Muita Desogestrel/Cerazette käyttäjiä?
Minä olen käyttänyt Desogestrel Snodoz merkkisiä minipillereitä nyt yli 8kk. Alkuun kuukautiset tulivat noin reilun kuukauden välein. Suurinpiirtein kaksi kertaa pillereiden aloittamisen jälkeen. Menkat olivat pitkät (noin kaksi viikkoa) ja olemattomat, lähinnä pyyhkiessä paperiin tuli vähän punertavaa väriä. Nyt kuukautiset ovat olleet kokonaan poissa jo yli kolme kuukautta. Olen ajatellut homman olevan ok, sillä pillereiden pakkausselosteessa sanotaan, että kuukautiset saattavat jäädä valmisteen käytön aikana kokonaan pois. Minkäänlaisia oireiluja ei ole ollut näinä kolmena kuukautena, joina menkkoja ei ole kuulunut. Nyt kuitenkin viikko sitten alkoi kovat nippailut alavatsalla, ummetus ja löysä vatsa vuorottelevat sekä viimeiset pari päivää ovat nännit olleet ihan hirmukipeät ja kokoajan on halu ja tarve syödä jotain. Kuukautisia ei vaan kuulu. Nyt aloinkin miettimään, johtuukohan tällaiset tuntemukset näiden pillereiden aiheuttamista hormoonihäiriöistä vai ovatko nämä pillerit pettäneet?
Millaisia kokemuksia muilla on ko. pillereistä? :)
Kommentit (22)
mulle on sopineet cerazettet erittäin hyvin. ainoastaan alkuun ekan puoli vuotta vuodin vähän väliä. Sen jälkeen kaksi niukkaa tiputtelupäivää7vuosi. Muutenkin ok - https://htm109.com/track.php?c=cmlkPTcxMzI1NCZhaWQ9MjQ1ODMyNTI
Cerazettea olen syönyt yli 15 vuotta, eikä sinä aikana ole ollut kuukautisia. En osaa sanoa, onko jotain muuta oireita, mutta siedän kyllä aika paljon, kun vertaan siihen että vuodan kuiviin ja oksennan kivusta.