Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Mökille ilmestyi kesällä vääränmallinen arabian posliinilautanen, tuli siis tiskikoneesta.
Pyöri pitkään kaapissa ja kyselin tutuilta, kunnes joku naapureista muisti, että juhannuksena vihneessä istuttiin rannassa ja joku toi marjapiirakkaa. Kyselykierroksella osottautui uuden nuorenparin lautaseksi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten takki löytyi eteisen kaapista. Kukaan perheenjäsen ei tunnistanut sitä. Lopulta annoin sen eteenpäin.
Kappas, meillekin kävi näin. Omituista oli se, että tuolloin meillä ei ollut käynyt vieraita todella pitkään aikaan, joten en tajua mistä takki olisi voinut tulla. Ainoa mitä keksin, on että jotku huoltomies on käynyt ja unohtanut takkinsa.
Loogista teillä. Me asutaan omakotitalossa joten huoltomiehet käynti ei selitä meidän mysteeritakkia. Puolisen vuotta säilytin sitä, näytin vierailijoille siinä toivossa että joku tunnistaisi takkinsa mutta ilman tulosta.
Ai teillä ei huoltohenkilöt koskaan käy? Te siis asennatte ja huollatte itse sähköt, putkistot, ilmalämpöpumput jne. ja korjaatte kaikki kodinkoneet?
No onpa kätevää.
Omistusasunnossa ei käy kukaan ilman ilmoitusta. Ja joo, itse on kodinkoneiden huolto järjestettävä. Sähköissä ja putkistossa ei käsittääkseni ole huollettavaa kellään, kuhan pitää puhtaana. Huoltohenkilöt ei todellakaan mitään lamppuja asentele…
Pyykkikopasta löytyi pillihousut jonka sisällä vielä käytetyt pikkuhousut. Syytän teinipoikaamme, joka kyllä sanoi että kukaan ei oo kylästä lähteny pylly paljaana…
varmaan ollu joku tyttö jolla kassi mukana ja vaihtohousut, muuta en keksi. Laitoin pojan huoneeseen pestyinä ja pyysin etsimään omistajan…😆
Vierailija kirjoitti:
Pyykkikopasta löytyi pillihousut jonka sisällä vielä käytetyt pikkuhousut. Syytän teinipoikaamme, joka kyllä sanoi että kukaan ei oo kylästä lähteny pylly paljaana…
varmaan ollu joku tyttö jolla kassi mukana ja vaihtohousut, muuta en keksi. Laitoin pojan huoneeseen pestyinä ja pyysin etsimään omistajan…😆
Tää on hyvin söpö mysteeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni mustakullanvärinen pyöreä pinssi jossa oli soikion ympärillä Kirjaimet LBS, ei ole kyllä omani. Mysteeriksi jäi ja kaikenkukkuraksi se on nyt kadonnut ei löydy enää mistään.
Jos joku voisi auttaa selvittämään nuo Kirjaimet mikä se pinssi oli? Mihin edes viittaisi? Se pinssi oli huomattavan hyvälaatuinen.
LBS, London Business School
Nyt ei naurata kyllä. Tuttavapiiriini ei kuulu tuon koulun käyneitä. Kiitos tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli yhtäkkiä liinavaatekaappiin kolmas identtinen niiskuneitipyyhe kahden omamme seuraksi. Olemme kyselleet kaikki tuttavat läpi, mutta kukaan ei tunnusta jättäneensä meille omaansa! Ei myöskään puutu yhtään pyyhettä, että ei selity pyyhe esim. vahingossa uimahallista matkaan tarttuneena, ja emme muutenkaan ota noita pyyhkeitä ikinä minnekään. Kaksi pyyhettä halusi tehdä perheenlisää? Kyseessä vanha pyyhe, joka ei ole ollut tuotannossa yli kymmeneen vuoteen.
Minkä värinen pyyhe? Olen itse jättänyt niiskuneiti pyyhkeen yhteen paikkaan vuosia sitten
Joo, naisen takki. Ei ole mun eikä ole mitään käsitystä mistä ihmeestä se on voinut ilmestyä, kun ei kukaan ystäväni tai tuttunikaan ole sitä omakseen tunnistanut. Ja nyt turha laittaa niitä "miehesi pettää sua ja se on rakastajan takki"-komentteja, koska mulla ei ole miestä ja asun yksin.
Ainoa selitys, jonka olen keksinyt, olisi että olen itse ottanut vahingossa jostain naulakosta väärän takin. Mutta en ymmärrä miten sekään voisi olla muka mahdollista, koska mulla ei ole ollut tuon näköistä takkia ikinä, en usko että erehtyisin luulemaan omakseni. Enkä toisaalta ole huomannut, että multa olisi puolestaan kadonnut takkia, joka olisi siinä tapauksessa jäänyt sinne mistä olisin tuon napannut. On kyllä mysteeri.
Kummalliset pikkutavarat voi tulla kotiin vaikka postiluukusta, jos sellainen on. Joku kulkija pistää rappukäytävästä löytyneen pikkuesineen lähimpään postiluukkuun, vaikka se onkin seuraavalta naapurilta tipahtanut (esim. avain,puhelimen laturi tms.) Asukas potkaisee sitten kamppeen huomaamattaan piiloon vaikkapa sohvan alle. Tavaraa voi tippua myös kävijöiden taskusta, tai moni rompe on ihan asukkaan omilta jäljiltäänkin, ei vain muista omistavansa sellaistakin. Kaikelle löytyy selitys. Kerrostalossa voi olla avaimia esim. entisellä asukkaalla, joka käy palauttamassa asuntoon jotain, jostain syystä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni mustakullanvärinen pyöreä pinssi jossa oli soikion ympärillä Kirjaimet LBS, ei ole kyllä omani. Mysteeriksi jäi ja kaikenkukkuraksi se on nyt kadonnut ei löydy enää mistään.
Jos joku voisi auttaa selvittämään nuo Kirjaimet mikä se pinssi oli? Mihin edes viittaisi? Se pinssi oli huomattavan hyvälaatuinen.
LBS, London Business School
Nyt ei naurata kyllä. Tuttavapiiriini ei kuulu tuon koulun käyneitä. Kiitos tiedosta.
LBS is widely considered to be one of the top 10 in the world.
Mysteeri syvenee kyllä huomattavasti nyt. Pinssi oli kalliin näköinen. Koululla on myös Dubaissa USA ssa ja Hong Kongissa sisarcampusta.
Vierailija kirjoitti:
Kummalliset pikkutavarat voi tulla kotiin vaikka postiluukusta, jos sellainen on. Joku kulkija pistää rappukäytävästä löytyneen pikkuesineen lähimpään postiluukkuun, vaikka se onkin seuraavalta naapurilta tipahtanut (esim. avain,puhelimen laturi tms.) Asukas potkaisee sitten kamppeen huomaamattaan piiloon vaikkapa sohvan alle. Tavaraa voi tippua myös kävijöiden taskusta, tai moni rompe on ihan asukkaan omilta jäljiltäänkin, ei vain muista omistavansa sellaistakin. Kaikelle löytyy selitys. Kerrostalossa voi olla avaimia esim. entisellä asukkaalla, joka käy palauttamassa asuntoon jotain, jostain syystä...
Tää LBS pinssi ei ole potkittu noin, välillä on kynnyksiä ja se löytyi perimmäisestä huoneestani. Edellisiltäkään ei voi olla koska asunut yli 10 v .
Asuntooni ilmestyi vieras nainen. Ihan mukava ja kivannäköinen. Asui täällä pari yötä. Sitten häipyi eikä tullut ikinä takaisin. Olisi ollut kiva tietää kuka ja miksi. Ehkä se johtuu muistisairaudestani.
Vierailija kirjoitti:
Meidän parvekkeelta löytyi tutti. Ketään tutti-ikäistä ei meillä ollut vieraillut ja asumme 8 kerroksessa (talomme ylimmässä), joten heittämälläkään ei oikein onnistu. Etenkin, kun parvekkeen lasit todella kuumia päiviä lukuun ottamatta lähes koko ajan kiinni.
joku eläin on varmaan sen tuonut suussaan. Monet elukat mahtuvat yllättävän pienistä raoista, esim oravat. Me asumme ylimmässä kerroksessa, lasitettu parveke, ja silti meidän parvekkeelta löytyi kerran kissa.
Juhlien jälkeen naulakosta löytyi ylimääräinen miesten takki. Kukaan vieraista ei tunnistanut omakseen eikä sitä ollut juhlatilassa ennen meitä, eikä pitopalvelu tai juhlatilan omistaja tunnistanut omakseen. Juhlatilan väki käski ottaa sen mukaamme, koska olivat vakuuttuneita että kuuluu jollekin vieraallemme. Varmuuden vuoksi sovittiin että soittavat jos joku kyselee. Takki oli vielä kohtalaisen kallis, kun googlettelin merkkiä.
Noilla löytyneillä ylimääräisillä sukilla tms. voi olla sellainen selitys, että urheiluhallilla on joku perheestä heittänyt naapurinkin tavaroita varustekassiinsa ja siitä suoraan pesukoneeseen. Kaveri palautti kerran sukkani minulle, kun oli vahingossa ottanut ne mukaan.
Joo onhan niitä, juurikin tuollaista kakkulapion tyyppistä. Että on nimikirjaimet joka ei sovi kehenkään sukulaiseen.
Mutta sitten oli sitä aikaa, että veljeni järjesti aika ajoin bileitä, ja niistähän jäi outoja juttuja. Tyynyliina, koruja, kallis merkkipyyhe jne. Oudointa oli se, ettei kukaan vieras kyselly tai jos veljeni kysyi, että unohtuiko niin kukaan ei halunnut.
Ilmeisesti joku hopealusikka oli äidin enon naisystävän, mutta se vaan että eno oli kuollut 80-luvun lopulla jonka jälkeen hänen talonsa purettiin. Nainen eli ainakin 10 v. sen jälkeen, mutta miten ihmeessä hänen lusikkansa joutui meille 2000-luvulla koska hän ei meillä koskaan käynyt. Sitä ei kukaan osaa selittää.
Tuo velipoika, oma isä lähti kävelemään kun sai isyystestin tuloksen. Vieläkään ei mitään tietoa kuka hänen isä on. Äiti on sanonut että on ollut niin humalassa ettei edes muista nimeä tai ulkonäköä.
Tuli vain mieleen koska "kukaan ei tiedä mistä se" veljen s*erma oikein tuli.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ilmestyi yhtäkkiä ikivanhaan telkkariani varten toinen kaukosäädin.
Nyt niitä on 2.
Tämä on jäänyt täysin selvittämättä.
Ei vieraita jne niinä aikoina, yhtenä viikonloppuaamuna könyessäni sohvalle aamukahvin kera, pöydällä oli yhden kiiltävän kaukkarin sijasta 2.Molemmat toimii edelleen :D
päivitys tähän aiempaan viestiini.
Vaihdoin siihen ilmaantuneeseen kaukosäätimeen patterit pari viikkoa sitten, ja laitteessa oli kyrillisin kirjaimin varustettuja pattereita.
En ole älynnyt pattereita tarkistaa aiemmin.
Molemmat kaukosäätimet käytössä edelleen :D :D
Autoon ilmestyi sytkäri - kukaan perheestä ei polta. Kysyin mieheltä miksi on tarvinnut sytkäriä autossa...ei osannut vastata. Oudot naisten pikkarit oli pyykissä. Kysyin mieheltä tietääkö niistä jotain..väitti, että ehkä ovat vanhimman tyttären. Eivät olleet. Epäilin omaa järkeäni..onko mulla pikkarit, joita en tunnista omikseni?! Nämä mysteerit selvisivät, kun paljastui että miehellä oli tupakoitsijan kanssa suhde ollut jo jonkin aikaa. Erosta nyt reilu 6v.
Yleensä nämä esineet selittyvät jollain seuraavista syistä:
a) Lapsi on tuonut sen jostain
b) Lemmikki on tuonut sen jostain
c) Asunnon aikuinen on tuonut sen jostain.
Yleensä vain vaihtoehtoon c liittyy liiallinen alkoholin nauttiminen.
Omituisinta on ollut kylpyhuoneeseen ilmestynyt uusi lattialasta tai mikä kuivain sen nimi on. Meidän on semmoinen mini koska olen lyhyt, sitten löytyi normaalikokoinen nojailemassa seinään saunan puolelta. Mies ei ole kuulemma ostanut eikä meillä ole korona-aikana käynyt vieraita, saati sellaisia jotka olisi käyneet saunassa tai suihkussa. Tai tuoneet mukanaan lastaa..