Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytin just ekan kerran ilman epiduraalia

Vierailija
14.03.2014 |

Voi jeesus ku sattu se ponnistaminen, miksei kukaan kertonu, kannustivat vaan hölmöä?! Kun pää jäi jumiin ja repi paikat niin olisin halunnu purra mieheltä käden poikki ja toivotin kätilöt helvettiin ja huusin saatanaa. :D.

Nyt vähän naurattaa. Mutta onnellinen olo ja hyvin meni kaikki lopulta, vauva terve. Avautumisvaihe oli niin helppo etten tarvinnu lääkityksiä. En oo ihan varma kannattiko tämä päätös mutta tulipahan tehtyä. NEVER AGAIN!

Nyt unta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! :)

Vierailija
2/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä ilman epiduraalia synnyttäessä se avautuminen oli yhtä helvettiä. Se ponnistusvaihe oli ihan iisi avautumiseen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kolme kertaa ilman epiduraalia. Vimpassa aquarakkulat. Ekassa olis kannattanut olla, jouduttiin sitten kuiten laittaan spinaali korjauksia varten leikkurissa kun koko perse halkesi. Onhan se, siis kivuliasta, mutta on sitä pahempaakin ollut kuten selkäleikkauksen jälkeen kun heräilin selällään dreeni selässä. 

Vierailija
4/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ponnistamisvaiheessa ilman puudutusta pahinta oli just se repeämisen tunne, mutta voi hyvä luoja sitä helpotusta kun vauva tuli pihalle.

Onnea vauvalle ja äidille!

Vierailija
5/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kans viimenen ilman puudutusta ja aivan helvettiä oli. Lähinnä se ponnistaminen supistuksen aikaan oli niin järkkyä, tuntui, että vatsa repeää. Ei ikinä enää!

Vierailija
6/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua teille, itse otin kyllä epiduraalin heti kun vain sain =D

Vierailija
7/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo otin mäkin kolme ekaa kertaa. neljännellä kerralla eivät antaneet vaikka rukoilin. 

Vierailija
8/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
9/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuhan se mut mulla onneksi kesti ponnistusvaihe 2min niin kesti. Paikat kun repesi huusin perkeleeeeee!!!!

Vierailija
10/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut koskaan epiduraalia enkä mitään muutakaan puudutusta, paitsi sektioissa.

Vierailija
11/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle ja vauvalle! Naisen työ.

Vierailija
12/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Itte synnytin ilman mitään kun ei ehtinyt saamaan. Hyvä ettei käytävälle syntynyt

Vierailija
13/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Itte synnytin ilman mitään kun ei ehtinyt saamaan. Hyvä ettei käytävälle syntynyt

Vierailija
14/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui! Ja onnea sulle! :-) Mut siis mulla on ollu puudutukset ja ei oo kyllä ponnistukseen tehonnut! Vienny vaan supistukset veks, mut ponnistukset niin kamalia et huh huh. Karjuin naama punasena ja taisin tirvasta jotain ihmistä...

Vierailija
15/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ehtinyt saada epiduraalia ja kyllä se sattui aivan sanoinkuvaamattoman paljon. Se kipu oli niin kovaa, että oli vaikeaa hallita edes ponnistamista, nimittäin siinä meni sen kivun vuoksi melkein paniikkiin ja tuli ponnistettua liiankin vaudikkaasti. Ensimmäisessä synnytyksessä sain epiduraali- ja spinaalipuudutukset ja se meni yllättävänkin kivuttomasti.

Vierailija
16/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on ihan painajaista!! En ymmärrä miksi ketään pakotetaan tuntemaan se kuinka itse repeää palasiksi, sehän on suoraa kidutusta!! 

Vierailija
17/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui loistava kätilö joka sai mut pysymään rauhallisena ja keskittymään asiaan. Ihana Anna Oys:ssa :)

Vierailija
18/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui loistava kätilö joka sai mut pysymään rauhallisena ja keskittymään asiaan. Ihana Anna Oys:ssa :)

Vierailija
19/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 synnytystä takana, kaikki omasta tahdosta ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Itselläni ei mitenkään kauheita kokemuksia .Kylllähän se toki sattuu, varsinkin se vaihe kun lapsi alkaa tulla tosisaan ulos ja tuntuu että lantio halkeaa ja alapää ratkeaa, mutta loppujen lopuksi on ihan siedettävää ollut tuo kipu kun ottaa huomioon että se on aika lyhytaikaista. En ole kyllä ollenkaan kipuherkkä ihminen muutenkaan, kestän hyvin kipua. 

Vierailija
20/27 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kylllähän se toki sattuu, varsinkin se vaihe kun lapsi alkaa tulla tosisaan ulos ja tuntuu että lantio halkeaa ja alapää ratkeaa, "

Juuri tuota tunnetta en itse haluaisi missään nimessä kokea... Olen raskaana ja en tiedä kuinka tulen synnytyksestä selviämään, ehkä en sitten edes selviä, mutta en todellakaan haluaisi tuntea koko synnytystä...