Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon yli 30 vee transmies. Mitä haluat tietää?

Vierailija
10.03.2014 |

Kysyttävää? :)

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:08"]

Voisin "lesbona" ja naisena parisuhteessa naisen kanssa kuitenkin itseni
transmiehenä kokemana todeta näin..
Ei se leikkaus kaikkea onnea tuo..varsinkaan jonkun munasarjojen tai kohdunpoisto ei anna
mitään. Itse ole poistanut vaan rinnat ja olen muutenkin hyvin poikamainen
ja tyytyväinen nyt tilanteeseeni.
Mutta ei tässä nyt tietenkään ketään mikään psykologin tai psykiatrin vastaanotto auta,
nämä henkisen tuen tyrkyttäjät pitäs hirttää:)

[/quote]

Itse koen tärkeäksi päästä eroon sisäromppeistani. Vaikka menkat ei enää hormoneista johtuen tulekaan, niin silti silloin tällöin tulee semmoisia menkkamaisia fiiliksiä ja se ärsyttää. Muistuttaa kerpele olemassa olollaan siellä. Ja monilla tosiaan ne kasvonpiirteet miehistyneet, kun se luontainen estrogeenin tuotanto kropasta häviää. En tietenkään voi tietää varmaksi, että mulle kävis niin, mutta toivossa on hyvä elää :)

Sen verran pitkiä nuo tutkimukset on, että kyllä tässä on ehtinyt rauhassa miettiä mitä haluaa, hyvät ja huonot puolet. 

Vierailija
82/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kohdunpoisto ole se pointti tässä asiassa mitenkään, olet nyt väärillä vesillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei itsellenikään tule menkat hormooneista johtuen koska on tuo Cezazette, ei kuule tule kuukautisia, ihan pelkkä keltarauhashormooni.

Mutta toki jos olet luontaisesti naisellinen niin toki ne hormoonit auttaa.

Itse en ole niin parrankasvusta ja muusta niin kiinnostunut..

Vierailija
84/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:45"]No ei se kohdunpoisto ole se pointti tässä asiassa mitenkään, olet nyt väärillä vesillä.

[/quote]

Ylempänä ap kirjoitti, että haluaa eroon sisäromppeista.

Vierailija
85/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viellä niin että estrogeeni ei edes e-pillerinä käynyt mulle sain siitä kamalat auralliset migreenit eli keho hylki sitä..

Ei ihme jos miehelle syötettäis estrogeeniä..varmaan tulis vastareaktio

Vierailija
86/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä ollut sama henkilö

Vierailija
87/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:45"]No ei se kohdunpoisto ole se pointti tässä asiassa mitenkään, olet nyt väärillä vesillä.

[/quote]

idiootti ei sama henkilö, turha hämmentää

[/quote]

Vierailija
88/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:35"]

Mitä jos leikkauksen jälkeen kaduttaa? Dokkarissa oli pari ruotsalaismiestä, molemmat oli leikkauttanut itsensä naisiksi. Sen jälkeen iski katumus ja prosessi takaisin mieheksi. Se leikkaus ei siis ollutkaan ratkaisu ongelmaan.

Minusta ajatuksena todella pelottava tuo katumus...paluuta entiseen ei ole, jos esim. kohdunpoiston tekee.

[/quote]

Se dokkarihan oli ihan naurettava. Se toinen katuja mietti leikkuupöydällä, että ei haluakaan käydä sitä lävitse, mutta kun kirurgi ei sattunut siinä enää kysymään, että oletko varma päätöksestäsi, niin leikkaus tehtiin ja sitten kaduttiin. En muista kuinka pitkään he joutuivat odottamaan leikkausta, mutta toinen miehistähän oli selvästi naisellinen mies (vaatetus yms.) eli ehkä transgender tyyppinen. 

Totta kai siinä kohtaa pitää olla varma. Itse olen miettinyt elämääni, että mitäs jos en tekisikään näin jo ennen hormonihoitoja. Mulle ei ole vaihtoehtoja. Tää on ns. mun viimeinen oljenkorsi elämään. Toistaiseksi ei kaduta pätkääkään. Aluksi tuntui, että mitään ei tapahdu, ääni ei madallu, mutta nyt tän vuoden aikana on ääni muuttunut taas vähän miesmäiseksi ja mummot kysyy, että kenenkäs poikia sitä ollaan jne. 

On ihanaa ostaa miestenpaitoja ja huomata kuinka hyvin ne sopii, kun ei oo boobseja. Olen 100 kertaa itsevarmempi tuolla ihmisten ilmoilla liikkuessani. Ennen olin outolintu, yritin väkisin olla jotain, mitä en osannut olla... Ei, en vaihtaisi tätä mistään hinnasta siihen aikaisempaan. Katujia sukupuolenkorjauksen tehneistä on noin 1%, joten aika vähän. Minulla tutkimus ensikäynnistä hormonipoliaikaan, josta sain hormonireseptin käteeni kesti puolitoista vuotta. Siinä käydään koko elämä läpi, kaikki ihmissuhteet ja sarja psykologisia kysymyksiä, testejä jne. Kyllä sen aikana pitää tyhmemmänkin tajuta, että tässä ollaan tosissaan. Epävarmat tapaukset joutuu aina jäähylle puoleksi vuodeksi tai vuodeksi miettimään, että onko tämä se tie, mikä sen ihmisen pitäisi kulkea. Että ihan niin helpolla ei täällä hoitoja saa. Ja onhan ennen diagnoosin saamista elettävä vuosi kokemassaan sukupuolessa. Sinä aikana tulee ystäville, sukulaisille, tuttaville, työkavereille selville, että kuka oikeasti olet. Eikä se palaute ole varmasti aina niin rohkaisevaa. Kyllä siinä saattaa perhe ihan oikeasti hylätä. Ei olisi ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kerta.

Vierailija
89/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli transmiehellä on miesten aivot.

Miksi sitten aikaisemmin itkit, kun katsoit jotain leffaa? Ja hormonihoidon jälkeen et enää itkenyt?

Silloinhan hormonihoito muutti sinua sisäisesti maskuliinisemmaksi, kuin mitä syntyäsi olit.

Vierailija
90/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:45"]

No ei se kohdunpoisto ole se pointti tässä asiassa mitenkään, olet nyt väärillä vesillä.

[/quote]

En tiedä oliko tää nyt mulle tarkoitettu. Putosin jo kärryiltä itsekin... Jos haluan korjauttaa sukuelimeni, niin kohdun, munasarjojen ja vaginan poisto on pakollinen. Näin olen asian ymmärtänyt. Nyt olen käynyt läpi vasta mastektomian eli rinnat on poistettu ja rintakehä miehistetty. 

AP

Vierailija
91/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

transmiehellä voi olla naisen aivot, tai ihan miten vaan, biologia on ihmeellistä.

ja noi transtutkimukset suomessa on aika tiukkoja ei sinne joku olen sitä tai tätä kovin pitkälle pötki. eli seula on kova ja sen läpi pääseet ovat oikeesti väärässä sukupuolessa.

Vierailija
92/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pulinat pois!

Vierailija
93/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinusta on miehekästä ja mikä tekee miehen? Entä mikä tekee naisen ja on naisellista? Jos ei fyysisiä asioita siis lasketa.

Vierailija
94/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:49"]

[/quote]

idiootti ei sama henkilö, turha hämmentää

[/quote]

[/quote]

Taitaa "sisäromppeiden" poisto olla aika oleellista noissa sukupuolenkorjausleikkauksissa. Täällä kirjoitellaan anonyyminä, joten aika turhaa tuo idiootiksi haukkuminen.

Vierailija
95/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 00:59"]

Eli transmiehellä on miesten aivot.

Miksi sitten aikaisemmin itkit, kun katsoit jotain leffaa? Ja hormonihoidon jälkeen et enää itkenyt?

Silloinhan hormonihoito muutti sinua sisäisesti maskuliinisemmaksi, kuin mitä syntyäsi olit.

[/quote]

Koska estrogeeni herkistää. Sitähän minulla luontaisesti oli ja toki on miehisiä miehiä, jotka itkee. Testosteronin jälkeen itkemiseni on huomattavasti vähentynyt, enkä herkisty joistain asioista niin helposti kuin aikaisemmin. 

Tämä siis on puhtaasti hormonien säätelemä juttu. Ja juurikin tuo itkeminen oli sellainen, mitä inhosin... Se oli sitä heikkoutta, josta en pitänyt, mutta jolle en voinut mitään.

Vierailija
96/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transmies..

ei se estrogeni mitenkään laita itkeen se on se asenne!

Vierailija
97/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitää kyllä nyt sanoa estrogeeniin käyttäjä ja sitä ei käyttäjänä että ihmiset reokoi hormooneihin eri tavalla.

Vierailija
98/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kysyttiin, että uskotko Jumalaan?

Ja miksi luulet, että osa syntyy transsukupuolisrksi?

Vierailija
99/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista lukea sun elämästä, kiitos kun tulit tänne vastailemaan kysymyksiin.

Olen miettinyt itse henkilökohtaisesti sukupuolen merkitystä yhteiskunnassa ja sitä, miten tiukkoja rajat ja roolit oikeasti onkaan. Vaikka esim. Suomessa ollaan aika vapaamielisiä sen suhteen, että mitä miehet ja naiset voivat vaikkapa tehdä tai olla, on kuitenkin loppujen lopuksi tosi tiukat määritelmät siitä, mitä on miehisyys ja naiseus. Ja esim. pukeutuminen on vieläkin hyvinkin tiukasti määriteltyä, varsinkin miesten osalta.

Itse olen sitä mieltä, että mieheyttä ja naiseutta ei pitäisi määritellä niin tarkasti, kuin se nyt tehdään. Mutta sukupuolen merkitys on jotenkin niin syvllä yhteiskunnassa, että asenteita tuntuu olevan vaikea muuttaa. Mutta on hassua, että esimerkiksi loppujenlopuksi niinkin merkityksettömillä asioilla, kuin vaatteilla on todella suuri merkitys. Ei ole esimerkiksi Suomessakaan miehelle hyväksyttyä esiintyä julkisesti korkokengissä ja hameessa. Ellei sitten kyseessä ole joku viihteellinen juttu. Mutta onko vaatteet loppujen lopuksi muuta, kuin kangaspaloja? Miksi niiden merkitys on niin suuri?

Samoin olen miettinyt tytöksi ja pojaksi, naiseksi ja mieheksi kasvamista ja kasvattamista. Itse haluaisin ajatella, että lapsi voisi itse valita mistä tykkää. Mutta jos esimerkiksi menee lastenvaateosastolle tai leluosastolle kaupassa, on aika ilmiselvää, mitkä on tarkoitettu pojille ja mitkä tytöille. Erottelu on välillä mielestäni jopa hieman naurettavaa, värimaailmaa myöten.

Olen siis erittäin kiinnostunut myös transsukupuolisten ihmisten kokemuksista sukupuolisuudesta yms. Koska oma suhtautumiseni sukupuoleen on aika neutraali ja minua jopa ärsyttää stereotyypitetty ajattelu miehistä ja naisista. Eli mielestäni on mielenkiintoista, mitkä on niitä asioita loppujen lopuksi, mitkä määrittelevät ihmisen sukupuolen (ja onko loppujen lopuksi se määrittely niin tärkeää?).

Ja siis siksi minua myös kiinnostaa tämä asia, koska koen kuitenkin itse olevani nainen, ja syntyneeni oikeanlaiseen ruumiiseen. Että mitkä asiat ne minulla itsellänikin on, miten määritän naiseuden? Miksi koen olevani nainen? Koska eihän pelkät sukupuolielimet asiaa selitä, kuten on huomattu.

Samalla mua ärsyttää määrittely, ja samalla teen sitä myös itse.

Todella sekava kirjoitus, anteeksi siitä. En tiedä, saako tästä kukaan tolkkua. :D

Vierailija
100/119 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 01:07"]

Mikä sinusta on miehekästä ja mikä tekee miehen? Entä mikä tekee naisen ja on naisellista? Jos ei fyysisiä asioita siis lasketa.

[/quote]

Minulle miehekkyys on sitä, että ottaa vastuun asioistaan. Ei ruikuta, että emmä osaa, emmä tiedä, tää on vaikeeta. Jos ei osaa, niin sitten opettelee. Mulle on kunnia-asia, että vaihdan autoon renkaat itse, enkä mukavuussyistä vie mihinkään vaihdettavaksi. 

Päätösten teko on miehekästä mun mielestä. Se, että osaa verrata eri vaihtoehtoja eri kanteilta ja sitten yksinkertaisesti päättää ja pysyy päätöksessään. 

Heikompien suojeleminen on miehekästä. Raa'an verisen lihan paloittelu on miehekästä (meitsi oli köksässä meidän pikkukeittiössä ainoa, joka halusi paloitella lihan jotain kastiketta varten :D).

Pullon suusta juominen on miehekästä.

Sitten on liuta asioita, jotka ei oo miehekkäitä, mutta miehet tekee... tai jättää tekemättä... Mitään käyttö-ohjeitahan ei tarvii lukea, eihän. No eihän se haittaa, vaikka sen takia sitten hajottaa autonsa... Miksi muka pyykki pitäisi lajitella värien ja pesulämpötilojen mukaan, sinne vaan kaikki samaan läjään :D 

Sukkia kannattaa jättää vähän sinne ja tänne, että tietää paljonko sukkia ylipäätään on! Yleisesti ottaen vaatteiden osto on vaan rasittavaa, miks niitä pitäis käydä sovittamassa, jos niissä on koko merkittynä, niin kyllähän ne sitten sopii päälle, jollei oo lihonu, sitähän se vaatteen sovitus tarkottaa? :D

Mikä tekee naisen? Ny verit pahan... Nainen on monitoimiajattelija ja tekijä. Siis äiti pysty keskittymään moneen asiaan yhtä aikaa... Oli pyykin pesua, kokkausta, sit välissä ojennettiin kakaroita, sitten taas pyykit narulle ja siitä takas kattaan pöytää jne. Ku samaan aikaan mä mietin, että tänään mä kokkaan ja huomenna pesen pyykit :D Miksi ne pitää tehdä yhtäaikaa? Hikihän siinä tulee.

Naiseutta on se, että repii kaikki juhlavaatteet sängylle ja katsoo niitä hetken, sitten kokeilee, kysyy joltain, että miltä tää näyttää. Ei riitä, että sanoo pelkästään hyvältä, vaan pitää sanoo millälailla hyvältä. Entä jos tuulee, pitäiskö olla huivikin, onko tää kaulakoru sitten liikaa jne. jne.

Naiseutta on itkeminen ja nauraminen yhtäaikaa häissä, ristiäisissä, eläkejuhlissa, ihan missä vaan... 

Parhainta naisissa on juoruilu! Heti jos kaveri on sanonu, että älä kerro kenellekään ja on luvattu, niin totta kai nainen nyt vähintään lapsillensa kertoo, että mitä se ja se oli taas tehnyt ja sanonut ja niin edes päin. Ja naiset puhuu sitten ihan kaikesta naisille. Frendeissäkin on niin monta hyvää pätkää, missä näytetään miesten ja naisten erot, että ei mitään rajaa... 

Vaikka yleistäähän ei voi. On paljon herkkiä naisellisia miehiä ja paljon taas miehekkäitä naisia, jotka nauravat miehille, kun ne ei osaa mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä