Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautuisitte jos saisitte 5v. jälkeen tietää, että mies seurusteli ekat 3kk päällekkäin myös toisen naisen kanssa?

Vierailija
15.11.2020 |

Kannattaako tässä vaiheessa tehdä enää asiasta numeroa kun tuo suhde on satakymmenvarmasti loppunut silloin aikanaan? Oltiin vaan jo sovittu yhteenmuutostakin ja siitä vasta n. 2-3 viikon päästä mies oli lopettanut kunnolla tuon toisen suhteen. (On todisteet että noin tapahtui, tätä ei tarvitse kyseenalaistaa. Eli ei ole kyse väärinkäsityksistä, toiveajatteluista, peloista tms. vaan kaikkineen ihan oikeasta tilanteesta.)

Mietin että annanko nyt vaan olla... Mutta itseäni tämä homma kalvaa sillä tasolla, että mietin mihin muuhun mies pystyy kun en tuolloin aikanaan tajunnut yhtään mitään siitä että meneillään oli muutakin minun ohellani.

Kommentit (469)

Vierailija
141/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajattelen nii, et 3 kuukautta o pitkä aika… Noin 90 päivää… Eli noin 2160 tuntii. Jotaki vikaa o korvien välis, jos tos ajas ei pysty eroo. Jos nainen tekis miulle tollee, nii nainen lentäs ulos. M25

Vierailija
142/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyviä kommentteja. Puhaltelen tässä nyt hetken ja mietin rauhassa, eihän tämä tilanne sinänsä ole uusi kun tuo tapahtui jo 5 vuotta sitten. Paljon ajattelemisen aihetta olen tästä ketjusta kyllä saanut. Päällimmäisenä on nyt ärsyynnys siitä että kun otin asian puheeksi, koko mun fiilis ja itku jotenkin dumpattiin alas - minun pitää vaan luottaa, enempää asiaa ei käsitellä.

Eli työstän nyt omien korvieni välissä tämän jollekin mallille ja jos jatkan tässä, sitten pitää vaan mennä eteenpäin eikä enää puida tuota. Ja jos en voi elää tämän kanssa, lähden. Sellaista suhdetta en halua itsekään, että tätä samaa asiaa sitten moneen kertaan vingun esiin jos päätän nyt "unohtaa".

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlainen kokemus, annoin asian olla. Eipähän siitä hyvää seurannut. Olimme juuri sopineet miehen kanssa, että seurustelemme. Mies oli aktiivisempi osapuoli ja umpirakastuneena vaikutti. Jälkeenpäin selvisi, että oli nettideittaillut ja lisäksi käynyt ruinaamassa exältään. Luonnollisestikaan ei myöntänyt mitään ennen kuin oli mustaa valkoisella. Minä olin vain kuulema mustasukkainen ja hullu! Hullu ehkäpä joo, että muutin hänen perässään toiseen kaupunkiin. Ero siinä lopulta tuli ja senkin mies hoiti vain katsomalla 5 vuoden suhteesta, sanaakaan sanomatta. Se olikin parasta mitä hän minulle teki. Nykyään on naimisissa alaisensa kanssa ja viikonloppuisin pyörittää pildekarusellia kotipaikkakunnaltaan mökillä, kun vaimo ei pääse mukaan.

Neuvoisin lähtemään ja pian, vielä kun voit.

Vierailija
144/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuo 3 kuukauden seurustelu miehen ja exän välillä piti sisällään? Mainitsit jossain välissä että mies oli yhteydessä naiseen. Oliko tämä siis pelkää puhelimen välityksellä vai tapailivatko myös? Sitä mietin että onko voinut olla niin että mies ei oo vaan "kehdannut" jättää? Että eivät ole tapailleet mutta nainen on vain ajatellut heidän olevan yhdessä koska mies ei ole jättänytkään. Ja mikä oli se taho mistä sait tämän selville? Onko luotettava? En halua puolustella miestä mutta mietin kaikkia vaihtoehtoja.

Vierailija
145/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänlaisista dokumenteista oli saanut tietää, kertoi ap aikaisemmin.

Vierailija
146/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä välittäisi ollenkaan. Water under the brigde.

Vierailija
147/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin jossain tv-sarjassa sanottiin; the pain is fresh but the lie is really old!

Vierailija
148/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, tuota noin, miten niin se on väärin? Jos kysymys on tosiaan suhteen alusta.

Ei se nyt ehkä ihan kaikkein kivointa toimintaa ole mutta jos on tyrkyllä kaksi yhtä hyvää tyttöystäväkandidaattia, niin miten niin se on väärin jos menee vähän aikaa miettiessä, että kumman kanssa alkais oleen vakavammin?

3kk on aika lyhyt aika. Jos nyt ei ihan joka päivä tai viikkokaan tapaa, niin helposti vierähtää tuon verran aikaa, ennen kuin osaa päättää tykkääkö toisesta vai ei.

Minusta ap voi mennä miehen kanssa pariterapiaan jos asia vaivaa. Mutta jos suhde on muuten hyvä ja onnistunut, niin en tosiaan alkais tuosta nipottamaan. Etenkään kun olette jo naimisiinkin ehtineet.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi kukaan jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa, josta ei tiedä tykkääkö vaiko ei ja jota joutuu vielä kilpailuttamaan jonkun toisen kanssa. Valinnan pitäisi olla aivan selvä, jos ei ole niin se ihminen on väärä ja ainoa oikea ratkaisu on jatkaa eri teille. Mulle tasan ainut syy jatkaa suhdetta jonkun kanssa on se, että pidän hänestä kaikilla mittareilla. Jos sitä fiilistä ei tule heti, ei ole mitään syytä jatkaa.

No mutta, selvästi tässäkin asiassa ihmisiä on todella erilaisia...

Elämä ei aina mene kuin romanttisessa filmissä. Pam ensi katseesta rakastumaan, unohdetaan kaikkien muu ja eletään onnellisesti elämän loppuun asti. Edellinen kommentti selittääkin, miksi yhä isompi osa ihmisistä elää sinkkuna. Ei kestetä eoätäydellisyyttä toisissa ihmisissä eikä suhteissa.

Itse antaisin menneen olla mennyttä ja miettisin ainoastaan sitä ,onko suhde tällä hetkellä itselle hyvä ja toimiva. Mies on kuitenkin valinnut 5 v olla APN kanssa ei kenenkään muun?

Vierailija
149/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oltiin miehen kanssa oltu kolme vuotta yhdessä, tuli puheeksi, milloin tahoillamme oltiin ajateltu, että nyt löytyi se oikea. Itse koin sen heti ensimmäisellä tapaamisella, tiesin vain että tässä se on ja se siitä. Mies vastasi kysymykseen ennen minua ja vastasi, että ehkä siinä puoli vuotta tapaamisesta.

Kyllähän se tuntui pahalta, kun oli kuvitellut, että meidän suhde oli alusta asti varmaa molemmille, ja sitten selvisi että mies vielä niinkin pitkän ajan jälkeen oli epäröinyt.

Mutta menneet on menneitä, nyt meillä jo 8 vuotta yhteistä matkaa takana eikä niillä ensimmäisillä kuukausilla ole enää väliä. Ei, vaikka olisi kertonut tapailleensa toista naista tuon 6kk mietintäjakson aikana. Molemmat ovat sen jälkeen kymmeniä kertoja tehneet päätöksen rakastaa toista ja olla yhdessä, sillä on merkitystä.

Elämässä arki on satuja tavallisempaa.

Vierailija
150/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on aika nipoa. Mitä väliä jollain olleella ja menneellä? Etenkään kun ette olleet vielä silloin kihloissakaan!

Jos et ole saanut miestäsi petoksesta ja pettämisestä kiinni avioliiton aikana, niin ei kannata olla huolissaan.

Vierailija
151/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella asialla ei olisi kyllä minulle mitään merkitystä.

Vierailija
152/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Asettaisihan se ainakin suhteen alun ja kaikki siihen liittyvät ihanat muistot lievästi sanottuna outoon valoon, mutta toisaalta minä olisin kuitenkin se, joka lopulta sai miehen, ja se toinen olisi jäänyt häviölle. Kyllä kai ne 5 yhteistä vuotta painaisivat jotain. Asiasta pitäisi varmaan keskustella ja sitten vetää johtopäätökset.

Vierailija
153/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? Sen, ettei miehen kannata liikaa avautua seurustelun alkuaikojen tuntemuksista, ja mahdollisesta epäröinnistä, ettei eukko sitten kuitenkin joskus monen vuoden jälkeen ota hernettä nokkaan ja loukkaannu.

Älkää nyt unohtako, että ihmiset on vain ihmisiä! Miehetkin!

Vierailija
154/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vähän riippuu. En välttämättä eroaisi tuollaisen takia, mutta jonkinlaisia lieventäviä asianhaaroja pitäisi sitten olla.

Vierailija
155/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tästä opimme? Sen, ettei miehen kannata liikaa avautua seurustelun alkuaikojen tuntemuksista, ja mahdollisesta epäröinnistä, ettei eukko sitten kuitenkin joskus monen vuoden jälkeen ota hernettä nokkaan ja loukkaannu.

Toisen naisen kanssa seurustelu on kuitenkin vähän isompi asia kuin epäröivät tuntemukset.

Vierailija
156/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää teidän ainakin puhua asia selväksi, niin että saat vastaukset kaikkiin kysymyksiisi eikä asia jää enää vaivaamaan.

Vierailija
157/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten suhtautuisin? Se riippuisi ihan siitä, MIKSI mies olisi toiminut noin, ja siitäkin mitä kaikkea seurusteluun toisen naisen kanssa olisi sisältynyt.

Vierailija
158/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen naisen kanssa seurustelu on kuitenkin vähän isompi asia kuin epäröivät tuntemukset.

Emme tiedä miten se mies "seurusteli" ja kuten sanottu ensimmäiset 3 kk, ei kuitenkaan sen pidempään ilmeisesti. Ja nyt ollut jo ilmeisen uskollisesti aviossa 5 vuotta.

Vierailija
159/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä mies, jos ei olisi sinua saanut niin olisi jatkanut tuon toisen kanssa joka oli selvästi vain varavaihtoehto. Itse en pystyisi luottamaan ettei hän vaihda sinuakin johonkin toiseen jos löytää "paremman". Lapsia en tuollaisen miehen kanssa ainakaan tekisi, siinä on hyvin iso riski että jääkin vauvan kanssa yksin kun mies vaihtaa toiseen vauvavuoden aikana.

Olisiko sitten parempi, että mies vain pysyisi sinun kanssasi, vaikka olisi löytänyt jonkun muun jonka kanssa haluaisi mieluummin olla? Sellaistako suhdetta haluat?

Vierailija
160/469 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, tuota noin, miten niin se on väärin? Jos kysymys on tosiaan suhteen alusta.

Ei se nyt ehkä ihan kaikkein kivointa toimintaa ole mutta jos on tyrkyllä kaksi yhtä hyvää tyttöystäväkandidaattia, niin miten niin se on väärin jos menee vähän aikaa miettiessä, että kumman kanssa alkais oleen vakavammin?

3kk on aika lyhyt aika. Jos nyt ei ihan joka päivä tai viikkokaan tapaa, niin helposti vierähtää tuon verran aikaa, ennen kuin osaa päättää tykkääkö toisesta vai ei.

Minusta ap voi mennä miehen kanssa pariterapiaan jos asia vaivaa. Mutta jos suhde on muuten hyvä ja onnistunut, niin en tosiaan alkais tuosta nipottamaan. Etenkään kun olette jo naimisiinkin ehtineet.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi kukaan jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa, josta ei tiedä tykkääkö vaiko ei ja jota joutuu vielä kilpailuttamaan jonkun toisen kanssa. Valinnan pitäisi olla aivan selvä, jos ei ole niin se ihminen on väärä ja ainoa oikea ratkaisu on jatkaa eri teille. Mulle tasan ainut syy jatkaa suhdetta jonkun kanssa on se, että pidän hänestä kaikilla mittareilla. Jos sitä fiilistä ei tule heti, ei ole mitään syytä jatkaa.

No mutta, selvästi tässäkin asiassa ihmisiä on todella erilaisia...

Elämä ei aina mene kuin romanttisessa filmissä. Pam ensi katseesta rakastumaan, unohdetaan kaikkien muu ja eletään onnellisesti elämän loppuun asti. Edellinen kommentti selittääkin, miksi yhä isompi osa ihmisistä elää sinkkuna. Ei kestetä eoätäydellisyyttä toisissa ihmisissä eikä suhteissa.

Itse antaisin menneen olla mennyttä ja miettisin ainoastaan sitä ,onko suhde tällä hetkellä itselle hyvä ja toimiva. Mies on kuitenkin valinnut 5 v olla APN kanssa ei kenenkään muun?

Tämä oli kyllä järkevän ihmisen kommentti, virkistävää näiden muiden mustavalkoisten keskellä.

AP, ymmärrän että on vähän kriisi päällä tuon suhteen alkuvaiheen kanssa, mutta tosiaan tilanteita on monelaisia. Teillä on ilmeisesti ollut viisi hyvää vuotta joiden aikana mies on osoittanut olevansa sitoutunut juuri sinuun? Se on se, mitä kannattaa nyt painottaa. Jos olisin itse sun tilanteessa mua kuitenkin vaivaisi se että mies ei halua avata tilannetta lainkaan. Uskon että minun olisi mahdollista päästä yli tuollaisesta jos mies osaisi ja haluaisi selittää asian hyvin. Olen itsekin tehnyt virheitä elämässä ja ihmissuhteissa mutta se ei tarkoita että tekisin niitä enää. Joskus kokemuksesta nimenomaan oppii kantapään kautta, toivon että miehesi on niitä ihmisiä. Kerro miehelle että sulle olisi luottamuksen kannalta todella tärkeää tietää mikä se kuvio aluksi oli, ja ansaitset sen tietää.