Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Meiltä löytyi semmoinen erikoisvasara, jota lapset eivät tunnistaneet. Se oli meillä varmaan 10v. toimettomana ja kerran isännöitsijä tuli käymään ja hänellä oli samanlainen. Kyselin mihin sitä käytetään ja kertoi, että niitä häviää silloin tällöin toimeksiannoilla. Annoin vasaran hänelle, eikä kukaan sitä ole kysellyt.
Työpaikalla huoneeseeni oli ilmestynyt pussillinen vanhoja vaatteita, eikä kukaan kiinteistöön pääsevä tiennyt kenen se oli. Oveni on yleensä lukossa lähdettyäni, aikä siivoojakaan (avaimet sinne) pussia tunnistanut. Se pussi taitaa olla työpaikan aulan respassa vieläkin.
Äidin mökille oli keväällä ilmaantunut kerran kilvetön vene traileri eikä kukaan tunnistanut omakseen. Äiti ajatteli, että olisi jonkun mökkinaapurin ollut, mutta ei. Nyt se on koko mökkitien asukkaiden ja mökkiläisten yhteiskäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuoli ja lasitetulle parvekkeelleni ilmestyi pitkä, valkoinen sulka, lattialle. Tämä 10 vuotta sitten, marraskuussa. Saa nauraa ja sanoa minua hulluksi.
Sen sulan taidan tietää. Et ole hullu. Tapahtuiko jotain muuta kerro.
Teillä asuu joku kleptomaani.
Meidän pennut joskus pihisti kavereittensa tavaroita. Sit löyty ihme kamaa kotoa. Pidettiin puhuttelu ja anteeksipyynnöt yms, se loppui sitten onneksi siihen.
Minulta on hävinnyt jotain, joka on jonkun kotona. Ei sitä ole varastettu, on vain tunne, että eräänä päivä kuin ihmeen kaupalla päädyn sen tuntemattoman luokse ja..
Vierailija kirjoitti:
Meiltä löytyi semmoinen erikoisvasara, jota lapset eivät tunnistaneet
Äidin mökille oli keväällä ilmaantunut kerran kilvetön vene traileri eikä kukaan tunnistanut omakseen. Äiti ajatteli, että olisi jonkun mökkinaapurin ollut, mutta ei. Nyt se on koko mökkitien asukkaiden ja mökkiläisten yhteiskäytössä.
===
Varastettu. Joku on pöllinyt ja laskenut veneensä vesille teidän rannassa. Toinen ajanut auton pois ja toinen veneen pois. Trailerin kilvet ruuvattu irti.
Pikkulusikoiden joukkoon ilmestyi painava kullanvärinen pikkulusikka, aivan eri tyyliä kuin vakiokäytössä olevat ja muutenkin jotenkin outo. Kukaan ei ainakaan myönnä tietävänsä, mistä se on peräisin.
Olohuoneessa oli tänään aamulla neuvostoliittolaisen ohjuksen kärki. Mies ei sitä ole tuonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ex-puolison aikana tuli. Sillä aikaa, kun olin lapsen kanssa muutaman päivän käymässä vanhempieni luona (asuivat kaukana), hattuhyllyyn oli ilmestynyt naisten talvipäähine, sellainen pantamallinen. En kertonut siitä, kyselin vain, että onko käynyt vieraita ja varmistin vielä erikseen, että ei ole siskonsa tai äitinsäkään piipahtanut. Ei ollut eikä kukaan koskaan kaivannut päähinettä.
Pari-kolme kuukautta myöhemmin, kun olimme muuttaneet erillemme, mies oli kertonut yhteiselle tuttavapariskunnalle, että hänellä oli ollut toinen jo jonkin aikaa.
Minulla kävi vähän sama exän kanssa. Olin kavereiden kanssa viikon lomareissulla ja kotiin palatessani oli kämppä oikein hinkattu ja puunattu viimeisen päälle. Petivaatteetkin oli vaihdettu. Ihmettelin kylppärissä sinne ilmestynyttä naisten suihkusaippuaa. Ensiksi se oli kuulemma minun vainoharhaisen hullun ja sitten se oli hänen siskonsa ja lopulta se oli naisen, jonka kanssa minua petti :) erottiin.
Mies sai aikoinaan työpaikan 150 km päästä ja hankittiin sieltä asunto, minä jäin vanhalle paikkakunnalle 3 kk ajaksi eli työn irtisanomisajaksi. Vuorotyön vuoksi saatoin olla uudessa asunnossa viikolla tai viikonloppuna. Muutaman viikon kuluttua aloin ihmetellä miehen siisteyttä ja sitä, että oli hankkinut olohuoneeseen uudet verhot (minähän olin hankkinut sinne verhot muutettaessa!) ja uusia pussilakanoitakin oli ilmestynyt. En kysellyt mieheltä, kunhan laittelin kotia vähän lisää. Seuraavan kerran sinne mennessäni löytyi uusi matto ja työhuoneeksi sisustamani huone oli ihan uudessa mallissa, pöydällä ompelukone ja hyllyssä naistenlehtiä.
Mies ei osannut selittää, mistä oli kyse. Niinpä soitin töihin ja vaihdoin vuoroja, aamulla väitin miehelle meneväni iltavuoroon. Klo 17 tienoilla omilla avaimilla saapui ihan mukava nainen, jolla ei ollut aavistustakaan siitä, että miehellä oli vaimo ja kaiken lisäksi tämä vaimo omisti puolet asunnosta ja oli muuttamassa sinne. Hän kun kuvitteli, että siitä tulee koti hänelle - tietty yhdessä miehen kanssa.
Oltiin sellaisia parikymppisiä ja juuri muutettu yhteiseen asuntoon silloisen poikaystäväni kanssa. Ihmettelin miksi meidän laatikosta löytyi 2 haarukkaa ja 2 veistä. Olivat siis eri paria meidän Savonian kanssa eikä oltu saatu lahjaksi mitään muita. Olivat kännissä kavereiden kanssa pöllineet jonkun kotoa noita aterimia...
Kylpyhuoneeseemme ilmestyi naisten kylpyharja jota en ollut koskaan ennen nähnyt. Ikävintä tässä oli, että vaimoni oli lasten kanssa silloin reissussa viikon. Siitähän tuli sitten luonnollisesti sanomista vaikka meillä tänä aikana ollut käynyt minun lisäkseni muita.
Joo. Meille on tullut muutama viikko sitten hammasharja joka ei ole kenenkään eikä kukaan tiedä kuka sen on tuonut.
Australian dollari. Muitakin vieraita valuuttoja on, mutta yleensä omilta matkoilta.
Yhdet miesten alushousut. Pyykkiä laittaessani kaappiin laitoin ne mieheni alusvaatteiden joukkoon mutta sanoi ettei ole käyttänyt sloggeja 20 vuoteen 😄 eikä mitään hajua kenen ne on.
Ruusukuvioinen huivi ilmestyi naulakkoon. Meillä ei sen ilmestymisen aikoihin käynyt juuri ketään vieraita. Enkä millään jaksa uskoa että miehellä olisi käynyt naisvieraita joista ei minulle voisi kertoa -hän kävi silloin läpi syöpähoitoja. Jossain vaiheessa pesin huivin ja otin omaan käyttöön :D
Muovikassillinen pyyhkeitä löytyi komerosta. Selkeästi käytettyjä/likaisia. Ihan erilaisia kuin meillä tai lähisukulaisilla on, eikä kukaan muu meillä kylve tai sauno. Ainoa mahdollisuus on ehkä sellainen että jostain uimarannalta olisi tullut väärä kassi mukaan, mutta kukaan ei ainakaan tunnusta että olisi tunkenut likaiset pyyhkeet komeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ex-puolison aikana tuli. Sillä aikaa, kun olin lapsen kanssa muutaman päivän käymässä vanhempieni luona (asuivat kaukana), hattuhyllyyn oli ilmestynyt naisten talvipäähine, sellainen pantamallinen. En kertonut siitä, kyselin vain, että onko käynyt vieraita ja varmistin vielä erikseen, että ei ole siskonsa tai äitinsäkään piipahtanut. Ei ollut eikä kukaan koskaan kaivannut päähinettä.
Pari-kolme kuukautta myöhemmin, kun olimme muuttaneet erillemme, mies oli kertonut yhteiselle tuttavapariskunnalle, että hänellä oli ollut toinen jo jonkin aikaa.
Minulla kävi vähän sama exän kanssa. Olin kavereiden kanssa viikon lomareissulla ja kotiin palatessani oli kämppä oikein hinkattu ja puunattu viimeisen päälle. Petivaatteetkin oli vaihdettu. Ihmettelin kylppärissä sinne ilmestynyttä naisten suihkusaippuaa. Ensiksi se oli kuulemma minun vainoharhaisen hullun ja sitten se oli hänen siskonsa ja lopulta se oli naisen, jonka kanssa minua petti :) erottiin.
Mies sai aikoinaan työpaikan 150 km päästä ja hankittiin sieltä asunto, minä jäin vanhalle paikkakunnalle 3 kk ajaksi eli työn irtisanomisajaksi. Vuorotyön vuoksi saatoin olla uudessa asunnossa viikolla tai viikonloppuna. Muutaman viikon kuluttua aloin ihmetellä miehen siisteyttä ja sitä, että oli hankkinut olohuoneeseen uudet verhot (minähän olin hankkinut sinne verhot muutettaessa!) ja uusia pussilakanoitakin oli ilmestynyt. En kysellyt mieheltä, kunhan laittelin kotia vähän lisää. Seuraavan kerran sinne mennessäni löytyi uusi matto ja työhuoneeksi sisustamani huone oli ihan uudessa mallissa, pöydällä ompelukone ja hyllyssä naistenlehtiä.
Mies ei osannut selittää, mistä oli kyse. Niinpä soitin töihin ja vaihdoin vuoroja, aamulla väitin miehelle meneväni iltavuoroon. Klo 17 tienoilla omilla avaimilla saapui ihan mukava nainen, jolla ei ollut aavistustakaan siitä, että miehellä oli vaimo ja kaiken lisäksi tämä vaimo omisti puolet asunnosta ja oli muuttamassa sinne. Hän kun kuvitteli, että siitä tulee koti hänelle - tietty yhdessä miehen kanssa.
Ohhoh, voiko tuollaista tapahtua :0 Voi kun saisi kuulla miten tarina päättyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies selitti tämän tapauksen?
3 tuuman hieromasauva, siis halkaisijaltaan. äijä ei vain tunnusta omakseen.
Eikö täällä kellään ole lapsia, kun aina vaan pettämistarinoita. Oikeasti. Meiltä löytyy milloin mitäkin, toki lähinnä lasten kamppeiksi tunnistettavia. Tosin ei paljon enää 13vuotiaan ja kavereidensa tavaroista tunnista onko ne lapsen vai aikuisen. Mutta löytyis tällä hetkellä ainakin sateenvarjo, hanskat, snorkkeli ja uimahousut, selfietikku, hammasharja, iphone laturi, sukkia useammatkin, joita kukaan ei tunnista.
Mahtava ketju! Jatkakaa pliis!