Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia booky.fi-verkkokaupasta?

Vierailija
10.03.2014 |

Tilasin juuri muutaman kirjan bookyn verkkokaupasta ja vasta sen jälkeen aloin googletella kokemuksia ko. verkkokaupasta. Ongelmana oli se, että pääsisin vasta huomenna kirjakauppaan käymään, joten ajattelin tilata kirjat mieluummin verkkokaupasta pari euroa halvemmalla, kun luvattu toimitusaikakin olisi 3-4 arkipäivää. Luinkin sitten, että joillakin olikin toimitus venynytkin kuukausien mittaiseksi ajaksi ja se, tulivatko kirjat ajallaan vai ei, on ollut monesti tuuripeliä. Ko. kommentit olivat tosin osa muutamankin vuoden vanhoja. Ainakin itse huomasin, että osa kirjoista eivät löytyneetkään varastosta, vaikka tilattaessa niitänäkyi olleen varastossa. Kyseessä ovat melko yleiset oppikirjat/kurssikirjat. Olisiko uusia kokemuksia ko. verkkokaupasta? Itselläni ei ole siis aiempaa kokemusta, adlibris sen sijaan oli ihan ok.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan kestää, että booky palauttaa peruuntuneesta tilauksesta rahat? Lupaus on, että palautetaan. Maksoin Paypalilla. Disputen voin avata ajoissa ja eskaloida sen claimiksi, jos tarve vaatii. Luulisi firman toimivan aikaisemmin.

Odottava

Vierailija
22/86 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämättömän huonoa palvelua ja kuulemma muutenkin epäilyttävää toimintaa esim. rahoja saa odotella takaisin jos kaupat epäonnistuu, eikä kirjoja löydykään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 17:25"]

Rahat meni ja ei kuulu tilausta!!! Kunpa olisin eksynyt ensin tänne. Älkää vaan tilatko!

[/quote]sama täällä kesti 2 kk nnen kuin rahat tuli takaisin.ei koskaan tohon kauppaan suosittelen.

Vierailija
24/86 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Booky oli pari kolme vuotta sitten vielä toimiva mesta, tällä hetkellä ei ihan. Tilasin sieltä taas, vaikka olin perunut edellisen kirjatilauksen toimitusajan vuoksi, rahat sain silloin asiallisesti takaisin. 

Tilasin siis Operaatio Elopin viime viikolla tiistaina. Myynti-ilmoituksessa sanotaan, että lähetetään 1-2 pv sisällä, toimitusaika 1-3 pv jne.. Perjantaina tuli sp:llä lähetyskoodi ja ilmoitus, että tuote on lähetetty. Booky ilmoittaa lähettäneensä tuotteen, vaikka todellisuudessa on vasta haettu lähetystunnus Postin verkkopalvelusta, itse tuote ei silloin ole vielä välttämättä ja varsinaisesti liikkeellä. Postin status lähetystunnuksella on tuolloin, että Posti on saanut tiedon tulevasta postilähetyksestä. Näin menettelee moni muukin verkkokauppa, ei ainoastaan Booky.fi, tuohon ilmoitukseen ei siis pidä aivan suoraan luottaa. 

Seuraava muutos Postin statuksessa oli tasan viikko tilauksesta, sen mukaan lähetys on lajiteltu TURUSSA. Booky on rekisteröity Hesassa, minä Espoossa. Mistä tuokin mahtaa johtua, kuka noita Postin kiemuroitakaan ymmärtää. Tänään keskiviikkona status kertoo, että tuote on Hesan lajittelukeskuksessa. Kai se sieltä kohta sitten tulee, mutta ei enää tänään. 

Laitetaan vähän tietoa pelkän morkkaamisen lisäksi. Bookyn sivun mukaan: Booky.fi on työntekijöidensä omistaman ja "ainoa kokonaisuudessaan kotimaisessa omistuksessa oleva yksityinen, laajan valikoiman verkkokirjakauppa". Taloussanomien mukaan booky:n liikevaihto on kasvanut hurjaa vauhtia, samoin henkilöstön määrä. Vuonna 2009 liikevaihto oli 9.0M ja 2013 11,1M. Eli yli 300000/360000 kirjaa, jos keskihinta olisi n. 30e. Kyllä tuossa logistiikalla on jo haastetta Suomessa ja Suomen postin tuntien. Liikevaihdon kasvusta huolimatta tilikauden tulos on kuitenkin mennyt alas yhtä hurjaa vahtia kuin henkilöstön määrä ja liikevaihto ovat kasvaneet.

Tässä jotain firman kotimaisuudesta: https://www.booky.fi/company.php

Tässä taloustietoja: http://yritys.taloussanomat.fi/y/bookyfi-oy/helsinki/2131125-4/

Kotimaisesta kun on kyse on ikävää, että firmaa ei tällä hetkellä osata hoitaa entiseen malliin. Ostaisin mieluummin kotimaisesta firmasta kuin ulkomaisesta.

Vierailija
25/86 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin tuon Elop-kirjan 14.10. Maksoin PayPalilla. Perjantaina 17.10. tuli lähetysilmoitus ja Itellan seurantakoodi (vähän ihmettelin, kun isommatkin kirjat ovat tulleet kirjeenä kotiin). Itellan seurantakoodi ilmoitti "Tieto tulevasta lähetyksestä on saapunut Itellaan".

Tänään keskiviikkona Itella antaa saman ilmoituksen. Siis kirjasta, jonka Booky ilmoittaa lähettäneensä perjantaina.

Laitoin reklamaatiota sähköpostivastauksena lähetysilmoitukseen. Ihmetys oli suuri, kun automaattivastaus "käsittelemme viestiäsi" tuli ihan toisesta osoitteesta, studiabooks.fi.

Lieneekö jotain hämärää tekeillä? No odotellaan. pahimmassa tapauksessa tappioni on 30 euroa, ei sen enempää

Vierailija
26/86 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 08:31"]

Kolme viestiä asiakaspalveluun eikä mitään vastausta. Kirjat viikkokausia myöhässä eikä mitään tietoa milloin saadaan vai saadaanko ikinä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilasin tästä palvelusta. 

[/quote]

Sama juttu täällä. Kohta otan yhteyttä poliisiin asian tiimoilta. Älkää missään nimessä tilatko tästä lafkkasta mitään jos haluatte saada rahoillenne vastinetta tai ylipäänsä jonkunlaista asiakaspalvelua..

Vierailija
27/86 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailin lukiolaisen koulukirjoja ja tuli kuten oli luvattu. Pari kertaa kävi niin että paketista puuttui joku kirja ja se tuli suraavana päivänä tai parin päivän päästä perässä, mutta ne olivat sellaisia kirjoja joita ei luvattukkaan olevan varastossa valmiina, vaan niilä oli joku toimitusaika. Ei moittimista. Ainoa miinus on se että lähettävät helvetisti mainoksia sähköpostiin.

Vierailija
28/86 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kirjaa olen tuolta tilannut (eri aikaan). Ensimmäinen saapui kaksi viikkoa tilauksesta, toisella kerralla odottelimme yli kuukauden... Kolmannella kerralla toimitus kesti 9 arkipäivää. En suosittele. :(

Vierailija
29/86 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut viimeisen puolen vuoden aikana useita kertoja kirjoja ja hyvin on toiminut! Alle viikossa on kaikki kirjat tulleet vaikka ei olisi ollut tilaushetkellä edes varastossa.

Vierailija
30/86 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin kirjan joskus tammikuun alussa, ja se tuli nyt helmi-maaliskuun vaihteessa. Viivästyksen syyksi kerrottiin uuden painoksen painamisen myöhästyminen, eli vika oli ilmeisesti kustantajassa..? Noh, ainakin asiaa selvittäessäni asiakaspalvelu oli ystävällistä!

Vierailija
31/86 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin erään tradenomien käytössä olevan peruskurssin kirjan (ensimmäisiä kursseja), jonka toimitusaikana luki muistaakseni 2 viikkoa. Tilasin kirjan heti lukuvuoden alussa ja minulla oli toisessa jaksossa alkamassa tämä kurssi.

Kun oli kuukausi mennyt eikä mitään kuulunut kirjasta, soitin asiakaspalveluun ihan vain tarkistaakseni että tilaus oli ylipäätään mennyt perille. Asiakaspalvelija sanoi että näyttäisi olevan vielä käsittelyssä tämä tilaus ja että kahden viikon kuluessa olisi merkitty saapuvaksi minulle (eli kuukausi myöhässä alkuperäisestä toimitusajasta). Kun oli mennyt puhelusta kolme viikkoa, soitin taas ja nyt vähän vihaisena. Toimitus oli kuulemma käsittelyssä vieläkin, mutta kirjoja oli varastossa. Pyysin nopeaa käsittelyä, mutta sitä ei luvattu.

Kirja sitten saapui tuosta viimeisestä puhelusta kuukauden päästä, juuri ja juuri ehti minulle ajoissa. 2 viikon arvioitu toimitusaika olikin siis yli 2 kuukautta. Kirjan painoskin oli eri kuin mitä sivuilla ostin, mutta se ei minun tapauksessani onneksi häirinnyt.

En siis ainakaan itse tilaa tuolta enää mitään, varsinkaan jos on vähänkään kiire saada kirjaa. Mieluummin en vaikka ei mitään aikarajaa olisikaan. Ei hyvä.

Vierailija
32/86 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut, ja kaikki tilaukset menneet hyvin. Kirjat ovat tulleet sovitusti 3-4 päivän kuluessa. Yhden kirjan kanssa kesti kuukauden, mutta tiedoissa sanottiinkin, että kannattaa varautua odottamaan jopa kauemmin. Joutuivat ottamaan yhteyttä ulkomaiseen kustantajaan, ja kysymään sieltä vieläkö on saatavissa. Sain sen sitten kuukauden odotuksen jälkeen.

Vierailija
33/86 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mun olisi siis sittenkin pitänyt mennä vain kirjakauppaan huomenna/tällä viikolla. Se, että säätän usean kirjan paketista noin kympin-pari, ei korvaisi sitä, jos kirjat olisivat huomattavasti myöhässä. Toisaalta ei ole kiva jännätäkään, että milloinkohan ne mahtavat saapua perille, kun tarkoitus olisi alkaa lukea niitä asap. Jos toimitusaika sen sijaan pitäisi, siinä tapauksessa ostokseni olisi ok. Täytynee perua koko ostos, jos nyt näyttää selkeästi viivästyvän se tilaus ja lampsin vain ostoksille kirjakauppaan suoraan, nimittäin ko. kirjat ovat aika yleisiä kurssikirjoja. T. Ap

Vierailija
34/86 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusaika ei toimi eikä se pakettialennus-systeemi. Viimeksi sain väärän tuotteen ja asiakaspalvelussakin kesti. Odottelin sitten sitä oikeata tuotetta varastoon monta viikkoa kunnes tuli ilmoitus että on loppu kokonaan jonka jälkeen piti ilmoittaa tilinumero rahojen palautusta varten.. Aikaisemmin toimi hyvin mutta nykyään en tilaa tuolta enää.

Vierailija
35/86 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat meni ja ei kuulu tilausta!!! Kunpa olisin eksynyt ensin tänne. Älkää vaan tilatko!

Vierailija
36/86 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kirjani on nyt ollut kuukauden "matkalla"---asiakaspalvelu vähättelee ja sanoo, että on lähetty. Ei vaan kuulu/näy! On viimeinen kerta, kun tilan booky.fi -firmasta.

Vierailija
37/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luottaa Bookiin. Minulle ilmoitettiin, että kirja on lähtenyt tiettynä päivänä (tilauksestani oli kulunut yli viikon). Odotin viikon, kunnes soitin sinne. Siellä sanottiin huonolla suomen kielellä, että emme ole saaneet kirjaa varastoon. On tulossa heille. Täyttä kusetusta.

Vierailija
38/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut montakin kirjaa. Tulivat nopeasti ja ei ongelmia!

Vierailija
39/86 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tilauksen tiistaina 22.4. (kyseessä oli tenttikirja, jonka kaikki kappaleet olivat lainassa yliopiston kirjastosta). Tuotteen sivulla oli saatavuusaika-arvioksi annettu 1-2 arkipäivää. Valitsin lisäksi lisämaksullisen nopean toimituksen, jonka ilmoitettiin olevan 1-2 arkipäivää. Nopeasti laskin, että kirja olisi minulla viimeistään saman viikon perjantaina.

Tiistaina 28.4. sain sähköpostin, jossa kerrottiin, että tilaukseni on otettu käsittelyyn ja hyvin pian sen jälkeen tieto, että lähetys on annettu Postin toimitettavaksi. Lähetin "asiakaspalveluun" kyselyn, että miten on mahdollista, että tilauksen käsittelyyn kului viikko, kun tuotettakin piti olla saatavilla. Ei vastausta. Uusi kysely tänään, johon ihme kyllä tuli vastaus jo kolmessaa tunnissa! Lupasivat hyvittää maksamani 1,90€ nopean kuljetuksen lisän. Yrittivät myös kääntää asian Postin harteille, vaikka totuus oli, että saatuani tiedon tuotteen siirtymisestä Postin toimitettavaksi, tilaus oli perillä vuorokaudessa. Posti siis kyllä hoiti nopean kuljetuksen.

"Asiakaspalvelulta" tänään saamassani vastauksessa kerrottiin, että tuotteen saatavuusaika-arvio on 2-3 päivää ja kyllä, näin se nyt onkin. Ei ollut vielä viime keskiviikkona, kun edelliskerran kävin heidän sivuillaan tarkistamassa asian (epäilin jo itse ymmärtäneeni jotain väärin). Ilmoitinkin tästä "näppärästä" muutoksesta "asiakaspalveluun" pahoitellen samalla sitä, etten tullut ottaneeksi print screeniä tuotetiedoista tilausta tehdessäni, jotta voisin todistaa heidän väitteensä valheeksi.

Suosittelenkin kaikille, jotka harkitsevat tekevänsä tilauksen kyseisestä puljusta, että miettivät vielä paria asiaa:

1) ÄLÄ TILAA! Muualta saat mitä todennäköisemmin tuotteet luotettavammin.

2) Jos kuitenkin jätät varoituksen uskomatta, dokumentoi kaikki mahdollinen tilaukseen liittyvä - vaikkapa juurikin print screeniä käyttämällä.

Vierailija
40/86 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidempi toimitus kun 3-4 arkipäivää. 2 viikoa. En tilaa enää.