Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
561/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo kyttää selkäsi takana, jotta osaat kaupata oikein tuotteita ja pitää tyrkyttää tuotetta vetoamalla miten halpa tämä on. Kyllä mietityttää, onko tuotteita edes olemassa.

Puhelinmyyjä

Vierailija
562/3246 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että asiakkaiden keskuudessa kovin pidetty iloinen ja mukava esimies on oikeasti skitso raivoaja ja sosiopaattisia piirteitä omaava valehtelija ja juonittelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei voi olla aito teksti. Et ole tosissasi. Lukion opettajina olemme aivan uupuneita ja moni harkitsee alanvaihtoa. Päivät venyvät jopa 12-tuntisiksi, viikonloput tehtävä myös. Missä ihmeen lukiossa sinä olet? Ainoa mahdollisuus on, että opetat vanhoilla vermeillä ja/tai olet matikanope.

Se on aina mihin vertaa. Itsellä hommat helpottui, työajat lyheni ja lomat piteni kun siirryin AMKista lukioon. Palkka pysyi käytännössä samana. Pois jäivät myös AMKhankkeet ja KV-projektit ja oman oppimateriaalin tuottaminen, kun lukiossa käytetään kirjoja.

Mutta tämähän on lanka, jossa kerrotaan asioista, joista ei saanut kertoa. Nyt lähden pitämään oppituntia klo 08- oppikirjaa käyttäen. Hyvää työviikkoa vaan kaikille!

Vierailija
564/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitättömistä asioista tehdään suurta draamaa. Minun pitää esittää työssä tyhmempää kuin olen, koska pääsen vähemmällä kuin oikeasti aivojani käyttämällä. Ajattelusta seuraisi se, että joutuu vastakkainasetteluun työkaverin kanssa, joka pitää itseään jonkinlaisena esimiehenä olematta sellainen.

Joudun esittämään ulospäinsuuntautunutta, vaikka olen enemmän kyyninen ihmisiä ja kartteleva. Harva uskoisi minusta kuinka väsynyt olen ihmisiin, jos he oikeasti tietäisivät mitä mielessä liikkuu kun kassalla piippaa tuotteita.

T. Kaupan täti

Vierailija
565/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta mukamas allergisilta (maidoton, glut, kalaton...) ja ituhärkäpapu- syöjiltä, jotka syökin kotona lihaa pitäis olla lääkärintodistus, niin loppuu se pelleily työpaikoilla. Ykskin tapaus semmoinen, ettei oikeasti maitoallergiaa, kotona mättää maitotuotteita ja sitte tämmöselle tapaukselle pitäis kynsin hampain tehdä kaikki erikseen prkl :o Jos meen vielä keittiölle hommiin, niin pistän tämmöiselle lopun. Nämä ei tajua, että kuinka paljon aikaa ja vaivaa se vaatii yhdeltä työntekijältä, joka pyörittää koko keittiötä.

Vierailija
566/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketuttaa neuvoa jotakin maa han m uuttajaa täyttämään KELA:n lomaketta. Siis minun pitää käsipuolesta viedä hänet lomakkeen äärelle ja neuvoa, mitä kirjoitetaan mihinkin ruutuun. Kieltämättä mielessäni pyörii, että mitä hyötyä on Suomen työelämälle tästäkin kirjoitus- ja kielitaidottomasta ihmisestä?

Tätä en kuitenkaan voi ääneen sanoa, koska olenhan korkeakoulutettu virkamies ja maksan palkastani veroja hänenkin ylläpitämisekseen. Lievä asenneongelma, mutta etsin koko ajan muita töitä.

Sinun työsi on neuvoa asiakkaita. He voivat oppia suomen kielitaidon myöhemmin. Myös monet kantasuomalaiset rarvitsevat vastaavanlaista apua. Ärsyttääkö sinua neuvoa heitäkin?

Voivat, mutta kun moni ei edes halua. Helpompaa heittäytyä tyhmäksi ja käyttää energiansa pikkurötöstelyyn ja holtittomaan lisääntymiseen. Kyllä näitä löytyy, jotka vuosien jälkeen osaavat tarvittaessa haukkua r@sist!ksi kun eivät saa tahtoaan läpi.

Vierailija
567/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ihan liikaa palkkaa tekemättä juuri mitään.

Insinööri.

Unohdit sanoa että julkisella sektorilla.

Vierailija
568/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työ on puolipäivätyötä, se on tosi. Lisäksi on scheissepuhetta että tekisimme kotona toisen työpäivän verran kokeiden korjausta jne. Kokeet korjaan tunnin aikana kun oppilaat tekevät tehtäviä. Sitä paitsi meille maksetaan erikseen joka asiasta: jopa koulun somekanaviin kuvien räpsimisestä. Lukiossa opettavat kaverini saavat joka vuosi suuren tilin kun korjaavat ylioppilaskokeita. Suuriääninen valitus suuresta työmäärästä on hauskaa seurattavaa, kun siitä kumminkin maksetaan reippaasti korvausta.

Vierailija
569/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3v. lapset eivät kuulu päiväkotiin.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus tulisi lopettaa, virikehoito ei ole hyväksi kenellekkään vaan lapsi on onnellisin kotona vanhempiensa ja sisarustensa kanssa.

Suurin osa kaikista varshaiskasvatuksen suunnitelmista ym. paperitöistä ovat turhia ja vievät aikaa ja resursseja siltä, mikä on oikeasti tärkeää, eli lasten kanssa olemiselta ja puuhastelulta.

Vierailija
570/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että tykkään työstäni. Olen hlökoht avustaja ja avustettava on mukava. Välillä tuntuu etten edes ole töissä. Kukaan ei arvosta työtäni. Palkka on ok työn vaativuuteen nähden ja veroprossa pieni.

Vierailija
571/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa lapsista on sietämättömiä.

Sama pätee aikuisiin. suomalaiset on kauheita valittajia joille ei koskaan mikään ole hyvin. Elämästä ei osata nauttia eikä osasta olla ystävällisiä, käytöstavat puuttuvat kateelliselta kansalta.

Suomalainen tylsyys ja tuppisuisuus on ulkomailla kauhistus 

Vierailija
572/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä työstäni yhtään, ei voisi vähempää kiinnostaa. Ihmiset on todella typeriä ja olen tosi kyynistynyt työni takia,

Vierailija
573/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä epäsivistynyttä tuossa kommentissa on?

eri

Ohi, mutta tätä kauheaa suomen kielen rappiota! Argh! Ei "epäsivistynyt" vaan "sivistymätön". Sellaista sanaa kuin epäsivistynyt ei suomessa ole.

Vierailija
574/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta mukamas allergisilta (maidoton, glut, kalaton...) ja ituhärkäpapu- syöjiltä, jotka syökin kotona lihaa pitäis olla lääkärintodistus, niin loppuu se pelleily työpaikoilla. Ykskin tapaus semmoinen, ettei oikeasti maitoallergiaa, kotona mättää maitotuotteita ja sitte tämmöselle tapaukselle pitäis kynsin hampain tehdä kaikki erikseen prkl :o Jos meen vielä keittiölle hommiin, niin pistän tämmöiselle lopun. Nämä ei tajua, että kuinka paljon aikaa ja vaivaa se vaatii yhdeltä työntekijältä, joka pyörittää koko keittiötä.

Mä olen tällainen välttelijä. Lisäksi on paljon mitä en syö, kuten nilviäisiä ja äyriäisiä, tai sitkeää, rustoista lihaa. Osaan itse ottaa ruokaloissa mitä haluan, ja saatan ottaa salaattia vain, ja jättää muun koskematta, mutta tämä ei kyllä ole keneltäkään pois, koska en tee numeroa itsestäni. 

Vältän vehnää ja sokeria, mutta voin niitä syödä. Sen sijaan mekeutusaineita muodossa tai toisessa en syö, koska suuni ei tunnista niitä elintarvikkeiksi, vaan tuntuu kuin bensaa laittaisi suuhun.  Jos menen johonkin syömään  jossa on jauhelihakastiketta jossa on vehnää ja sokeria, niin se ei haittaa, mutta sokerista vehnäpullaa en syö. Vaikeinta tämä on appiväelle, kun väkisin haluaisivat tarjota kahvinn kanssa herkkuja, vaikka olen jo 20 vuotta juonut kahvini ilman kyytipoikia. Välillä on leivottu sokerista makeaa glutteenittomasti, ja pahoitellaan kun en ota. Seuraavalla kerralla saattaa olla joku vehnäjuttu josta on jätetty sokeri pois, tai sitten kauraherkku, jossa on jotain hermesetasta. :D 

Vierailija
575/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja pidän työstäni, asiakkaistani enkä koe työtä kohtuuttoman rankkana vaikka kiireistä onkin. Palkkakin on ihan kelvollinen. Tätä ei saa sanoa työpaikalla todellakaan.

Minä taas olen uupunut kiireisessä  ja vaativassa erikoissairaanhoidossa vähäisen henkilökunnan, juoksuttavien potilaiden ja vaativien omaisten vuoksi.

Työmäärä, vastuu ja kiire on suuri.

Omaisilla tuntuu olevan käsitys että kaikkea pitää jatkuvasti vaatia.

Kävelevät ja täysin omatoimiset potilaat juoksuttavat täysin turhilla asioilla, lusikka putosi lattialle yms.

Palkka ei ole riittävä uuvuttavasta työstä. Tämän vuoksi moni on vaihtanut helpompiin  töihin vanhuspuolelle. 

Vierailija
576/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kirjoitti:

Nykyajan nuorista opetetaan huijaajia. Jos kysyy, että miksi ei opiskelut ole edenneet niin useimmat vastaa, että on vähän masentanut ja ollut vaikeaa. Mutta lääkärissä ei ole kuitenkaan tarvinnut käydä. Nykyään kaiken saa anteeksi, jos osaa mainita masennuksen. Kuvittelevat, että jos elämä ei mene niinkuin strömsössä niin heti alkaa masennus. Se on sitä elämää, johon kuuluu ylämäet ja alamäet, mutta tätä ei nykymaailmassa tunnusteta. Toki joukossa on oikeitakin diagnosoituja masennuksia. Ihan sama.... terkuin tuet myöntävä Kela

Tiedätkö, miten pahasti retuperällä YTHS:n palvelut ovat? Masennuksen takia soittavat joutuvat odottamaan 2 kuukautta pääsyä terveydenhoitajalle, joka useimmiten ei edes vie asiaa eteenpäin resurssipulan vuoksi. Kunnallisia palveluita ei saa käyttää kun on kerran oma terveydenhuolto ja yksityiselle ei ole varaa. Ei tällaiset ihmiset jaksa tapella päästäkseen hoitoon, mutta sitten vielä pitää Kelan kanssa vääntää kättä 250€ opintotuesta ja asumistuesta. Eikö sitä rahaa hassata ihan kaikkeen muuhun turhaan monin verroin? Itse opiskelen alalla, jossa työtahti ajaa monet kuilun partaalle. Onneksi opiskeluyhteisössä annetaan ja saadaan tukea, kun muualla käännetään selkä.

Terkuin, muita masentuneita auttanut ja itsekin masennuksen läpikäynyt (valmistunut) opiskelija.

Vierailija
577/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 3v. lapset eivät kuulu päiväkotiin.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus tulisi lopettaa, virikehoito ei ole hyväksi kenellekkään vaan lapsi on onnellisin kotona vanhempiensa ja sisarustensa kanssa.

Suurin osa kaikista varshaiskasvatuksen suunnitelmista ym. paperitöistä ovat turhia ja vievät aikaa ja resursseja siltä, mikä on oikeasti tärkeää, eli lasten kanssa olemiselta ja puuhastelulta.

Ajattelen toisin. Vanhempi lapsi teki kotona ties mitä ilkivaltaa, kun nuorempi lapsi halusi olla koko ajan tissillä. Koko perheelle oli mielekkäämpää, että vanhempi lapsi sai vaihtelua päiviinsä kotona olemisen lisäksi.

Vierailija
578/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia pitäisi sallia. Tämä kyllä sanotaan ääneen työkavereiden kesken, itselleen moni sanoo toivovansa jos joutuisi vastaavan tilanteeseen.

Vierailija
579/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta vähää alusta jos kerrot vaihtavasi pankkia.

Vierailija
580/3246 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja pidän työstäni, asiakkaistani enkä koe työtä kohtuuttoman rankkana vaikka kiireistä onkin. Palkkakin on ihan kelvollinen. Tätä ei saa sanoa työpaikalla todellakaan.

Minä taas olen uupunut kiireisessä  ja vaativassa erikoissairaanhoidossa vähäisen henkilökunnan, juoksuttavien potilaiden ja vaativien omaisten vuoksi.

Työmäärä, vastuu ja kiire on suuri.

Omaisilla tuntuu olevan käsitys että kaikkea pitää jatkuvasti vaatia.

Kävelevät ja täysin omatoimiset potilaat juoksuttavat täysin turhilla asioilla, lusikka putosi lattialle yms.

Palkka ei ole riittävä uuvuttavasta työstä. Tämän vuoksi moni on vaihtanut helpompiin  töihin vanhuspuolelle. 

Se on kyllä jännä miten erilaisia ovat saman alan työt. Meillä on kiirettä välillä, välillä saa tehdä tosissaan töitä koko työvuoron niin että hyvä kun vessassa pääsee käymään, mutta siltikään en esim. koskaan kun joku soittaa, sano hänelle että ei kuulu minulle, vaan ohjaan aina oikeaan paikkaan. Jos joku koputtaa oveen, nousen aina kysymään mitä asiaa, vaikka olisi juuri aloitettu ruoka siinä naaman edessä. Meillä kyllä tulee potilailtakin hyvää palautetta. Meillä on sellainen työote täällä muutenkin että potilaita ei odotuteta, joten jos saliin tulee joku potilas tai omainen pyörimään, niin joku nousee kahvihuoneesta häntä varten, eikä niin että henkilö ihmetelee ja pyörii ovia koputellen ties kuinka monta varttia.Työaikana tehdään töitä, ja vapaalla sitten muut asiat. Tämä on lähiesimiehen malli ja määräys, ja kun kaikki ovat samalla tavalla töissä, niin hommat sujuvat sujuvasti ja kitkatta.

Sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi