Nainen, oletetaan, että juttelet deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa. Kuinka typerä/outo/loukkaava tms jonkin miehen viesteistä pitäisi olla, jotta ghostaat hänet?
Yritän kartoittaa, kuinka herkästi naiset lopettavat keskusteluita, jos mieheltä tulee yksikin epämiellyttävä kommentti. Välttäkää kertomasta ihan äärimmäisiä esimerkkejä. Minua kiinnostavat pienimmätkin syynne ghostaamiselle.
Kommentit (106)
Keskustelun ei tarvitse olla kauhean ihmeellistä, että annan sen jatkua vähän aikaa. "Mitä sun iltaan kuuluu" on ihan ok aloitus, voin vastata siihen, että lueskelen, ja mainita kirjan. Oletan että hän kertoisi mikä kirja on itsellä kesken, tai kehittäisi jonkun kommentin jostain muusta mitä itse on tehnyt.
Jos muutaman viestin jälkeen ei ala tulla yhtään kiinnostavaa kommenttia, tai mitään mistä syntyisi keskustelua, en viitsi kannatella sitä kauhean kauaa.
Yleensä tässä kohtaa ei ammatit ja ulkonäöt ole vielä tullut puheeksi, kyllä se persoona täytyisi ensin olla edes jollain lailla kiinnostava.
Kuvattomiin en vastaa, mutta eipä sekään aina auta, on ollut vanhoilla kuvilla liikkeellä, tai jopa joku catfish ihan väärällä kuvalla. Idiootti vaihtoi kuvaa välillä ihan eri ihmisen kuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä röyhkeys! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs sun iltaan kuuluu?"
Onhan tuo ihan sikamainen viesti!
Ei se ole sikamainen viesti vaan täydellisen mitäänsanomaton. Jos haluat antaa itsestäsi persoonattoman ja mitäänsanomattoman kuvan, joka ei tee mitään muistijälkeä yhtään kenenkään aivoihin niin kysele toki tyhjänpäiväisiä kuulumisia.
Jos tuohon ei kykene vastaamaan, on ilta varmaan röhnötetty nenä luurissa kuolaten, joten hyvä että jätät vastaamatta.
Voitko ymmärtää, että näitä viestejä tulee todella paljon? Mitä niihin vastaaminen auttaa? Vastaan kymmeneen Mitäs sun iltaan kuuluu - viestiin, että Kiitos hyvää. Niin mihin se johtaa? Ei yhtään mihinkään. Kyllä pitää olla persoonallisempi tyyli aloittaa keskustelu, se on ainoa keino erottua massasta.
Eli miehen pitää olla viihdyttäjä/mahdollistaja/muu, mikä/kanada naiselle?
Miksi olet niin vihaisen oloinen? Ei tietenkään tarvitse olla mitään noista. Keskustelun voi aloittaa vaikka kysymällä naisen harrastuksista tai profiilitekstistä jotain. Sama se on naisillakin miesten suhteen: pitää erottua edukseen jotta pääsee juttuihin lupaavan tyypin kanssa.
Jos haluaa, että keskustelu jatkuu tulee esittää joku kysymys joka jutun perään.
Jos multa ei mitään kysytä, niin en minäkään ala sitä kannattelemaan yksin. Itse aina kysyn jatkokysymyksen, jos mies on kiinnostava. Jos mies ei kysy vastaavasti minulta mitään, niin annan olla.
Sellainen mies on rasittava, joka haluaa tavata heti ja kyselee koko ajan, milloin nähdään. Sitten jos en heti osaa vastata kysymykseen, mies epäilee että yritän vain vedättää häntä.
Persuilu, rasismi ja yletön innostus maanpuolustukseen. Lasten tai eksän maininta, en halua lapsivapaana tapailla lapsellisia ja edellisistä suhteista jutellaan myöhemmin. Jonkun asian moneen kertaan tivaaminen. Seksimieltymyskysymykset, nekin ehtii myöhemminkin eli ei sillä että olisi kokonaan kielletty puheenaihe. Rahalla leveily. Se että ei harrasta muuta kuin salilla käyntiä. Se että alkaa marista siitä että minä harrastan (esimerkiksi että mihin sinä miehen siksi aikaa jätät). Kaikki aggressiivinen suhtautuminen, oli mitä hyvänsä kohtaan.
Tuossa vaiheessa pitäisi vielä olla parhaimmillaan ja jos ei jaksa asiallisesti keskustella, niin ei se hyvää kerro.
Oikein hävettää, mutta olin ollut kiinnostunut eräästä miehestä jo pidemmän aikaa. Tinderissä alettiin juttelemaan ja kaikki meni ok, kunnes tuli yhtäkkiä tuntien tauko sen puolelta. Mulla oli silloin tosi huono itsetunto eron jäljiltä ja "järkeilin" heti välittömästi et mut on ghostattu, se on liian hyvä mulle, nolaan itteni jne. Ghostasin sen sitten ennenkuin se ehti tehdä sen mulle. Ai että oli mukava nähdä sitä työpaikan käytävillä myöhemmin.
Mies ei osaa keskustella mitään hauskaa, ei osaa viedä keskustelua eteenpäin, vaan on kuin kivireki, mustavalkoisuus, vihaisuus, tilannetajun puute, autismi, viittaukset seksiin, naisen objektoiminen, normaaleista asioista pahat lukot, ettei pysty keskustelemaan niistä lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persuilu.
Tämä.
Pienikin vihje persuilusta, trumpittamisesta tai tasorunkkaamisesta, niin tiputan jutun niille sijoilleen suoraan lattialle. Selityksettä.
Tasorunkkaamisesta?? Pliis kerro vähän tarkemmin mitä tämä on 😂?
Eipä ihan pienistä syistä moista tuu tehtyä. Tinderissä ollessani ilahdun vaikka "mitäs iltaan kuuluu" -viestistä sillä sain vähän matcheja ja todella vähän aloitusviestejä. Vastasin siis kaikille ja itse yritin ahkerasti aloittaa keskusteluja.
Ghostasin seksistä puhujat, rasistit ja bilettäjät (kaikkien kuvista ei todellakaan ensin käynyt ilmi että etsivät vain känniä ja panoa).
Minut ghostattiin kun mies kertoi etsivänsä vakavaa ja vastasin että minä myös - siihen loppui viestit. Sekä pääsin kaksille treffeille, molemmat poistivat matcheista ilman viestiä välittömästi treffien jälkeen.
Lopetin Tinderin kun uusia matcheja ei tullut kahteen viikkoon.
Täs keskustelus näkyy hyvin se, miks en noihi uskalla mennä. :/ Tuntuu, et ei voi alottaa sanomalla: "Hei, sie vaikutat kivalta" ja kysyy jotaki vaikka harrastuksist. Pitäs pystyy olevinaa vetää jalat alta jollai super romanttisella avauksella… Pitäs varmaa lukee jotaki runoja tai jotaki, et kehittys tos. Yritä sit saada siinä toisen huomio niiltä kymmeniltä muilta miehiltä. :D Jotenki epäterveeltä vaikuttaa tollane kilpailu. M25
Oltiin juteltu miehen kanssa pari päivää ja mietittiin pitäisikö tavata kasvotusten. Muuten hyvä idea, mutta mies yritti kutsua itseään kylään luokseni, että voisin tanssia hänelle. 😅 Olin siis maininnut että tanssi on mulle tärkeä harrastus, mutta en todellakaan kutsu jotain random Tinder-miestä asuntooni tapaamatta ensin jossain julkisella paikalla. Ja sanoin miehelle, että mulla on tällainen periaate, mitä mies ei kuitenkan ymmärtänyt. Tuli niin creepy olo, että poistin matchin tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole sikamainen viesti vaan täydellisen mitäänsanomaton. Jos haluat antaa itsestäsi persoonattoman ja mitäänsanomattoman kuvan, joka ei tee mitään muistijälkeä yhtään kenenkään aivoihin niin kysele toki tyhjänpäiväisiä kuulumisia.
Jos tuohon ei kykene vastaamaan, on ilta varmaan röhnötetty nenä luurissa kuolaten, joten hyvä että jätät vastaamatta.
Miten nenä kuolaa? 🤔
Taidatkin olla hieman simppelimpi tapaus...
Vierailija kirjoitti:
Täs keskustelus näkyy hyvin se, miks en noihi uskalla mennä. :/ Tuntuu, et ei voi alottaa sanomalla: "Hei, sie vaikutat kivalta" ja kysyy jotaki vaikka harrastuksist. Pitäs pystyy olevinaa vetää jalat alta jollai super romanttisella avauksella… Pitäs varmaa lukee jotaki runoja tai jotaki, et kehittys tos. Yritä sit saada siinä toisen huomio niiltä kymmeniltä muilta miehiltä. :D Jotenki epäterveeltä vaikuttaa tollane kilpailu. M25
Mene vaan! Tuo sinun "Vaikutat kivalta..." avaus on ihan hyvä. Älä heti kysy harrastuksia. Siitä tulee ainakin mulle tosi ahdistava olo (mun harrastukset vähän persoonallisempia, joista en ihan eka jaksa puhua). Ihan hyvin voi laittaa vaan normmalisti sen perään "miten päivä/viikonloppu ym mennyt". Jos kuvissa joku eläin tai matkakohde, niin niistäkin voi jotain kysyä tai mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persuilu.
Tämä.
Pienikin vihje persuilusta, trumpittamisesta tai tasorunkkaamisesta, niin tiputan jutun niille sijoilleen suoraan lattialle. Selityksettä.
Tasorunkkaamisesta?? Pliis kerro vähän tarkemmin mitä tämä on 😂?
Oletko uusi palstalla? No, asia selviää sulle hyvin pian. En viitsi spoilata.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin juteltu miehen kanssa pari päivää ja mietittiin pitäisikö tavata kasvotusten. Muuten hyvä idea, mutta mies yritti kutsua itseään kylään luokseni, että voisin tanssia hänelle. 😅 Olin siis maininnut että tanssi on mulle tärkeä harrastus, mutta en todellakaan kutsu jotain random Tinder-miestä asuntooni tapaamatta ensin jossain julkisella paikalla. Ja sanoin miehelle, että mulla on tällainen periaate, mitä mies ei kuitenkan ymmärtänyt. Tuli niin creepy olo, että poistin matchin tämän jälkeen.
Haha, mullekkin käynyt näitä. Missään muualla ei ole suostunut tavata, kun kotona. Vaikka olen sanonut, että ei kuulu mun tapoihin ja jankkaus vaan jatkuu. Sanomattakin selvää, että poistin sen matchin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene vaan! Tuo sinun "Vaikutat kivalta..." avaus on ihan hyvä. Älä heti kysy harrastuksia. Siitä tulee ainakin mulle tosi ahdistava olo (mun harrastukset vähän persoonallisempia, joista en ihan eka jaksa puhua). Ihan hyvin voi laittaa vaan normmalisti sen perään "miten päivä/viikonloppu ym mennyt". Jos kuvissa joku eläin tai matkakohde, niin niistäkin voi jotain kysyä tai mainita.
Ja ekal sivul sanotaa, et ei sais kysyy kuulumisii. :D Toi homma nii julmetu hämmentävää, ku ei tiiä mitä sanoo ja mitä ei. M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nenä kuolaa? 🤔
Taidatkin olla hieman simppelimpi tapaus...
Niin siinä nyt kuitenkin lukee, joten kerro ihmeessä.
Sellaiset jotka suuttuvat/ovat äkkipikaisia tyyliin "miksi et heti vastannut/näin että olit online mutta et kirjoittanut heti takaisin" tai kyselyä "missä oikein olit!!" kuulostaa heti mustasukkaiselta ihmistyypiltä jota en siedä. Seksifantasioista haaveilijat saavat myös haaveilla niistä jonkun muun kanssa.
Punttityypit ei mene jatkoon. Oikeasti tuo Tinder on pullollaan miehiä, jotka on sali sitä sali tätä sali sali sali. Eikä mitään muuta elämää. Eli jos jankuttaa liikaa saliharrastuksestaan (tai muusta) tai jostain ruokavaliosta, niin eipä siinä paljoo juteltavaa ole. Myös existä ja lapsista puhuminen ei kiinnosta.
Eli miehen pitää olla viihdyttäjä/mahdollistaja/muu, mikä/kanada naiselle?