Yh jolla monta lasta, kaikilla eri isä.
Tiedän yhden jolla 3 lasta ja kaikilla eri isä. Jokseenkin noloa mielestäni.
Kommentit (48)
Olen 3 lapsen äiti, lapsilla omat isät.
Eka lapsi toivottu, syntynyt avioliittoon. Sairastuin synnytyksenjälkeiseen masennukseen ja isä ei jaksanut enää kanssani. Ero.
Toinen sai alkunsa seurustelusuhteesta, kun söin ehkäisypillereitä. Raskaus paljastui, kun olin jo viikolla 14. Tietenkään en tehnyt aborttia.
Muutimme yhteen isän kanssa, mutta tämä suhde kävi todella vaaralliseksi. Sekä minun että lapsen terveydelle. Ero.
Kolmas lapsi sai alkunsa avioliitossa, useita vuosia myöhemmin. Lapsi oli toivottu ja rakastettu. Olimme isän kanssa aviossa 10 v, kun hän yhtäkkiä lähti. Ei selityksiä. Ero 2 v myöhemmin, kun en enää uskonut miehen palaavan. Mies tahollaan naimisiin hyvin pian, minä edelleen sinkku.
Lasten ikähaitari 10 v. Nyt täysikäisiä. En pidä itseäni edesvastuuttomana enkä löyhämoraalisena.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:02"]Mun mielestä on löyhämoraalista pettää puolisoaan ja hakata pienen lapsen äitiä tai ketään ylipäätään.Moraali on kaukana myös päihteiden liikakäytöstä ja muiden ihmisten mollaamisesta.Se että tekee lapsia itselleen on itsekästä, mutta eikös me kaikki silloin olla?
[/quote]
Kun lapsia tekee, niin pitää kyllä ajatella millaiseen perheeseen ja tilanteeseen sen tekee. Itsekästä se on, jos lapsen pyöräyttää suhteen alkuhuumassa, yhden jutun jälkeen, tai että ei viiti tutustua siihen kumppaniin kunnolla. Niin edesvastuutonta... Ei olisi kyllä pokkaa hankkia lasta parisuhteessa, jossa on viitteitä väkuvallasta, toisen alkoholin väärinkäytöstä, pettämisestä -vain sen takia että itsellä on vauvakuume tai kuvitellen että kyllä se lapsi paikkaa be ongelmat meidän perheessä.
[/quote]
Tiedätkös ettet voi nähdä tulevaa? Ja kuinka moni nainen kärsii hiljaa tälläkin hetkellä kulissiliitoissaan? Entinen mieheni oli samanlainen kuin minä, kaikin puolin meillä oli samat arvot, ja sitten hän pani parasta kaveriani.Ihan oikeasti, tämä mies oli viimeinen kenestä sellaista olisin uskonut, mutta sanottakoon että olimme nuoria.
Nuorena tiesin haluavani monta lasta, mutta en antanut tämän yhden paskan pilata suunnitelmiani.Ja miksi olisin? Vain siksi että sinä paheksut sitä? Viitteitä väkivallasta ja päihteistä.....hmm...Ei välttämättä kaikkien kohdalla ole selviä merkkejä, mutta aika tekee meissä tehtävänsä.En ole itsekään sama ihminen kuin 5vuotta sitten.
Onko edesvastuutonta synnyttää lapsi tietäen ettei sillä ole kunnon isää?
[/quote]
Tiedät kyllä hyvin, että mitä tarkoitin aikaisemmalla viestilläni. Mutta taisit haluta käsittää asian tahalla väärin? Ikävä kuulla sinun aikaisemmasta suhteesta, et varmastikaan olisi voinut arvata sitä mitä tapahtuu. Ja ketjun alussa puhutaan siitä, että lapset tehdään MONELLE eri miehelle, eikä kahdelle eri puolisolle. Ei pidä nyt nyt turhaan käsittää asioita väärin
ja täydet sympatiat sinulle, jonka aikaisempi mies on kuollut. Olet varmasti hyvä vanhempi ja takaat heille hyvän perheen, kun itsekin jaksat katsoa eteenpäin elämässä.
[/quote]
Mutta et voi tuomita taustoja tietämättä, koska vika ei ole aina naisen joka päättää pitää lapsen vaikka tilanne olisi vaikea.Minusta se on rohkeaa antaa elämä lapselle vaikka muut paheksuisivat.Ja minulla on 3 lasta kolmelle isälle, mutta mielestäni lapset ovat minun.So simple.
Naiset! Aivot käteen ja miettikää vähän millaista esikuvaa näytätte lapsillenne. Kattokaa ja miettikää hetki onko mies hyvä isä ennen kuin otatte ne housut pois jalastanne.
No minä ainakin tein 3 lasta tosi dillen äijän kanssa eli ex-mieheni. Olisi ollut paljon fiksumpaa etsiä parempia geenejä jo sen ensimmäinen jälkeen.
Lapset on kyllä ihania, mutta olis pitänyt älytä lähteä siitä liitosta aikaisemmin.
Tavallaan ihailen ihmisiä, jotka elää tunteella. Mitä sitten, vaikka olis eri isät, jos lapset on saaneet alkunsa rakkaudesta?
Minä jumitin tyhmän äijän kanssa 'järkisyistä', ettei lasten tarvisi kärsiä erosta. Se se vasta oli tyhmää.
Jokaisella on syynsä mitä tekee, mutta mua käy sääliksi ne uusperheen lapset joille on normaalia että "mulla on isi ja isin uus perhe tuolla ja käyn siellä aina kerran kuukaudessa. Muuten asun sitten äitin ja äitin uuden perheen kanssa." Olen kuunnellut kuinka uusperheen 6v lapsi itkee sitä kuinka ei kuulu mielestään mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:02"]Mun mielestä on löyhämoraalista pettää puolisoaan ja hakata pienen lapsen äitiä tai ketään ylipäätään.Moraali on kaukana myös päihteiden liikakäytöstä ja muiden ihmisten mollaamisesta.Se että tekee lapsia itselleen on itsekästä, mutta eikös me kaikki silloin olla?
[/quote]
Kun lapsia tekee, niin pitää kyllä ajatella millaiseen perheeseen ja tilanteeseen sen tekee. Itsekästä se on, jos lapsen pyöräyttää suhteen alkuhuumassa, yhden jutun jälkeen, tai että ei viiti tutustua siihen kumppaniin kunnolla. Niin edesvastuutonta... Ei olisi kyllä pokkaa hankkia lasta parisuhteessa, jossa on viitteitä väkuvallasta, toisen alkoholin väärinkäytöstä, pettämisestä -vain sen takia että itsellä on vauvakuume tai kuvitellen että kyllä se lapsi paikkaa be ongelmat meidän perheessä.
[/quote]
Tiedätkös ettet voi nähdä tulevaa? Ja kuinka moni nainen kärsii hiljaa tälläkin hetkellä kulissiliitoissaan? Entinen mieheni oli samanlainen kuin minä, kaikin puolin meillä oli samat arvot, ja sitten hän pani parasta kaveriani.Ihan oikeasti, tämä mies oli viimeinen kenestä sellaista olisin uskonut, mutta sanottakoon että olimme nuoria.
Nuorena tiesin haluavani monta lasta, mutta en antanut tämän yhden paskan pilata suunnitelmiani.Ja miksi olisin? Vain siksi että sinä paheksut sitä? Viitteitä väkivallasta ja päihteistä.....hmm...Ei välttämättä kaikkien kohdalla ole selviä merkkejä, mutta aika tekee meissä tehtävänsä.En ole itsekään sama ihminen kuin 5vuotta sitten.
Onko edesvastuutonta synnyttää lapsi tietäen ettei sillä ole kunnon isää?
[/quote]
Tiedät kyllä hyvin, että mitä tarkoitin aikaisemmalla viestilläni. Mutta taisit haluta käsittää asian tahalla väärin? Ikävä kuulla sinun aikaisemmasta suhteesta, et varmastikaan olisi voinut arvata sitä mitä tapahtuu. Ja ketjun alussa puhutaan siitä, että lapset tehdään MONELLE eri miehelle, eikä kahdelle eri puolisolle. Ei pidä nyt nyt turhaan käsittää asioita väärin
ja täydet sympatiat sinulle, jonka aikaisempi mies on kuollut. Olet varmasti hyvä vanhempi ja takaat heille hyvän perheen, kun itsekin jaksat katsoa eteenpäin elämässä.
[/quote]
Mutta et voi tuomita taustoja tietämättä, koska vika ei ole aina naisen joka päättää pitää lapsen vaikka tilanne olisi vaikea.Minusta se on rohkeaa antaa elämä lapselle vaikka muut paheksuisivat.Ja minulla on 3 lasta kolmelle isälle, mutta mielestäni lapset ovat minun.So simple.
[/quote]
huoh. On se vaikeaa lukea mitä on edellä kirjoitettu. Mutta kiva jos ajatuksia herätti.
Ja silti tämä palsta on täynnä naisia jotka haukkuvat sitä ukkoaan koko ajan. Miksi ovat ottaneet sellaisen ja tehneet lapsen/lapsia sen kanssa? Ai ette tienneet että se on sellainen? Yllätys, joskus se miehen todellinen luonne selviää vasta 10 tai jopa 20 vuoden kuluttua.
Mitä esikuvaa ne ydinperheessä elävät vanhemmat näyttävät lapsilleen jos kaikki on päin helvettiä (av:n mukaan)?
Lapsillani ikäeroa 14 vuotta, ihan heti ei niitä housuja otettu pois sen uuden kanssa.
Mun tietämissäni tapauksissa se yh on yrittänyt sitoa aina uuden miehen itseensä päätymällä raskaaksi. Max. 6 kk tapaamisesta eukko on paksuna, ja ainoa motiivi pitää se mies ja elättäjä itsellään. Kertaakaan ei ole onnistunut, vaikka jotkut ovat yrittäneet kestää naista jopa useita vuosia, max 2 v se normaalein kuvio. Naisen aikuiset lapset inhoavat äitiään tämän miesten ja lasten kierrätyksen takia. Lapset joku meriitti, pätemisentarve eukolle, joka ei missään muussa ole onnistunut, luulee olevansa jotenkin arvostettava kun on 6 lasta. Ei tajua, että synnyttää ja iskea miehiä osaa kuka vain ;)