Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, oletetaan, että juttelet deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa. Kuinka typerä/outo/loukkaava tms jonkin miehen viesteistä pitäisi olla, jotta ghostaat hänet?

Vierailija
15.11.2020 |

Yritän kartoittaa, kuinka herkästi naiset lopettavat keskusteluita, jos mieheltä tulee yksikin epämiellyttävä kommentti. Välttäkää kertomasta ihan äärimmäisiä esimerkkejä. Minua kiinnostavat pienimmätkin syynne ghostaamiselle.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä röyhkeys! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitäs sun iltaan kuuluu?"

Onhan tuo ihan sikamainen viesti!

Ei se ole sikamainen viesti vaan täydellisen mitäänsanomaton. Jos haluat antaa itsestäsi persoonattoman ja mitäänsanomattoman kuvan, joka ei tee mitään muistijälkeä yhtään kenenkään aivoihin niin kysele toki tyhjänpäiväisiä kuulumisia.

Jos tuohon ei kykene vastaamaan, on ilta varmaan röhnötetty nenä luurissa kuolaten, joten hyvä että jätät vastaamatta.

Voitko ymmärtää, että näitä viestejä tulee todella paljon? Mitä niihin vastaaminen auttaa? Vastaan kymmeneen Mitäs sun iltaan kuuluu - viestiin, että Kiitos hyvää. Niin mihin se johtaa? Ei yhtään mihinkään. Kyllä pitää olla persoonallisempi tyyli aloittaa keskustelu, se on ainoa keino erottua massasta.

Eli etsitkö siis jotain kirjailijanalkua? Normaali/tavismies ei ole mikään sanaseppo, jolta tulee pimpin kostuttavaa tekstiä. Ei kelpaa copypasteviesti, eli jokaisellekko sitten pitää yrittää joku oikein persoonallinen teksti lurauttaa, niistäkin se joka kymmenes vaivautuu sitten vastaamaan pari joota.

Vierailija
62/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun kuningaskobra etsii kotikoloa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täs keskustelus näkyy hyvin se, miks en noihi uskalla mennä. :/ Tuntuu, et ei voi alottaa sanomalla: "Hei, sie vaikutat kivalta" ja kysyy jotaki vaikka harrastuksist. Pitäs pystyy olevinaa vetää jalat alta jollai super romanttisella avauksella… Pitäs varmaa lukee jotaki runoja tai jotaki, et kehittys tos. Yritä sit saada siinä toisen huomio niiltä kymmeniltä muilta miehiltä. :D Jotenki epäterveeltä vaikuttaa tollane kilpailu. M25

Mene vaan! Tuo sinun "Vaikutat kivalta..." avaus on ihan hyvä. Älä heti kysy harrastuksia. Siitä tulee ainakin mulle tosi ahdistava olo (mun harrastukset vähän persoonallisempia, joista en ihan eka jaksa puhua). Ihan hyvin voi laittaa vaan normmalisti sen perään "miten päivä/viikonloppu ym mennyt". Jos kuvissa joku eläin tai matkakohde, niin niistäkin voi jotain kysyä tai mainita.

Ja ekal sivul sanotaa, et ei sais kysyy kuulumisii. :D Toi homma nii julmetu hämmentävää, ku ei tiiä mitä sanoo ja mitä ei. M25

Saa kysyä kuulumisia, kunhan siinä on jotain muutakin sisältöä, kun pelkkä se kysymys. :)

Musta kivoimmat on ne joista näkee, että mun profiili on luettu ja kuvat katsottu. Eli jotenkin niitä kommentoitu. Myös tietty on kiva, jos just mainitaan että vaikutut mielenkiintoiseta/kivalta.

Vierailija
64/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus, josta minä (N30) pitäisin menisi jotenkin näin (mainitsen profiilissa, että pelaan tennistä):

Moi! Sun kuvien ja esittelyn perusteelle mulle tuli tunne, että meillä vois olla paljonkin yhteistä. Mä tarvisinkin jonkun joka pieksee mut tenniksessä. :) Ootko kauankin pelannut?

Tämä nyt oli tosi pikainen ja karkea esimerkki, mutta about semmonen johon tekisi mieli vastata ja jota olisi helppo myös jatkaa.

Vierailija
65/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täs keskustelus näkyy hyvin se, miks en noihi uskalla mennä. :/ Tuntuu, et ei voi alottaa sanomalla: "Hei, sie vaikutat kivalta" ja kysyy jotaki vaikka harrastuksist. Pitäs pystyy olevinaa vetää jalat alta jollai super romanttisella avauksella… Pitäs varmaa lukee jotaki runoja tai jotaki, et kehittys tos. Yritä sit saada siinä toisen huomio niiltä kymmeniltä muilta miehiltä. :D Jotenki epäterveeltä vaikuttaa tollane kilpailu. M25

Mene vaan! Tuo sinun "Vaikutat kivalta..." avaus on ihan hyvä. Älä heti kysy harrastuksia. Siitä tulee ainakin mulle tosi ahdistava olo (mun harrastukset vähän persoonallisempia, joista en ihan eka jaksa puhua). Ihan hyvin voi laittaa vaan normmalisti sen perään "miten päivä/viikonloppu ym mennyt". Jos kuvissa joku eläin tai matkakohde, niin niistäkin voi jotain kysyä tai mainita.

Ja ekal sivul sanotaa, et ei sais kysyy kuulumisii. :D Toi homma nii julmetu hämmentävää, ku ei tiiä mitä sanoo ja mitä ei. M25

Saa kysyä kuulumisia, kunhan siinä on jotain muutakin sisältöä, kun pelkkä se kysymys. :)

Musta kivoimmat on ne joista näkee, että mun profiili on luettu ja kuvat katsottu. Eli jotenkin niitä kommentoitu. Myös tietty on kiva, jos just mainitaan että vaikutut mielenkiintoiseta/kivalta.

Ok, hyvä tietää. Toi mielenkiintone-sana o sellane, et en varmaa iha heti vois käyttää. Tuntuu liian ahdistelevalta tai stalkkaavalta ton käyttö. :/ Koko toi ilmapiiri nois deittisivuis on sellane poistyöntävä. Ei oo miun juttu noi, mut kiitti ku kannustit ja autoit. :) M25

Vierailija
66/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon vastaisin: Joko se nousi pystyyn huojuen?

Vierailija
67/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä: 

- Mitä sulla on päällä?

- Herätinkö? (Soittaa ensin, enkä vastaa ja lähettää viestin klo 11 aamupäivällä)

- Söit? (Viestiin vastaaminen kesti tunnin tai kaksi)

- Asutko kimppakämpässä vai yksin ( Liikaa utelua alkuvaiheessa jos tämä on jotenkin vielä epäselvää ylipäänsä, tämä on minulle punainen vaate, jossa hän suunnittelee kutsuvansa itsensä sen yhden asian takia kylään)

Vierailija
68/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet olisivat halunneet jatkaa viestittelyä viikkoja. Kun ehdotin treffejä, niin ghostasivat tai yrittivät jatkaa kirjoittelua niin kuin ennenkin. Mä en etsinyt mitään kirjekaveria. Poistin mokomat vellihousut. Koko tinder oli mulle ihan ajan hukkaa. Pitäis olla melkoinen tuuri, että löytäisin sieltä kaltaiseni miehen. Kaikenlaista pintaliitoa miehen ulkonäöstä riippumatta oli runsaasti tarjolla!

Vierailija
69/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moi! Sun profiilista jäi jotenkin jännä tunne ja oli pakko laittaa viestiä. Olis tosi kiva tutustua paremmin, kun vaikutat ja näytätkin niin mukavalta. Miten sun päivä on mennyt?"

Musta toi olis ihan ok, jos ei muuta keksi kysyä kun kuulumisia.

Vierailija
70/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä röyhkeys! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitäs sun iltaan kuuluu?"

Onhan tuo ihan sikamainen viesti!

Ei se ole sikamainen viesti vaan täydellisen mitäänsanomaton. Jos haluat antaa itsestäsi persoonattoman ja mitäänsanomattoman kuvan, joka ei tee mitään muistijälkeä yhtään kenenkään aivoihin niin kysele toki tyhjänpäiväisiä kuulumisia.

Jos tuohon ei kykene vastaamaan, on ilta varmaan röhnötetty nenä luurissa kuolaten, joten hyvä että jätät vastaamatta.

Voitko ymmärtää, että näitä viestejä tulee todella paljon? Mitä niihin vastaaminen auttaa? Vastaan kymmeneen Mitäs sun iltaan kuuluu - viestiin, että Kiitos hyvää. Niin mihin se johtaa? Ei yhtään mihinkään. Kyllä pitää olla persoonallisempi tyyli aloittaa keskustelu, se on ainoa keino erottua massasta.

Eli miehen pitää olla viihdyttäjä/mahdollistaja/muu, mikä/kanada naiselle?

Sinun ei tarvitse olla kiinnostava, eikä naisen tarvitse kiinnostua sinusta. Helppoa.

Vierailija
71/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Tinderissä koska olen varattu, mutta jos olisin, niin tässä muutama mieleen tuleva asia, jotka saisivat kiinnostukseni kuolemaan:

- seksin puheeksi ottaminen ennen kuin ollaan edes tavattu ja suudeltu

- paha lukihäiriö (sori, en vaan jostain syystä jaksa yhtään jos ihmisellä on vaikeuksia kommunikoida kirjallisesti)

- uskonnollisuus

- trumpfanius/persuilu

- vegaanius ja autojen vihaaminen (arvostan kyllä jos joku jaksaa elää näin, mutta rakastan liharuokaa ja liikkumisen vapautta

- viina tärkeässä roolissa elämässä

- tupakointi

- pilven polttelu

- ei rakasta eläimiä

- miehellä on lapsia

- mies haluaa lapsia

- elämäntapatyöttömyys

- kouluttamattomuus

Köyhä on ihan ok olla, jos on vaikkapa tutkija ja tekee itselleen tärkeää työtä kehnolla palkalla.

Että joo, tiukka seula mutta en tarvitse enkä halua kuin yhden miehen kerralla ja nytkin pitkässä suhteessa, joten joutuisin sinkuksi niin tottakai etsisin edelleen _minulle_ sopivaa miestä eikä sinnepäin olevaa.

Vierailija
72/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan että kauanko oltas juteltu, ja riippuu mm. siitäkin että kuinka kivat jutut on muuten ollu. Eli jos joku suht ok oloinen mies ensin laittelis kaikkea neutraalia, mihin kiinnostais just ja just vastata eli jtn tyyliin "mitä kuuluu. no kiva. no joo" eli ei mtn erikoisempaa, ja sitten heittäis jtn tosi loukkaavaa tms nii saattais mielenkiinto heti lähteä, mutta esim. jos taas mies olis muuten saanu jo mun mielenkiinnon niin ei niin helposti sitten lopeta välttämättä juttelua jos nyt 1 huono kommentti tulee tms. riippuu tilanteesta.

Vierailija
73/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä: 

- Mitä sulla on päällä?

- Herätinkö? (Soittaa ensin, enkä vastaa ja lähettää viestin klo 11 aamupäivällä)

- Söit? (Viestiin vastaaminen kesti tunnin tai kaksi)

- Asutko kimppakämpässä vai yksin ( Liikaa utelua alkuvaiheessa jos tämä on jotenkin vielä epäselvää ylipäänsä, tämä on minulle punainen vaate, jossa hän suunnittelee kutsuvansa itsensä sen yhden asian takia kylään)

Jos nuo olivat esimerkkejä vääristä tavoista, voisitko laittaa esimerkkejä paremmista/oikeista tavoista?

Vierailija
74/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä tietää. Toi mielenkiintone-sana o sellane, et en varmaa iha heti vois käyttää. Tuntuu liian ahdistelevalta tai stalkkaavalta ton käyttö. :/ Koko toi ilmapiiri nois deittisivuis on sellane poistyöntävä. Ei oo miun juttu noi, mut kiitti ku kannustit ja autoit. :) M25

Eipä mitää, kiva jos olin avuksi. Tossa tuli muuten pari aika hyvää aloitusta joltain. Niitä vaan muokkaamaan itselle sopivaksi. Eikä tarvi kehua mitenkään, jos yhtään ahdistaa.

Kuvat on ne tärkeimmet kuitenkin. Eikä sitten kuvia missä polttaa, juo tai on aurinkolasit. Eikä kuvia ilman paitaa! Kuvissa iloinen ilme ja puhtaat vaatteet. :)

Vierailija
75/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh helkutti. Onneksi en ole enkä tule olemaan Tinderissä kuin sen mitä yhden vuorokauden keväällä olin - siellähän tulee hulluksi!

Minut voi tavata vain live-elämässä ja siihen asti nautin oikein kovasti tervehenkisestä elämästäni ilman turhista turhinta viestipommitusta.

Vierailija
76/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon vastaisin: Joko se nousi pystyyn huojuen?

Ja tähän vastaisin: Sun pitää lumota se pystyyn.

Vierailija
77/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoli24 sai ilmaiseksi laittaa rajatun määrän viestejä, joten kaikkiin moi-viesteihin ei saanut vastattua. Yritin kyllä ilmoittaa kaikille, joiden kanssa olin enemmän jutellut, kun poistin profiilin.

Ns kesken keskustelun ghostasin loukkaavat ja sairaat tyypit. Myös niille en jaksanut vastata mitään, jotka pisti jotain aggrea heti, jos ei ehtinyt vastata.

Löysin aika nopeasti haluamani ja poistimme profiilit ekojen treffien jälkeen. Nyt 7 vuotta myöhemmin naimisissa saman miehen kanssa. Ja pakko muuten todeta, että hän ei ole pitkä tai komea, mutta maailman ihanin ja kiltein ihminen, jolla on lempeä ja utelias suhtautuminen elämään. Oli ollut sinkkuna ja pitänyt profiilia n 10 vuotta. En ymmärrä miksi flaksi ei ollut käynyt, koska profiili oli kiva, kuva hyvä ja suurimman vaikutuksen teki maailman ihanimmat silmät. Pidän itseäni todella onnekkaana, että päädyimme yhteen.

Vierailija
78/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus, josta minä (N30) pitäisin menisi jotenkin näin (mainitsen profiilissa, että pelaan tennistä):

Moi! Sun kuvien ja esittelyn perusteelle mulle tuli tunne, että meillä vois olla paljonkin yhteistä. Mä tarvisinkin jonkun joka pieksee mut tenniksessä. :) Ootko kauankin pelannut?

Tämä nyt oli tosi pikainen ja karkea esimerkki, mutta about semmonen johon tekisi mieli vastata ja jota olisi helppo myös jatkaa.

Juuri tuollainen kerrottuun yksityiskohtaan itsensä liittäminen ja sitä kautta kohteen kanssa bondaaminen kertoo sosiaalisesta älykkyydestä, mikä tekee ihmisestä aina kiinnostavan.

Kerron päinvastaisen esimerkin. Olin deiteillä miehen kanssa, joka ei laillani ollut koskaan käynyt Lapissa vaeltamassa. Juttelimme aiheesta niitä näitä, kunnes hän muisti, että joku kaverinsa harrastaa vaeltamista ja alkoi ääneen miettiä miten voisi tämän kanssa oikeastaan lähteä joskus vaeltamaan. Se oli aika hämmentävän ulossulkeva hetki. Ei siis sillä, että miehen olisi pitänyt alkaa suunnitella vaeltamista minun eli lähes tuntemattoman naisen kanssa, mutta keskustelun suunnan muuttaminen katkaisi meidän välisen yhteyden. Kahdenkeskinen kupla siis puhkesi, kun hän ei jatkanutkaan meitä yhdistävästä tekijästä (vaeltamattomuus) vaan jonkun toisen kanssa yhdistävästä tekijästä (vaeltaminen kaverin kanssa).

Eri asia tietenkin muissa keskusteluyhteyksissä, mutta tutustumisvaiheessa ja deiteillä suunta olisi kyllä kohti vastapuolta eikä muualle.

Vierailija
79/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtee mielenkiinto, jos mies jonka kanssa viestitelty tovi ei vastaa viesteihin, kun vasta seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Epäkohteliasta lopettaa juttelu, kun seinään. Ihan hyvin voisi sanoa, että nyt pitää mennä jatketaan toiste.

Vierailija
80/106 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskustelu jatkuu pidempään useana päivänä samaa moi-mitä sun iltaan kuuluu-eipä minulle mitään erityistä -rataa miehen puolelta. Mitään syvempää juttelua ei yleensä tällöin synny ja mies ei oikein kerro oma-aloitteisesti mitään. En kyllä montaa iltaa jaksa vastata siihen "moi" -viestiin. Joskus miehestä välittyy sellainen kuva, että on melko ankea ihminen, jolle ei koskaan tapahdu mitään ja jonka pään sisällä ei liiku koskaan mitään ajatuksia. Tai sitten sosiaaliset taidot ovat heikot.

Jos suuri osa miehen viesteistä vihjaa seksiin siitä huolimatta, että yritän omilla viesteilläni hienotunteisesti viitata, että puhuttaisiinko ensin jostakin muusta. Yleensä tällaisessa keskustelussa tuntemattoman kanssa ignooraan seksiaiheet täysin, mutta jotkut kääntävät silti keskustelun aina seksiin.

Harvemmin tuli vastaan sellaisia miehiä, jotka oikeasti olisivat sanoneet jotakin loukkaavaa tai olleet niin törkeitä, että siksi lopettaisin juttelun. Useammin lopetin juttelun, koska ei kiinnostanut enää. Pari sellaistakin toki. Esimerkiksi yksi, joka ensin matchasi ja kun kieltäydyin tapaamasta ennen juttelua, sanoi, että olen ruma silmälaseilla. Sanoin, että ainakin ne voi riisua toisin kuin mulkun luonteen, ja blokkasin. Tosin vähän mietityttää, miksi AP:ta kiinnostaa, paljonko tuntematonta naista voi jossain Tinderissä negata ennen kuin se blokkaa? Tarviiko ollenkaan?