Mistä saan mun lapsen koulukaverin vanhempien yhteystiedot???
HERMOT MENEE!!!!
Miksei ne koulussa pysty antaa mitään tietoa kun lapsi vinkuu tossa vieressä, että pitäisi nähdä joku Jesper, mutta mistä hemmetistä mä tiedän sen sukunimen tai vanhempien nimen jos koulu ei anna tietoa?
Kommentit (131)
Onko teidän mielestä hankala löytää kavereille leikkiseuraa? Pyytääkö teidän lapset paljon soittelee kavereiden vanhemmille?
Me soitellaan usein vanhemmille :) Tai whatsappia. Aika usein lapset ilmestyvät meidän ovelle tai lähetän omat lapset etsimään seuraa. Tosin nyt toi pimeys hieman hidastaa haluja mennä ulos ;)
Tämä on meidän perheen aika isokin ongelma, koko ajan pitäisi kavereita metsästää....
Onko muilla vanhemmilla vastaavia ongelmia, olisi kiva kuulla....?
Meillä tulee tosi usein tuplabuukkauksia, kun me molemmat vanhemmat sävelletään :D
Meidän lapset sopii kaiken ite, ei me jakseta puuttua....
Minkä ikäinen lapsi? Tuntemistani lapsista aikalailla kaikki ovat saaneet oman puhelimen kouluun mennessä.
Lapset hoitaa nuo nykyään näppärästi itse omilla puhelimilla. Älypuhelimissa on se hyvä puoli että kavereihin voi pitää yhteyttä ihan ilmaiseksi esim. WhatsAppilla. Ja ei, ei sen tarvitse olla mikään kallis älypuhelin lapselle, ja totta kai vanhemmat pitää käyttöä silmällä.
Kai tää tästä kirjoitti:
No se on joku Jesper 2A:lta (mun lapsi on 2C:ltä) ja se asuu jossain sinisessä talossa. Leikkivät kuulemma joka välkkä yhdessä ja nyt haluaisivat tavata. Koko iltapäivä mennyt tähän selvittämiseen.
Saako teidän lapsen kuolussa oppilaat leikkiä rinnakkaisluokkien oppilaiden kanssa välkällä? Meidän lapsen koulussa ei saa. Jokaisella luokalla on oma välituntialue ja -aika, joten välituntikaverit on löydyttävä omalta luokalta.
Meillä lapsi tyypillisesti soittaa koulun jälkeen, että "saako kaverit X ja Y tulla meille" / "voinko mennä X:lle". Pääsääntöisesti sopii kummin vaan. Lapsi on puhelimen päässä ja ilmoittaa liikkeistään, esim. "mennäänkin nyt Z:lle" / "mennään puistoon leikkimään".
Mulla on kavereiden numeroita ja kavereiden vanhempien numeroita, mutta ei jokaikisen. Jotain kautta aina on lapset tavoitettu. Ap:n ongelma ei ihan avaudu: jos et halua omaa lastasi tuntemattoman kaverin luokse, niin miksi et kutsuisi kaveria teille?
Kyse on kouluikäisistä lapsista. Oma lapseni on pahasti allerginen omenalle. Hänet on jo pienestä pitäen opetettu kysymään onko tarjottavissa mahdollisesti omenaa. Hän osaa heti oma-alotteisesti kertoa että on allerginen omenalle ja jos on vähänki epävarma että on omenaa jättää ottamatta.
Osaa myös toiminta ohjeet sen jälkeen jos on omenaa syönyt.
On tämän osannut jo päiväkodista asti. Ei ne lapset tyhmiä ole.