Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, meinasin saada jonkun paniikkikohtauksen neuvolan odotushuoneessa

Vierailija
13.03.2014 |

Mulla on ilmeisesti päässyt elimistö menemään jotenkin ylikierroksille. Takana pari hieman lyhyempää yötä, vähän enemmän aikataulutusta, yksi päviä melko tiivistä työskentelyä koneella ja sitten hieman nopeampi lenkki. Tuli ensin kova selkäkipu, sitten supistuksia (kivuttomia, mutta alkoivat heti, kun nousin ylös ja liikuin) ja tänä aamuna neuvolan odotushuoneessa sellainen puolihysteerinen kohtaus. Onneksi olin ainoa asiakas...

Kyllä tämä raskaus vain vaikuttaa ihmeellisesti elimistöön.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:19"]

Lapsiko olet?!? Miksi edes tehdä aloitusta, kun muiden kokemukset eivät kelpaa.

[/quote]

Miten niin ei kelpaa? Eihän se mun syytä ole, että toisten ihmisten kokemukset on kuitenkin erilaisia kuin mun.

Ap

Vierailija
42/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tunkkisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oliko verenpaineet korkealla? Kyllä minäkin uskon, että kyseessä oli raskaudenaikaisten muutosten, väsymyksen ja stressin yhdistelmä. Mulla on raskaana ollessa tullut joskus esim. yhtäkkiä niin voimakas heikotus ja huono olo, että on ollut pakko mennä hetkeksi lattialle makaamaan töissä. Mitään vikaa ei ollut ja "kohtaus" meni hetken päästä ohi.

Paniikkioireet ovat monella tapaa voimakkaan fyysisiä, vaikka paniikkihäiriö sinänsä on psyykkinen häiriö. Uskon, että yksittäisiä paniikkioireita voi tulla ihan fyysisistä syistä.

Vierailija
44/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:19"]

Jotenkin kurjia vastauksia olet saanut. :/ Itselläni oli raskausaikana ihan samanlaista oiretta, ja johtui sokereiden heilahteluista. Kannattaa olla erityisen tarkkana että tulee syötyä riittävän usein ja sellastsa ravintoa, mikä pitää sokeriarvot mahd. tasaisena eli välttää nopeita hiilareita. Hyviä vointeja sinulle! :)

[/quote]

Joo, mun pitää olla aika tarkka syömisten kanssa, tai siis ennakoida, ettei ehdi tulla nälkä. Ed. raskaudessa tämä tarve loppui paljon aiemmin, nyt vielä rv 26 pitää aina varmistaa, että on jotain evästä mukana tai vatsa täynnä!

Ap

Vierailija
45/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:14"]

ap, paniikkikohtaukset johtuu aina psyykkisistä (taisit käyttää nimitystä henkisistä) syistä, vaikka oireet onkin fyysisiä. Eli joko sulla ei ollut paniikkikohtausta tai sitten se johtui henkisistä syistä. Pick and choose. Jos saat paniikin siitä, että sydän tykyttää normaalia enemmän (mikä saattaa johtua raskaudesta, on aika tyypillistä), niin se paniikki ei aiheudu siitä sydämentykytyksestä vaan siitä miten sun psyyke suhtautuu siihen tykytykseen.

[/quote]

Oletko alan asiantuntija? Mä muistan jonkun tutkimuksen, jossa paniikkikohtaus aiheutettiin vapaaehtoisille koehenkilöille ihan fyysisesti, muistaakseni vähentämällä happea hengitysilmasta.

Vierailija
46/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä mitä vastauksia. "älä ajattele sitä" "rauhoitu" 

Nämäkö on ohjeita paniikkihäiriöiselle? Että älä aattele ni et panikoi.. Huomaa että ei ole joillain itsellään yhtään kokemusta.

Vierailija
47/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:22"]

Ap, oliko verenpaineet korkealla? Kyllä minäkin uskon, että kyseessä oli raskaudenaikaisten muutosten, väsymyksen ja stressin yhdistelmä. Mulla on raskaana ollessa tullut joskus esim. yhtäkkiä niin voimakas heikotus ja huono olo, että on ollut pakko mennä hetkeksi lattialle makaamaan töissä. Mitään vikaa ei ollut ja "kohtaus" meni hetken päästä ohi.

Paniikkioireet ovat monella tapaa voimakkaan fyysisiä, vaikka paniikkihäiriö sinänsä on psyykkinen häiriö. Uskon, että yksittäisiä paniikkioireita voi tulla ihan fyysisistä syistä.

[/quote]

Ei olleet, mulla on ollut tosi hyvä paineet.

Munkin mielestä mun kohdalla nämä paniikkioireet oli nimenoaan yksittäisiä, mulla ei ole koskaan ollut tällaista. Samaa mieltä oli th.

Ap

Vierailija
48/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:22"]

31 jatkaa; ap, älä välitä tuollaisista ilkeistä kommenteista. Sokeriarvojen heitteleminen voi tehdä hyvin samanlaisen olon kuin paniikkikohtaus. Tämä tiedoksi, jos asia on sinulle vieras. :)

[/quote]

Joo, tässä on nyt joku hullu ottanut mut maalitaulukseen. Mutta luulen enemmän, että on kyse elimistön stressitilasta kuin sokeriarvoista, siitä nuo supistuksetkin johtuu. Eilen illalla mulla tosiaan supisti aina, kun nousin ylös ja tuossa lounaan jälkeen alkoi taas vähän supistella.

Ap

Vierailija
49/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyperventilaatio on paniikin oire ja se on nimenomaan henkistä.

Paniikin mentyä ohi onkin ihan hyvä olo, eli kertomuksesi puoltaa edelleen sitä, että sulle oli tulossa paniikkikohtaus, mutta sait sen hillittyä.

Ja haluat sä uskoa sitä tai et, niin paniikki on henkistä, vaikka siinä tulee fyysiset oireet. Voihan se olla, että raskaus herkistää sinun paniikki alttiutta, siksi sulla ei ehkä ole ollut sellaista ennen.

Vierailija
50/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:25"]

Voi elämä mitä vastauksia. "älä ajattele sitä" "rauhoitu" 

Nämäkö on ohjeita paniikkihäiriöiselle? Että älä aattele ni et panikoi.. Huomaa että ei ole joillain itsellään yhtään kokemusta.

[/quote]

Joo, onhan se vähän huvittavaa. Mutta en tosiaan ajattele, että tämä on varsinaista paniikkihäiriötä, kyseessä on ennemminkin ihan yksittäinen stressitilasta johtuva juttu. Mutta tosiaan en tunne oloani mitenkään psyykkisesti stressaantuneeksi.

Ap

Vierailija
51/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:14"]

ap, paniikkikohtaukset johtuu aina psyykkisistä (taisit käyttää nimitystä henkisistä) syistä, vaikka oireet onkin fyysisiä. Eli joko sulla ei ollut paniikkikohtausta tai sitten se johtui henkisistä syistä. Pick and choose. Jos saat paniikin siitä, että sydän tykyttää normaalia enemmän (mikä saattaa johtua raskaudesta, on aika tyypillistä), niin se paniikki ei aiheudu siitä sydämentykytyksestä vaan siitä miten sun psyyke suhtautuu siihen tykytykseen.

[/quote]

Oletko alan asiantuntija? Mä muistan jonkun tutkimuksen, jossa paniikkikohtaus aiheutettiin vapaaehtoisille koehenkilöille ihan fyysisesti, muistaakseni vähentämällä happea hengitysilmasta.

[/quote]

Mulla oli myös hb pudonnut reippaasti, sekin voi johtaa tuollaiseen tuntemukseen, koska veri on happiköyhempää.

Ap

Vierailija
52/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla on nyt kaikki hyvin?!?

Vierailija
53/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimattomat ovat hormonien tiet, muista levätä riittävästi. Toivottavasti vointi helpottaa pian!!

Vierailija
54/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:30"]

Eli sinulla on nyt kaikki hyvin?!?

[/quote]

No tilannetta pitää seurata ja yrittää levätä, mutta nyt en ainakaan pystynyt nukkumaan päiväunia, kun sydän hakkaa. Yritän tässä vain istua ja levätä.

Ap

Vierailija
55/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet jatkuu, seuraa että

1) verensokeri on tasainen

2) verenpaineet kohillaan

3) saat riittävästi lepoa (kyllä mulla tulee outoja oloja/hyvälaatuisia rytmihäiriöitä ihan fyysisestä väsymyksestä)

4) JUOT RIITTÄVÄSTI VETTÄ. Isolla tää siksi, että veskissä pitää laukata raskaana ollessa muutenkin ja vatsaa pingottaa. Mutta nestetasapaino on silti tärkeää, mulla joskus ihme oireet ja päänsäryt selittyy huonolla juomisella. Tai siis katoaa, kun muistan juoda tarpeeksi vettä.

Vierailija
56/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:32"]

Tutkimattomat ovat hormonien tiet, muista levätä riittävästi. Toivottavasti vointi helpottaa pian!!

[/quote]

No näin se on! Raskaana "saa" kyllä kokea yhtä ja toista. Mä oon tosiaan menossa mun vanhempien luo muutamaksi päiväksi lapsen kanssa, että mies saa tehtyä vähän remonttia, ja aion levätä, kun lapsi touhuaa isovanhempien kanssa. Eiköhän se ala siitä taas suttaantua. Ja jos oireet ei hellitä, meen käymään ä-polilla.

Ap

Vierailija
57/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke ei saa nousta liikaa lenkillä, jos joku ei jo sanonu.

Vierailija
58/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
59/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:34"]

Jos oireet jatkuu, seuraa että

1) verensokeri on tasainen

2) verenpaineet kohillaan

3) saat riittävästi lepoa (kyllä mulla tulee outoja oloja/hyvälaatuisia rytmihäiriöitä ihan fyysisestä väsymyksestä)

4) JUOT RIITTÄVÄSTI VETTÄ. Isolla tää siksi, että veskissä pitää laukata raskaana ollessa muutenkin ja vatsaa pingottaa. Mutta nestetasapaino on silti tärkeää, mulla joskus ihme oireet ja päänsäryt selittyy huonolla juomisella. Tai siis katoaa, kun muistan juoda tarpeeksi vettä.

[/quote]

Tuon vedenjuonnin joku kätilö joskus neuvoikin sen varalle, että on supistuksia, ja aloitin eilen nestetankkauksen heti, kun niitä supistuksia alkoi tulla enemmän.

Ap

Vierailija
60/84 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:35"]

[/quote]

Mä kävin ihan kävelemässä silloin, kunhan kävelin vähän tavallista kovempaa, kun olin istunut koko päivän tekemässä yhtä työtä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi