Hitaasti etenevä parisuhde, vinkkejä?
Tapasin todella mukava ja ihanan miehen ja olemme tunteneet nyt vajaa pari kuukautta. Sinä aikana olemme käyneet muutamilla treffeillä, osa niistä tosin kesti tosi pitkään. Mies kertoo olevansa hyvin kiinnostunut, kehuu kauniiksi, mukavaksi, jne. Mutta on yksi probleemi. Hän on hyvin harkitseva ja haluaa edetä todella hitaasti. Soittelee kyllä ja laittaa viestiä, mutta haluaa tavata melko harvoin. Itse olen ollut suhteissa aina nopeasti etenevää sorttia. Osaako joku antaa vinkkiä miten tällaisen miehen kanssa oikein pitää toimia? En halua painostaa tai olla ärsyttävä ja ehdotella kaikenlaista, jotka hän sitten torppaa työkiireisiin ym. vedoten. Mutta kuitenkin tehnyt selväksi, että on kiinnostunut ja että hänellä on aikaa vain yhdelle naiselle. Tällä tahdilla ehdimme vuoden aikana ehkä 10 treffeille, se on ihan jees, mutta jotenkin on hankalaa ymmärtää, miksi toinen haluaa edetä niin h i t a a s t i vaikka viihtyisikin toisen ihmisen kanssa. Eikö silloin voisi järjestää aikaa esim. vaikkapa kerran viikossa? Mitä mieltä olette? Hän kuitenkin oma-aloitteisesti laittaa viestejä päivittäin, valokuvia puuhistaan, jne. Mutta harvoin ehdottaa tapaamista.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muttei jaksa enää "juosta ympäriinsä" miellyttämässä naisia tai ketään muutakaan.
Minusta tämä on mielenkiintoinen ilmaisu. Koetko siis, että ajan viettäminen itsellesi tärkeän ihmisen kanssa on tuota mainitsemaasi, "miellyttämistä" tai "ympäriinsä juoksemista", eli et itse halua sitä tehdä, mutta joutuisit toisen takia tekemään?
Minusta (anteeksi, voin hyvin olla väärässsä) kuulostaa siltä, että tuo ihminen ei vain kiinnosta sinua niin paljon, että haluaisit viettää hänen kanssaan aikaa yhdessä kuin satunnaisesti. Silloin kannattaa tosiaan etsiä nainen, joka on liikkeellä samoilla tarpeilla. Ja kannattaa tehdä nämä asiat selväksi heti, kun tutustuu uuteen ihmiseen. Valtaosa naisista kun kuitenkin hakee vähän tiiviimpää yhdessäoloa.
Sama ilmaisu pisti silmään. "En jaksa enää juosta ympäriinsä miellyttämässä naisia" kuulostaa aika tyypilliseltä palstan mieheltä, joka ei yksinkertaisesti pysty näkemään naisissa mitään hyvää. Aina "naiset" ovat vaatimassa, jotain muuta kuin minä ihan ite haluan.
Jos kerran rehellisyyttä ja avoimuutta peräänkuulutetaan, niin voi jo alkuun sanoa, ettei etsi muuta kuin satunnaista seksiä ja ystävyyttä. Naisia on monenlaisia ja pelkkää seksisuhdetta haluava nainen voi sitten löytää parinsa. Jotkut miehet näin tietysti toimivatkin. Ehkä se toimii itsetuntobuustina, että naista voi ikään kuin roikottaa pitkiäkin aikoja? Toki naiset voivat syyllistyä samanlaiseen käytökseen. Heitä hivelee, että joku roikkuu perässä, mutta itse määrittelee aikataulut. Siinä on kaksi omia haavojaan paikkailevaa ihmistä tasaveroisen, itsenäisen ja aikuisen parisuhteen sijasta.
Ehkä käyn miehen kanssa keskustelun toiveista ja "säännöistä" sitten joulun jälkeen. Nyt kun olen miettinyt asiaa tarkemmin, en ehkä kuitenkaan vielä edes halua itsekään mitään isompaa ja vakavampaa suhdetta. FwB suhde voisi olla ihan jees, toki pitää miettiä sitten erikseen säännöt ja se miten toimitaan jos mukana on muitakin kuvioita miehellä tai minulla. Itselläni on myös tuollainen "hullu rakkaus" eletty aiemmin ja minulla ei ole kyllä enää ole energiaa yksinkertaisesti siihen mitä se vaatii. Toki pitää myös olla realisti ja huomioida, että mies ei välttämättä oikeasti ole edes kiinnostunut vaikka kertoo olevansa. t. ap