Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaostoksia vanha kansa pitää nolona?

Vierailija
21.10.2023 |

Toisessa ketjussa joku mainitsi että viili on mummun pitänyt tehdä itse, kaupasta ostaminen on ollut uusavuttomuutta. 

Toisen äiti ei suostu ostamaan siivutettua juustoa. 

Parikin piti smoothieiden ostamista avuttomuuden merkkinä...

Mitä muita tulee mieleen? 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni mielestä siivutettua leipää ei voi ostaa! Kalat pitää myös fileoida itse, muu on uusavuttomuutta. 

Vierailija
2/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat, sienet jne pitää poimia itse ja pakastaa. Samoin kala pitää olla itse kalastettua ja riistä itse metsästettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltilla tilaaminen on kuulemma avutonta, mieluummin käytän joskus aikani muuhun kuin kokkaamiseen tai ruoan hakemiseen. 

Vierailija
4/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegetaariset lihankorvikkeet. Ne tosin on monen nuoremmankin mielestä noloja.

Vierailija
5/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito, soija, tofu, maustetut rahkat, valmisruuat.

Vierailija
6/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat pitää itse käydä mansikkatilalla poimimassa, kaupasta niitä ei saa ostaa! 🤣

Vierailija
7/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuomat ja kasvimaidot

Vierailija
8/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksittäispakattu keitetty muna.

Ei kai ollut suurta menekkiäkään, koska en ole sitä aikoihin nähnyt myynnissäkään.

Vierailija
9/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivutettu juusto on myös minun vanhemmillani kauhistuksen aihe! Ja smoothiet! Ja kahvia saa halvemmalla kotona! 

Vierailija
10/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

einekset

leipä

valmiiksi viipaloitu juusto

mehut

vegaanituotteet

Vierailija
11/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi paloitellut vihannekset ja salaattipussit ovat ihmetyksen aihe mummulleni. Ihmetteli kovasti kun ostin wok-vihanneksia ja Hetki-salaattipussin!

Olisi ilmeisesti itse pitänyt kasvikset silputa jotta olisi oikea nainen! 😁

Vierailija
12/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä ihminen kuuluu tuohon "vanhaan kansaan"?

Vierailija
13/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ei suostu syömään kaupan pullaa, kun "on ihan helppo" sitä itse leipoa

Vierailija
14/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään hautausmaalta, siellähän ne on.

Vierailija
15/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siivutettu juusto on myös minun vanhemmillani kauhistuksen aihe! Ja smoothiet! Ja kahvia saa halvemmalla kotona! 

Mä olen aina luullut että siivutettu juusto on nimenomaan vanhusten tuote. Jos kädet tärisee jo niin paljon ettei höylääminen enää onnistu. Miksi kukaan muuten ostaisi juustoa joka ei pysy yhtä hyvänä?

Vierailija
16/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyllä minkään ravintolaruoan syöminen. Kotona tehdään leivät ja niiden kanssa sit istutaan hytissä. Tax freessa sai käydä ostamassa jotain, mutta senkin piti olla huomattavasti halvempi kuin maissa ja tästä käytiin tiukka keskustelu että paljonko ja minkäkokoinen pussi.

Kotimatkalla sit se pakollinen halpa viinapullo ja tupakkakartonki ja takaisin hyttiin vartioimaan eväitä.

Vierailija
17/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Risteilyllä minkään ravintolaruoan syöminen. Kotona tehdään leivät ja niiden kanssa sit istutaan hytissä. Tax freessa sai käydä ostamassa jotain, mutta senkin piti olla huomattavasti halvempi kuin maissa ja tästä käytiin tiukka keskustelu että paljonko ja minkäkokoinen pussi.

Kotimatkalla sit se pakollinen halpa viinapullo ja tupakkakartonki ja takaisin hyttiin vartioimaan eväitä.

Ei voi olla totta.

Vierailija
18/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeitto

linssikeitto

kukkakaali

Vierailija
19/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mansikat pitää itse käydä mansikkatilalla poimimassa, kaupasta niitä ei saa ostaa! 🤣

Tämän olen nyt jo itse vanhana unohtanut.  En minä kipeitten polvieni kanssa lähde pellolle kykkimään.  Nuorena se oli minusta nimenomaan tärkeätä että itse poimin.  Sitäpaitsi se oli minusta jostain syystä kivaa.  Eikä tarvinnut maksaa niistä puoliksi raaoista tai homehtuneista kun ne sai jättää ottamatta.

Samoin olen oivaltanut, että juuri meitä vartenhan niitä eineksiä ja valmiita ruoka-annoksia tarjotaankin.  Mitä sitä kahta tai yhtä ihmistä varten joka ikinen päivä pitäisi joku ruoka laittaa itse, kun on helppo hakea kaupasta ja vaan lämmittää.  

Pitää vaan tajuta, että nuorilla se voi olla ihan sama juttu.  Ja ruuanlaittokulttuuri on muuttunut muutenkin.

Taistelin muuten sanallisesti kerran yhden minuakin vanhemman ihmisen kanssa siitä, kun ostin myyjäisistä havukranssin.  Hänen mielestään se oli tyhmää ja tuhlausta, kun sen voi itse sitoa.  Sanoin, että se on kuule molemminpuolinen hyöty, myyjä tekee ja saa siitä rahan, minä taas maksan siitä, että ei tarvitse itse tehdä.  Eikös se sitäpaitsi ole ihan markkinatalouden perusta.

Vierailija
20/43 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toi on pelkkää pihiyttä. Sillä ei ole mitään tekemistä iän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän