Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emäntä aloittanut jo jouluvalmistelut, hirveää pinkoilua ja väsäämistä koko ajan!!

Vierailija
14.11.2020 |

Tehdään torttuja ja pipareita, joulumusat raikuu, kynttilät ja kuusikin jo. Lahjoja pitää ostaa koko ajan kaikille. Ihme ettei huomenna ole jo kinkkukin pöydässä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jaksaa vielä pari kuukautta. Sitten onkin jo uusi vuosi ja saat levähdystaukoa pääsiäiseen asti. Pääsiäisen jälkeen saat taas levähtää ennen vappua, ja sen jälkeen ennen juhannusta pari kuukautta.

Mutta siihen kesänloman viettoon en vielä ota kantaa, koska siitä voikin tulla aivan helvetillistä.

Vierailija
42/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla joulu on pakkomielle.

Riippuu naisesta, minulle se ei ole ollut koskaan pakkomielle. Äitini taas suunnitteli aina joulua vähintään kuukautta aikaisemmin ja välillä se jopa stressasi häntä.

En tiedä onko sillä mitään merkitystä että minulla ei ole ollenkaan lapsia, jouluhan on ennen kaikkea lasten juhla. En myöskään tee erikseen esim. mitään joulusiivousta.

T: nainen

Sama täällä. Kiva se on jos kotona on joulutunnelmaa, mutta ei sen takia tarvitse stressata, että kaikki olisi täydellistä. Teen sen verran kuin ehdin ja huvittaa. Miestä nyt ei ainakaan kiinnosta onko huusholli nimenomaan kuurattu jouluksi, onko joulukoristeet ja sisustus täydelliset tai onko kaikki jouluruuat itse tehtyjä, joten ei sitäkään ole oikein syyllistää kun ei osallistu täysillä valmisteluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden kotona oli just tuota vääntöä ja pakkotyötä joulun alla. Hirveää siivoamista ja leipomista ja koko perhe pahalla tuulella monta päivää ennen joulua ja joulun aikana. Joulun pyhätkin oli suorittamista. Ei jäänyt kovin kivat muistot lapsuuden jouluista. Mun äiti harrastaa tätä jouluista työleiriä vieläkin, mutta nykyisin se ei enää ole pakollista ainakaan mulle ja mun omalle perheelle.

Nyt kun on oma perhe, teemme toisin. Leivon just sen verran kuin huvittaa ja leipomisesta innostuneille teineille ostan ne ainekset jotka haluavat. Kaupasta ostettu on ok.

Perheen aikuiset on vuorotyöläisiä, joten perheen traditio on se, että lähes joka joulu jompikumpi tai molemmat töissä. Joulua sitten vietellään silloin kun on vapaata ja lapsille järjestetään kivoja jouluisia hetkiä sitä mukaa.

Ihanimmat joulumuistot olenkin saanut oman perheeni kanssa. Ja niihin ei liity perinteinen jouluhässäkkä millään tavoin.

Tunnelmallinen iltamäki laskettelurinteessä just ennen joulua lasten kanssa on ihanaa.

Ja töissäkin on jouluna oma tunnelmansa, olen sairaanhoitaja ammatiltani. Voin osaltani tuoda hyvää mieltä osastolle joulunakin.

Joulunalusrauhaa kaikille! Joulu on tullut aina tavalla tai toisella, jopa ihan laittamattakin;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi