Mistä saan mun lapsen koulukaverin vanhempien yhteystiedot???
HERMOT MENEE!!!!
Miksei ne koulussa pysty antaa mitään tietoa kun lapsi vinkuu tossa vieressä, että pitäisi nähdä joku Jesper, mutta mistä hemmetistä mä tiedän sen sukunimen tai vanhempien nimen jos koulu ei anna tietoa?
Kommentit (131)
Väsynyt mutta iloinen mamma kirjoitti:
Muakin kiinnostaa miten te sovitte lasten menot, ne kysyy koko ajan leikkiseuraa enkä tiedä, miten sitä kannattaisi järjestää. En jaksa pelata joka ilta Afrikan tähteä ;D
Meillä on muutaman perheen kanssa sellainen "perherinki", vastavuoroisesti otetaan lapsia kylään, joku saa aina hetken huilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaa miten te sovitte lasten menot, ne kysyy koko ajan leikkiseuraa enkä tiedä, miten sitä kannattaisi järjestää. En jaksa pelata joka ilta Afrikan tähteä ;D
Meillä on muutaman perheen kanssa sellainen "perherinki", vastavuoroisesti otetaan lapsia kylään, joku saa aina hetken huilahtaa.
Monta perhettä siihen kuuluu?
Mäkin haluan tuommoisen ringin!!!
Kiinnostaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta perhettä siihen kuuluu?
Meitä on tällä hetkellä 5. Me vähän vuorotellaan sikin sokin kuka kutsuu, ideana on että vain lapset tulee, vanhemmat saa hetken huilahtaa.
Kotirauha <3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei lapsi kysy itse siltä Jesperiltä.
Sopiiko teidän lapset ITSE tapaamiset? Ilmestyykö teille lapsia tuosta vaan kotiin, eikä se haittaa teitä?
Sopii ja ilmestyy, eikä haittaa. Osaan sanoa, jos jostain syystä kyläily ei silloin hyvä aika vierailulle.
Meidän koululla on Facebook-ryhmä, johon liitytään aina koululuokan mukaan. Salainen ryhmä. Toimii ihan hyvin. Vähän kyllä muuttunut luistin-ja lastenvaatekirppikseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kotirauha <3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko teidän lapset ITSE tapaamiset? Ilmestyykö teille lapsia tuosta vaan kotiin, eikä se haittaa teitä?
Sopii ja ilmestyy, eikä haittaa. Osaan sanoa, jos jostain syystä kyläily ei silloin hyvä aika vierailulle.
Tuleeko teille myös ihan tuntemattomia lapsia? Siis sellaisia, joita sun lapsi tietää/tuntee, mutta sulla ei ole aavistustakaan?
Meillä on Whatsapp, toimii ihan hyvin.
Kotirauha <3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ihan itse ovat sopineet ekaluokasta lähtien. Eikä haittaa, että meillä välillä uusia tyyppejä näkyy, sittenpä tutustutaan. Ja ei, en tunne heidän kaikkien vanhempia, tai tiedä edes nimiä, ainakaan aluksi. Kivoja kavereita on lapsilla, meille saa aina tulla.
Me annetaan lasten ite hoitaa nää asiat, kyllä ne ennenkin on pärjännyt. Ihan turhaa urputtamista täällä :D
Vierailija kirjoitti:
Kotirauha <3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ihan itse ovat sopineet ekaluokasta lähtien. Eikä haittaa, että meillä välillä uusia tyyppejä näkyy, sittenpä tutustutaan. Ja ei, en tunne heidän kaikkien vanhempia, tai tiedä edes nimiä, ainakaan aluksi. Kivoja kavereita on lapsilla, meille saa aina tulla.
Saako teidän lapset mennä myös minne haluavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä Ap se tässä nyt aika omituiselta tyypiltä vaikutat. Pakko keksiä keino stalkata. Miksi ihmeessä? Ei tuollainen toiminta kovin hyvää pohjaa lasten ystävyydelle luo.
Oikeastiko luotat niin paljon, että annat lapsien itse sopia omat menot ja who cares missä se menee?
En todellakaan stalkkaa kenenkään vanhempia. Niin kuin joku jo sanoi, en mä leikkipuistoiässäkään alkanu siellä tavattuja lapsia/vanhempia stalkkaamaan. Mutta tuohon kysymykseesi. Tässä menee puurot ja vellit sekaisin. Todellakin annan kouluikäisen lapsen ihan itse sopia, kenen kanssa haluaa olla ja mennä. MUTTA en todellakaan anna lapseni mennä minne haluaa ja vielä vähemmän annan hänen mennä niin, ettei ole kertonut mihin menee. Osaan ihan itse myös kysyä lapseltani, kenen kanssa aikoo olla ja minne mennä.
Ei suomalaisia kiinnosta tutustua/tietää ketään, luotetaan vaan. Jos sattuu jotain niin voe voe ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä Ap se tässä nyt aika omituiselta tyypiltä vaikutat. Pakko keksiä keino stalkata. Miksi ihmeessä? Ei tuollainen toiminta kovin hyvää pohjaa lasten ystävyydelle luo.
Oikeastiko luotat niin paljon, että annat lapsien itse sopia omat menot ja who cares missä se menee?
En todellakaan stalkkaa kenenkään vanhempia. Niin kuin joku jo sanoi, en mä leikkipuistoiässäkään alkanu siellä tavattuja lapsia/vanhempia stalkkaamaan. Mutta tuohon kysymykseesi. Tässä menee puurot ja vellit sekaisin. Todellakin annan kouluikäisen lapsen ihan itse sopia, kenen kanssa haluaa olla ja mennä. MUTTA en todellakaan anna lapseni mennä minne haluaa ja vielä vähemmän annan hänen mennä niin, ettei ole kertonut mihin menee. Osaan ihan itse myös kysyä lapseltani, kenen kanssa aikoo olla ja minne mennä.
Eli sä olet luotettava, muut ei :D :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tää tästä? kirjoitti:
Väännetään nyt rautalangasta:
Mä EN HALUA, että mun lapsi joutuu kalastelemaan yhteystietoja koulusta, mä HALUAN SAADA ITSE selville, kenen lasta mun oma lapsi haluaa tavata. Koulu ei voi sitä antaa, enkä mä saa tätä tietoa mun lapselta. Mä en halua, että meille tulee ketään epämääräistä haahuilijaa, mä haluan saada itse etukäteen tietoa A) Kuka se lapsi on B) Ketä sen vanhemmat on.
Onko kellään nyt auttaa mua tässä?
Jos sun lapsi ei itse osaa kysyä kaverinsa sukunimeä ja sen vanhempien nimiä, et varmaan saa sitä muualta selville. Jos et itse halua antaa puhelinnumeroasi lapsesi kaverille, että vanhemmat voi ottaa yhteyttä, anna lapsellesi lappu, jossa on sun sähköpostiosoite ( tee vaikka joku luukkuosoite tätä varten) ja pyyntö ottaa yhteyttä, että lapset voisivat leikkiä yhdessä. Vastuuta lapsesi ja tämä kaveri hoitamaan yhteydenpitokanava kuntoon.
Joo, vastuuta lapsi selvittämään ja itse relaat ja katot jotain salkkareita. Siellä ne varmaan jossain pärjää, kunhan tulee kotiin ennen iltamyöhää
Ööö...eikös ne leikkineet välitunnilla? Tuskin ne sen takia heitteille koulussa joutuu, jos yhteystietoja vaihtavat.
Kotirauha <3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotirauha <3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako teidän lapset mennä myös minne haluavat?
Meillä myös tuo että ekaluokasta alkaen kaikki on saaneet tulla. Kyllä lapseni myös saa mennä, kunhan kertoo minne menee, puhelin on mukana ja vastaa kun hänelle soittaa. Luotan lapseeni niin paljon, että hän kertoo, millaisessa paikassa on ollut ja lähtee pois, jos ei paikkaa koe mukavaksi. Lapset on hyvin avoimia näissä asioissa.
Eri
Tehkää whatsapp-ryhmiä koulussa, mä kun näen mun lasten luokkakavereiden vanhempia niin kutsun niitä semmoisiin "tekemistä lapsille" ryhmiin, suunnitellaan sitten yhdessä kaikkea kivaa :)
Toki meidän koulu on aika pieni ja vanhemmat tulee aina silloin tällöin pihalle.
Tai siis tuli mutta nyt on korona, joten voi olla vähän hankalaa :D
Kai tää tästä kirjoitti:
No se on joku Jesper 2A:lta (mun lapsi on 2C:ltä) ja se asuu jossain sinisessä talossa. Leikkivät kuulemma joka välkkä yhdessä ja nyt haluaisivat tavata. Koko iltapäivä mennyt tähän selvittämiseen.
Pyydä opea välittämään sinun tiedot Jesperin vanhemmille tai kysyvät saako numeron antaa sinulle.
Koululaiset hoitaa ne ITSE. Jos ei satu asumaan jossain metsän keskellä tietty, mistä lapsi ei itse voi liikkua kavereille. Itse en asu, juurikin esimerkiksi siitä syystä.
Meillä on Kimble :D