Hitaasti etenevä parisuhde, vinkkejä?
Tapasin todella mukava ja ihanan miehen ja olemme tunteneet nyt vajaa pari kuukautta. Sinä aikana olemme käyneet muutamilla treffeillä, osa niistä tosin kesti tosi pitkään. Mies kertoo olevansa hyvin kiinnostunut, kehuu kauniiksi, mukavaksi, jne. Mutta on yksi probleemi. Hän on hyvin harkitseva ja haluaa edetä todella hitaasti. Soittelee kyllä ja laittaa viestiä, mutta haluaa tavata melko harvoin. Itse olen ollut suhteissa aina nopeasti etenevää sorttia. Osaako joku antaa vinkkiä miten tällaisen miehen kanssa oikein pitää toimia? En halua painostaa tai olla ärsyttävä ja ehdotella kaikenlaista, jotka hän sitten torppaa työkiireisiin ym. vedoten. Mutta kuitenkin tehnyt selväksi, että on kiinnostunut ja että hänellä on aikaa vain yhdelle naiselle. Tällä tahdilla ehdimme vuoden aikana ehkä 10 treffeille, se on ihan jees, mutta jotenkin on hankalaa ymmärtää, miksi toinen haluaa edetä niin h i t a a s t i vaikka viihtyisikin toisen ihmisen kanssa. Eikö silloin voisi järjestää aikaa esim. vaikkapa kerran viikossa? Mitä mieltä olette? Hän kuitenkin oma-aloitteisesti laittaa viestejä päivittäin, valokuvia puuhistaan, jne. Mutta harvoin ehdottaa tapaamista.
Kommentit (142)
Tarpeet ja halut eivät kohtaa.
Tiedän miehiä, jotka eivät ole kovin aktiivisia ja joiden libido on matala. Heille riittää usein muunlainen kohtaaminen. Seksi ei ole niin tärkeää.
Sun pitäisi nyt päättää sopiiko tämä sinulle.
Tai voi kyseessä olla muutakin. Mistäs sitä tietää aloituksen perusteella tuntematta miestä.
Luulen että mies tosiaan edustaa tällaista rauhallisempaa sorttia, se sopii kyllä minulle, en vain ole tottunut sellaiseen. Hän kuitenkin puhui mm. siitä että viettäisimme aikaa yhdessä myös joululomalla, joten siitä ainakin sain sen fiiliksen että mies on oikeesti kiinnostunut.
Kyllä mä sinuna kertoisin hänelle, et "musta olis kiva nähdä useammin", ja sit tsekata miten vastaa.
Joo ehkä toi on hyvä tapa edetä et sanoo vana et olisipa kiva nähdä useammin, se ei ehkä ole kovinkaan painostava vaan tuo esille, että välitän ja olen kiinnostunut hänestä
Kuulostaa about samanlaiselta ”suhteelta” missä ystäväni on tällä hetkellä.. vuoden ovat tapailleet ja olleet yhteyksissä, mutta nähneet alle 10x :D mies vakuuttaa että haluaa tosissaan suhdetta ja on aidosti kiinnostunut, mutta älkää hyvät naiset takertuko niihin höpötyksiin vaan katsokaa käytöstä 😅 mies joka on aidosti kiinnostunut haluaa nähdä mahdollisimman usein... jos ehdotat tapaamisia ja mies jatkuvasti keksii tekosyitä miksi haluaisit olla sellaisen kanssa??? kuka haluaa jatkuvasti tulla torjutuksi
Selvä peli, olet olemassa miestä varten, tarkemmin sanottuna niitä hetkiä varten, jolloin miehelle tulee fyysisiä tarpeita. Mies ei näe tässä mitään ongelmaa, koska hänelle ongelmaa ei ole. Sinun pitää vain päättää riittääkö järjestely sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa about samanlaiselta ”suhteelta” missä ystäväni on tällä hetkellä.. vuoden ovat tapailleet ja olleet yhteyksissä, mutta nähneet alle 10x :D mies vakuuttaa että haluaa tosissaan suhdetta ja on aidosti kiinnostunut, mutta älkää hyvät naiset takertuko niihin höpötyksiin vaan katsokaa käytöstä 😅 mies joka on aidosti kiinnostunut haluaa nähdä mahdollisimman usein... jos ehdotat tapaamisia ja mies jatkuvasti keksii tekosyitä miksi haluaisit olla sellaisen kanssa??? kuka haluaa jatkuvasti tulla torjutuksi
Joo, en tajua, miten naiset eivät vieläkään ymmärrä, miten vähän SANOILLA on merkitystä!
Ap:n mies on selvästikin sosiaalisesti älykäs ja tietää, miten helppo sanoilla on hurmata ja saada nainen koukkuun. Ei tarvitse edes tehdä mitään konkreettista, niin nainen on jo ihan lääpällään ja antamassa seksiä. Ap:n mies osaa luoda itsestään kuvan kunnollisena miehenä ja luo feikkiä tunneyhteyttä ap:hen kertomalla haluistaan, toiveistaan ja elämästään. SE EI VIELÄ TARKOITA MITÄÄN. Teot merkitsevät. Puhe ei riitä.
No, ei hän jatkuvasti torju ehdotuksia ja syyt ovat olleet ihan perusteltuja. Luulen että hän on varovainen mahdollisesti koska on pettynyt pahasti aiemmassa suhteessa. Mutta tästä lähtien en ehkä ehdota itse mitään vaan annan hänen yksinomaan ehdottaa jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
No, ei hän jatkuvasti torju ehdotuksia ja syyt ovat olleet ihan perusteltuja. Luulen että hän on varovainen mahdollisesti koska on pettynyt pahasti aiemmassa suhteessa. Mutta tästä lähtien en ehkä ehdota itse mitään vaan annan hänen yksinomaan ehdottaa jos haluaa.
Sanon tämän kaikella hyvällä, mutta olet tosi sokea miehen käytökselle. Puolustelet häntä koko ajan. Ja tuo "mies on varovainen, koska on joutunut pettymään aiemmissa suhteissa" on vanha klisee, tekosyy. Se ei ole totta.
Mihin sulla on kiire? Naimisiin ja hankkimaan lapsia?
Ei ole kiire ja lapset on molemmilla tehty. T. ap
Äläpä kiirehdi, osa meistä on hitaanlaisia. Varsinkin, jos aiemmin on tullut takkiin, niin oikein millään meinaa uskaltaa. Mies saattaa silti olla tosissaan, mutta oikeasti vaatii aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sulla on kiire? Naimisiin ja hankkimaan lapsia?
Älä kuuntele näitä syyllistäjiä. Ovat miehiä (tai maskuliinisia naisia) ja haluavat lypsää naisesta kaikki hyödyt irti ilman sitoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä kiirehdi, osa meistä on hitaanlaisia. Varsinkin, jos aiemmin on tullut takkiin, niin oikein millään meinaa uskaltaa. Mies saattaa silti olla tosissaan, mutta oikeasti vaatii aikaa.
Valhetta. Luot turhia toiveita ap:lle etkä ymmärrä mitään pelimiesten tekniikoista.
Mikäli on ollut sovittuna tapaaminen jonka hän peruu viime metreillä, ei hyvä merkki. Ja näin ymmärsin että näitä on ollut useita.
Mitä lie venkoilee. Uskon että joudut pettymään myös joulun suhteen ja sittenhän sen tiedät mikäli 2-3 päivää ei mieheltä aikaa sinulle löydy. Joku pikainen tapaaminen -> ukkomies.
Ehkä annan mahdollisuuden vielä jouluun asti. Hän ei ole naimisissa, olen käynyt hänen kotonaan ja meillä on yhteisiä kavereita, jotka tietävät hänen eronneen aiemmin.
Ota asia ihan reilusti puheeks sen miehen kans, asiallinen keskustelu, ilman syyttelyä, ja/tai syyllistämistä, kerro, miltä tilanne tuntuu ym. mutta älä ole liian sinisilmäinen. Tarkkaile ilmeitä, eleitä .. pökäle ei muutu suklaaks, vaikka miten itsellesi uskottelisit.
Vierailija kirjoitti:
No mies kyllä ehdottaa tapaamisia, soittelee puhelimella, jutellaan yleensä esim. tunnin verran, eli mikä motiivi olisi jutella ja avautua elämästään, kertoa menneisyydestään, perheestään, mistä asioista tykkää, jne. jos kerran olisin yhdentekevä hänelle? En vain ymmärrä mikä motivaatio siinä voi olla taustalla. t. ap
No tykkää jutella itsestään ja omista asioistaan, kukapa ei?
Kantapään kautta opittua: Jos tuntuu epäselvältä, asiassa ei itse asiassa ole mitään (oikeasti, ei mitään) epäselvää. Kiinnostunut mies tekee kaikkensa, ja toisaalta, jos mies olisikin kiinnostunut eikä vaan uskalla olla, mitä sellaisella tekee joka on estoinen ja pelkoinen?
Oikean ihmisen kanssa on melkein aina helppo ja hyvä olo. Uudessa suhteessa nyt on aina epävarmuuksia, mutta kumppanin käytöksen tulisi rauhoittaa mieltä, ei pahentaa niitä.
No mitä ne syyt ovat, miksei mies ehdi nähdä? Mikä on kunnollinen syy? Mikset voi sanoa hänelle, että haluaisit tavata useammin? Ehkä mies luulee, että olet tyytyväinen tilanteeseen. Yritä ensin muuttaa tilannetta. Jos se ei muutu, vedä siitä omat johtopäätökset. Jos miehelle riittää harvakseltaan tapailu ja sinä haluaisit tiiviimmän suhteen, eihän se pidemmän päälle toimi. Siksi olisi hyvä selvittää, mitä kumpikin haluaa suhteelta. Kyllä parin kuukauden jälkeen sellaisen keskustelun voi jo käydä.
Osittain totta tuo. Olen itsekkin kokenut sen kun yksi mies tuli elämääni ja sain myöhemmin tietää että hän oli koko ajan etsinyt sitä "parempaa". Ja löysikin, mutta minä olin varalla koko ajan. Joo, olin sinisilmäinen, mutta halusin luottaa tähän mieheen.