Te, joilla aina siistiä ja puhdasta, mistä saatte siivoamiseen motivaation?
Kommentit (67)
" vauvojen" takia huolehdin vain siitä, että lattiat ovat puhtaat. Tosi kamalan näköistä muuten, kun on vaatteet " mustina" ja koiran karvoissa. Muuten saa lelut olla huiskin haiskin ja muruset isännän jäljiltä pöydällä :D. -17-
Antakas hyviä siivousvinkkejä meille joille siivoaminen on yhtä tuskaa.
Meillä ei ole miehen kanssa kuin 56 neliötä, mutta yksinkertaisesti se tuntuu hirveältä. Tiskausta riittää kun astianpesukonetta ei ole, pyykinpesu kone onneksi löytyy ja pari kolme kertaa viikossa se pyöriikin...
Minä imuroin ehkä kerran viikossa..... :S:S ja luuttuan vielä harvemmin, jos vinkkejä motivaatioon niin otan vastaan kyllä.
Wc:n pesen pari kertaa viikossa ja kerran viikossa vaihdan puhtaat lakanat ja pyyhkeet.
Jos on hyviä pesuaine vinkkejä, niin antakaas niitä kans...
Vierailija:
Antakas hyviä siivousvinkkejä meille joille siivoaminen on yhtä tuskaa.Meillä ei ole miehen kanssa kuin 56 neliötä, mutta yksinkertaisesti se tuntuu hirveältä. Tiskausta riittää kun astianpesukonetta ei ole, pyykinpesu kone onneksi löytyy ja pari kolme kertaa viikossa se pyöriikin...
Minä imuroin ehkä kerran viikossa..... :S:S ja luuttuan vielä harvemmin, jos vinkkejä motivaatioon niin otan vastaan kyllä.
Wc:n pesen pari kertaa viikossa ja kerran viikossa vaihdan puhtaat lakanat ja pyyhkeet.
Jos on hyviä pesuaine vinkkejä, niin antakaas niitä kans...
Se on oikeastaan se ainoa vinkki minkä voi antaa. Sen muutaman lautasen peseminen on ihan eri juttu, kuin kokonaisen astiavuoren. Tai yhden vaatteen noukkiminen lattialta ei tunnu missään, kuin että niitä on ripoteltuna sitten ympäri asuntoa. Ja yksi tosi kätsä pesuainevinkki on nämä valmiit siivousliinat (esim. ajaxilla), sellaisella on tosi helppo ottaa liat pois jostain " noin ohimennen" , ei tarvitse erillisiä rättejä ja pesuainepurkkeja kantaa mukana!
että millä aineilla yleensä siivoatte kotia?
Meillä käytetään jonkun verran ihan mäntysuopaa.. sitten on jotain Ajaxin aineita.. jotain valmiita liinoja löytyy myös...
Wc pöntön puhdistukseen on sellainen nokallinen 2eri aineen sekoitus...desinfioiva...
minä joka en tod. jaksa siivoilla useinkaan, niin olen täällä hulluna rätti kädessä heilunut. kiitos ap:lle ja vastanneille.:)
eikä tosiaan tarvitse mitään pesuainepulloja raahata mukana. Parketille mulla on oma parketin puhdistusaine, josta olen tehnyt valmiin seoksen suihkepulloon. On tosi helppoa ottaa vaan moppi käteen ja se valmis suihkepullo ja suihkutella sitä ainetta lattialle, ja sitten nopeasti mopata. Ihan eri asia kuin että joutuisi jotain ämpäriä raahata mukana (meillä ainakin kun on useampitasoinen talo).
luutuatte joka päivä lattiat! Imuroinnin ymmärrän, teen sen itsekkin.
Roiskeet pois embolla, kostealla. Mutta joka päivä moppi kourassa.
Odottakaa, lopetan pian hyperventiloinnin........
not so perfect working mama
ja joku sanoi että siivoaa joka pv 3 h. Minusta se on paljon, ihan liian paljon minulle.
Vierailija:
ja joku sanoi että siivoaa joka pv 3 h. Minusta se on paljon, ihan liian paljon minulle.
välillä solmuun, ja jää jonnekin nurkan taakse jumiin... Keskuspölynimurissa taas pitää välillä vaihtaa se pää eri imurasiaan. Meillä ainakin kun on monta kerrosta, niin tosi rasittavaa! Mopilla kun vetäsee nopeasti lattiat niin tulee parempi tuoksu ja lattiat loistaa. Mieluummin minä ainakin moppaisin lattiat päivittäin ja imuroisin kerran viikossa, jos niin usein siivoaisin, paljon helpompaa. Mutta pitää siis olla kunnon korkeavartinen moppi ja pesuaineet jossain suihkepullossa!
Luuttuhan vaan siirtää niitä paikasta toiseen ja roskat jäävät kuitenkin lattialle. Ensin imurointi ja sitten luuttuuminen.
Vierailija:
Luuttuhan vaan siirtää niitä paikasta toiseen ja roskat jäävät kuitenkin lattialle. Ensin imurointi ja sitten luuttuuminen.
Kauheaahan se olisi jos siivoaisi kerran kuukaudessa ja ensin pitäisi aloittaa hirveä rauvaus eli tavaroiden laittelu paikoilleen ja viikon päästä oltaisiin taas kuin pommin jäljiltä. En jaksaisi sellaista. Helpommalla pääsee tuolla meidän tyylillä. (Inhoan nimittäin siivoamista..)
Meillä on 11kk tyttö, kissa, papukaija ja undulaatti. JOten kaikki te, joilla lintuja tiedätte, että nuo elukat sotkee. Kaikenlisäksi meidän papukaija on vapaana talossa... ei kuitenkaan pasko muualle kuin häkkiinsä, mutta tykkää mutustella leipää ym. vähän siellä sun täällä.
Se, että moppailen joka päivä tarkoittaa siis sitä, että pesen vessan ja keittiön lattian, sekä melkein aina myös takkahuoneen. Meidän talossa on 220neliötä.
En koe siivoamista todellakaan raskaana, vaan mukavana puuhana silloin, kun tyttö nukkuu. Frendit pyörii taustalla tai sitten radio.
-10-
Kerään itsekin tässä motivaatiota siivoamiseen kun ei kerrankin ole liian kuuma mutta aurinko paistaa liat paljastaen..
Mulla on sotkuinen mies ja 2 pientä lasta joten siistiä ei tule vaikka kuinka siivoaisin. Olen kans tosi väsyksissä joten tingin siivouksista mieluummin kuin revin hermoni. Nytkin lattialla on tosi paljon muruja ja lasten ruokaroiskeita, pölyä ja leluja. Lapset pelkää imuria joten lakaisen mieluummin. Moppaan todella harvoin, tuo yks ryömimisikäinen hoitaa aika hyvin vaatteillaan lattioiden luuttuamisen ;). Miehen pakotan imuroimaan ja pesemään vessanpöntön aina silloin tällöin.
Hyvä vinkki ikkunoihin on ikkunanputsausliinat tai spray. Saa nopeasti sormenjäljet pois. Ja sille joka kammoaa tiskaamista suosittelen että älkää kerätkö likaisia astioita altaaseen vaan pinotkaa tiskipöydälle asiallisiin pinoihin huuhdotut astiat. On paljon mukavampi aloittaa tiskaaminen laskemalla vettä tyhjään altaaseen ja siinä sitten tiskata astiapino kerrallaan vähiten likaisista aloittaen.
ja jos jää murusia, niin otan ne rikkakihvelillä pois.
Olen lukenut jostain, että on 2 ihmisryhmää: siivoajat ja lukijat. Mä oon ehdottomasti se lukija. Aina kun on vapaa hetki, otan kirjan tai lehden käteeni. (Ohimennen siivoilenkin joskus, mutta se harvoin on mun nro 1 vapaa-ajanharraste)
Me käytetään siivoamisessa vain yhtä purkkia, jolla menee koko huusholli nimittäin Tolua. Vaihtelun vuoksi vetäsen välillä mäntysuovalla. Tulee raikas tuoksu ilman sellaista liian voimakasta sitruunan tms. hajua. Suosittelen!
Vierailija:
Sama juttu =) En kestä oikein mitään epäsiisteyttä omassa kodissa.
Siis vessaan uudet pyyhkeet, vessanpönttö ja lavuaari puhtaaksi. Viette roskat, tyhjennätte tiskipöydän romusta. Olohuone siistiksi ja samoin jos vieraat jää yöksi niin se alue tosi puhtaaksi missä nukkuvat. Mikään ei oo hirveämpää kuin mennä johonkin ja tietää että joutuu yöpymään esim. sohvalla johon on kusaissut pari kissaa ja yksi lapsi.
Meillä on perussiistiä aina. Molemmat järjestelee mielellään, isommat tahrat pyyhkäistään heti pois, roskat kerätään jne. Vessanpesu ja imurointi+lattianpesu kerran viikossa. Meillä 70m2, 2hlöä.