Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emäntä aloittanut jo jouluvalmistelut, hirveää pinkoilua ja väsäämistä koko ajan!!

Vierailija
14.11.2020 |

Tehdään torttuja ja pipareita, joulumusat raikuu, kynttilät ja kuusikin jo. Lahjoja pitää ostaa koko ajan kaikille. Ihme ettei huomenna ole jo kinkkukin pöydässä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä emäntä? Onko teillä maatila?

Hallitus, eli emäntä, elikkäs vaimoke. 

Vierailija
22/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttiiko vaimosi joulun laittamisesta vai onko se hänelle pakkosuoritusta, jossa hän tulee vihaiseksi? Ensimmäisessä tapauksessa antaisin rouvan tehdä ja nauttia, jälkimmäisessä yrittäisin keskustella, onko kaikki oikeasti tarpeen.

Nauttii ilmeisesti. Karjalainen tausta ja heilläpäin kun tähän aikaa vierailee niin sielläpä se meno vasta onkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta yksi tonttu nököttää pöydällä. Ehkä voisi jonkun jouluvalonkin johonkin laittaa. Itseäni ei koristelu yms. jouluhössötys kiinnosta, mutta lasten vuoksi täytyy vähän jotain laittaa.

Vierailija
24/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän pukille tortttua antaa

Vierailija
25/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti tortut ja kinkut maistuu niillekin jäärille, jotka paheksuvat ahkeria valmistelijoita. Jääkaapin ovi käy.

Voi riesa näitä "ahkeria" jeesustelijoita...

Torttuja ja kinkkuja saa kaupasta vähemmälläkin kruunun kiillottamisella.

LOL

Kaupan tortut vs. itse tehdyt. 

Valmistortut on kuin pahvia söisi. Vulgääri maku tai ei makuaistia ollenkaan runsaan tupakoinnin vuoksi. 

Kaupan tortut on myös ihan hyviä, jos ne on leivottu voihin. Ja en polta tupakkaa ja olen myös itse tehnyt usein torttuja.

Vierailija
26/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän pukille tortttua antaa

Typerä alatyylinen kommentti, mutta silti tätä lukiessa rupesi naurattamaan :D

Ehkä se johtuu siitä, että olen väsynyt.

Vierailija
27/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla joulu on pakkomielle.

Joillakin joo, mutta monella ei.

Vierailija
28/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan, joulu ei vois vähemmän kiinnostaa. Mulle kelpaisi vaikka noutopizza jouluruuaksi mutta kumma kyllä ukko on naama nyrpeänä ellei joulua ole valmisteltu. 

Vierailija
29/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Hallitus on kyllä aika outo lempinimi vaimolle. Myös eräs tuntemani vanha mies nimitti vaimoaan usein Hallitukseksi. Ilmeisesti nimessä on se idea, että kun Suomessa asioista päättää hallitus, niin kotona se on vaimo.

Vierailija
30/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan, joulu ei vois vähemmän kiinnostaa. Mulle kelpaisi vaikka noutopizza jouluruuaksi mutta kumma kyllä ukko on naama nyrpeänä ellei joulua ole valmisteltu. 

Pistä ukkosi myös järjestämään joulua.

Vierailija
31/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kuusi ja joulukoristeet olleet jo viime perjantaista asti, ihan vaan koska rakasan niiden luomaa tunnelmaa ja haluan nauttia niistä mahdollisimman pitkään 🥰 Tekokuusi siis on. Onneksi asun yksin niin en ketään ärsytä koristeillani. Ihmettelen aina vähän, miten tää asia tuntuu toisissa herättävän suorastaan vihaa :D ja sama esim tossa leipomisessa ja lahjojen ostamisessa. Jos niitä lahjoja antaa niin eikö se oo ihan hyvä aloittaa ajoissa hankinta ettei sitten tarvitse päivä ennen joulua juosta kaupoilla paniikissa? Ja leipomisiakin tehdä pikkuhiljaa vaikka pakkaseen, niin meillä on aina kotona tehty.

Vierailija
32/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Hallitus on kyllä aika outo lempinimi vaimolle. Myös eräs tuntemani vanha mies nimitti vaimoaan usein Hallitukseksi. Ilmeisesti nimessä on se idea, että kun Suomessa asioista päättää hallitus, niin kotona se on vaimo.

Sehän se on :D

Yleensä suhteissa naiset määräävät. 

Vierailija
33/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäntä ilmeisesti on perinteisesti kaljansa kanssa sohvalla, eikä tänäkään jouluna laita yhtään mitään.

Mitäs sitten vaikka olisikin?? Jokainen saa juhlia jouluaan just niin ku haluaa. Myös se isäntä. Ja ennen ku alkaa se iänikuinen lätinä siitä, et "kyllä ne muutki nauttii jouluverhoista ja koristeista kuitenkin...!!!" ni älkää vaivautuko. Se on teidän omassa päässänne. Ruoatkin voi ostaa valmiina.

N35

Vierailija
34/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies notkuis tällä palstalla tekemässä aloitteita ja kutsuista mua emännäksi, toteaisin että mene homo helvettiin vinkumaan. Niskaperseotteella ulos asunnosta tuommoinen vätylä.

Vierailija
35/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ihana nainen. Ihminen, jolla on jokin intohimo, on jotenkin virkistävä. Joulu intohimona kuulostaa hyvältä. Ole onnellinen hänestä ja auta tarvittaessa. Mene mukaan tunnelmaan. Älä missään tapauksessa droppaa sitä. 

Tämäkö on nyt sitä tasa-arvoa sitten? Tee mitä "ihana" vaimo sanoo?? Kyllä parisuhteessa pitää löytää molempia miellyttävä tapa toimia. Ei se jouluintoilija ole mitenkään yhtään enemmän oikeassa ja hänen tunnelman droppaamista pitää välttää viimeiseen asti?

Vierailija
36/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti tortut ja kinkut maistuu niillekin jäärille, jotka paheksuvat ahkeria valmistelijoita. Jääkaapin ovi käy.

Voi riesa näitä "ahkeria" jeesustelijoita...

Torttuja ja kinkkuja saa kaupasta vähemmälläkin kruunun kiillottamisella.

Joo, saahan niitä kaupasta. Ja kaikkea muutakin.

Mutta on se hiukka eri asia, kun tekee piparit itse hyvistä aineista ja itse joulutorttutaikinat sun maustekakut.

Ei oo niissä lisä-eikä säilytysaineita, ehtaa tavaraa kaikki, ykkösluokan tavaraa, aivan kuten emännätkin jotka noita   kotona valmistelevat ja tekevät.

Vierailija
37/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä ukkosi myös järjestämään joulua.

Järjestäähän se mutta vaatii että osallistun. Jotta ukkeli pysyy tyytyväisenä ja rauha torpassa nääs.

Vierailija
38/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies notkuis tällä palstalla tekemässä aloitteita ja kutsuista mua emännäksi, toteaisin että mene homo helvettiin vinkumaan. Niskaperseotteella ulos asunnosta tuommoinen vätylä.

Älähän nyt kun palstaukot saa slaagin moisesta kielenkäytöstä :)

Vierailija
39/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä nimitys on saman kuin että: Rakastan vaimoani.

Ollaan tietyllä tavalla ujoja, ei kutsuta vaimoa nimellä, eikä käytetä sanaa vaimoni tai puolisoni.

Se on tavallaan murresanakin, käytetään erittäin paljon maaseuduilla.

Olisin todella ylpeä, jos mieheni kutsuisi minua emänäkseen, kuten tekee miehen veli, joka asuu perheineen maaseudulla.

On niitä nimityksiä toiselle osapuolelle suhteessa myös kaupunkimaisemissa.

Vierailija
40/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hallitus nimen käyttäminen vaimosta on tiettyä hellyyttä, nykynaiset eivät sitä vain ymmärrä.

Noin sanotaan, kun vaimo päättää perheessä tietyistä asioista, mutta mies on joka päättää suuremista asioista.

Mies antaa muille ymmärtää, että vaimo on se joka määrää, vaikka todellisuudessa miehellä on viimeinen sana joissakin asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän