Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöt jotka oppii, että vain ulkonäöllä on väliä

Vierailija
12.03.2014 |

Olen itsekin vielä suht nuori, mutta opiskelen nuorten teinityttöjen seassa. Tuntuu, että koko koulu on täynnä toinen toistaan nätimpää tyttöä, kaikilla kropat kunnossa kiitos nykyisen fitnessvillityksen, kivoja vaatteita, nätit pitkät hiukset, käsi koukussa kävellään ryhti suorassa laukut ja poninhännät heiluen. Facebookissa ja instagrammissa uusia profiilikuvia, kymmeniä tykkäyksiä, kehuja satelee joka puolelta. Ihaillaan Ruusilaa, Chafakia ja Kardashiania, on muuten aika samannäköstä sakkia.

Nää tytöt nostetaan jalustalle, koska ovat kauniita. Miksi pitäis edes olla ystävällinen muille, alemmille? Miksi pitäis edes kehittää luonnetta, kun muutenkin etenee paremmin elämässä, kuin se mukava ja vaatimattomamman näköinen?

En missään nimessä sano, etteikö ihmiset vois olla SEKÄ hyvännäköisiä,  ETTÄ fiksuja ja mukavia. Tunnen sellaisiakin, ja se mukavuus vaan korostaa sitä ulkoistakin kauneutta.

Mua vaan inhottaa tää nykyinen ulkonäkökeskeisyys, no, sanomattakin selvää että olen itse ruma. Mua vaan ihmetyttää miten sokeasti palvotaan sitä kauneutta, niin kuin esineitä. Saa olla miten ylimielinen, pinnallinen ja rasittava tyhjine katseineen, kunhan olet kuin veistos.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaahan tuo on. Toivon, että Suomeen tulisi jostain (mistä muka?) vähän henkisempiäkin trendejä kuin tämä fitnessvouhotus. Aikanaan se tämäkin loppuu, mutta monta mieltä siinä ehtii murtua.

Vierailija
2/7 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeastikin hiema onnetonta jos ei saa suustaan kivoja juttuja jätkille, jos ei naura heidän jutuilleen eikä miellytä heitä söpöillä ilmeillään. Sekä jos ei osaa kirjoittamalla innostaa jätkiä, kehua heitä sekä viestitellä kivoja.

Jos ei muuta, niin kyllä se vähän tyhjältä tuntuu. Hieman kuin siltä että olisi paljon rahaa muttei voisi ostaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo mikään uusi ilmiö ole. Naiselle periaatteessa riittää, että on kaunis. Näin se on aina ollut. Riippuu sitten itsestä katsooko kaunis nainen tarpeelliseksi kehittää muitakin avujaan.

Vierailija
4/7 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei tuo "fitnessvillitys" taida nyt olla syynä tähän, ainahan se on tuollaista ollut. Olin munkin nuoruudessani. Melkein olen ehtinyt jo unohtaa mutta ihan samaa koreiluahan se oli.

Vierailija
5/7 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se miehelläkin aika pitkälle riittää, että on pitkä, komea ja muutenkin ulkoisesti miehekäs ja hyvännäköinen. Sillä saa aika paljon huonoa luonnetta anteeksi verrattuna johonkin lyhyeen, ylipainoiseen ja rumaan mieheen. Ei tämä nykyään enää ole sukupuolikysymys.

Vierailija
6/7 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 15:57"]

Kyllä se miehelläkin aika pitkälle riittää, että on pitkä, komea ja muutenkin ulkoisesti miehekäs ja hyvännäköinen. Sillä saa aika paljon huonoa luonnetta anteeksi verrattuna johonkin lyhyeen, ylipainoiseen ja rumaan mieheen. Ei tämä nykyään enää ole sukupuolikysymys.

[/quote]

Kyllä. Poikien ja tulevien esiteinien äitinä olen jo "ilolla" pannut merkille tämän poikienkin "ulkonäkövillityksen". Pitää pukeutua oikein, laittaa söpöjä kuvia Instagramiin... siis toki ikiaikaisia asioita nämä poikienkin ulkonäköpaineet, mutta nyt on tullut mukaan kuvaan tämä poseerauskulttuuri. Omassa nuoruudessa ei tarvinnut onnistua kuin luokkakuvassa, nyt jos sinusta ei ole söpöjä ja kauniita kuvia esillä, niin olet ulkona. Ihan vaan ilmiöntä tämä duckface - Benjamin Peltonen .

Vierailija
7/7 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja samalla joka naistenlehdessä vouhotetaan, että pitää hyväksyä oma ulkonäkönsä, katsoa armollisesti itseään ja kehua itseään... aika vaikeaa välillä, kun joka päivä jokin tai joku muistuttaa, että "hei, olet muuten ruma eli tehdäänpä elämästäs vielä vaikeempaa!" Ja kun on ihan tutkimuksissa todettu juttu, että kauniit ihmiset selviävät kaikesta helpommalla.