Nainen, oletetaan, että juttelet deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa. Kuinka typerä/outo/loukkaava tms jonkin miehen viesteistä pitäisi olla, jotta ghostaat hänet?
Yritän kartoittaa, kuinka herkästi naiset lopettavat keskusteluita, jos mieheltä tulee yksikin epämiellyttävä kommentti. Välttäkää kertomasta ihan äärimmäisiä esimerkkejä. Minua kiinnostavat pienimmätkin syynne ghostaamiselle.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus, josta minä (N30) pitäisin menisi jotenkin näin (mainitsen profiilissa, että pelaan tennistä):
Moi! Sun kuvien ja esittelyn perusteelle mulle tuli tunne, että meillä vois olla paljonkin yhteistä. Mä tarvisinkin jonkun joka pieksee mut tenniksessä. :) Ootko kauankin pelannut?
Tämä nyt oli tosi pikainen ja karkea esimerkki, mutta about semmonen johon tekisi mieli vastata ja jota olisi helppo myös jatkaa.
Juuri tuollainen kerrottuun yksityiskohtaan itsensä liittäminen ja sitä kautta kohteen kanssa bondaaminen kertoo sosiaalisesta älykkyydestä, mikä tekee ihmisestä aina kiinnostavan.
Kerron päinvastaisen esimerkin. Olin deiteillä miehen kanssa, joka ei laillani ollut koskaan käynyt Lapissa vaeltamassa. Juttelimme aiheesta niitä näitä, kunnes hän muisti, että joku kaverinsa harrastaa vaeltamista ja alkoi ääneen miettiä miten voisi tämän kanssa oikeastaan lähteä joskus vaeltamaan. Se oli aika hämmentävän ulossulkeva hetki. Ei siis sillä, että miehen olisi pitänyt alkaa suunnitella vaeltamista minun eli lähes tuntemattoman naisen kanssa, mutta keskustelun suunnan muuttaminen katkaisi meidän välisen yhteyden. Kahdenkeskinen kupla siis puhkesi, kun hän ei jatkanutkaan meitä yhdistävästä tekijästä (vaeltamattomuus) vaan jonkun toisen kanssa yhdistävästä tekijästä (vaeltaminen kaverin kanssa).
Eri asia tietenkin muissa keskusteluyhteyksissä, mutta tutustumisvaiheessa ja deiteillä suunta olisi kyllä kohti vastapuolta eikä muualle.
Hmm, olisi kiva kuulla tarkemmin miten keskustelu meni niin ymmärtäisin paremmin miten tuo oli niinkin suuri moka mieheltä mitä kerrot nyt.
Tuollaisia keskustelun suunnanmuutoksia sattuu mielestäni vähän kaikilla eikä ne minun fiiliksen mukaan katkaisisi kahden tuntemattoman keskustelua mitenkään peruuttamattomasti.
Mutta sinä olet kokenut tuon noin ja olet tietysti silloin oikeassa.
M37b
Joo, en minäkään ihan ymmärrä mikä tuossa oli niin luotaantyöntävää. Itse ajattelisin, että hyvä että treffikumppanilla on kavereita, joiden kanssa harrastaa tuollaista. Kun näitä vastauksia lukee niin hieman ihmetyttää, miten noilta deittipalstoilta kukaan löytää toisiaan. Odotukset vastapuolen täydellisyydestä ovat aikamoiset, jos kaiken potentiaalin voi romuttaa yhdellä lauseella, jossa ei edes ole mitään törkeää, loukkaavaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla miesten ajatuksia, mikä saa heidät lopettamaan juttelun?
Tässä omia nykyisiä keskusteluja, jotka ovat loppuneet mielestäni mun vuoksi. Ghostaaminen on eri asia, jolloin ollaan tavattu/tapailtu jo ja ilmoittamatta lopettaa yhteydenpidon.
- Viikko keskustelua ja eteni kivasti. Kuittasin viimeisimmän kommentin sydämellä luetuksi. Itselle mietinnän alla, kun naisella kaksi nuorta lasta. Oli myös kiinnostavampi keskustelu menossa ja päädyin hänen kanssa treffeille.
- Melkein viikko keskustelua. Ihan ok keskustelua. Ulkonäkö ihan ok. Keskustelua mielenkiintoisemman kanssa.
- Muutamat pidemmät viestit. Kertoo, että on tarhaikäinen lapsi, joka mulle nou-nou. Kerron, että mulla ei ole lapsia. En jatka lisäkysymyksillä tms.
M
Olin kirjoitellut miehen kanssa eräällä deittipalstalla jonkin aikaa ja eräs kerta mies yhtäkkiä tokaisi, että näkisi mut lastensa äitinä :D Juu, eipä se juttu siitä jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla miesten ajatuksia, mikä saa heidät lopettamaan juttelun?
Jos he ovat kertoneet hakevansa tyttöystävää, mutta oikeasti mielessä on vain päästä nopeasti panemaan. Viesteilevät sen aikaa, että selvittävät mahdollisuuden.
Yleensä nämä kertovat olevansa viriilejä, haluavat kaapata syliin, pyytävät selänpesijäksi saunaan jne. Muuten juttu voi luistaa hyvinkin, mutta jos eivät saa vastakaikua eroottissävyisiin heittoihin, olet kohta ghostattu.
Noh, itsellä nämä on tapahtuneet numeroiden vaihtamisen jälkeen:
1) Mies soittaa nonstoppina koko lenkkini, saunan tai vaikka yöunieni ajan (jolloin mulla on puhelin kotona/äänettömällä). Puhelin täyttyy jo sen tunnin lenkin aikana viesteistä tyylillä "Sovitaanko että vastaat seuraavan kerran?" jne. Tulee pikemminkin pakoreaktio, kuin halu vastata tai soittaa takaisin.
2) Eräs mies laitteli viestiä ja kyseli, mitä mun illan suunnitelmiin kuuluu. Vastasin, että meinasin mennä kauppaan ja tehdä ruokaostokset. Tässä kohtaa alkaa tinkaaminen tyyliin:
"Mihin kauppaan?"
"Mitä ruokaa ajattelit tehdä?"
Jne. Jos tässä kohtaa taas vastaan, jatkuu tinkaaminen.
"Niin, ostit pihviä, mitäs pihviä ostit?"
"Montako pakettia?"
jne. Miljoona kysymystä aiheesta.
Ymmärrän kyllä esim. kysymyksen että mitäs meinasit ostaa tms. mutta moinen yksityiskohtainen pommitus ahdistaa.
Hmm, olisi kiva kuulla tarkemmin miten keskustelu meni niin ymmärtäisin paremmin miten tuo oli niinkin suuri moka mieheltä mitä kerrot nyt.
Tuollaisia keskustelun suunnanmuutoksia sattuu mielestäni vähän kaikilla eikä ne minun fiiliksen mukaan katkaisisi kahden tuntemattoman keskustelua mitenkään peruuttamattomasti.
Mutta sinä olet kokenut tuon noin ja olet tietysti silloin oikeassa.
M37b