Huh, meinasin saada jonkun paniikkikohtauksen neuvolan odotushuoneessa
Mulla on ilmeisesti päässyt elimistö menemään jotenkin ylikierroksille. Takana pari hieman lyhyempää yötä, vähän enemmän aikataulutusta, yksi päviä melko tiivistä työskentelyä koneella ja sitten hieman nopeampi lenkki. Tuli ensin kova selkäkipu, sitten supistuksia (kivuttomia, mutta alkoivat heti, kun nousin ylös ja liikuin) ja tänä aamuna neuvolan odotushuoneessa sellainen puolihysteerinen kohtaus. Onneksi olin ainoa asiakas...
Kyllä tämä raskaus vain vaikuttaa ihmeellisesti elimistöön.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 17:40"]
henkiset ongelmat ja henkinen puoli mukana on kaksi eri asiaa. Pelon tunne on henkistä, hallitsemattomuuden tunne on henkistä, paniikin tunne on henkistä. Eihän tässä ole kukaan muu diagnosoinut ap:lle mitään kuin ap itse, muut päin vastoin yrittäneet sanoa, ettei kannata ap:nkään diagnosoida vaan relata.
[/quote]
ekalla sivulla sanottiin heti ap:lle, että "Älä ajattele niin paljon. Paniikki on henkinen oire, ei fyysinen."
sekä:
"ap, paniikkikohtaukset johtuu aina psyykkisistä (taisit käyttää nimitystä henkisistä) syistä, vaikka oireet onkin fyysisiä. Eli joko sulla ei ollut paniikkikohtausta tai sitten se johtui henkisistä syistä. Pick and choose. Jos saat paniikin siitä, että sydän tykyttää normaalia enemmän (mikä saattaa johtua raskaudesta, on aika tyypillistä), niin se paniikki ei aiheudu siitä sydämentykytyksestä vaan siitä miten sun psyyke suhtautuu siihen tykytykseen."
ja siitä sitten usean sivun verran samaa toistaen. jollain on nyt kova tarve alleviivata tätä että se ei ollut oikea paniikkikohtaus siinä mielessä kuin se usein kuvaillaan. mitä sitten? ap pyysi vertaistukea paniikkikohtausta vastaaviin fyysisiin oireisiin, mitä väliä silloin on taistella semantiikasta? ei siihen auta sanoa "älä mieti sitä, ei kannata yrittää miettiä diagnooseja". se ei muuten auta siihen täysiveriseen paniikkikohtaukseenkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:16"]
Jankkaajia on vain yksi, ap!
[/quote]
Tein tällä viikolla aloituksen, jossa ihmettelin muiden keskustelijoiden syyttämistä ap:ksi. Tässäpä siitä oikein oppikirjaesimerkki.
no, ap itse kuvasi ensimmäisessä viestissään oloaan näin "sellainen puolihysteerinen kohtaus". Ehkä tästä osa sai sen mielikuvan, että mukana olisi henkisiä piirteitä ja se, että ap kiven kovaa väittää, ettei näin ole voinut olla, saa mielikuvan siitä, että on jotenkin hävettävä asia, jos saa paniikkikohtauksen henkisistä syistä johtuen. Ehkä osa täällä haluaa todistella, että siinä ei ole mitään hävettävää, jos saa paniikkikohtauksen henkisistä/ psyykkisistä syistä.
henkiset ongelmat ja henkinen puoli mukana on kaksi eri asiaa. Pelon tunne on henkistä, hallitsemattomuuden tunne on henkistä, paniikin tunne on henkistä. Eihän tässä ole kukaan muu diagnosoinut ap:lle mitään kuin ap itse, muut päin vastoin yrittäneet sanoa, ettei kannata ap:nkään diagnosoida vaan relata.