Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?

Vierailija
16.11.2020 |

Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.

Kommentit (932)

Vierailija
561/932 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ainoastaan kadonnut. Esimerkiksi muistikirja ja lompakosta rahaa vaikka oli piilossa tyynyn alla käydessäni suihkussa. Sisar kylässä.

Vierailija
562/932 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmestyi naulakkoon vanhanaikainen,todella isokokoinen nahkatakki.Tuli mieleen vanha,lihava taksikuski:)

Kukaan meillä ei tunnistanut sitä,oli kaikille liian suuri,eikä kukaan tiennyt mistä ilmestynyt.

Veikkaanpa,että poikani ottanut kostean kapakkareissun mainingeissa sen,koska taas omaa nahkatakkiaan ei löytynyt mistään ja se päällä lähti.

Väitti kyllä kivenkovaan ettei näin ole:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/932 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naulakosta löytyi untuvatoppatakki, jota kukaan ystävä, tuttava tai tutun tuttu ei tunnistanut omakseen. Meillä käy todella vähän ihmisiä ylipäänäskin kylässä, joten takin ilmestyminen oli outoa. Viitisen vuotta odoteltiin, sitten annoin takin ystävälle käyttöön.

Vierailija
564/932 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannetuki. Kaikenlaisia nilkka-, polvi- ja peukalotukia löytyy, koska on urheilullisesta perheestä kyse, mutta rannetukea ei ole tiettävästi kellään ollut. Sellainen kuitenkin kaapista löytyi.

Vierailija
565/932 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli ja lasitetulle parvekkeelleni ilmestyi pitkä, valkoinen sulka, lattialle. Tämä 10 vuotta sitten, marraskuussa. Saa nauraa ja sanoa minua hulluksi.

Et ole ainoa, jolle sulka tai höyhen ilmestynyt. Tiedän muitakin . .

Myös minun parvekkeelleni ilmestyi sulka. Kukaan ei ole kuollut tai muutakaan. Itse tulkitsen asian niin, että kun linnuilla on sulkasato, niin sulkia silloin tippuu. Linnuthan nimittäin vaihtavat puvun. Vanhat ja kuluneet sulat tippuu ja uusia kasvaa tilalle. Usein linnut myös istuskelevat esim. parvekkeiden kaiteilla...

No mutta näitä höyheniä löytynyt ihan sisätiloistakin mitä itse on kuullut. Näin kerran ystäväni löytämän sulan. Kukaan lintuja tuntevakaan ei tunnistanut sulkaa kenellekään linnulle kuuluvaksi. En minäkään, joka vähän lintujakin harrastan

Vierailija
566/932 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiini on ilmestynyt vieras nainen. Väittää asuvansa täällä ja on täyttänyt vaatekaapin vaatteillaan. Tunkee yöllä viereeni. Näyttää olevan sama nainen, joka on hääkuvassa kanssani. Nimeä en tähän hätään muista.

Vierailija
567/932 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani saan usein ihmetellä, miksi se asia, jota tarvitsisin, ei ole siellä, missä sen pitäisi olla. Tänään olivat ja ovat yhä kadoksissa pöytäliinan tuulipainot ja lapio.

Vierailija
568/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisen kaapin laatikoston alta löytyi naisten sandaali ja lasten sukka. Kaappi oli saatu tuttavilta käytettynä vuosia sitten ja kysyin heiltä, että onko ne heiltä kadonneet. Ei ollut. Sanoivat, että saattaa olla heidän asunnon edelliseltä asukkaalta kadonneet.

Vierailija
569/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ja miehen 2 hengen talouden pyykkikoriin ilmestyi lyhytlahkeiset villakalsarit :D vähän niinkuin suht pitkälahkeiset bokserit, mutta paksua villaa, väritys sellainen 70-lukulainen sini-puna-valkoinen ja vyötäröllä resorin sijaan ohut kuminauha. Koko sellainen epämääräinen, vaikea sanoa onko miesten vai naisten. Kummallakaan ei mitään käryä mistä tullut, tai missä tilanteessa tollaisia käytetään?? Taisivat pyöriä vuoden siellä pyykkikorin pohjalla, kunnes heitin menemään. Jos nää liittyi sittenkin johonkin pettämiskeissiin, niin olivat niin hulvattomat kalsarit että ihan sen ansiosta saisi free passin. 

Mies hakenut pyykit pyykkituvalta/kuivaushuoneesta kuivumasta? Joskus pyykkikoneeseen/kuivuriin jää edellisene pesijän pyykkiä joka tulee sitten omaan matkaan.

Vierailija
570/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ex-miehen kans asuessa löytyi välillä jättimäisiä naisten pikkuhousuja sängyn alta. Olen hyvin hoikka, eikä mieskään lihava ollut. Kukaannei tiennyt mistä ne tulivat. Arvoitus oli niin mystinen, että muutamien jälkeen otin miehestä eron.

Tämä on mulle arvoitus.Kuka pimsu paljaana lähtee kotiinsa? Sairasta ...

No mua hämmensi enemmän, että ne oli rumia mummosloggeja. Ja itse käytän paljon sensuellimpaa tavaraa.. Kuka lähtee baariin sellasissa???

Rumissa alusvaatteissa käy flaksi. Etkö nyt sitä tiedä?

Tämä on yksi universumin vakiota.

Vierailija
571/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä. Pihalta löytyi uudehko, ehjä miesten maastopyörä joka oli googlen mukaan melkein 900€:n arvoinen. Samalla vanha, jo ruosteinen kirpparilta ostettu mummopyöräni oli kadonnut. Oli aika erikoinen vaihtokauppa tekijältä :D

Vierailija
572/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten köllötteli kissa sohvalla kun tulin kotiin. Säihkähdin. Oli parvekkeen ovi auki ja kolmannessa kerroksessa asun. Pakkohan sen oli tulla naapurien parvekkeiden kaiteita pitkin? Vein löytöeläintaloon kun en löytänyt omistajaa.

Vierailija
573/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että meillä kaikki tavarat on sellaisia...

Kenen kuppi on jätetty pöydälle? Kukaan ei ole jättänyt eikä kukaan tunnista kuppia. Joku muu juonut siitä.

Kenen kengät on keskellä lattiaa? Ei kenenkään, kukaan ei muista pitäneensä, ei ainakaan lähiaikoina. Jonkun muun kengät.

Tyhjä leipäpussi makaa pöydällä, kukaan ei ole viimeistä syönyt eikä koko päivänä ole muutenkaan syönyt mitään. Joku muu on sen siihe jättänyt.

Eli lopputulos: meillä olevat tavarat ym.ei ole kenenkään meidän vaan ne omistaa Joku. En kyllä muista ristineeni ketään sen nimiseksi🤔

Se on kotitonttu !

Vierailija
574/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että meillä kaikki tavarat on sellaisia...

Kenen kuppi on jätetty pöydälle? Kukaan ei ole jättänyt eikä kukaan tunnista kuppia. Joku muu juonut siitä.

Kenen kengät on keskellä lattiaa? Ei kenenkään, kukaan ei muista pitäneensä, ei ainakaan lähiaikoina. Jonkun muun kengät.

Tyhjä leipäpussi makaa pöydällä, kukaan ei ole viimeistä syönyt eikä koko päivänä ole muutenkaan syönyt mitään. Joku muu on sen siihe jättänyt.

Eli lopputulos: meillä olevat tavarat ym.ei ole kenenkään meidän vaan ne omistaa Joku. En kyllä muista ristineeni ketään sen nimiseksi🤔

Se on kotitonttu !

Minä ole vuosikymmenien aikana oppinut, että ihan jokaisessa huushollissa asu JOKU-niminen henkilö.

Vierailija
575/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille om ilmaantunut mitä mitäkin. Ylimääräisiä (aika karseitakin) kattolamppuja, koriste-esimeitä, T-paitoja, mattoja, hylly, kello, kattiloita jne. Selvisi, että mieheni oli niitä kirpputoreilta käyny hamstraamassa. 

Osa oli toki tullut anoppini perintökalleuksistakin kuten muutama eripari lusikka tai susiruma kukkamaljakko

Vierailija
576/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hulvattoman hauska ketju.

Mun astiakaapissa on käynyt jonkinlainen muodonmuutos. Aikanaan vuosikymmeniä sitten hankittiin Arabian astiat samaa sarjaa,  kaikkia puolitusinaa. Jossain vaiheessa yksi matala lautanen on mutatoitunut niin että nyt on 7 syvää ruokalautasta ja 5 matalaa ruokalautasta. Ei mitään hajua miten muuntautuminen on tapahtunut. Äkkiä vaan hoksasin ensin että yksi matala lautanen puuttuu ja sitä etsiskellessäni huomasin että toisia on tullut yksi lisää. 

Vierailija
577/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varsinaisesti ole uusi esine, mutta vanhalle tapahtui jotain omituista. Sinisafiiri-timanttisormukseni oli ilmestynyt pöydälle ja siitä oli kadonnut pari timanttia, 2 koloa sormuksessa. Ei mitään käsitystä, miten tämä on tapahtunut. Eli tavallaan esineestä katosi jotain, vaikka paikalla ei ollut ketään sellaista, joka olisi voinut tuon tehdä.

Vierailija
578/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verannan säilytyslaatikosta löytyi joskus maapallo pallopalapeli (huh mikä sanahirviö). Kukaan ei tiedä keneltä se on! Sitä ei oltu paketoitu eikä mitään, mutta silti veikkaan, että joku olisi tuonut sen  joululahjaksi lapsille. 

Vierailija
579/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten takki löytyi eteisen kaapista. Kukaan perheenjäsen ei tunnistanut sitä. Lopulta annoin sen eteenpäin.

Kappas, meillekin kävi näin. Omituista oli se, että tuolloin meillä ei ollut käynyt vieraita todella pitkään aikaan, joten en tajua mistä takki olisi voinut tulla. Ainoa mitä keksin, on että jotku huoltomies on käynyt ja unohtanut takkinsa.

Loogista teillä. Me asutaan omakotitalossa joten huoltomiehet käynti ei selitä meidän mysteeritakkia. Puolisen vuotta säilytin sitä, näytin vierailijoille siinä toivossa että joku tunnistaisi takkinsa mutta ilman tulosta.

Ai teillä ei huoltohenkilöt koskaan käy? Te siis asennatte ja huollatte itse sähköt, putkistot, ilmalämpöpumput jne. ja korjaatte kaikki kodinkoneet?

No onpa kätevää.

Vierailija
580/932 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräisiä haarukoita on ilmestynyt jostain. Lusikoitan sen sijaan on kadonnut.

Lusikat ovat jakoon päätyvää kamaa.

Multa katoaa haarukoita ja lusikoiden määrä lisääntyy. Pitäsikö tehdä vähän vaihtokauppoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi