Mistä tiesit että olet kohdannu oikean?
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haikea mieli tulee kun näitä lukee, itse kun ei varmaan koskaan tule moista kokemaan.
M38
Johan me poika tavataan, juodaan kahvit ja nussitaan. Minulla on isot roikkuvat ja suonikkaat tissit, niistähän te miehet pidätte. Pilluon karvainen, mutta reikä on ulkoneva, joten ei hätää. Tavataan ja rakastutaan.
Pirkko 67
Kahvi on pahaa, tähän se heti kaatui
M38
Tekosyy. Ei minua haittaa, vaikka elämäni rakkaus juo kahvia ja minä en.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tunne jota kuvailisin sanoilla: nyt olen kotona.
Veit sanat suustani. Näin minäkin olen kuvannut tunnetta, kun tiedän kohdanneeni sen oikean |<3
Löysin lopulta naisen jolle kelpasin ja jolta sain pillua. Häneen jouduin tyytymään kun halua yksinkään olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tunne jota kuvailisin sanoilla: nyt olen kotona.
Veit sanat suustani. Näin minäkin olen kuvannut tunnetta, kun tiedän kohdanneeni sen oikean |<3
Itselläni sama. "Kotona olemisen" tunnetta kuvastaa sisäisen tyyneyden ja levollisuuden lisäksi se, että voin olla tuon ihmisen kanssa täysin vapaasti ja rennosti minä. Ei tarvitse miettiä miltä näytän tai miltä juttuni kuulostaa, vaan olemisessa on flow päällä.
13 vuoden kokemuksella näin.
Särkynyt sydän kirjoitti:
Kaikki parisuhteet itselläni on aina ollut suurta rakkauden tunnustamista alussa kunnes huomaan että olen pelkkä lompakko ja viihdemestari ja se alkaa masentamaan ja sitten minun pitäisikin jo kuullema mennä terapiaan. Helkutti kun löytäisi naisen joka maksaisi omat laskunsa. Perkule jos laittaa yhdenkin viestin vähän väsyneenä ilman sydämmiä niin sitten siitä tulee jo ero. Löytäisipä naisen joka ei joka illallisella ota 10 somekuvaa ja mieti missä pitää istua illallisravintolossa että mahdollisimman moni näkisi.
Jos kaikki naiset kehottaa menemään terapiaan kannattaa ehkä ottaa vinkistä vaarin.
Kuulostat besserwisseriltä ja kroonisen tyytymättömältä pikkusielulta. Ilmeisesti et ole mukava ihminen. Sulla ei ehkä ole antaa muuta kuin rahaa ja viihdettä - mitä se tarkoittaakin. Kylmä ihminen. Semmosen seurassa alkaa katsoa ympärilleen ja miettiä muita asioita.
Pidätkö itseäsi taivaanlahjana naisille ja olet kiukkuinen kun he eivät tajua sitä?
Siinä vaiheessa sen mahdollisuutta alkoi miettiä, kun oli ollut vuosia yhdessä, eikä vieläkään tehnyt mieli erota.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun hän totesi tienaavansa 5200 euroa/kk
😂😂
"Hän oli minun tasoiseni".
Mitä kummaa sillä tarkoitetaan?
Miksi ei "olimme samanlaisia"?
Ei ihmiset ole mitään hotellihuoneita
tähtiluokituksineen, vaan moniulotteisia
kokonaisuuksia joissa on erilaisia ominaisuuksia.
Tarkemmin ajatellen olen varmaan sittenkin
tavannut näitä "tasomiehiä". Joo. Diskossa esimerkiksi. He kulkivat korskeina, olivat pukeutuneet ei oman makunsa mukaisesti, vaan tavalla jonka kuvittelivat korottavan tasoaan. He kilisyttivät isin auton avaimia ja tarjosivat shampanjaa kaikille. Ja kuvittelivat että sillä ostetaan suosiota. He katselivat tyttöjä nenänvarttaan myöten. "Siisti muija" oli heidän luokittelunsa.
Joku tasomies yritti iskeä mua, jotkut katsoivat nenänvarttaan myöten. Ihan sama. Tasomiehet on kylmiä ja epäkiinnostavia, pöyhkeitä ja laskelmoivia. Sellaisia joista äiti oli opettanut pysymään kaukana.
Joten olen onnellisen tietämätön "tasostani".
Sen sijaan tiedän millaisista miehistä juuri minä pidän, mitkä ominaisuudet on kriittisiä, missä voi joustaa. Onneksi ihmiset pitävät erilaisista luonteenpiirteistä. Muutenhan suuri osa jäisi parittomiksi.
Kuulostaa pöljältä, mutta pystyin nukkumaan samassa sängyssä hänen kanssaan. Mulla on 2 exää ja mä en ikinä pystynyt nukkumaan heidän vieressään. Torkahtelin ja säpsähtelin hereille yökaudet. Joku vaan esti sen tasoisen rentoutumisen. Sitten tämä nykyinen tuli kuvioihin ja olo oli niin turvallinen, että alusta asti oon nukahtanut hänen viereensä ongelmitta.
Siitä että olin valmis muuttumaan meidän parisuhteen vuoksi, ja lopetin "toinen jalka oven välissä"-käytöksen ja mietteet olisiko jossain vielä joku parempi. Nämä päätä pahkaa ihastumiset eivät ole onnea tuoneet, vaan sumentaneet arviointikykyä, ja johtaneet sydänsuruun ja eroon ennemmin tai myöhemmin.
Tavallaan tämä mies ei ollut sen kummemmin "oikea" kuin kukaan muukaan, mutta hänessä oli sellainen vakaus ja rauha, että uskalsin luottaa yhteiseen tulevaisuuteen.
Siitä että ajattelen häntä yhä,jo lähes vuosikymmenen jälkeen.
Ihania tarinoita.
En usko mihinkään kohtaloon, "siihen oikeaan" ja muuhun vastaavaan romanttiseen hömppään, mutta kauniita nämä tarinat silti ovat.
Olette onnekkaita.
T. Kyyninen ja yksin
Ei se "oikea" minusta mikään tarujen yksisarvinen ole, vaan sopiva ja hyvä ihminen, jonka kanssa voi tuntea olonsa turvalliseksi ja elää parisuhdetta, johon kuuluu myös epävarmuuksia ja riitoja. Oikea on sellainen ihminen, jonka vuoksi haluaa nämä asiat tehdä ja kasvaa itse ihmisenä. Osittain kyse on siis myös valinnasta ja siitä, että uskaltaa ottaa riskin, joka rakastumiseen aina liittyy.
En ole kohdannut "sitä oikeaa", mutta olen kohdannut monia juuri sillä hetkellä sopivia. Esim. opiskeluaikana tapailin monia miehiä ja nautin heidän huomiosta. Se oli kivaa aikaa se. Nyt olen kolmekymppinen, ollut 5,5 vuotta saman miehen kanssa ja plaah... Kyllä sitä vaan taas alkaa miettimään, että josko sitä pitäisi tästäkin lähteä ja etsiä "se oikea" jos sellaista nyt ylipäänsä on olemassakaan. Alkuhuuma on parasta ja kaipaan sellaista elokuvissa nähtävää rakkautta. Minä en kaipaa rahaa, en lahjoja. Haluaisin vaan sellaista sielujen sympatiaa, huumoria, huomioimista, elämää suurempaa rakkautta... Mutta kai se on haavemaailmaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Löysin lopulta naisen jolle kelpasin ja jolta sain pillua. Häneen jouduin tyytymään kun halua yksinkään olla.
"Häneen jouduin tyytymään". Kuulostaa todella kummalliselta! Miten se oikea voi tuntua tuolta että joutuu johonkin tyytymään?
Fyysisesti kumpikin heittäytyi toisensa kimppuun. Eka vuosi meni melkein sängyssä ja opinnot ei juurikaan edennyt. Oli helppo puhua asioista. Taustat aika samanlaisia niin pystyi ymmärtämään toista muuallakin kuin sängyssä.
28 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että minun mieheni on juuri tällainen tapaus. Vaan eipä siinä, ei itsellänikään ole sen kummempaa tavoitetta ollut. Olin iloinen että kelpasin. Toki olin kovasti ihastunut alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki asiat menevät pieleen ja vaikka vihaisi toista-ja siitä huolimatta kokee että toinen on se ainoa oikea, eikö tuon jo kohtuudella usko, että hän on se ainoa oikea?
Siis näin, vaikka oltiin naimisissa ja tuli ero. Hän on se ainoa oikea. Siinä tosiaan ihmettelemistä. Ei mulla ole tuohon selitystä.
sama
Niinhän te olittekin. Mutta annoitte liittonne joutua pahan kouriin. Liitoihin tarvitaan aina Jeesus suojaamaan ja oikeita valintoja.
Mies on arkielämässä käytännössä osoittanut olevassa turvallinen, luotettava ja vastuullinen. Kaikki hänen tekonsa kertovat siitä, että hän ajattelee parastani.