Millaista on ahdistus, jonka takia joutuu osastohoitoon?
En oikein tavoita sellaista tilaa ja siksi kysyn. Itselläkin on kroonista ahdistuneisuutta, on lääkkeet käytössä ja pitkä terapia käytynä. Eli ihan ummikko en tässä asiassa ole.
Silti koskaan ei ole käynyt mielessä, eikä kukaan ole ehdottanutkaan, että tarvitsisin osastohoitoa.
Kommentit (7)
Ehkä pitää olla psykoottinen? Todellisuudentaju ulkopuolisten havaintojen mukaan täydellisen mennyttä?
Oma mielipiteeni on, että persoonallisuushäiriöissäkin todellisuudentaju on hämärtynyt, mutta vain paikoin. Toimintakyky säilyy. Ehkä masentuneella todellisuudentaju joiltakin osin on jopa normaalia parempi.
No esim. jos menee niin pahaksi, että ei pysty enää nukkumaan. Ja sitten on niin väsynyt, että ei enää muista esim. syödä. Siinä on sitten psykoosi lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitää olla psykoottinen? Todellisuudentaju ulkopuolisten havaintojen mukaan täydellisen mennyttä?
Oma mielipiteeni on, että persoonallisuushäiriöissäkin todellisuudentaju on hämärtynyt, mutta vain paikoin. Toimintakyky säilyy. Ehkä masentuneella todellisuudentaju joiltakin osin on jopa normaalia parempi.
Jos olet itsemurhavaarassa, ne kirjaa sut psykoottiseksi, vaikka mitään harhoja ei olisi. Sillä saa ihmisen hoitoon. Kaikki tuntemani oikeasti psykoottiset ovat saaneet jonkun ihme lääkedeliriumin jostakin pameista ja alkaneet kuulla outoja ääniä sen jälkeen kun ovat nappailleet niitä liikaa, tai ne ovat loppuneet seinään.
Vähän kuin alkoholikin aiheuttaa harhaisen deliriumin.
Ikävää, että tiedoissani lukee psykoottinen masennus. Toki taisi olla jo muulla koodilla samana iltana, mutta kun en ole ikinä ollut psykoottinen. Olen sitä edelleen, jos olen joskus ollut. Syvästi masentunut olen ollut, en psykoottinen tai psykoosissa ikinä.
Ei mua kirjattu psykoottiseksi, kun olin itsemurhavaarassa osastohoidossa. Älä yleistä turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itsemurhavaarassa, ne kirjaa sut psykoottiseksi, vaikka mitään harhoja ei olisi. Sillä saa ihmisen hoitoon. Kaikki tuntemani oikeasti psykoottiset ovat saaneet jonkun ihme lääkedeliriumin jostakin pameista ja alkaneet kuulla outoja ääniä sen jälkeen kun ovat nappailleet niitä liikaa, tai ne ovat loppuneet seinään.
Vähän kuin alkoholikin aiheuttaa harhaisen deliriumin.
Ikävää, että tiedoissani lukee psykoottinen masennus. Toki taisi olla jo muulla koodilla samana iltana, mutta kun en ole ikinä ollut psykoottinen. Olen sitä edelleen, jos olen joskus ollut. Syvästi masentunut olen ollut, en psykoottinen tai psykoosissa ikinä.Ei mua kirjattu psykoottiseksi, kun olin itsemurhavaarassa osastohoidossa. Älä yleistä turhaan.
Menitkö sinne vapaaehtoisesti?
Ahdistaa niin kovasti, että todellisuudentaju alkaa hämärtyä tai pelkää tekevänsä itsellensä jotain.
Olettaisin, että ahdistus olisi yksi osatekijöistä, joiden summana joutuu/pääsee osastohoitoon