Miten 40 kiloa saisi laihdutettua pois? En osaa, loputon jojoilu kierre!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tarkasti miten syöt tyypillisenä päivänä?
Onko sinulla harrastuksia? Mielenkiinnonkohteita? Liikutko yhtään?
Tässä muutama todella helppo vinkki alkuun:
-Jätä kaikki kalorilliset juomat pois. Mielellään myös sokerittomat mehut, energiajuomat yms. Ne ovat kamalaa paskaa suoraansanottuna. Vesi, tee ja kahvi riittävät. Kahteen viimeiseen voi pistää tilkan maitoa, mutta ei sokeria.
- Keksi jokin harrastus. Joku joka kannustaa pois sohvalta
- Kuunteletkö podcasteja tai äänikirjoja? Pistä kuulokkeet korviin ja lähde lenkille. Älä jatka kuuntelua muualla kuin lenkillä. Tekee mieli kävellä vähän lisää ja kuulla lisää :D
- muista kohtuuliset annoskoot.
- herkkuja voi syödä mutta kohtuudella. kahvin kanssa pari palaa suklaata esim. ei koko levyä.
Hyvänä päivänä menee pinaattikeitto ja kanamunaa, sitten kasvissosekeittoa,saatan jopa käydä uimassa 1h.
Huono päivä, esim päivän aikana 8 juustoleipää, pari isoa lautasellista esim lasagnea, levy suklaata.
Viime viikolla meni 5 levyä suklaata, sallin se itselleni koska PMS.
Eli ns. hyvänä päivänä vedät kalorit aivan liian alas ja sitten ihmettelet, kun et jaksa sitä pidemmän päälle?
Miksi suklaata pitää syödä voin tajuton määrä? Mikä on se syy, että ensimmäisen rivin jälkeen pitää ottaa lisää? Huononkin päivän ruuat olisi muuten ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Jätä kaikki kalorilliset juomat pois. Mielellään myös sokerittomat mehut, energiajuomat yms. Ne ovat kamalaa paskaa suoraansanottuna. Vesi, tee ja kahvi riittävät. Kahteen viimeiseen voi pistää tilkan maitoa, mutta ei sokeria.
- Kuunteletkö podcasteja tai äänikirjoja? Pistä kuulokkeet korviin ja lähde lenkille. Älä jatka kuuntelua muualla kuin lenkillä. Tekee mieli kävellä vähän lisää ja kuulla lisää :D
- herkkuja voi syödä mutta kohtuudella. kahvin kanssa pari palaa suklaata esim. ei koko levyä.
Hyvänä päivänä menee pinaattikeitto ja kanamunaa, sitten kasvissosekeittoa,saatan jopa käydä uimassa 1h.
Huono päivä, esim päivän aikana 8 juustoleipää, pari isoa lautasellista esim lasagnea, levy suklaata.
Eli syöt liian vähän toisina päivinä ja se kostautuu pian isona nälkänä. Näen selkeän kaavan.
5 levyä suklaata on käsittämätön määrä rasvaa ja sokeria. Kokeile syödä säännöllisesti terveellistä ruokaa. Unohda santsaus. Suosittelen visiittiä lääkärille, labraan ja ravitsemusterapeutille. Uinti on loistavaa liikuntaa!
Pätkäpaastolla sain 11 kiloa parissa kuukaudessa pois ja jatkan tätä lopun eläämääni. Minä syön vain klo 10, 13 ja 16 eli kolmesti päivässä, ja silloinkin jätän vielä vähän nälkää. Lopun aikaa keho saa paastota ja levätä. Paino putoaa, veriarvot paranee ja uni syvenee. Kokeile. Voit aloittaa vähän lempeämmin, mutta muista aina jättää vähän nälkää ja jätä iltasyöminen kokonaan pois. Ei koskaan mitään kello 18 jälkeen. Sellainen oli muuten nuoruudessani 1970-luvulla ihan ohje kaikille ihmisille hyvään terveyteen. Silloin kaikki olivat hoikkia.
Mulla oli 3 kuukauden tauko suklaasta. Nyt taas semmoinen elämäntilanne /tapahtuma, että haluan hemmotella mieltä ja suklaata kuluu.
Koitan nyt olla ilman taas.
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaastolla sain 11 kiloa parissa kuukaudessa pois ja jatkan tätä lopun eläämääni. Minä syön vain klo 10, 13 ja 16 eli kolmesti päivässä, ja silloinkin jätän vielä vähän nälkää. Lopun aikaa keho saa paastota ja levätä. Paino putoaa, veriarvot paranee ja uni syvenee. Kokeile. Voit aloittaa vähän lempeämmin, mutta muista aina jättää vähän nälkää ja jätä iltasyöminen kokonaan pois. Ei koskaan mitään kello 18 jälkeen. Sellainen oli muuten nuoruudessani 1970-luvulla ihan ohje kaikille ihmisille hyvään terveyteen. Silloin kaikki olivat hoikkia.
Kokeiltu. Kaikkia maailman dieettejä. Minulla ei vain kestä pää. Ap
No niin . Ensin päätetään että nyt nää rasvat lähtee . Sitten otetaan jääkaapista kaikki ulos . Sitten kaapeista . Siinä on mitä saat syödä seuraavan viikon . Teet niistä ruokaa . Sitten sulatat samalla pakastimen . Tästä et lipsu . Tyhjennät mahaasi kaiken . Itseinhosi vaikuttaa jo . Ahminta saa voimaan huonosti . Lopulta huomaat että säästät rahaa kun syöt ne mitä siellä jo on . Sitten aloitat iloisen kuurin . Vettä . Aamulla kun heräät peset hampaat , juot vettä . Aloitat aamusi vedellä etkä kahvilla . Sitten kevennät niin että ostat kaupasta vaan sen mitä lukee lapussa. Kaali , selleri, vihreä paprika, paprikajauhe, mustapippuri, valkopippuri , persilja. Ei muuta ei mitään . Tekee mieli juttuun vastaat juomalla lasin vettä . Alat keittää elämäsi kaalikeittoa silppuat kaalin ja muut kattilaan ,isoon kattilaan. Annata kypsyä hitaasti muutaman tunnin vain vähän suolaa . Lisäät vettä välillä . Huomaat ettet kuole siihen ettet syö kokoajan . Otat vettä välillä . Kun keitto on muhevaa , otat siitä lautasellisen etkä uutta. Syöt hitaasti . Sitten juot päälle vettä ja tämä jatkuu aina kun on nälkä tekee mieli . Ekat 3 päivää on vaikeimmat mutta nälän tunne poistuu . Saat 4 päivänä ostaa yhden appelsiinin . Seuraava keitto saa lisäksi tomaattimössö purkin jos tykkäät . Soseuta keittoa se on silloin ruokavampaa. Tätä jatkuu kunnes tekee mieli ajatukset hellittää ja nälän tunne on poissa. Huomaat että vettä juomalla suolesi tyhjenee . Et enää ole turvonnut . Tämä on tiukka 2-3 viikon kuuri . Ananas vie nestettä pois . Juot ja juot vettä . Kuin se olisi ruokaa . Et kuole siihen kun juot kerralla vain lasillisen . Yhtä äkkiä huomaat että saat tasapainon . Ihminen on sekaisin makean suolaisen himoista mutta nyt saat tasapainon . Kevennät sitten lisäämällä vatsalihas liikkeitä nostelet käsiä ylös jalkoja ja verenkierto paranee . Ulostuslääkkeenä on vesi . Kuurin lopulla voit ostaa appelsiinin ja luumusoseen . Siitä aloitat uuden elämän . Et ahmi enää kerralla paljon kun juot aina vesilasin ensin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se ilmenee, ettei sulla pää kestä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 3 kuukauden tauko suklaasta. Nyt taas semmoinen elämäntilanne /tapahtuma, että haluan hemmotella mieltä ja suklaata kuluu.
Koitan nyt olla ilman taas.
Oliko tämä apn kommentti? Ymmärrän kyllä itsensä hemmottelun tarpeen, mutta jos hemmoteltu tunne tulee vasta 5 suklaalevyn jälkeen, niin eihän tuo taktiikka toimi. Sinun pitää kokeilla jotain muuta.
Eli seuraavan kerran, kun mieliteko sanoo, haluan hemmottelua -> ostan suklaata, toteat itsellesi, että ei käy. Nyt puredutaan tähän tiukemmin ja etsitään toinen keino. Suklaa ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö diettien sijaan sitoutumaan kotijumppiin? Youtubessa pystyy luomaan soittolistoja vaikka joka päivälle. Puhelimeen pistäisit muistutuksen joka _ehkä_ edesauttaisi liikuntaan sitoutumisessa. Vaikkapa kolmena päivänä viikossa hikijumppaa ja loppuaika joogaa/verryttelyitä. Chair workout sopii lähes kaikille.
Itse laihduin juuri 20 kg ilman että laihdutin. Pitää vaan muuttaa ajattelutapa. Päätät muuttaa elintapasi ja voida paremmin. Laihtuminen tulee siinä sivussa. Mitkään pikadieetit tai muotivillitykset (esim ketodieetti) eivät toimi kuin hetkellisesti, kilot tulevat takaisin korkojen kera. Kyllä se vaan on niin, että syö vähemmän ja liiku enemmän toimii. Maalaisjärjellä pääsee pitkälle. Syö tavallista puhdasta kotiruokaa. Pienillä valinnoilla saat paljon aikaan. Roskaruoka ja einekset pois. Lisää lautaselle kasviksia ja vähennä rasvaa. Sokeri ja vaalea höttöleipä pois. Muutenkin vähennä leivän syöntiä jos syöt sitä paljon. Vaihda pasta tummaan tai kaurapastaan. Aamupalaksi kaurapuuro marjojen kanssa on loistava valinta. Välillä voit pitää herkkupäiviä niin pysyy pää kasassa. Liiku päivittäin edes vähän, esim reippaat kävelylenkit ovat hyviä. Aloita ensin vaikka 30 min lenkillä ja kun kunto kasvaa tee pidempiä lenkkejä.
Ja tärkein: syö säännöllisesti, turha napostelu pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ota asiaa vielä tarpeeksi vakavasti, joten motivaatiota ei synny. Itsellä oli sama, mutta kun yli nelikymppisenä tuli sydänkohtaus ja tarvi pallolaajennuksen, niin kas kummaa alkoi motivaatiota ja tahdonvoimaa löytyä. Eikä ollut mitään ongelmia laihduttaa 110 kilosta 63 kiloon ja pysyä siinä.
Kun ei ihmistä lopulta mikään ulkoinen voima pakota syömään. Omassa mielessä voi toki olla haitallisia ehdollistumia, kuten tapa käyttää ruokaa lääkkeenä paskoihin oloihin tai äärimmäinen mukavuudenhaluisuus jossa ei viitsisi laittaa ruokaa vaan hakisi aina vaan jotain pizzaa tai kebabia töistä tullessa. Nämä ehdollistumat on kuitenkni ihan muutettavissa, kunhan on motivaatiota muuttaa silti vaikka se alkuun tuntuukin ikävältä. Mutta ilman motivaatiota sitä toteaa aika pian että tämä on tylsää / ahdistavaa / liian rajoittavaaa eikä jaksa, ehkä joskus myöhemmin.
Meni polvi, mutta siltikään ei motivoi. Aloitin kyllä laihdutuksen sen jälkeen, mutta sekin loppui, kun harmitti, kun muut perheessä sai syödä hyvää ja itse piti puputtaa porkkanaa.
Stressitekijät pois. Ok eli avioero ja lasten hylkääminen. No ei ole vaihtoehto. Ap
En ymmärrä miksi kuvitellaan, että laihiksella saa syödä vain jotain hemmetin porkkanaa. Olen tässä lyhyen ajan sisään laihduttanut 5kg ja laihdutus"kuurin" aikana olen syönyt aika pitkälti samaa ruokaa kuin muutkin, herkutellut pitsalla, pihvillä, pannarilla, olenpa juonut viiniäkin. Ja paino putoaa vähän yli 1/2kg viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuusleikkaus. Toimii. Varmasti.
Toimihan se. 5% leikatuista onnistuu pitämään painon alhaalla. Ystävä kävi tällaisessa pari vuotta sitten ja syö taas samalla tavalla, kuin ennen leikkausta. Saa nyt jonkun aikaa syöpötellä ja tilanne on sama kuin alussa.
Samoin kävi työkaverilla. Se kävi vielä leikkauttamassa ylimääräisen roikkuvan ihon pois. Oli reipas ja hoikka jonkun aikaa.
Nyt painaa varmaan 160 kg, polvet ei kestä ollenkaan ja kävely näyttää tuskalliselta. Se ei jaksa mitänän.
Syömistavat on ihan älyttömät.
Vierailija kirjoitti:
Itse laihduin juuri 20 kg ilman että laihdutin. Pitää vaan muuttaa ajattelutapa. Päätät muuttaa elintapasi ja voida paremmin. Laihtuminen tulee siinä sivussa. Mitkään pikadieetit tai muotivillitykset (esim ketodieetti) eivät toimi kuin hetkellisesti, kilot tulevat takaisin korkojen kera. Kyllä se vaan on niin, että syö vähemmän ja liiku enemmän toimii. Maalaisjärjellä pääsee pitkälle. Syö tavallista puhdasta kotiruokaa. Pienillä valinnoilla saat paljon aikaan. Roskaruoka ja einekset pois. Lisää lautaselle kasviksia ja vähennä rasvaa. Sokeri ja vaalea höttöleipä pois. Muutenkin vähennä leivän syöntiä jos syöt sitä paljon. Vaihda pasta tummaan tai kaurapastaan. Aamupalaksi kaurapuuro marjojen kanssa on loistava valinta. Välillä voit pitää herkkupäiviä niin pysyy pää kasassa. Liiku päivittäin edes vähän, esim reippaat kävelylenkit ovat hyviä. Aloita ensin vaikka 30 min lenkillä ja kun kunto kasvaa tee pidempiä lenkkejä.
Ja tärkein: syö säännöllisesti, turha napostelu pois.
Jatkan vielä. Juo paljon vettä! Light limut ja mehut pois. Jos tekee mieli limua niin osta maustettuja kivennäisvesiä.
Hulavanteella aloitat. Täytyyhän siellä läskin alla olla lihaksia, jotka läskiä kannattelee. Seiso ryhdikkäästi ja ala pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ota asiaa vielä tarpeeksi vakavasti, joten motivaatiota ei synny. Itsellä oli sama, mutta kun yli nelikymppisenä tuli sydänkohtaus ja tarvi pallolaajennuksen, niin kas kummaa alkoi motivaatiota ja tahdonvoimaa löytyä. Eikä ollut mitään ongelmia laihduttaa 110 kilosta 63 kiloon ja pysyä siinä.
Kun ei ihmistä lopulta mikään ulkoinen voima pakota syömään. Omassa mielessä voi toki olla haitallisia ehdollistumia, kuten tapa käyttää ruokaa lääkkeenä paskoihin oloihin tai äärimmäinen mukavuudenhaluisuus jossa ei viitsisi laittaa ruokaa vaan hakisi aina vaan jotain pizzaa tai kebabia töistä tullessa. Nämä ehdollistumat on kuitenkni ihan muutettavissa, kunhan on motivaatiota muuttaa silti vaikka se alkuun tuntuukin ikävältä. Mutta ilman motivaatiota sitä toteaa aika pian että tämä on tylsää / ahdistavaa / liian rajoittavaaa eikä jaksa, ehkä joskus myöhemmin.
Meni polvi, mutta siltikään ei motivoi. Aloitin kyllä laihdutuksen sen jälkeen, mutta sekin loppui, kun harmitti, kun muut perheessä sai syödä hyvää ja itse piti puputtaa porkkanaa.
Stressitekijät pois. Ok eli avioero ja lasten hylkääminen. No ei ole vaihtoehto. Ap
En ymmärrä miksi kuvitellaan, että laihiksella saa syödä vain jotain hemmetin porkkanaa. Olen tässä lyhyen ajan sisään laihduttanut 5kg ja laihdutus"kuurin" aikana olen syönyt aika pitkälti samaa ruokaa kuin muutkin, herkutellut pitsalla, pihvillä, pannarilla, olenpa juonut viiniäkin. Ja paino putoaa vähän yli 1/2kg viikossa.
Samoin minä olen syönyt suklaata ja pullaa pätkäpaastollani. Paino putoaa silti. Alkoholia en käytä, en nyt, enkä ennenkään. Pätkäpaasto on kyllä tehokas ja sitä voi helposti jatkaa loppuelämän, kun saa syödä vapaasti, mutta vaan tiettynä aikana.
Tärkeintä on syödä vähemmän ja kuluttaa energiaa. Hengenvaarallisesti lihavat ohjelmassa ne jumppaa sängyssäkin. Jos rautapaino sängyssä tuntuu ikävältä, nostelee hiekkapusseja (esim xxl sandbells.). Voit "pyöräillä" tai nostella jalkoja maatessasi. Ei kuormita niveliä. Voit ravistella käsiäsi, sekin kuluttaa energiaa. Pienessä liikkeessä koko ajan. Aina kun meinaat syödä, keitä ja juo ensin kuumaa vettä. Joko vain vettä tai vihreää teetä. Voit myös tehdä hopeateetä, puolet kuumaa vettä ja puolet rasvatonta maitoa.
Parhaiten laihduttaminen onnistuu pienillä muutoksilla, hitaasti mutta varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ns. hyvänä päivänä vedät kalorit aivan liian alas ja sitten ihmettelet, kun et jaksa sitä pidemmän päälle?
Miksi suklaata pitää syödä voin tajuton määrä? Mikä on se syy, että ensimmäisen rivin jälkeen pitää ottaa lisää? Huononkin päivän ruuat olisi muuten ihan ok.
8 juustoleipää ja pari isoa lautasellista lasagnea ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattanee ottaa uudestaan puheeksi, kun aika tälle elämänmuutokselle on otollinen. Nyt tuntuu siltä, kuin lukisi kiukuttelevan lapsen kirjoituksia.
Eli ei koskaan, tämä on mun perusluonne. Olen tuomittu ikuiseen lihavuuteen. Ap
Itse sinä olet itsesi tuominnut ikuiseen lihavuuteen, ei kukaan muu.
HV!! Olen vuosia yrittänyt, tuloksetta! En haluaisi olla lihava. Ap
No kerro kuka sinut tuomitsi ikuiseen lihavuuteen? Käräjäoikeuden tuomari, itse ukko-jumala? Kuka?
Painonhallinnassa on tärkeää syödä terveellisesti ja säännöllisesti. Napostelut pois. Vedenjuonti on myös tärkeää. Muista myös liikkua vähintään kolme kertaa viikossa niin, että hengästyt ja tulee hiki. Kilot karisevat kyllä pikkuhiljaa. Jos syöt liian vähän tai näännytät itseäsi pelkillä porkkanoilla et jaksa mitään. Dieetti loppuu lyhyeen ja palaat vanhoihin tapoihisi. Muuta elintapasi pysyvästi niin kilotkin pysyvät poissa.