Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla aina siistiä ja puhdasta, mistä saatte siivoamiseen motivaation?

Vierailija
26.07.2006 |

Miksi pidätte siivoamisesta?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ja mieheni olemme paremmalla tuulella aina jos on koti siisti. Ja lapsia voi pitää hyvällä omalla tunnolla lattialla leikkimässä kun lattialla ei ole pölyä,roskia ja mun pitkiä hiuksia joita aina irtoilee hirveästi jos on vapaalla.. tässä pari seikkaa:) ja sekin vielä jos sattuu tulemaan yllätys vieraita niin ei tarvi olla vaivaantunu sotkusta..

Vierailija
22/67 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siivous (ja seksi) on parasta terapiaa sitten stressiin, onnellisuuteen, murheeseen tai vaikka vieraita varten valmistautumiseen.

Mä vaan olen yksi näistä " hulluista" jotka tykkää siivoamisesta. Siivoan aina aamulla, joka päivä, ja illalla sitten järjestelen paikat. Imuroin lähes joka päivä ja pesen lattiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta te, jotka siivoatte, jopa moppaatte, joka päivä. Ei teillä voi olla kovin suuri asunto. Muutenhan ette ehtisi muuta tehdäkään päivisin. Minua lannistaa myös se, että meillä siivoukseen menee niin paljon aikaa, kun huoneita on 5 + keittiö ja muut tilat. Olen sellainen kaikki tai ei mitään -tyyppi. ap

Vierailija
24/67 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sitä uudestaan missään nimessä, joten ylenmääräinen siivousVIMMA jäi päälle.

Vierailija
25/67 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaa pitää mopata lattiat joka päivä, niin kyllä siihen aikaa kuluu, huhhuh. Meillä on myös talo kahdessa kerroksessa, 6h+keittiö, en todellakaan jaksa mopata lattioita kovin usein. Keittiö ja eteinen ehkä kerran viikossa, muuten imuroidaan vaan.

Ja saa kauhistella ihan rauhassa:), mä luin jostain että jos on kauhea tarve pitää kaikki kotona täydellisessä järjestyksessä niin usein on sitten oman pään sisällä pahemman laatuinen sotku.

Vierailija
26/67 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie kyllä panostan työpäivän jälkeen sapuskaan ja lasten kanssa peuhaamiseen. Siivoaminen on heiltä aikaa pois. Mies tykkää imuroida, se imuroi illallla.

Vierailija
27/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun noilla muksuilla, jotka oppivat juuri ryömimään on vaatteet aina mustia, niin se motivoi siivoamaan ;)... Nyt siis imuroin päivittäin ja joka 2. päivä pyyhin lattiat. Onhan se ihanaa kun on siistiä, eikä siihen todellakaan mene kauaa, vaikka on iso talo.

Vierailija
28/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia ja viihdyn hyvin kotonani, joten haluan, että täällä on myös ihana olla. Ja siivoaminen on mukavaa, siinä saa aikaa ihan vaan itselleen ajatteluun ja siistiäkin tulee siinä sivussa. Siivoan jatkuvasti, koska minusta on parempi ylläpitää siisteyttä kuin joutua sitten myöhemmin jynssäämään jotain pinttyneitä länttejä.

Vierailija
29/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka päivä tekee jotain ei paikat edes pääse kauheeseen kuntoon. Mä en yksinkertaisesti viihdy likaisessa ja sekaisessa kodissa, tuun siitä tosi ärtyneeksi. Toki meilläkin on lastenleluja välillä siellä sun täällä, mutta se ei haittaa kunhan ne lelut kerätään sitten kun on leikit loppu, eikä jätetä lattioille levälleen. Mun lapset on jo sen verran isoja että osaavaat korjata itse jälkensä ja täytyykin.

Vierailija
30/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme mieheni ja erittäin siistin kissamme kanssa. Olen allerginen, joten sekin olisi hyvä syy siivota, jos tarvitsisin lisämotivaatiota. Aikaa kuluu päivittäin: Imurointi (sohva, kissan nukkumapaikat, kaikki lattiat ja matot) 40-45min. Keittiötä siivoan jatkuvasti, kun ruuan kanssa puuhastelen 5 kertaa päivässä. Koska parkettia ei pidä liian usein pyyhkiä kostealla, pesen lattiat kerran viikossa. Kaikki mahdolliset tasot koko asunnosta& kaappien ovet+päälliset pyyhin 2krt/vko, tähän kuluu aikaa hurjat 30min/kerta. Minulla ei siis mene siivoukseen kovin paljon aikaa.

Vierailija
31/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käy pitkään aikaan vieraita, niin saattaa mennä koti sotkuiseksi, kun ei sitä motivaatiota sitten mistään löydy. Mutta yllätysvieraitakin saattaa tulla, joten yritän pitää aina sellaisen järjestyksen, että kymmenessä minuutissakin saa sen näköistä, ettei tarvi hävetä.

Vierailija
32/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta lasta on ja onko lemmikkejä?

Vierailija
33/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, kun olisi kodinhoitaja...

Vierailija
34/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis imuroi tai pese lattioita joka päivä, vaan pidän sellaista perusjärjestystä yllä. Laitan heti astiat tiskikoneeseen, vien lehdet säännöllisesti keräykseen, jos lattialla näkyy pölypallonen, nappasen sen mukaani, kun kuljen siitä ohi... Perusteellisen siivouksen tekee tuo siivooja, itse sen lisäksi sitten imuroin vielä kerran viikossa. Koti aina perussiisti, ei mikään ylihygieeninen kuitenkaan. Yllätysvieraita voisi kuitenkin tulla milloin vain kylään. Lapsia 2 ja 1 kissa.

Vierailija
35/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä siivoojan tehtäviin kuuluu?

Meillä neliöitä 220, joten kun palaan töihin, niin viimeistään silloin siivooja tulee ainakin joskus.

Vierailija
36/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja mitä siivoojan tehtäviin kuuluu?

Meillä neliöitä 220, joten kun palaan töihin, niin viimeistään silloin siivooja tulee ainakin joskus.

Siivoojat imuroivat, pesevät lattiat, pesevät vessat, pyyhkivät pölyt, pesevät poreammeen, nostavat matot tuulettumaan ulos, pyyhkivät keittiön kaappien ovet, liedet, keittiön tasot, lavuaarit, pyyhkivät väliovet sekä jalkalistat, silittävät jos on silitettävää ... Sauna pestään joka 2. kuukausi. Tällä saa kyllä asunnon pidettyä perussiistinä niin, että itse tosiaan ei tarvitse kuin kerran viikossa lisäksi sitten imuroida, eikä sitäkään tarvitse niin huolella tehdä, kun tietää, että he sitten imuroivat huolellisesti sohvat ja nurkat ja kaikki. Toki sitä järjestystä pitää itse lisäksi ylläpitää päivittäin, 2 lapsen kanssa talo ehtii kyllä mennä tunnissakin sekasortoon :-). Eli ei siinä siivoamisesta pääse, mutta kyllä kuitenkin on hintansa väärtiä!

Vierailija
37/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksatte. mulla on hikiset 77m2 ja aina paskasta. joka pvä kyllä imuroin. lapsia on kolme nuorin kohta 1v. lemmikkejä kaksi.

Vierailija
38/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän siitä, että on kohtalaisen siistiä, mutta ystäväni on aivan hirveä tiukkapipo. Hän ei yhtään näe sitä, miten hänen miehensä ja lapsensa kärsivät hänen maanisesta siivousvimmastaan. Hän on koko ajan poliisina kyttäämässä ettei muruakaan mene lattialle ja syöttää isot lapsetkin, koska muuten saattaisi tulla sotkua. Mies tekee raskasta työtä, mutta joutuu silti osallistumaan joka ilta jo valmiiksi siistien paikkojen siivoamiseen. Mies sanoi minulle, että tuskin jaksaa enää kauaa katsella tuota siivousneurootikkoa. Olen miettinyt pitäisikö minun vihjaista kaverilleni, että mies on jo tällaisissa ajatuksissa.

Vierailija
39/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan siivoan joka päivä. Yksinkertaisesti en tykkää paskasesta ja epäsiististä kämpästä. Noukin ohi mennessä vaatteen tai lelun ja vien oikeaa paikkaan.

Pyykkikone laulaa muutaman kerran viikossa ja asia kone samoin.

Käyn töissä ja kotona olen siinä kello 17. Päivittäinen imurointi ei vie kuin puoli tuntia.

Ai niin, 2 lasta ja 3 koiraa ja 250 m2 kahdessa kerroksessa.

Vierailija
40/67 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän aina perjantaisin päivällä tehdä isomman siivouksen (imurointi, lattioiden pesu, pölyjen pyyhkiminen, lakanoitten vaihto jne.) että olisi kiva aloittaa viikonloppu kun on puhdasta ja siistiä. Siitä tulee vähän juhlan tuntu ja on mukava kun mies tulee kotiin viikonlopuksi ja on puhdasta!

Muuten viikolla siivoan vain äkkiseltään jotain, esim imuroin pahimpia roskia ja keräilen tietysti tavaroita paikoilleen.

Motivaatio tulee siis siitä että on niin mukava olo sitten kun koti on puhdas ja siisti!

Haaveilen meillekin siivoojaa! Kun saamme talomme valmiiksi niin yritän saada palkattua meille siivoojan käymään kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi