En ymmärrä miksi kukaan syöttäisi vauvalleen kaupan soseita
Kaupan soseet kuormittavat lompakkoa ja ympäristöä, ja niistä iso osa on jotain muuta kuin mitä purkissa lukee. Lasipurkkeja kertyy kaappeihin. Soseet valmistuvat itsetehtynä vartissa viikoksi, ja ovat taatusti aitoa tavaraa. Teethän itsellesikin ruokaa ja käytät siihen aikaa, mikset muka ehtisi vauvallesi tekemään?
Kommentit (125)
Purkkiruuassa ei ole yhtään ainutta vitamiinia jos sen käyttää mikrossa. Se muuttaa sen molekyylirakenteen ja hävittää vitamiinit.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 19:50"]Koska meillä vauva ei suostu syömään mitään tuoreita marjoja, hedelmiä tai kasviksia. On kokeiltu monella eri tavalla, sellaisenaan ja esim puuroon piilotettuna mutta ei kelpaa. Mä en jaksa tapella syömisestä joka päivä ja siksi meillä syödään purkista soseita.
[/quote]meillä oli sama juttu. eikä maistuneet juuri muutkaan äidin tekemät soseet, roskiin menivät. kaupan sose maistui aina...
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 16:44"]En roudaa matkoilla jääkaappia eli meillä syödään myös valmisruokia, jotka säilyvät hyvin vaikka laukussa. Säännölliset ruoka-ajat on tärkeämpiä kuin se että pirkkopetteri saa aina ja varmasti kotona tehtyä ruokaa. Eli valmisruokien ansiosta katastrofi ei seuraa jos ollaan autossa keskellä korpea kun pitäisi saada murua rinnan alle :)
[/quote]
Et tajua että itse tehtyjä soseita voi pitää kylmätilassa ja ottaa mukaan?
[/quote]
En todellakaan osta vauvanruokia varten hervottoman kokoista akulla toimivaa kylmälaukkua, joka sekään ei takaa katkeamatonta kylmäketjua. Sen verran mitä valmiita soseita käytämme, on paljon ekologisempaa, terveellisempää, turvallisempaa (ruokamyrkytystä ajatellen) ja
vaivattomampaa ostaa niitä.
Oppii einesruokailijaksi, pääsee mamma helpommalla kun syö purkkiruokaa siihen asti kunnes muuttaa omilleen!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 16:44"]
kun pitäisi saada murua rinnan alle :)
[/quote]
Suosittelen oikeankokoisten rintaliivien hankkimista niin ei mene murut rintojen alle. Avokauluksisia paitoja kannattaa myös vältellä jos aikoo syödä kovin murusevaa ruokaa kuten keksiä tai vaikkapa näkkileipää. En pidä tuota tavoittelemisen arvoisena ainakaan.
Lapsellamme oli hyvä maku. Ei suostunut suuhunsa laittamaan kaupan soseita. Nuukanaa en edes olisi raaskinut niitä ostaa. Halusin, että lapseni tutustuuu aitoihin makuihin. Eipä ole nyt jo neiti-iässä olevana ostellutkaan pakastepizzoja ja valmisruokia. Ei kuulemma maistu.
syön itekkin valmista, en jaksa turhaan käydä vanhempien luona tekemässä ruokaa (meillä ei ole uunia/hellaa)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 11:55"]
Sinä=moni? Onnea skitsofreniasta :)
Kyseessä on murresana, jota olen kuullut käytettävän ihan ympäri Suomea. Mutta sovitaan niin, että tämä on jokin paikallinen puhevika, ettei sinulle vaan tule paha mieli.
Haloo, ihan oikeasti.
[/quote]
Niin, että kun sinä olet kuullut niin sitten ovat kaikki kuulleet ;) Että eiköhän ihan sinä = moni vaan itsellesi. Viittasin tuohon, kun tässä keskustelussa (oletko sattunut huomaamaan) väännetään tuosta sanasta, ettei se ole mikään verbi.
[/quote]
Mutta kun se on verbi. Minä kyökin, sinä kyökit, hän kyökkii jne. Eli siis minä kaon, sinä kaot, hän kakoo. Tai sinä yökit, minä yökit, hän yökkii.
[/quote]Mä myös kyökkään kyökkimisen lisäksi. Ai hurja.
Minä syötän valmissoseita kun liikumme kodin ulkopuolella. Kotona aina kotiruokaa. Mutta mökkihöperöksi sitä tulisi jos pitäisi AINA ruoka-aikaan olla kotona. Aika surkeaa olisi elämä. Toki kai niitä ratkaisuja on, että omatekemää sosetta voisi ottaa mukaan tuonne kodin ulkopuolelle, mutta olen itse kokenut vuosien varrella niin monta ruokamyrkytystä joten olen todella skeptinen hygieenisenä pysymisen suhteen :/
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 16:44"]En roudaa matkoilla jääkaappia eli meillä syödään myös valmisruokia, jotka säilyvät hyvin vaikka laukussa. Säännölliset ruoka-ajat on tärkeämpiä kuin se että pirkkopetteri saa aina ja varmasti kotona tehtyä ruokaa. Eli valmisruokien ansiosta katastrofi ei seuraa jos ollaan autossa keskellä korpea kun pitäisi saada murua rinnan alle :)
[/quote]
Et tajua että itse tehtyjä soseita voi pitää kylmätilassa ja ottaa mukaan?
[/quote]
Onko sulla lämpötilamittari mukana mittaamassa ruoan lämpöä? Bakteerien lisääntyminen on voimakkaimmillaan > +8. Kuinka kauan menee ennen kuin ruokasi saavuttaa tuon lämmön? Kauan voit siis kuljettaa tuota mukanasi? Entä jos lähdette aamulla klo 8 liikkeelle, säilyykö ruoka kylmänä mihin asti?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:09"]
Minä syötän valmissoseita kun liikumme kodin ulkopuolella. Kotona aina kotiruokaa. Mutta mökkihöperöksi sitä tulisi jos pitäisi AINA ruoka-aikaan olla kotona. Aika surkeaa olisi elämä. Toki kai niitä ratkaisuja on, että omatekemää sosetta voisi ottaa mukaan tuonne kodin ulkopuolelle, mutta olen itse kokenut vuosien varrella niin monta ruokamyrkytystä joten olen todella skeptinen hygieenisenä pysymisen suhteen :/
[/quote]
Jos ei valmissoseita halua antaa, on hyviä retkieväitä mm. banaani ja avokado sellaisenaan.
Kaupan soseet kulkevat kätevästi hoitolaukussa valmiina, eivätkä pilaannu. Siksi meillä on reissussa lapsille aina kaupan sose eväänä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:09"]
[/quote]
Jos ei valmissoseita halua antaa, on hyviä retkieväitä mm. banaani ja avokado sellaisenaan.
[/quote]
No joo nämä on kyllä käytössä :) #81
Täytyy myöntää, että en kyllä itse söisi puolisen vuotta lämpimässä kaapissa lasipurkissa lillunutta lihakastiketta ja riisiä tai perunaa...
No vaikka siksi, että meidän vauva oksensi ulos kaiken muun. Nälässäkö häntä olisi pitänyt pitää? Alkoi syömään muutakin, esim. maissinaksuja ja hedelmän paloja, vasta lähellä yksivuotissynttäreitä, sitä ennen oksensi nekin ulos. Eikös se ole pääasia että lapsi saa ravintoa..
No minä ostan, syötän vauvalle ja joitain valmissoseita syön itsekkin. Hyvin maistuu meille molemmille. Kuningatar on mun lemppari.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:22"]
No, en yhtään ihmettele ettet ymmärrä. Ihminen joka kuvittelee, että hänen tapansa elää on se ainoa ja oikea on vähän tyhmä eikä siis ymmärrä että toisinkin voi elää. Ja vielä netissä paljastaa tyhmyytensä koko kansalle. Hienoa!
[/quote]
Veit sanat suustani.
Allergiselle, esikoiselle tein melkeinpä kaikki ruuat itse. Kun ei valmiita ruokapurkkeja juurikaan löytynyt. Tämän toisen lapsen kohdalla en tunne huonoa omatuntoa tms, että säännöllisesti käytän myös purkkeja.