Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Vierailija kirjoitti:
Meiltä vaatehuoneen perimmäisestä nurkasta, laatikkojen takaa löytyivät nyt kevätsiivouksen aikaan valtavat, koko 47, miesten tuhdit metsurinsaappaat. Olemme asunnon ensimmäisiä asukkaita, joten eivät voi olla edellisten. Minä en ole metsuri, mieheni ei hänkään ja kengänkokonsa 42. Vuoden vanha vauva. Emme edes tunne ketään suurikenkäistä.
Miehesi leikkii todennäköisesti niillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä vaatehuoneen perimmäisestä nurkasta, laatikkojen takaa löytyivät nyt kevätsiivouksen aikaan valtavat, koko 47, miesten tuhdit metsurinsaappaat. Olemme asunnon ensimmäisiä asukkaita, joten eivät voi olla edellisten. Minä en ole metsuri, mieheni ei hänkään ja kengänkokonsa 42. Vuoden vanha vauva. Emme edes tunne ketään suurikenkäistä.
Miehesi leikkii todennäköisesti niillä...
...tai on jäänyt leikkikaverilta?
Vierailija kirjoitti:
Raksamiehen jättämät.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hulvattoman hauska ketju.
Mun astiakaapissa on käynyt jonkinlainen muodonmuutos. Aikanaan vuosikymmeniä sitten hankittiin Arabian astiat samaa sarjaa, kaikkia puolitusinaa. Jossain vaiheessa yksi matala lautanen on mutatoitunut niin että nyt on 7 syvää ruokalautasta ja 5 matalaa ruokalautasta. Ei mitään hajua miten muuntautuminen on tapahtunut. Äkkiä vaan hoksasin ensin että yksi matala lautanen puuttuu ja sitä etsiskellessäni huomasin että toisia on tullut yksi lisää.
Miesystäväsi tai asunnossa välipalansa lautaseltasi syönyt remppamies rikkoi vahingossa yhden ja osti tilalle uuden? Katsoi merkin lautasen pohjasta ja juoksi kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Juuri löysin vaatekaapin perältä sukat, joita en tunnistanut. Eivät yhtään omanlaiseni, en koskaan hankkisi tai käyttäisi semmoisia. Asun yksin eikä vieraita ole ymmärrykseni mukaan käynyt aikoihin. Heitin menemään.
Naapurin yleisavaintäti kävi jänskättämässä ja kokeilemassa vaatteitasi, kun olit Epsanjassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuoli ja lasitetulle parvekkeelleni ilmestyi pitkä, valkoinen sulka, lattialle. Tämä 10 vuotta sitten, marraskuussa. Saa nauraa ja sanoa minua hulluksi.
Et ole ainoa, jolle sulka tai höyhen ilmestynyt. Tiedän muitakin . .
Myös minun parvekkeelleni ilmestyi sulka. Kukaan ei ole kuollut tai muutakaan. Itse tulkitsen asian niin, että kun linnuilla on sulkasato, niin sulkia silloin tippuu. Linnuthan nimittäin vaihtavat puvun. Vanhat ja kuluneet sulat tippuu ja uusia kasvaa tilalle. Usein linnut myös istuskelevat esim. parvekkeiden kaiteilla...
Minunkin perveekkeelle oli ilmestynyt valkoinen sulka sen jälkeen, kun tuuletin untuvatakkiani ja untuvatäkkiäni. En kyllä yhtään tiedä, mistä se sulka tuli. Ehkä joku ihme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun astiakaapissa on käynyt jonkinlainen muodonmuutos. Aikanaan vuosikymmeniä sitten hankittiin Arabian astiat samaa sarjaa, kaikkia puolitusinaa. Jossain vaiheessa yksi matala lautanen on mutatoitunut niin että nyt on 7 syvää ruokalautasta ja 5 matalaa ruokalautasta. Ei mitään hajua miten muuntautuminen on tapahtunut. Äkkiä vaan hoksasin ensin että yksi matala lautanen puuttuu ja sitä etsiskellessäni huomasin että toisia on tullut yksi lisää.
Miesystäväsi tai asunnossa välipalansa lautaseltasi syönyt remppamies rikkoi vahingossa yhden ja osti tilalle uuden? Katsoi merkin lautasen pohjasta ja juoksi kauppaan?
Itellä tuli mieleen että ap tai joku muu perheestä on vienyt ruokaa töihin lautasen kanssa. Sitten syötyään pessyt lautasen ja pistänyt kuivauskaappiin. Kotia lähtiessä tuumannut että siellä on samanlaisia lautasia ja ottanut vahingossa syvän matalan tilalle. Tai että joku perheestä on vienyt lautasella naapurille tai mummolle tai jollekin jotain syötävää ja tällä on ollut samanlaisia lautasia ja palauttanut väärän.
-eri
Meillä pyöri eteisessä takki jota kukaan ei tunnustanut omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teelusikka, joka on täysin eri sarjaa kuin meillä käytössä oleva. Pieni pyyhe (emme käytä pyykkitupaa tai käy kuntosaleilla tms., jossa noita voisi vaihtua).
Meille on ilmestynyt useampikin teelusikka, joita kukaan ei tunnista. Muita aterimia meille ei ole päätynyt. Eihän se mitään häiritse, mutta olisi mielenkiintoista tietää, mistä ne ovat ja miksi juuri teelusikat.
Remonttimies syönyt välipalansa ja unohtanut eväslusikkansa keittiöön? Lapsilla vaihtunut lukoita eväitä syödessä? Anoppi laittanut vaivihkaa mielestään hienoja vanhoja eriparilusikoitaan teille, kun kuitenkin niitä tarvitsette?
En keksinyt että mulle ois ilmestynyt ikinä mitään, mutta sitten tuosta sulasta muistin että on mulla ollut joskus yksittäisiä pieniä höyheniä yhtäkkiä jossain päin kämppää. Mutta mulla on yksi untuvatakki, joten sen sisästä ne on varmaan jotenkin kulkeutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten köllötteli kissa sohvalla kun tulin kotiin. Säihkähdin. Oli parvekkeen ovi auki ja kolmannessa kerroksessa asun. Pakkohan sen oli tulla naapurien parvekkeiden kaiteita pitkin? Vein löytöeläintaloon kun en löytänyt omistajaa.
Olisipa unelma tuollainen ilmestyminen.
Vierailija kirjoitti:
Joku teillä särki sen, eikä kertonut. Osti uuden tilalle, muttei muistanut oliko syvä vai matala :D
Meille tuli laitoksella joku rääkyvä penikka. Minä en ainakaan ole sitä alulle laittanut, eikä vaimokaan tunnusta vieraissa käyneen.
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni jalka sun miehellä
Ei esine mutta ihmetytti, kun löysin vessasta nuuskapussin, vaikkei meillä nuuskaa kukaan. Olin juuri siivonnut muutenkin vessan. Kukaan ei ollut käynyt kylässä.
Suurimmassa osassa näitä tapauksia varmasti vain muisti pettänyt 😁 Ette muista jokaisen tavaran alkuperää, vaikka todellisuudessa olisitte itse hankkineet tai joku perheestä hankkinut.
Mä olin aikoinaan sellaisessa työtehtävässä, johon liittyi erilaisten löytötavaroiden käsittelemistä. Jos esineen rahallinen arvo oli alle tietyn summan, niin tietyn ajan jälkeen se esine kuului hävittää. Arvatkaa raaskinko. :( No kannoin kotiin, kun ajattelin että vähintään hyväntekeväisyys-kirpparille voisin viedä, tai tiedä vaikka ite tai joku lähipiirissä semmosta voisi tarvita. Eipä aikaakaan kun kaapit tursusi kaikkea ihan ihme kamaa. Oli pitkä ja hauska löytöretki alkaa sitten lopulta perkaamaan kaappien sisältöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mun poikakaveri on monesti pukenut päälleen treenikaverinsa kalsarit.
Se on joukkueessaan kuuluisa tuosta.Miesten kalsarit on niin helppo sotkea.
Miehesi voisi panostaa pyllyn pyyhkimiseen, niin ei tulisi sotkuisia kalsareita.