Alkossa asioiminen
Mussa on varmaan vikaa, mut mulle tulee aina jotenkin syyllinen olo kun menen Alkoon, tuntuu että mitähän myyjät ajattelee, kun toikin viinaa siinä ostaa. Ja käyn siellä harvoin. Miten te, jotka juotte vaikka viiniä ruokajuomaksi, täytyy varmaan käydä usein Alkossa, eikö se "hävetä" yhtään? Kun silloin kai myyjille tulee naamakin tutuksi. Kuvittelisin, että mulla on normaali suhtautuminen alkoholiin, mutta tuo monopoliliike jotenkin saa turhankin nöyräksi...
Kommentit (13)
Ja taas häpeämisketju. Mie romahan.....
Ei hävetä. En edes muista myyjiä, ovatko samoja. Ihan sama. Hehän ovat tyytyväisiä kun kauppa käy ja työpaikalla on parempi mahdollisuus säilyä.
Haen viinipullon ja pari lonkeroa viikonlopuksi, kerran viikossa, työmatkan varrelta, aina samasta Alkosta. Kassalla on usein sama myyjä, tervehdin, maksan ja jatkan matkaani. Mun ostokset on nopsaan tehty, ne ei varmaan edes muista mua kun olen mennyt.
Tän takia kannattaa hakea juomat Virosta, saa myös vähän enemmän ja voi otta kerralla koko vuoden juomat. Vuokraa pakettiauto niin tulee vielä halvemmaksi kun saa kunnon lastin kerralla. Eipähän tarvii Alkossa häpeillä.
Kaikkea sitä ihmiset (siis suomalaiset!) jaksaakin hävetä. Eiköhän myyjät ole ihan tyytyväisiä, kun asiakkaita riittää.
Alkon myyjä varmasti miettii juuri sinun kohdalla viinan ostamisia. Mitä luulet asiakkaiden yleensä viinakaupasta ostavan?
Ehkä sitten jos olisi ihan rappioalkoholisti ja kävisi päivittäin hakemassa pullon. Tosin silloin tuskin enää kiinnostaisi mitä joku kassaneiti ajattelee asiasta.
On hävettänyt tasan kerran. Nimittäin silloin kun nuorempana piti usein näyttää papereita, ja joskus myyjä tuumasi ajokorttiani vilkaistuaan, että "mä oon muuten kattonu tätä ennenkin".
Join itseni puiston penkille puliukkojen seuraan, eikä edes silloin hävettänyt hakea pulloa.
Käyn Alkossa kuin Alepassa. Yhtä normaalia.
Kyllä ne asiakkaat muistetaan ja arvostellaan, mutta mitäpä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne asiakkaat muistetaan ja arvostellaan, mutta mitäpä sitten?
Tapahtuu muuallakin kuin valtion putiikissa.
Mä haen viinipullon parin viikon välein. Tutut myyjät jne. Ei hävetä yhtään :)