Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saan mun lapsen koulukaverin vanhempien yhteystiedot???

Kai tää tästä?
16.11.2020 |

HERMOT MENEE!!!!
Miksei ne koulussa pysty antaa mitään tietoa kun lapsi vinkuu tossa vieressä, että pitäisi nähdä joku Jesper, mutta mistä hemmetistä mä tiedän sen sukunimen tai vanhempien nimen jos koulu ei anna tietoa?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirauha <3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirauha <3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei lapsi kysy itse siltä Jesperiltä.

Sopiiko teidän lapset ITSE tapaamiset? Ilmestyykö teille lapsia tuosta vaan kotiin, eikä se haittaa teitä?

Sopii ja ilmestyy, eikä haittaa. Osaan sanoa, jos jostain syystä kyläily ei silloin hyvä aika vierailulle.

Tuleeko teille myös ihan tuntemattomia lapsia? Siis sellaisia, joita sun lapsi tietää/tuntee, mutta sulla ei ole aavistustakaan?

Jep, en pidä kirjaa lapsen luokkakavereistakaan tai rinnakkaisluokkalaisista.

80-luvun lapselle erikoista tämä tarve tietää 24/7 missä lapsi menee.

Vierailija
102/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä Ap se tässä nyt aika omituiselta tyypiltä vaikutat. Pakko keksiä keino stalkata. Miksi ihmeessä? Ei tuollainen toiminta kovin hyvää pohjaa lasten ystävyydelle luo.

Oikeastiko luotat niin paljon, että annat lapsien itse sopia omat menot ja who cares missä se menee?

En todellakaan stalkkaa kenenkään vanhempia. Niin kuin joku jo sanoi, en mä leikkipuistoiässäkään alkanu siellä tavattuja lapsia/vanhempia stalkkaamaan. Mutta tuohon kysymykseesi. Tässä menee puurot ja vellit sekaisin. Todellakin annan kouluikäisen lapsen ihan itse sopia, kenen kanssa haluaa olla ja mennä. MUTTA en todellakaan anna lapseni mennä minne haluaa ja vielä vähemmän annan hänen mennä niin, ettei ole kertonut mihin menee. Osaan ihan itse myös kysyä lapseltani, kenen kanssa aikoo olla ja minne mennä.

Eli sä olet luotettava, muut ei :D :D :D :D 

Miten niin mä olen luotettava? Tai miten niin muut ei oo luotettavia?

Se etten anna lapsen mennä minne haluaa, tarkoitti että lapsi ei saa mennä notkumaan paikalliseen Prismaan, Heseen jne. Eikä lähteä kaupungin keskustaan. Kaikille kavereille kyllä saa mennä. Kunhan kertoo missä on ja kenen kanssa😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä Ap se tässä nyt aika omituiselta tyypiltä vaikutat. Pakko keksiä keino stalkata. Miksi ihmeessä? Ei tuollainen toiminta kovin hyvää pohjaa lasten ystävyydelle luo.

Oikeastiko luotat niin paljon, että annat lapsien itse sopia omat menot ja who cares missä se menee?

Välitän kyllä. Laitan lapselleni viestin "missä oot". Sit jos se sanoo jonkun vieraan nimen, kenen luona,kysyn kuka se on ja missä asuu. Lapsi vastaa. Ongelma ratkaistu. Ainakin niin kauan kuin ovat pieniä. Teininä ehkä tuo ei riitä.

Vierailija
104/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirauha <3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirauha <3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko teidän lapset ITSE tapaamiset? Ilmestyykö teille lapsia tuosta vaan kotiin, eikä se haittaa teitä?

Sopii ja ilmestyy, eikä haittaa. Osaan sanoa, jos jostain syystä kyläily ei silloin hyvä aika vierailulle.

Tuleeko teille myös ihan tuntemattomia lapsia? Siis sellaisia, joita sun lapsi tietää/tuntee, mutta sulla ei ole aavistustakaan?

En ole edellinen mutta meille tulee. Kysyn omalta lapseltani mistä tuntevat ja onko kaverilla lupa tulla meille. Ei minun tarvi sen enempää tietää.

Vierailija
105/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mitä sitten tapahtuu, jos kaverin vanhemmat ei ole somessa? Tai et vain löydä niitä sieltä? Esim poliisit ja psykiatrit harvemmin pyörivät somessa omilla nimillään.

Sitä paitsi vaikka vanhemmat olisi outoja, lapsi voi olla oikein hyvä kaveri. Vähän ankeeta, että haluat kontrolloida lapsesi kaverisuhteita noin. Ei kaikkia tuntemattomia kannata pelätä. Sano lapsellesi, että tuo kaverin teille joskus kun olet itse kotona, niin voit seurata vierestä millainen tyyppi se on.

Minusta on kiva, että omat lapseni ovat tuoneet kavereita meille, niin on sivusta seuraamalla oppinut tuntemaan, kenen kanssa voi tulla hankaluuksia yms.

Vierailija
106/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirauha <3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se jolle vastasit. Mutta meillä lapsi soittaa ja kysyy voiko se ja se kaveri tulla kylään, jos ovat vaikka koulusta suoraan tulossa. Yleensä voi. Tai jos lapsi sopii kotona ollessaan kyläilyä niin kysyy luvan.

Soittaa myös jos on itse menossa kaverille. Lukuvuoden alussa oli muutama uusi kaveri jonka kanssa kyläili ja päästin meille ja oman myös kylän. Suurin osa kavereista kuitenkin jo eskarista tuttuja ja vanhemmatkin tiedossa ainakin näöltä.

2 luokkalainen siis kyseessä.

Isompi lapsi sitten saattaa ilmestyä kavereineen oven taakse, että me tultiin nyt meille.

Vierailija
107/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sääntö, että kaveri saa tulla kylään ja aina on tervetullut, mutta pitää laittaa kaverin vanhemmille kuittaus, että on molemminpuolisesti ok. Toiminut ihan kivasti. Jos tulee tuntematon lapsi, sanon, että tulee meille sitten kun vanhemmat tietävät missä on (eli vaihdamme yhteystietoja)

Vierailija
108/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kellään sääntöjä, milloin saa tulla kaveri kotiin? Vaikka saako tulla samana iltana kun on harrastuksia? Läksyjen teon jälkeen? 

Vierailija
109/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa aina tulla :) Meillä on iso omakotitalo, kyllä tänne mahtuu :) Sitä paitsi, kun lapsia on kylässä mulla on helpompaa, ne viihdyttää ite itteään. Juon kahvia ja luen lehteä ;)

Vierailija
110/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä ihailla, että ihmiset luottaa toisiinsa. Ehkä pitäisi ottaa vähän rennommin?

Mua vaan jotenkin ahdistaa, jos en ole 100% ketä meillä on kotona , jos vaikka sattuis jotain.

Tai tarjoisin jotain ruokaa, jolle lapsi on allerginen ja sitten siitä tulee kauhea show.

Vierailija
111/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sääntö, että kaveri saa tulla kylään ja aina on tervetullut, mutta pitää laittaa kaverin vanhemmille kuittaus, että on molemminpuolisesti ok. Toiminut ihan kivasti. Jos tulee tuntematon lapsi, sanon, että tulee meille sitten kun vanhemmat tietävät missä on (eli vaihdamme yhteystietoja)

Meillä sama, mutta harmi ettei ole mitään puhelinluetteloa tai lapset muista enää vanhempiensa puhelinnumeroita (jos nyt tulee sellainen lapsi, joka ei ihan tuttu)

Vierailija
112/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on lintukoto  (o>o)

Vierailija
113/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy koulun pihalla, kun haette muksujanne?

Vierailija
114/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea kyssäri, näköjään täällä on kahta eri leiriä, vastatkaa A tai B

A)  Lapseni saa sopia kavereiden kanssa menoja, vanhempien ei kuulu siihen puuttua

B) Lapseni saa sopia kavereiden kanssa menoja, vanhempien kuuluu hyväksyä ne ennenkuin lapsi saa mennä/kaveri saa tulla

(puhutaan nyt siis alakouluikäisistä lapsista oletan)

Itse vastaan B

Vierailija
115/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A)  Lapseni saa sopia kavereiden kanssa menoja, vanhempien ei kuulu siihen puuttua

B) Lapseni saa sopia kavereiden kanssa menoja, vanhempien kuuluu hyväksyä ne ennenkuin lapsi saa mennä/kaveri saa tulla

Itse vastaan B

B

Vierailija
116/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B niinkuin Bertta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaan B

B

A

Vierailija
117/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B

Vierailija
118/131 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset