet omistajan kellariin. Sieltä löytyi sitten muori pesutuvan penkiltä nukkumasta. Oli karannut jostain hoitolaitoksesta ja asunut tosiaan siellä kellarissa sen pari viikkoa.
Ensimmäiseen omaan asuntooni ilmestyi monta outoa tavaraa muutamassa viikossa vajaat 20 vuotta sitten. Ensimmäisenä eteisen lattialle oli ilmestynyt silmälasit ja avaimenperä jossa oli kiinni avain josta en tiedä vieläkään, että mihin oveen se kuului. Sitten keittiön seinässä kiinni olevaan hyllykköön oli ilmestynyt valokuva, jossa oli 2 nuorta (noin 20-vuotiasta) naista joista kumpaakaan en tuntenut. Olohuoneen kirjaskaappiin ilmestyi jostain edellisvuoden poikakalenteri kun kulunutta vuotta oli eletty jo useampi kuukausi. Lopuksi vielä keittiön pöydälle oli ilmestynyt pieni lappu, johon juuri ja juuri mahtui pienellä tekstillä kirjoitettu puhelinnumero johon en soittanut.
Ties mistä toisesta ulottuvuudesta nämä tavarat ilmestyivät.
Sohvan alta löytyi kerran siivotessa jonkun vieraan pankin avainlukulista. Meillä kaikilla on op, ja tämä oli jonkun ihan muun pankin lista. Vieraitakaan ei ollut käynyt hetkeen, eli en keksi keneltä se olisi voinut tippua, ja sohvan alta kuitenkin imuroidaan viikoittain, joten tuskin se siellä kauan on ollut.
Vierailija kirjoitti:
En keksinyt että mulle ois ilmestynyt ikinä mitään, mutta sitten tuosta sulasta muistin että on mulla ollut joskus yksittäisiä pieniä höyheniä yhtäkkiä jossain päin kämppää. Mutta mulla on yksi untuvatakki, joten sen sisästä ne on varmaan jotenkin kulkeutuneet.
Okey. Nyt on tämä sulka/höyhen-arvoitus ratkaistu. Jos löydätte sulan/höyhenen kodistanne, teillä on untuvatakki. Tiesitte sitä tai ette
Mun laukun pohjalta löytyi pari viikkoa sitten omituinen avain. Oikeasti se ei ole mikään avain, vaan ikään kuin jonkunlainen koriste tai mainosjuttu, metallinen avaimen muotoinen ja siinä lukee isoilla kirjaimilla ONNI. Ei ole mikään uusi, vaan jo naarmuinen ja yhdestä kulmasta ikään kuin ruostunut. En tajua yhtään, mistä se sinne on tullut.
Tuossa se nyt on eteisen lipaston päällä ihmeteltävänä. Kukaan ei tunnista sitä. Käsilaukku on mulla aina mukana kun jossain käyn, mutta enpä ole paljon missään tässä nyt käynytkään, kuin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun siivosin vierashuoneen kaappia, sieltä löytyi avaamattomasta laatikosta suhteellisen kookas kattokruunu. Kukaan ei tiedä mistä se on tullut ja mihin se on tarkoitettu. Kukaan huoneessa yöpynyt vieras ei myöskään tunnusta sitä tuoneensa.
😄
On! Muutossa löytyi turva-avain, jota kukaan ei ollut koskaan nähnyt! Se oli meillä sellaisessa sekatavarakorissa, joka oli ostettu uutena tuohon asuntoon.
Oli melko merkillinen löytö. Kävi mielessä onko huoltomies tms voinut muka käydä asunnossa ilman lupaa😅