Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö tämän pakastemarjoista?

Vierailija
12.03.2014 |

Kaupasta ostetuissa pakastemarjoissa on jäljellä paljon vitamiineja, selkeästi enemmän kuin itse kerätyissä ja pakastetuissa. Ihana uutinen minulle laiskalle marjanpoimijalle. 

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä provo, vai eikö aloittaja ja muutama muu ole itse koskaan pakastanut mitään?

Jokainen pakastinta - siis sellaista oikeaa isoa arkku-/kaappipakastinta - käyttänyt tietää kyllä, että pakastuskytkentää käyttäen ja ohuissa pakkauksissa tuotteet jäätyvät niin pikaisesti, että se pakastuksessa tapahtuva ero ei tee kaupan marjoista kotona pakastettuja parempia.

Vierailija
62/65 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä pakastuksella ole juurikaan merkitystä. :) Sulattaminen ja kokkaaminen ovat ne ratkaisevimmat jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 19:17"]

Kotimaista mustikkaa saa Prismasta alle 7€/kg. Ei sen kanssa oikein voi kisata yksikään poimija...

[/quote]

Kuka ne Prisman marjat on sitten poiminut?

[/quote]

Ehkä joku thaimaalainen, venäläinen tai  muu ulkomaalainen. Ei käy kateeksi heidänkään urakat, kun aamuvarhaisella ajavat tästä ohi metsään, ja iltahämärissä takaisin.

Vierailija
64/65 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:08"]

Kaupasta ostetuissa pakastemarjoissa on jäljellä paljon vitamiineja, selkeästi enemmän kuin itse kerätyissä ja pakastetuissa. Ihana uutinen minulle laiskalle marjanpoimijalle. 

[/quote]

Perustele väitteesi. Minä olen se, joka on kerännyt kotimaisia marjoja myös myyntiin. Siksi tiedän tasan tarkkaan, kuinka pitkä matka marjoilla on metsästä kaupan pakastimeen. Tiedän myös sen, kuinka nopeasti se ehtii kotipakastimeeni.

Missä vaiheessa kuvittelet n. kuudessa tunnissa poimimisesta pakastimeeni päätyneistä marjoista vitamiinien hävinneen? Myyntiin menevät marjat ovat voineet odotella jo kotona useamman päivän kauppaan lähtöä, kuinka pitkä reissu niillä lie ollut ennen kuin ovat aloittajan ruokapöydässä.

Joskus olen laittanut poimintareissusta uupuneena marjat saman tien ämpäreineen pakkaseen jäähtymään ja unohtanut sinne muutamaksi tunniski.

En sanoisi, että niiden pakastuminen on hidasta ja vie "iät ja ajat", kun muutamassa tunnissa ovat jo niin jäässä että kirveellä saan paloitella pienempiin annoksiin. Katsos kun kotipakastimissakin on pakastuskytkentä!

Rakenteeseen vaikuttaa myös sulatus. Jos viitsisin, voisin laittaa kuvia täydellisen tuoreen näköisistä pakastetuista vadelmista, mansikoista ja hilloista, jotka pehmenevät melko nopeasti.

[/quote]

Viitsisit nyt, ihan minun mielikseni.

Vierailija
65/65 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:34"]

Onko tämä provo, vai eikö aloittaja ja muutama muu ole itse koskaan pakastanut mitään?

Jokainen pakastinta - siis sellaista oikeaa isoa arkku-/kaappipakastinta - käyttänyt tietää kyllä, että pakastuskytkentää käyttäen ja ohuissa pakkauksissa tuotteet jäätyvät niin pikaisesti, että se pakastuksessa tapahtuva ero ei tee kaupan marjoista kotona pakastettuja parempia.

[/quote]

Just niin! Mulla ei ole edes mikään uusi pakastin ja kun laitan siihen pikapakastuksen, lämpötila on noin -30. Voin kokeilla seuraavalla kerralla, saanko sen vielä kylmemmäksikin :)