Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 40 kiloa saisi laihdutettua pois? En osaa, loputon jojoilu kierre!

Vierailija
16.11.2020 |

2 pois, niin 3 takaisin!

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis samanlainen luuseri jota kohtaan työssäni päivittäin. Ei heru mitään sympatiaa täältä sinulle. Tekosyitä löytyy vaikka kuinka paljon. Aina vika on lapsissa tai aviomiehessä, ei ikinä itsessä.

Tottakai minussakin vikaa, itsehän syön. Tiedän olevani luuseri, kyllä normaali ihminen jaksaa laihduttaa. Ap

Really, ainoa kommentti joka herättää sinussa asiallisen vastauksen on luuseriksi haukkuminen? Niinkun täällä on joku muukin todennut niin palaillaan asiaan sitten kun sulle on sopivampi aika. Jos se paino ei sun elämää edes haittaa niin miksi tapella sen kanssa.

Haittaa mun elämää paljon. Haluan näyttää hyvältä. Kehtaan esim lenkkeillä vain illalla pimeällä. Mutta nämä motivoi vain hetken. Sen 2 kiloa.

On muuten pitkä aika kärsiä, että saa loput 38kg pois. Ap

Sehän nyt on ihan päivänselvää ettei joku sellainen ulkoinen motivaatiotekijä kuin että pitäispä muut mua hyvän näköisenä mitenkään kanna parempaan elämään joka vaatii massiivisia muutoksia niin arkeen kuin omaan pääkoppaankin. Ihan epärealistinen ajatus ja siksi täällä nyt odotellaan että mietit tuon asian uusiksi ja sen jälkeen kun se aivotyö on valmis kyselet vinkkejä jotka ehkä sitten jo auttaa.

Ei ole mitään muuta syytä, kuin muut ihmiset. Jos muut eivät kommentoisi mun ulkonäköä, niin voisin liikkua myös valoisalla ja olisin tyytyväinen olooni.

Nyt pitää vältellä julkisia paikkoja. Ap

Vierailija
62/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan riittää, että looetat laihduttamisen kierteen ja tyydyt muuttamaan elintapoja.

Syöt suositusten mukaan, liikut syisitusten mukaan.

Ja arvaa mitä muuta tarviyset? Itsekurin!

Ei se auta, jos retkahdat välillä "jos kuitenkin syön nyt muutaman sipsin, ja juon limua...", "ei se haittaa jos ens viikol en jaksa sitä ja tätä tehdä..."

Joo, mä ymmärrän. Syö ihan mitä tahansa, juo mitä tahansa. Mutta kato nyt ne herkut, ja viinilasit kohtuudella ja esimerkiksi perjantaisiksi tai lauantaiksi.

Jos ei kiinnosta aina lähtee kävelee, nii koita ees jokin pieni 15min venyttely tehdä. Se hyöty liikunnasta on, että sulla on ees jotain tekemistä, kunto pysyy kasassa, joillakin auttaa strressiin ja sitte pysyt virkeänä. Mahdollisesti tulee olo, että "olikin hyvä idea!".

Eli ruoka: mitä jätät lähes täysin pois, eli vähemmälle. Ja mitä taas suosit. Suosi kasvisruokia, ja todella vähän lihaa. Pari kertaa viikossa kannattaa syödä jotain missä on kalaa, omega 3. Kaikki turhat närppimiset pois, ja säännöllinen väli siihen kuinka usein syöt, ja milloin syöt välipalaa. Ajoita myös aamu- ja iltapala, tai opettele syömään. Suosittelen vaaleasta leivästä siirtymään tummaan leipään, juo ennemmin sinistä kuin punaista maitoa.

Liikunta: käy edes välillä kävelemässä, venyttele, hanki jotain kahvakuulia kotiin tai hanki salikortti ja tehkää suunitelma josta pidät kiinni.

Lepo: nuku tarpeeksi, ja anna viikonloppu aikaa palautua.

Ja jos mahdollista, niin kaikki työt hoidat töissä, älä raahaa niitä kotiin.

Pitkä teksti, mutta jos haluat asian muuttuvan, niin näytä sun haluamisesi.

No ensin pitää laihduttaa 40kg, että kehtaa mennä salille. Ap

Miksi? Salilla käy kaiken kokoisia ihmisiä.

Ei instagramin mukaan. Ap

Toivottavasti tämä oli joku trolli? Kehon hyvinvoinnista huolehtiminen vaatii niin valtavat määrät aitoa myötätuntoa itseä kohtaan että siitä ei kyllä tule mitään jos jonkun Ig:n kautta elää elämäänsä ja samalla ruoskii itseään siitä ettei näytä mainostytöltä.

Eiköhän tämä ole trolli. Tekee säännöllisesti näitä identtisiä aloituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis samanlainen luuseri jota kohtaan työssäni päivittäin. Ei heru mitään sympatiaa täältä sinulle. Tekosyitä löytyy vaikka kuinka paljon. Aina vika on lapsissa tai aviomiehessä, ei ikinä itsessä.

Tottakai minussakin vikaa, itsehän syön. Tiedän olevani luuseri, kyllä normaali ihminen jaksaa laihduttaa. Ap

Really, ainoa kommentti joka herättää sinussa asiallisen vastauksen on luuseriksi haukkuminen? Niinkun täällä on joku muukin todennut niin palaillaan asiaan sitten kun sulle on sopivampi aika. Jos se paino ei sun elämää edes haittaa niin miksi tapella sen kanssa.

Haittaa mun elämää paljon. Haluan näyttää hyvältä. Kehtaan esim lenkkeillä vain illalla pimeällä. Mutta nämä motivoi vain hetken. Sen 2 kiloa.

On muuten pitkä aika kärsiä, että saa loput 38kg pois. Ap

Sehän nyt on ihan päivänselvää ettei joku sellainen ulkoinen motivaatiotekijä kuin että pitäispä muut mua hyvän näköisenä mitenkään kanna parempaan elämään joka vaatii massiivisia muutoksia niin arkeen kuin omaan pääkoppaankin. Ihan epärealistinen ajatus ja siksi täällä nyt odotellaan että mietit tuon asian uusiksi ja sen jälkeen kun se aivotyö on valmis kyselet vinkkejä jotka ehkä sitten jo auttaa.

Ei ole mitään muuta syytä, kuin muut ihmiset. Jos muut eivät kommentoisi mun ulkonäköä, niin voisin liikkua myös valoisalla ja olisin tyytyväinen olooni.

Nyt pitää vältellä julkisia paikkoja. Ap

Kuten todettu, unohda koko juttu ja aloita ennemmin pään sisällön työstämisestä.

Vierailija
64/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varaisin 40kg muutokseen vuosia. Vaatii kärsivällisyyttä. Ravinnoksi terveellistä (ja "normaalia") kotiruokaa, mikä siis sisältää myös paljon kasviksia. Ei ravinnon tarvitse täysin mautonta ja askeettista olla, vaikka tietenkin saattaa nopeuttaa muutosta. Liikuntaa lisätä pikku hiljaa omien kykyjen mukaan, jo kävely tekee hyvää, ja ulkoilu muutenkin erityisesti luonnossa rentouttaa ja virkistää.

Ja tietenkin kaikki ylisokeriset tuotteet pois ravinnosta, karkit, suklaat, kakut, keksit, pullat jne. Se vaatii jonkin verran itsekuria, mutta mahdollista. Sokerikoukku kyllä hiipuu ajan kuluessa. Kuivahedelmät: rusinat, taatelit, aprikoosit, luumut, viikunat yms on parempi vaihtoehto, niillä on ihan terveyshyötyjäkin!, vaikka ei niitä kannata pussikaupalla myöskään nautiskella, koska kyllähän niistä kaloreita kertyy.

Niin, mautonta ruokaa ei tee mieli syödä yhtään enempää kuin kroppa oikeasti tarvitsee.

Mutta toisaalta, mausteissa ei ole kaloreita sellaisia määriä, että vaikuttaisi yhtään mihinkään (monissa valmiissa maustekastikkeissa kyllä on). Ja jos onnistuu tekemään siitä terveellisestä ruoasta maukasta, ei tule niin helposti lipsumisia epäterveelliseen suuntaan.

Vierailija
65/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pikkasen jotenkin narsistiselta koko avaus kommentteineen. Hirveät defenssit päällä, rasva suojakuorena, epätyydyttävään elämään syömistä ja ainoa syy laihduttaa on se että näyttäisi hyvältä kun muuten ihmisarvo on hukassa ja elämä arvotonta. Aikamoinen vyyhti lähteä selvittelemään jos ajatus on että ongelma poistuu jos kilot poistuu. Eikä se rakkaus itseä kohtaan silti edes löydy niin.

Vierailija
66/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pikkasen jotenkin narsistiselta koko avaus kommentteineen. Hirveät defenssit päällä, rasva suojakuorena, epätyydyttävään elämään syömistä ja ainoa syy laihduttaa on se että näyttäisi hyvältä kun muuten ihmisarvo on hukassa ja elämä arvotonta. Aikamoinen vyyhti lähteä selvittelemään jos ajatus on että ongelma poistuu jos kilot poistuu. Eikä se rakkaus itseä kohtaan silti edes löydy niin.

Onhan se jo tutkimuksilla todettu, että hoikkia ja kauniita pidetään arvokkaampina ihmisinä. Ap

Vierailija
67/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää muuttaa omia asenteitaan. Pieni nälkä ei ole kärsimystä, se on vain ohimenevä tunne, joka ihan luonnollinen osa ihmisen elämää. Ei mitään sellaista, mistä pitäisi mennä paniikkiin ja äkkiä ahtaa jotain suuhunsa. 

Terveellinen ruoka on hyvää, oikeasti. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka rakastaa salaatteja, hedelmiä, papuja, yrttejä, kalaa, pähkinöitä jne. Sinustakin voi tulla sellainen ihminen, mutta vain jos harjoittelet. Tee niin hyvää terveellistä ruokaa, että muukin perhe haluaa syödä sitä.

Epäterveellinen ruoka ei maistu paremmalta, jos sitä syö paljon. Pieni määrä maistuu oikeastaan kaikkein parhaimmalta. Loput syöt jostain muusta syystä. Miksi?

Ruokakaupassa voit ihastella värikkäitä, rapeita kasviksia ja täyttää puolet ostoskärrystä niillä. Voit kääntää pään poispäin epäterveellisten herkkujen kohdalla. Leiki, että niitä ei ole, joten sinun ei tarvitse edes miettiä herkkujen ostamista. 

Vierailija
68/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattanee ottaa uudestaan puheeksi, kun aika tälle elämänmuutokselle on otollinen. Nyt tuntuu siltä, kuin lukisi kiukuttelevan lapsen kirjoituksia.

Eli ei koskaan, tämä on mun perusluonne. Olen tuomittu ikuiseen lihavuuteen. Ap

Vierailija
69/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielstäni terveellisempien elämäntapojen opettelu on elämänmittainen projekti. Lyhytjänteisyys on juuri ap:n ongelma, koska hänelle laihdutus on kärsimystä, jonka pitäisi joskus loppua. Eihän se toimi pitkällä aikavälillä, vaan muutoksia pitäisi tehdä pikku hiljaa ja niitä pitäisi tehdä koko ajan. Ei niiden tarvitse olla suuria muutoksia eikä niiden kannatakaan, vaan kannattaa lähteä pienistä asioista, joita voi tehdä joka päivä. Kävelee portaat hissin sijasta. Pitää kotitöitä kuntoiluna ja keskittyy vaikka pyykkejä viikatessa hyvään asentoon. Tekee muutaman kyykyn taukojumppana. Syöt muutaman kuivatun aprikoosin ennen kuin sukellat karkkipussiin. Juo enemmän vettä.

Kun noita tekee säännöllisesti, ne vievät tilaa epäterveellisimmiltä tavoilta. Vaikka ne ovat pieniä juttuja, pitkällä aikavälillä niistä muodostuu tapoja, jotka tukevat terveyttäsi.

Vierailija
70/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Nuku vähintään 8 tuntia yössä

- Syö tasaisin väliajoin / noudata lautasmallia / lopeta lisätyn sokerin käyttö / jätä herkuttelu vain erityistilaisuuksiin

- Harrasta jotain liikuntaa muutamana päivänä viikossa

Nämä ovat tällaisia tylsiä ja itsestään selviä ohjeita, jotka kuitenkin toimivat. Eikä tarvitse kärsiä nälkää tai ryhtyä huippu-urheilijaksi.

Vierailija
71/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattanee ottaa uudestaan puheeksi, kun aika tälle elämänmuutokselle on otollinen. Nyt tuntuu siltä, kuin lukisi kiukuttelevan lapsen kirjoituksia.

Itse sinä olet itsesi tuominnut ikuiseen lihavuuteen, ei kukaan muu.

Vierailija
72/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ota asiaa viel

Meni polvi, mutta siltikään ei motivoi. Aloitin kyllä laihdutuksen sen jälkeen, mutta sekin loppui, kun harmitti, kun muut perheessä sai syödä hyvää ja itse piti puputtaa porkkanaa.

Ap

Voi kyynel. Vai että ihan harmitti. Mitäpä sitä yhdestä polvesta ja esteettömästä liikkumisesta. Mitenkähän mahtaisit pärjätä vaikka keliaakikkona, kun toiset vetää vietessä pullaa 🙄

Vierailija
73/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy miettiä kunnolla mikä on sellainen ruokavalio jota voit mielelläsi noudattaa ja millä kuitenkin laihtuisi. Ja koko elämä täytyy laittaa kuntoon. Riittävä uni, mieleiset harrastukset, stressitekijöitä mahdollisimman paljon pois. Pohdi kunnolla miksi olet lihonnut ja mitä voit näille syille tehdä. 

Lapset lihotti. Nyt ei voi liikkua ja olla pois kotoa ja jääkaappilta

. Pitää kökkiä sisällä, kuunnella kiukuttelua. Ruokaa rauhoittaa ja piristää päivää. Ei viitsi antaa pois lapsia :D

Lasten kanssa nimenomaan pitäisi liikkua paljon. Opetat ilmeisesti heidät omille tavoillesi ja vielä pistät sen heidän syykseen. Menkää ulos, liikkukaa, se piristää päivääsi enemmän ja lapsetkin kiukkuaa vähemmän. 

Ulkoillaan. Enpä ole sillä vielä laihtunut. Ap

Jos seisoo tumput suorana hiekkalaatikon reunalla, niin voihan sitäkin kutsua ulkoiluksi.

Vierailija
74/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuusleikkaus. Toimii. Varmasti.

Miksi alapeukkuja?

Koska niin moni täällä esitetyista neuvoista on idioottimaisia, kuten tämäkin.

Lihavuusleikkaus joo "toimii", jos katsotaan lyhyellä tähtäimellä. Pitkällä tähtäimellä sekään ei ole mitenkään erityisen hyvä keino. Vielä idioottimaisempia ohjeita on nämä syömättömyys-ohjeistukset, samoin kuin muuta kaikki kerralla-neuvot.

Vierailija
75/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sinä olet itsesi tuominnut ikuiseen lihavuuteen, ei kukaan muu.

HV!! Olen vuosia yrittänyt, tuloksetta! En haluaisi olla lihava. Ap

Vierailija
76/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ota asiaa viel

Meni polvi, mutta siltikään ei motivoi. Aloitin kyllä laihdutuksen sen jälkeen, mutta sekin loppui, kun harmitti, kun muut perheessä sai syödä hyvää ja itse piti puputtaa porkkanaa.

Ap

Voi kyynel. Vai että ihan harmitti. Mitäpä sitä yhdestä polvesta ja esteettömästä liikkumisesta. Mitenkähän mahtaisit pärjätä vaikka keliaakikkona, kun toiset vetää vietessä pullaa 🙄

Söisin kaikkia ihania gluteenittomia leivoksia kilokaupalla! Ap

Vierailija
77/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärä on kääntäen verrannollinen liikakilojen määrään.

Vierailija
78/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahat suolistobakteerit ovat kaapanneet Ap:n mielen ja kehon. Älä ruoki niitä enää. Hiilarit pois!

Vierailija
79/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkasti miten syöt tyypillisenä päivänä?

Onko sinulla harrastuksia? Mielenkiinnonkohteita? Liikutko yhtään?

Tässä muutama todella helppo vinkki alkuun:

-Jätä kaikki kalorilliset juomat pois. Mielellään myös sokerittomat mehut, energiajuomat yms. Ne ovat kamalaa paskaa suoraansanottuna. Vesi, tee ja kahvi riittävät. Kahteen viimeiseen voi pistää tilkan maitoa, mutta ei sokeria.

- Keksi jokin harrastus. Joku joka kannustaa pois sohvalta

- Kuunteletkö podcasteja tai äänikirjoja? Pistä kuulokkeet korviin ja lähde lenkille. Älä jatka kuuntelua muualla kuin lenkillä. Tekee mieli kävellä vähän lisää ja kuulla lisää :D

- muista kohtuuliset annoskoot.

- herkkuja voi syödä mutta kohtuudella. kahvin kanssa pari palaa suklaata esim. ei koko levyä.

Vierailija
80/149 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin smoothiedietillä. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon etten suosittele, ellet ole valmis muokkaamaan nykyisiä elämäntapoja pysyvästi. Jojoilu loppui kuukaudeksi jona aikana sain pudotettua reilusti painoa.

Mikä meni vikaan? Mun olisi pitänyt sitoutua rautaisemmalla otteella uuteen terveellisempään ruokavalioon ja viikoittaiseen kunto-ohjelmaan. Alituinen nälkä vaivasi enkä pystynyt keskittymään mihinkään.

Kokeilen aloittaa vuoden alusta uusiksi tällä kertaa ammattitaitoisen ohjaajan kanssa. Tarvitsen selvästi henkistä tukea :p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi