Nainen, oletetaan, että juttelet deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa. Kuinka typerä/outo/loukkaava tms jonkin miehen viesteistä pitäisi olla, jotta ghostaat hänet?
Yritän kartoittaa, kuinka herkästi naiset lopettavat keskusteluita, jos mieheltä tulee yksikin epämiellyttävä kommentti. Välttäkää kertomasta ihan äärimmäisiä esimerkkejä. Minua kiinnostavat pienimmätkin syynne ghostaamiselle.
Kommentit (106)
Yhden hylkäsin koska sanoi "yksinhuoltajat ei monille kelpaa", ei tarvinnut hänenkään tyytyä. Etsi kuitenkin profiilini Facebookista ja laitteli viestiä, että mihin hävisin ja olisi tosi kiinnostunut. Itseäni ei kuitenkaan kiinnostanut, muutenkin oli jo kiikunkaakun ja kommentti kruunasi homman.
Mies sanoi parin tapaamisen jälkeen, että hänen penis ei ole kaikin isoin eikä suorinkaan, mutta itse on hyvin tyytyväinen ja kuitenkin vikkelät sormet.
Vierailija kirjoitti:
Täs keskustelus näkyy hyvin se, miks en noihi uskalla mennä. :/ Tuntuu, et ei voi alottaa sanomalla: "Hei, sie vaikutat kivalta" ja kysyy jotaki vaikka harrastuksist. Pitäs pystyy olevinaa vetää jalat alta jollai super romanttisella avauksella… Pitäs varmaa lukee jotaki runoja tai jotaki, et kehittys tos. Yritä sit saada siinä toisen huomio niiltä kymmeniltä muilta miehiltä. :D Jotenki epäterveeltä vaikuttaa tollane kilpailu. M25
Ei kun just se aloitusviestin personoiminen, joka osoittaa että profiiliteksti on luettu, on oleellista. Niitä kuulumisia kysellessä voi samalla antaa itsestäänkin jotain, johon vastapuoli voi tarttua, tyyliin:
”Moi! Kattelin sun profiilia ja ihanaa et säkin oot koiraihminen. Mitäs sun iltaan kuuluu? Itse laitoin just ruokaa ja kattelen sarjoja Netflixistä.”
Tässä on jo monta koukkua johon tarttua, eli voi valita mieluisimman puheenaiheen ja keskustelua on helppo jatkaa. Ja fiksu vastapuoli tekee samoin.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus, josta minä (N30) pitäisin menisi jotenkin näin (mainitsen profiilissa, että pelaan tennistä):
Moi! Sun kuvien ja esittelyn perusteelle mulle tuli tunne, että meillä vois olla paljonkin yhteistä. Mä tarvisinkin jonkun joka pieksee mut tenniksessä. :) Ootko kauankin pelannut?
Tämä nyt oli tosi pikainen ja karkea esimerkki, mutta about semmonen johon tekisi mieli vastata ja jota olisi helppo myös jatkaa.
Musta tuo olisi ihan hirveä aloitus. Ensinnäkin tuo "mulle tuli tunne..." ei vain koskaan uppoa minuun. En halua miestä, joka heti alkaa vuolaasti kertomaan tunteistaan tai ylipäätään käyttää kyseistä fraasia. Siitä tulee mielikuva ekstrovertista pelimiehestä. Enkä varmasti halua, että minulle ehdotetaan *pieksemistä". Pidän rationaalista, asiakeskeisistä ja kielteistä miehistä.
Tykkäätkö keskustella syvällisiä?
Silmänisku- tai suukkohymiöt heti alkuunsa. Silmäniskuhymiöt eivät itse asiassa ikinä muutu koshereiksi....
Ei ghostaamiseeb mitään syytä ole, se on nykyistä deittikulttuuria. Tinderissä jos on monta mätsiä niin joku on se kiinnostavin ja ne muut vain jää.
Nämä onkin vähän hankalia siinä mielessä, kun kaikki on niin erilaisia ja jotkut kysymykset/avaukset ei sovi kaikille. Eipä tosin livenäkään kaikkien kanssa vaan löydy yhteistä säveltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus, josta minä (N30) pitäisin menisi jotenkin näin (mainitsen profiilissa, että pelaan tennistä):
Moi! Sun kuvien ja esittelyn perusteelle mulle tuli tunne, että meillä vois olla paljonkin yhteistä. Mä tarvisinkin jonkun joka pieksee mut tenniksessä. :) Ootko kauankin pelannut?
Tämä nyt oli tosi pikainen ja karkea esimerkki, mutta about semmonen johon tekisi mieli vastata ja jota olisi helppo myös jatkaa.
Musta tuo olisi ihan hirveä aloitus. Ensinnäkin tuo "mulle tuli tunne..." ei vain koskaan uppoa minuun. En halua miestä, joka heti alkaa vuolaasti kertomaan tunteistaan tai ylipäätään käyttää kyseistä fraasia. Siitä tulee mielikuva ekstrovertista pelimiehestä. Enkä varmasti halua, että minulle ehdotetaan *pieksemistä". Pidän rationaalista, asiakeskeisistä ja kielteistä miehistä.
Musta toi olisi kans hyvä aloitus. Reipas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun kuningaskobra etsii kotikoloa."
Tuohon vastaisin: Joko se nousi pystyyn huojuen?
Ja tähän vastaisin: Sun pitää lumota se pystyyn.
Haen nokkahuiluni.
Kun olin vapaana aikana ennen tinderiä, ne kaikki viritykset ja tunnustelut paitsi yksi vaan lakkasivat. En osaa edes sanoa kumpi lopetti, mutta ei siinä ollut syynä mikään yksi kommentti.
Ainoastaan yhden ghostasin, kun tavattiin ja mielestäni olimme vielä kaveriasteella ja hän tarttui kiinni ja ehdotti seksiä. En ollut yhtään samalla taajuudella ja kaveruuskin loppui siihen.
Aika helposti, jos tulee mitään passiivis-aggressiivista, aggressiivista, epätoivoista, huono itsetuntoista, misogynististä, öyhötystä, seksististä, pakkomielteistä jne. Yllättävän moni mies alkaa myös arvostelemaan tuntemattomia, vaikka haluaa treffeille. Kyllä ihmisen pitää pystyä olla asiallinen ja miellyttävä edes kirjoittelun verran, että näen järkeä tapaamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies on rasittava, joka haluaa tavata heti ja kyselee koko ajan, milloin nähdään. Sitten jos en heti osaa vastata kysymykseen, mies epäilee että yritän vain vedättää häntä.
Näitä on tullut nyt useampi vastaan. Samalla jankuttavat olenko kiinnostunut vai en. Molemmat ok asioita ottaa puheeksi jos on ollut muutakin keskustelua millä edes vähän olisi yrittänyt tutustua. Mutta mitä tutustumista se "koska nähdään, joko nähdään, nähdäänkö tänään, nähdäänkö huomenna, miten sulle sopis ensi viikolla nähdä?" on?! Ja siihen perään tuo "oletko ollenkaan kiinnostunut, sua ei taidakaan kiinnostaa, sano suoraan vaan jos ei kiinnosta". Mistä mä tiedän olenko kiinnostunut ihmisestä jota en yhtään tunne?!
Musta tuntuu niin oudolta toi ghostaaminen, joka tapahtuu lähes heti esim. heti ekan viestin jälkeen. Mitä järkeä on laittaa viestiä edes, jos ei kiinnosta jatkaa juttelua. Varmaan tullut joka kiinnostavampi juttelukaveri, mutta silti. Itse en jaksa kovin montaa keskustelua pitää yllä samaan aikaan. Yksi kerrallaan on hyvä tahti... mutta olenkin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, toi "piekseminenhän" oli vitsi. Miten voit olla noin huumorintajuton ja tylsä tyyppi. Ymmärrän täysin, jos sut noin ikävänä tyyppinä ghostataan.
Olisi kiva kuulla miesten ajatuksia, mikä saa heidät lopettamaan juttelun?
Vierailija kirjoitti:
Jos naiselta tulee enemmän yhden-kahden sanan vastauksia ja hän ei kysy minulta juuri mitään, niin lopetan. Myös silloin, jos vastauksissa kestää ihan liian kauan ja tuntuu siltä, että olen selkeästi varalla. Muuten en kyllä ghostaile ja joillekin olen ilmoittanut, että nyt lopetan, kun tämä keskustelu ei tunnu etenevän juurikaan. Näin silloin, jos on juteltu jo vähän pidempään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiselta tulee enemmän yhden-kahden sanan vastauksia ja hän ei kysy minulta juuri mitään, niin lopetan. Myös silloin, jos vastauksissa kestää ihan liian kauan ja tuntuu siltä, että olen selkeästi varalla. Muuten en kyllä ghostaile ja joillekin olen ilmoittanut, että nyt lopetan, kun tämä keskustelu ei tunnu etenevän juurikaan. Näin silloin, jos on juteltu jo vähän pidempään.
Ap
Kiitos vastauksesta. :) Ihan pakko kommentoida vielä tuohon, että "vastauksissa kestää liian kauan". Mä välillä sorrun tuohon ihan vain sen vuoksi, että saatan kirjoitella esim. töistä jolloin heti ei pysty vastata. Joskus saatan ehtiä vastaamaan vasta illalla.
En tosin pidä mitään vuorokauden tai parin taukoja, niin kun moni mies. Sellaiset tyypit menee kyllä nopeasti poistoon.
Viestin ei tarvitse olla mitään noista luettelemissasi. Riittää ettei ihminen tunnu sopivalta ja kiinnostuksenkohteet, arvot tms on erilaiset kuin omat.
Jos juttelu on yksipuolista haastattelua. Mies kertoo kun kysyn, mutta hän ei vastavuoroisesti kysy minusta mitään.
Meillä pojat käytti tuota termiä tasohyppelypeleistä, että "oon tämmönen tasorunkkailija", joten en itsekään toisaan tiedä mitä tämä tarkoittaa tässät yhteydessä :p