Nainen, oletetaan, että juttelet deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa. Kuinka typerä/outo/loukkaava tms jonkin miehen viesteistä pitäisi olla, jotta ghostaat hänet?
Yritän kartoittaa, kuinka herkästi naiset lopettavat keskusteluita, jos mieheltä tulee yksikin epämiellyttävä kommentti. Välttäkää kertomasta ihan äärimmäisiä esimerkkejä. Minua kiinnostavat pienimmätkin syynne ghostaamiselle.
Kommentit (106)
Kyllä hyvän aloituksen tulee olla kiva ja erottuva eikä pelkkä ”moi”
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persuilu.
Tämä.
Pienikin vihje persuilusta, trumpittamisesta tai tasorunkkaamisesta, niin tiputan jutun niille sijoilleen suoraan lattialle. Selityksettä.
Vierailija kirjoitti:
En siis tarkoittanut aloituksessa kysyä, milloin jätätte vastaamatta miehen aloitteeseen. Minua kiinnostaa se, miksi lopetatte hyvin alkaneen keskustelun kuin seinään.
"hyvin alkanut keskustelu"
Onko se semmoinen, että kirjoitellaan vuoroin viestejä?
Viestien sisältö paljastaa toisesta asioita, myös rivien välistä.
Eli sanomassasi on jotain sellaista, joka vie kiinnostuksen.
Mikä röyhkeys! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs sun iltaan kuuluu?"
Onhan tuo ihan sikamainen viesti!
Ei se ole sikamainen viesti vaan täydellisen mitäänsanomaton. Jos haluat antaa itsestäsi persoonattoman ja mitäänsanomattoman kuvan, joka ei tee mitään muistijälkeä yhtään kenenkään aivoihin niin kysele toki tyhjänpäiväisiä kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis tarkoittanut aloituksessa kysyä, milloin jätätte vastaamatta miehen aloitteeseen. Minua kiinnostaa se, miksi lopetatte hyvin alkaneen keskustelun kuin seinään.
Jos keskustelun aikana, eli miehen viestien sisällöstä, käy ilmi, ettei henkilön persoona kumminkaan kiinnosta.
Henkilön persoona ei kiinnosta= Mies ei ole rikas.
Höpöhöpö. Useimmiten käy ilmi, että mies on varsinainen tylsimys. Tai ignorantti kuin saapas. Tai motoristi/metsästäjä/lihansyöjä/bodari/kokoomuslainen/...
Tai huumorintajuton. Esimerkiksi nämä riittävät lopettamaan orastavan tuttavuuden.
Ei kuulumisten kysellyssä avausviestissä ole lähtökohtaisesti mitään vikaa mutta eipä ole panostusta tai mielikuvitustakaan välittävä. Sitten eri jos itse kertoo ihan pikaisesti omista kuulumisistaankin samalla tai muuten lisää tähän jotain! Jos mies alkaa heti kysellä itsestään mitään kertomatta, ei jaksa. Moi- ja hei-viestit menee roskikseen, korkeintaan itse vastaan saman moin takaisin. Miehet on laiskoja lukemaan profiilitekstejäkin näköjään: vaikka listannut kiinnostuksen kohteita kattavasti niin yllättävän moni on lukutaidoton. Älyn puute (ei siis koulutuksen) puute, sovinismi, itsekehu ovat luotaantyöntäviä ominaisuuksia. Ja se jatkuva kysely, itse vastaillaan vaan möllinä jollain 'ihan jees'-linjalla. Uuvuttavaa, lopetinkin Tinderin kuukauden jälkeen.
Tässä muutama juttu, miksi keskustelu loppuu lyhyeen:
-Kaikki seksiin viittaava ehdottelu/kysely
-Ensitreffien sopinen jomman kumman kotiin (en ikinä suostuisi).
-Yksi mies kutsui viesteissä koko ajan prinsessaksi (hyi hitto). En todellakaan ole mikään prinsessa tai käyttäydy niin.
-Kysellään moneen kertaan sama asia tai kerrotaan sama juttu. (Huomaa, että juttelee tosi monelle muulle, eikä keskity).
Aloituksena on pelkkä hymiö, hymiöketju tai gif. Niihin en vastaa. Myös Moi aloitusviestiin vastaan vaan moi. Siihen sekin aina tyrehtyy.
Ja vonkaamiset on ihan no no!
Homo- ja n e e k e r i vitsit, naisvitsit tyyliin spede, exän haukkumista, suorat seksijutut, riidan haastaminen tyyliin ”olet kuitenkin sellainen...”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mitään, koska tätä samaa kysyy lauantai-iltaisin kymmenkunta miestä. Mistä tämmöinen kysely on saanut alkunsa? Eikö todella ole mitään muuta sanottavaa?
Eli haluat, että mies ensin kehuu sinua jostakin? Kuulumisia ei saa kysyä. Selvä.
Missä sanoin odottavani kehuja? Hyvä aloitus mielestäni olisi tämmöinen: Hei, tässä "Jarmo, 37 v sinkkumies Mikkelistä". Profiilisi on mukavan oloinen ja ajattelin kysyä kuulumisiasi.
XDDDDDDDDDDDDDD Minä ignooraan aina tuollaiset massaviestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole sikamainen viesti vaan täydellisen mitäänsanomaton. Jos haluat antaa itsestäsi persoonattoman ja mitäänsanomattoman kuvan, joka ei tee mitään muistijälkeä yhtään kenenkään aivoihin niin kysele toki tyhjänpäiväisiä kuulumisia.
Jos tuohon ei kykene vastaamaan, on ilta varmaan röhnötetty nenä luurissa kuolaten, joten hyvä että jätät vastaamatta.
Juu, ihme nirppanokkaisten eukkojen kanssa sitä joutuukin välillä tekemisiin, "siis ajattele, selähetti mulle 'miten sun iltaan kuulu', ihan ku kiinostas joku luuseri, jonka viestin oon saanu varmaa 300 kertaa jo tänään. Miesten ilmeisesti pitäs esittää jotain viihdyttäjää näille nirppiksille
Jos mies tuntuu liian menevältä tai lähinnä alkoon taipuvaiselta, niin ei paljoa kiinnosta viestitellä.
Kysely ja tinkaaminen urheiluharrastuksista. Olen hoikka (en yhtään lihaksikas), enkä harrasta mitään hikiliikuntaa ja tämä on monesta outoa, koska kuulemma näytän siltä, että treenaan. Ihme pakkomielle minun treenaamattomuus monelle.
Lapsista puhuminen. Niistä pitäisi jo profiilissa olla maininta. Joskus mies kertoo vasta treffeillä, että on lapsia. Lapsettomana en halua tapailla miehiä, jolla on lapsia.
Jos sanoisi jotain sen tyyppistä, että on kyllästynyt kauniisiin naisiin ja että mun näköisen kanssa voisi tulla paremmin toimeen. Näitä on kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuohon ei kykene vastaamaan, on ilta varmaan röhnötetty nenä luurissa kuolaten, joten hyvä että jätät vastaamatta.
Miten nenä kuolaa? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko ymmärtää, että näitä viestejä tulee todella paljon? Mitä niihin vastaaminen auttaa? Vastaan kymmeneen Mitäs sun iltaan kuuluu - viestiin, että Kiitos hyvää. Niin mihin se johtaa? Ei yhtään mihinkään. Kyllä pitää olla persoonallisempi tyyli aloittaa keskustelu, se on ainoa keino erottua massasta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihme nirppanokkaisten eukkojen kanssa sitä joutuukin välillä tekemisiin, "siis ajattele, selähetti mulle 'miten sun iltaan kuulu', ihan ku kiinostas joku luuseri, jonka viestin oon saanu varmaa 300 kertaa jo tänään. Miesten ilmeisesti pitäs esittää jotain viihdyttäjää näille nirppiksille
Ei pidä. Jätä väliin kokonaan. Kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanoisi jotain sen tyyppistä, että on kyllästynyt kauniisiin naisiin ja että mun näköisen kanssa voisi tulla paremmin toimeen. Näitä on kuultu.
Hei apua, onko jo oikeasti sanonut noin? Mitä ihmettä taas!! Sitten tää mies ihmettee, että on sinkku. 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persuilu.
Tämä.
Pienikin vihje persuilusta, trumpittamisesta tai tasorunkkaamisesta, niin tiputan jutun niille sijoilleen suoraan lattialle. Selityksettä.
Toimiihan se tasoteoria näinkin.
Missä sanoin odottavani kehuja? Hyvä aloitus mielestäni olisi tämmöinen: Hei, tässä "Jarmo, 37 v sinkkumies Mikkelistä". Profiilisi on mukavan oloinen ja ajattelin kysyä kuulumisiasi.