Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, oletko vailla ystävää? Miksi?

Vierailija
16.11.2020 |

Haluaisitko enemmän ystäviä, vai onko yksinäisyys ihan ok?

Aloin miettiä että meitä "ystävättömiä" taitaa syystä tai toisesta olla aika paljon, mutta tiemme vain eivät kohtaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama ystäväkseni kutsuma henkilö, mutta yhteydenpito on aika tavalla pintapuolista. Minä haluaisin pitää enemmän yhteyttä ja nähdä, mutta näiltä ystäviltä ei tahdo löytyä pikkulapsiarjessaan aikaa semmoiseen. Viihdyn kyllä aivan hyvin oman perheeni kanssa, mutta joskus suren näitä aika olemattomia ystävyyssuhteitani joita aika tavalla yksin yritän pitää kasassa. :(

En pistäisi pahakseni jos näin aikuisena vielä löytäisin jostain uuden bestiksen jonka kanssa arvomaailma kohtaisi ja oltaisiin samalla aaltopituudella, mikäpäs sen parempaa! Olkaa onnellisia kaikki joilla on elämässä tällaisia aarteita. Vaikeaa tuntuu ystävän löytäminen olevan.

Vierailija
2/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-v asti ollut yksin. kaikki kaverit (ne vähät joita oli) jäivät kun valmistuttiin ja menin töihin. suurin osa muutti pois niin ei tullu pidettyä enää yhteyttä. en varmaan enää osais olla ihmisten kanssa, kunnon erakko nykyään. n32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko yksinäinen, minullakin muutama ystävä ja kaveri, mutta yhteistä aikaa ei tahdo löytyä. Ystävyyssuhteet ovat jääneet ajan hampaisiin kun lähes kaikki ovat muuttaneet pois opiskelujen, töiden ja puolison perässä.

Vierailija
4/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko yksinäinen, minullakin muutama ystävä ja kaveri, mutta yhteistä aikaa ei tahdo löytyä. Ystävyyssuhteet ovat jääneet ajan hampaisiin kun lähes kaikki ovat muuttaneet pois opiskelujen, töiden ja puolison perässä.

Sama, voi kun olisi silloin aikoinaan ymmärtänyt pitää parempaa huolta ystävyyssuhteista ennen kuin ne pääsivät haalistumaan.

Vierailija
5/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole juuri kavereita, mutta en ole niitä vaillakaan.

Koulun jälkeen olen vaihtanut paikkakuntaa niin monesti, että ne vähätkin tutut on jääneet jonnekin matkalle. 

Vierailija
6/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan ja olen muutenkin introvertti. Sain lopullisen kammon kohdattuani aidon demonin ja pahuuden ruumillistuman, joka kiusasi (!) sekä sairaudesta että erilaisuudesta - ja ihan aikuinen ihminen. Meni sekä luotto että jaksaminen yrittää ihmissuhteita.

Vierailija
7/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla on viinapullo kaverina. Pullonhenki.

Vierailija
8/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinäinen täysin omasta halustani. En jaksa mitään kavereita enkä ystäviä. Yksinään on paras olla. Minulle yksinäisyys on positiivinen asia.

Vierailija
9/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla ystäviä ellei ole toisille ystävällinen? Ja on sitoutunut johonkin saatanan hommin jossa kostoja ja muuta manausta? Miten sitten löytyisi ystäviä...hyvää päivää!

Vierailija
10/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla ystäviä ellei ole toisille ystävällinen? Ja on sitoutunut johonkin saatanan hommin jossa kostoja ja muuta manausta? Miten sitten löytyisi ystäviä...hyvää päivää!

En siis tarkoita että kaikki täällä olisivat tolalsii mutta niille jotka ovat ja ihmettelevät päälle vielä.

Vierailija
11/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutama ystäväkseni kutsuma henkilö, mutta yhteydenpito on aika tavalla pintapuolista. Minä haluaisin pitää enemmän yhteyttä ja nähdä, mutta näiltä ystäviltä ei tahdo löytyä pikkulapsiarjessaan aikaa semmoiseen. Viihdyn kyllä aivan hyvin oman perheeni kanssa, mutta joskus suren näitä aika olemattomia ystävyyssuhteitani joita aika tavalla yksin yritän pitää kasassa. :(

En pistäisi pahakseni jos näin aikuisena vielä löytäisin jostain uuden bestiksen jonka kanssa arvomaailma kohtaisi ja oltaisiin samalla aaltopituudella, mikäpäs sen parempaa! Olkaa onnellisia kaikki joilla on elämässä tällaisia aarteita. Vaikeaa tuntuu ystävän löytäminen olevan.

arvomaailma?= bigbrother 24 hoo, vähän läski kroppa, prismashoppailu,harrastuksena vesijuoksu ja kirppikset?

Vaikka sitten nekin, kunhan natsaisi ja oltaisiin samalla aaltopituudella.

Vierailija
12/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

arvomaailma?= bigbrother 24 hoo, vähän läski kroppa, prismashoppailu,harrastuksena vesijuoksu ja kirppikset?

Ei tuo kyllä minulla ystävyyttä estäisi. Voisin hyvin lähteä kahville/lounaalle.

Vierailija
13/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on persoonallisuushäiriö

Mikä sinussa on vikana ap

Ole nyt rehellinen.

Oletko:

VANHA

KÖYHÄ

LÄSKI

MT_POTILAS

HUONO HYGIENIA

ET JÄÄ MIELEEN=OLMI

TYHMÄ;NOLO?

Olen rehellinen: Introvertti, huono luottamaan ihmisiin/päästämään lähelle, mulle vain on käynyt niin että kaikki hyvät ystävät ovat muuttaneet paikkakuntaa tai kadonneet vauvakupliinsa. Mikään noista sinun ehdottamistasi en koe olevani.

Ap

Vierailija
14/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinäinen täysin omasta halustani. En jaksa mitään kavereita enkä ystäviä. Yksinään on paras olla. Minulle yksinäisyys on positiivinen asia.

Mulla sama jutyu. Olen erakkoluonne. Viihdyn yksinäni, en jaksa seurustella kenenkään kanssa, tykkään tehdä omia juttujani.

En edes pidä ihmisistä, en luota kehenkään. Eläimistä tykkään ja ottaiskn lemmikin mutta ei ole varaa maksaa eläinlääkärimaksuja joten se ei nyt onnistu.

Hieman pelottaa vanhuus yksin, mutta tuskin elän kovin vanhaksi. Jos tulen sairaaksi niin lopetan itseni ajoissa.

Vierailija
15/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen samanlainen. En kestäisi sitä, että pitäisi joka viikko tavata joku ja viettää aikaa hänen kanssaan, kun se olisi pois omasta yksityisestä ajastani, jolloin voin rentoutua.

Vierailija
16/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen todella hyvä ystävä joka muutti paikkakuntaa, mutta ei sekään haitannut. Hän kävi täällä kotiseuduilla tosi usein ja näimme joka kerta ja touhusimme yhdessä, mutta sitten n. 20 v. tästä eteenpäin hän sai lapsen ja kaikki muuttui. Käy edelleen täällä kotiseudulla usein, mutta viettää aikaa nyt lapsensa, äitinsä ja siskonsa kanssa. Heidän kanssaan yhdessä tekee kaiken sen saman mitä ennen yhdessä teimme. En voi kieltää etteikö sattuisi. Syytä en tiedä, mikään muu ei muuttunut kuin että lapsi syntyi. Omani syntyi jo 20 v. sitten eikä se mitenkään häirinnyt missään vaiheessa ystävyyttämme. Jos joku tietää sanoa tähän jotain, niin olisi aivan kiva kuulla.

Vierailija
17/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25, kavereita oli viimeksi 18-19-vuotiaana. Sitten ne jäivät, osa etäisyyksien takia, mutta osa sitten ihan omasta syystäni. Olen aina ollut ahdistunut painostani enkä aina sen takia pystynyt näkemään kavereitani, koska mielestäni painoin liikaa. Kun tarpeeksi monta kertaa kieltäytyy tapaamasta, niin siihen ne kaverisuhteet jäävät.

Kaipaan toki kavereita (uusia) edelleen, mutta samat itsetunto-ongelmat ovat edelleen läsnä, joten tuskin minä vieläkään saisin ystävyyssuhteita pidettyä yllä. Olen vain asennoitunut siihen, että ystäviä minulla ei ole eikä tule enää koskaan olemaan. 

Vierailija
18/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on aina negatiivinen asia (=tahtomattaan yksin oleminen). Yksinäisyys on siis täysin eri asia kuin yksinolo.

Vierailija
19/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama jutyu. Olen erakkoluonne. Viihdyn yksinäni, en jaksa seurustella kenenkään kanssa, tykkään tehdä omia juttujani.

En edes pidä ihmisistä, en luota kehenkään. Eläimistä tykkään ja ottaiskn lemmikin mutta ei ole varaa maksaa eläinlääkärimaksuja joten se ei nyt onnistu.

Hieman pelottaa vanhuus yksin, mutta tuskin elän kovin vanhaksi. Jos tulen sairaaksi niin lopetan itseni ajoissa.

Minäkin viihdyn mainiosti yksin, stressaisi jos olisi paljon ystäviä, mutta kyllä se yksi samantyyppinen ystävä olisi kiva olla olemassa! Joskus kaipaisin sellaista, lenkkiseuraa, jutteluseuraa, shoppailuseuraa.....

Kuten niin monelle muullekin, minullekin on käynyt niin että aina kun olen saanut uuden ystävän, hän on muuttanut pois. Yhteyttä toki pidetään edelleen, mutta sangen pintapuolisesti. Enää en ole jaksanut tutustua uusiin tyyppeihin, oma vaivansa siinäkin.

Vierailija
20/22 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ennen todella hyvä ystävä joka muutti paikkakuntaa, mutta ei sekään haitannut. Hän kävi täällä kotiseuduilla tosi usein ja näimme joka kerta ja touhusimme yhdessä, mutta sitten n. 20 v. tästä eteenpäin hän sai lapsen ja kaikki muuttui. Käy edelleen täällä kotiseudulla usein, mutta viettää aikaa nyt lapsensa, äitinsä ja siskonsa kanssa. Heidän kanssaan yhdessä tekee kaiken sen saman mitä ennen yhdessä teimme. En voi kieltää etteikö sattuisi. Syytä en tiedä, mikään muu ei muuttunut kuin että lapsi syntyi. Omani syntyi jo 20 v. sitten eikä se mitenkään häirinnyt missään vaiheessa ystävyyttämme. Jos joku tietää sanoa tähän jotain, niin olisi aivan kiva kuulla.

Yksi munkin ystävä liikkuu aina siskonsa kanssa, emme näe milloinkaan kahdestaan vaikka tahtoisin. Sisko tai lapsi hänellä AINA mukana, muuttuu siinä väistämättä ystävyyskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi