Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun nainen käy läpi kriisiä, hän leikkaa hiuksensa lyhyeksi

Vierailija
13.03.2014 |

Hirvittävän moni nainen tekee näin. Miksi ihmeessä? Puhutaan muutoksesta tai ilmeen uudistamisesta, mutta koskaan muutos ei jää hiusten värjäämiseen tai vastaavaan, tukka kynitään yleensä ihan lyhyeksi. Onko se joku tiedostamaton puhdistumisriitti?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni kuoli, leikkasin pitkät hiukseni (ja kiehkuran jokaisen lapsen hiuksista) ja laitoin letin hänen käteensä hautaan. Hiustensa värjääminen olisi tuntunut siinä vaiheessa todella typerälle.

Vierailija
2/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta ruman näköistä. Sitten taas kasvatellaan vuosi ja otetaan pidennykset. Tai vastaavasti aletaan feministeiksi ja kynitään lisää. Onneksi itselläni on oma tuuhea tukka joka yltää lantiolle asti, ei tulisi mieleenkään leikata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä pidä AINA paikkaansa. Moni kriisissä oleva nimenomaa laiminlyö ulkoista habitustaan ja antaa sen hiirenhännän kasvaa ja kasvaa...

Itse olen välillä leikannut tukkani lyhyeksi ihan mukavuudenhalusta, koska pidän lyhyestä, enkä isoja kriisejä ole elämässäni oikeastaan kokenut. 

Vierailija
4/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkasin just hiukseni lyhyeks ilman kriisiä. Itselläni on ainakin kriisin tullessa muutakin ajateltavaa kuin tukan leikkuu :D lol

Vierailija
5/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. No mulla on ollut sitten kriisi ihan pikkutytöstä asti. Olen nyt 39v ja lähes aina lyhyet hiukset. Ne vaan sopii mulle paremmin ja tykkään itsekin enemmän. Siinä mitään kriisejä tarvitse.

Vierailija
6/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:31"]

En tiedä, mutta ruman näköistä. Sitten taas kasvatellaan vuosi ja otetaan pidennykset. Tai vastaavasti aletaan feministeiksi ja kynitään lisää. Onneksi itselläni on oma tuuhea tukka joka yltää lantiolle asti, ei tulisi mieleenkään leikata!

[/quote]

Odotas vaan, kun eroat tai tulee joku keski-iän kriisi. Kummasti alkaa tukka lyhentyä.

Vierailija
7/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Tuon mukaan minulla olisi pitänyt olla joku kriisi viimeiset 20 vuotta. Jotkut nyt vain sattuvat tykkäävän lyhyistä hiuksista, ja ainakin minulle ne ovat pukevammat kuin pitkät.

Vierailija
8/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:30"]

Kun mieheni kuoli, leikkasin pitkät hiukseni (ja kiehkuran jokaisen lapsen hiuksista) ja laitoin letin hänen käteensä hautaan. Hiustensa värjääminen olisi tuntunut siinä vaiheessa todella typerälle.

[/quote]

Sun miehes oli sellainen, joka vaati naiseltaan pitkää tukkaa?

Vierailija
9/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Leikkasin jokin aika sitten hiukseni lyhyiksi, mutta ainakaan en tiedosta käyväni läpi mitään kriisiä. Ihan vaihtelun vuoksi vain.. Toki varmaan aika moni tekee jotain "repäisevää" vaikeassa elämäntilanteessa, mutta tuskin se kaikilla on se hiusten leikkaaminen.

Vierailija
10/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:32"]

Vai niin. No mulla on ollut sitten kriisi ihan pikkutytöstä asti. Olen nyt 39v ja lähes aina lyhyet hiukset. Ne vaan sopii mulle paremmin ja tykkään itsekin enemmän. Siinä mitään kriisejä tarvitse.

[/quote]

En tarkoittanut, että KAIKILLA lyhythiuksisilla naisilla olisi kriisi, vaan sitä mitä aloituksessa sanoin: Kun naisella on kriisi, hän usein leikkaa hiuksensa. Suosittelen olemaan ylitulkitsematta ja loukkaantumatta. Rakkaudella, ap.

Vierailija
11/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkasin eroa käsitellessäni pitkän tukan olkapäille. Ja värjäsin kanssa. Eli joo, leikkasin hiukseni lyhyemmiksi.

Vierailija
12/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, palstan lukemattomat "luonnokiharat paksut hiukset vyötärölle saakka vaikka olen jo 55v." pitävät täällä taas puheenvuorojaan ;-)

Vierailija
13/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tänne tuli sitten lyhythiuksisia loukkaantumaan. Selvennämpä asiaa:

Ei, en tarkoittanut että kaikilla lyhythiuksisilla naisilla olisi kriisi. Jos leikkaat hiuksesi lyhyeksi, sinulla ei välttämättä ole kriisiä, MUTTA olen huomannut, että KUN naisella on kriisi, hän leikkaa hiuksensa lyhyeksi. Siihen tässä haen vastausta, että miksi?

-ap

Vierailija
14/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:29"]Vittuako mun tukan pituus sulle kuuluu. Teeppä vaikka toosalles oma puhdistumisriitti niin saat muuta tekemistä.

[/quote]

Voi menikö vähän tunteisiin nyt :D pelle

Vierailija
15/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilme piristää.

Vierailija
16/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on jonkinlainen todiste, konkreettinen näyttö sille että irtaudutaan siitä vanhasta ja ollaan valmiita kääntämään katse tulevaan. Jonkinlaista kapinointia kriisiä vastaan, tyyliin "ähäkutti, aion ottaa sinusta niskaperseotteen senkin tyhmä kriisi"?

Vierailija
17/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minä olen 22-vuotias ja leikkaan hiukseni lyhyeksi. Miksi? No, mitä pidemmät hiukseni ovat sitä lapsemmalta näytän. :D

Pitkät hiukset kesähelteellä on jotain niin kamalaa, samoin talvella kuivuvat, sähköistyvät ja näyttävät kauhealta.

Vierailija
18/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:41"]

No jaa, minä olen 22-vuotias ja leikkaan hiukseni lyhyeksi. Miksi? No, mitä pidemmät hiukseni ovat sitä lapsemmalta näytän. :D

Pitkät hiukset kesähelteellä on jotain niin kamalaa, samoin talvella kuivuvat, sähköistyvät ja näyttävät kauhealta.

[/quote]

Etpä tainnut sinäkään lukea aloitustani ja vastauksiani ajatuksella. Kaikilla lyhythiuksisilla ei ole kriisiä, mutta hyvin usein kriiseilijät leikkaavat hiuksensa - miksi?

-ap

Vierailija
19/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuskriisi? Olisko se yksi syy?

Mulla on keski-iän mukana mennyt puolet hiuksista ja loput sellaista outoa lasimaista pörröä kuten ikäisilläni miehillä, jotka yrittää pitää pitkää tukkaa, vaikka se ohenee ja ohenee juiceleskismäisesti, joten jos en olisi leikkauttanut, mulla olisi todellinen kriisi! Toki minäkin haluaisin pitkät ihanat hiukset, mutta kun se ei onnistu, niin ei onnistu.

Vierailija
20/49 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihan totta ainakin omalla kohdallani. Olen kaksi kertaa leikannut hiukseni lyhyiksi, ja molemmat näin jälkeen päin ajateltuna liittyvät tietynlaisiin kriisiaikoihin. Enpä ole ennen tajunnutkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän